abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2007 @ 12:00:13 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54335574
Zo ziet onze dakkapel er nu vanbinnen uit:

Uiteindelijk komt er voor het raamwerk onder het raam spaanplaat of gipsplaat te zitten om het netjes af te werken, maar daar achter moet het natuurlijk nog wel even geisoleerd worden.
Het schuine deel is simpel, daar komt glaswol tegenaan, maar heeft er iemand tips voor het stukje waar er geen hout voor de dakpan zit. (Je kan er zelfs onder het lood door naar buiten kijken. (Zie laatste foto.)

Heeft iemand tips? Of zouden we gewoon het glaswol helemaal tot bovenaan kunnen doen, zonder verder iets tussen dat spul en de dakpannen?
pi_54336606
Ik zou er eerst een plank tegen aan monteren, afwerken met pur en dan glaswol er tegen aan.
pi_54347325
Je kunt dampdoorlatende folie tussen de pannen en het dakbeschot schuiven en dat tegen de bovenkant van het raamwerk nieten. Om te voorkomen dat de isolatie nat wordt. Daar het glaswol tegenaan.
Wie dit leest is gek
pi_54347870
Ik zou het gedeelte bij de pannen in elk geval eerst afwerken met hout. Wel zorgen dat je niet strak tegen de pan aan monteert, is lastig als de pannen er nog een keer af moeten.
Ik heb een zelfde klus achter de rug, zie enkele foto's in Gipsplaat: nieten of schroeven ?
-
  FOK!fotograaf zaterdag 3 november 2007 @ 22:30:56 #5
17893 Forno
pi_54347910
Vanachter de computer is het lastig om een exact detail voor de afdichting van je dakkapel te verzinnen.

Globaal gezien moet je alle de openingen en kieren naar buiten naadloos afdichten, dan isoleren, dampremmende folie erop en afwerken met plaatmateriaal/gips.

Dat afdichten kan met PUR, maar spuit het niet tussen de dakpannen en het lood. Meestal wordt het lood pas na de afdichting van de kieren aangebracht. In dit geval zul je dus wat kunst- en vliegwerk moeten verrichten omdat die volgorde is omgedraait.
  zondag 4 november 2007 @ 12:49:55 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54353373
Thanks voor de tips. We gaan van de week eens even precies kijken hoe of wat.
  zondag 4 november 2007 @ 12:52:23 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54353418
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:40 schreef LekkerWijf het volgende:
Ik zou er eerst een plank tegen aan monteren, afwerken met pur en dan glaswol er tegen aan.
Idd zeker om het gat richting de pannen af te dichten. Ondanks dat er aan de ander kant lood zit moet je zeker een koudebrug en lekkage zien te voorkomen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54373752
idd eerst een lat tussen het rekwerk en de pannen indoen.

Verder gewoon een paar latten aan de achterkant schroeven om zo je isolatie vast te klemmen (isolatie van 8 cm dik gebruiken, dan zit ie goed vast tussen de latten en je gipsplaat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')