op een plafond wel, maar toch niet bij een voorzetwandje.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:48 schreef Marsepein het volgende:
Schroeven, nieten is verboden, vanwege brandveiligheid.
Bij brand zakken de gipsplaten door de nieten heen, en dat wil je als brandweerman niet meemaken.
Al helmaal niet als je een schroef automaat huurt en er een doos strips met schroeven bij koopt. Werk veel makkelijker en in halve miuut zit je plaat met 50 schroeven vast en allemaal perfect verzonken zonder door het papier heen te gaan. Ga dat maar eens nadoen met zo'n opzet stukjeop je bitje van je accuboor- /schroefmachine..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:56 schreef Ticootje het volgende:
Schroeven is echt niet veel meer werk hoor. Wel gipsschroeven halen!
50 schroeven!!!!!........hoe groot koop jij je gipsplatenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:01 schreef tnimble het volgende:
[..]
Al helmaal niet als je een schroef automaat huurt en er een doos strips met schroeven bij koopt. Werk veel makkelijker en in halve miuut zit je plaat met 50 schroeven vast en allemaal perfect verzonken zonder door het papier heen te gaan. Ga dat maar eens nadoen met zo'n opzet stukjeop je bitje van je accuboor- /schroefmachine..
Je plaat zit dan wel vastquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:07 schreef Orval het volgende:
[..]
50 schroeven!!!!!........hoe groot koop jij je gipsplaten![]()
Geen idee hoeveel schroeven er echt in een plaat gaan, meer een gatal om de handigheid weer te geven. Eens kijken plaat zeg 2 meter lang 60cm breed, regelwerk netjes op de 30cm maakt 3 rijen schroeven om de 20cm 1 schroef over 2 meter maakt dat 10 schroeven is totaal 30 per plaat. Ok 50 is wat veelquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:07 schreef Orval het volgende:
[..]
50 schroeven!!!!!........hoe groot koop jij je gipsplaten![]()
en gaat nooit meer losquote:
Nee hoor. Wij zijn ongeveer 15.000 duurder uit dan vooraf ingeschatquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:15 schreef Orval het volgende:
omdat dingen 9 van de tien keer duurder uitvallen dan verwacht
(of is dat alleen bij mij het geval)
Ik ben gestopt met inschattingen maken, zie bij de bouwmarkt wel of het nog lukt om te pinnenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij zijn ongeveer 15.000 duurder uit dan vooraf ingeschat
Die van mij begint nu ook met argumenten te komen als: "Maar dat is wel een stuk duurder dan dat."quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:28 schreef Orval het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met inschattingen maken, zie bij de bouwmarkt wel of het nog lukt om te pinnen![]()
(bovendien krijg ik het er thuis nooit door als mijn vriendin weet hoe duur het allemaal gaat worden)
haha, bedankt voor de tipquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Die van mij begint nu ook met argumenten te komen als: "Maar dat is wel een stuk duurder dan dat."
Waarop ik steevast antwoordt: "We wilden het toch in 1x naar onze zin maken, en niet alles wegwerken zoals de vorige bewoner." Tot op heden heeft dat gewerkt
Ik denk toch maar schroeven. Het zijn maar een paar platen en een nietmachine zou ik nog moeten kopen terwijl ik een emmer schroeven en een accuschroefmachine heb liggen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:33 schreef Orval het volgende:
Lijkt er idd op ja.
Maar weet je nou al wat je gaat doen, schroeven of nieten?
heb je natuurlijk wel een rede om die nietmachine aan te kopen die je altijd al graag had willen hebbenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk toch maar schroeven. Het zijn maar een paar platen en een nietmachine zou ik nog moeten kopen terwijl ik een emmer schroeven en een accuschroefmachine heb liggen.
Daarbij heb ik net nog even beredeneerd dat zowat elke plaat bewerkt moet worden (schuin afsnijden en gaten voor wandcontactdozen) daar gaat relatief veel meer tijd inzitten dan het tijdsverschil tussen schroeven en nieten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |