Mijn opa zei vroeger altijd: The only cure for GAS is death. Wijze man.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:43 schreef kingjotte het volgende:
Vrijdag of zaterdag toch maar weer richting feedback, ik moet van m'n GAS af
Die kan je er altijd zelf aanmaken. Op een auto kan je tenslotte ook spoilers bouwen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 08:44 schreef Aresdreams het volgende:
strats zijn de makkelijkst hanteerbare gitaren, maar missen de scherpe punten om ogen uit te steken
tja... das iets van 546845 ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:53 schreef punkjunk het volgende:
Wat is je rekeningsnummer? 10 of 15 miljoen?
Hmmm, mijn ervaring met een strat was dat de nek zo irritant dik was... Was met een Squier Strat. Zelfde had ik met een Les Paul, maar ergens voelde die Les Paul ook weer fijn... Maar ja, ben m'n Yamaha en Jackson gewend, dan voelt alles dik aan. Vooral die Yamaha is heerlijk dun.quote:Op dinsdag 6 november 2007 08:30 schreef Deansensitized het volgende:
Iedereen kan iets met een Strat
Dat is wel bescheiden en aardig van je, kan hij z'n p90 Squier ook nog kopenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:37 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
tja... das iets van 546845 ofzo
en 10 mil is genoeg
En gitaar is als een kont, je moet wel wat hebben om vast te houden. Groot is fijn, mits niet overdreven groot en blubberigquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hmmm, mijn ervaring met een strat was dat de nek zo irritant dik was... Was met een Squier Strat. Zelfde had ik met een Les Paul, maar ergens voelde die Les Paul ook weer fijn... Maar ja, ben m'n Yamaha en Jackson gewend, dan voelt alles dik aan. Vooral die Yamaha is heerlijk dun.![]()
Je mag mijn Aria wel kopen. Minstens net zo goed als een Squier (zeg maar beter) en een stuk goedkoperquote:Op dinsdag 6 november 2007 08:50 schreef punkjunk het volgende:
Ik vind die Squier Telecaster met p90's ook errug lekker. Als ik em bij thomann bestel dat kost ie 230 euro incl verzenden. Maar dan heb je zeker een niet afgestelde gitaar? Het lijkt me opzich wel eens grappig om te proberen, 230 euro is niet iets om je nek over te breken en als het écht niet bevalt kan ie binnen 30 dagen weer terug. Zowiezo heb je er dan meer aan om zo'n ding thuis te testen als in de winkel.
Bah, te veel geld.
Ja, een actieve bass kun je gewoon aansluiten op een DI en dan aansluiten op de mixer. Dan moet je wel een passive DI kopen, want als je een actieve bass aansluit op een actieve DI krijg je vervorming.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Helleuhh,
We doen nu onze bas via de Toneport en dan de mixer in over actieve monitoren zodat we er geen versterker voor nodig hebben.
MAar toneport is weer kut omdat de pc erbij moet dus we zijn opzoek naar een DI box voord e bas. Maar waar is het precies eigenlijk voor nodig, en kan je de bas(actief) eigenlijk ook gewoon zo in de mixer proppen of dat weer niet ?
KUS
Even aanmelden met je MSN Passport en bouwen maarquote:
Okee dank jequote:Op dinsdag 6 november 2007 13:42 schreef vincent136 het volgende:
[..]
Ja, een actieve bass kun je gewoon aansluiten op een DI en dan aansluiten op de mixer. Dan moet je wel een passive DI kopen, want als je een actieve bass aansluit op een actieve DI krijg je vervorming.
Waarom speelt de bassist niet over z'n eigen bass amp? klinkt toch veel fijner. Een monitor is d'r immers niet voor gemaakt en een bass amp wel.
oja; een DI gebruik je om het geluid te balanceren, om zodoende een 'rustig' geluid in je mixer te krijgen. 'n bass / gitaar/ enz/ heeft vaak niet een mooi gelijke output. En je voorkomt brommen in je geluid, omdat de DI het signaal dus balanceerd. Wanneer je hem rechtstreeks aansluit op de mixer krijg je vaak brommen in je geluid en het is niet goed voor de mixer.
ahaa, oke. voor het repeteren wil het wel. succes d'r mee. die dingen zijn overigens niet zo duur, rond de 25 euro heb je al een goedequote:Op dinsdag 6 november 2007 13:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee dank je
Aangezein de bassist verhuisd is en het kut is iedere keer als we gaan repeteren die versterker te gaan verslepen aangezien we niet altijd een auto ter beschikking hebben ook. We hebben dan 3 monitoren waarover we dus ook de bas doen en dat gaat perfect dus het werkt goed genoeg voor ons zo.
Ook aan de Wee Mee!quote:
quote:Marco says (14:17):
Linux of Windows, of toch een Mac
Zolang ik er mee op FOK! kan
Vind ik het al te gek.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:20 schreef guitarist.nl het volgende:
De drummer van m'n band heeft een gedicht geschreven:
Ja als ik een cello topic op ga starten dan ben ik wrs de enige poster.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:45 schreef guitarist.nl het volgende:
"Gitaristentopic #178"
http://www.thomann.de/nl/pickups_for_cellos.htmlquote:Op dinsdag 6 november 2007 15:41 schreef Dupje het volgende:
Iemand toevallig een idee waar je betaalbare elementen voor op cello kan kopen?
Thanks, hmm die krengen zijn wel duur voor zo'n mini dingquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/nl/pickups_for_cellos.html
Nou heb ik geen idee wat je onder "betaalbaar" verstaat maar hier staan er wel een paar
http://cgi.ebay.de/TONABN(...)QQrdZ1QQcmdZViewItemquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:04 schreef Dupje het volgende:
[..]
Thanks, hmm die krengen zijn wel duur voor zo'n mini ding
Ja manquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:34 schreef Aresdreams het volgende:
DE acoustische gitaar voor dean?
[ afbeelding ]
Euh dat scheelt wel!quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://cgi.ebay.de/TONABN(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |