abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 november 2007 @ 03:27:42 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54332946
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama\'s, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)

    Deeltje 4 alweer!
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 3 november 2007 @ 04:30:26 #2
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54333294
    Fipo
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_54333325
    SePo
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 3 november 2007 @ 04:40:00 #4
    196318 hannesjuh
    pwerettetetetetetet
    pi_54333329
    The United States of Bullshitt!!!!!
    snapte
    pi_54333377
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 04:40 schreef hannesjuh het volgende:
    The United States of Bullshitt!!!!!
    Goed punt. Mooooh.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 3 november 2007 @ 05:28:29 #6
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54333382
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 05:20 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Goed punt. Mooooh.
    Tja, je zegt nu toch niets over de VS, aangezien amerika het continent is...
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 3 november 2007 @ 05:45:55 #7
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54333385
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 04:40 schreef hannesjuh het volgende:
    The United States of Bullshitt!!!!!
    Dat "pwerettetetetetetet" komt dus niet alleen maar uit je reet

    Tevens pvv...ehm ik bedoel tvp
    To Live and Die in LA
    pi_54333408
    Hoe is het weer bij jullie? Het is hier goddomme koud aan het worden, deze week de verwarming al aan gehad
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 3 november 2007 @ 06:22:16 #9
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54333417
    Nachtvorst.

    Ik dacht dat 't nooit zo komen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 3 november 2007 @ 06:25:18 #10
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54333420
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 06:15 schreef Shivo het volgende:
    Hoe is het weer bij jullie? Het is hier goddomme koud aan het worden, deze week de verwarming al aan gehad
    Morgen 30 graden..... en weer opnieuw Santa Ana winds. Als dat maar goed gaat.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 3 november 2007 @ 06:33:46 #11
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54333425
    Gisteren was het vrij koud vandaag ook een beetje.. Hopelijk morgen die 30 graden

    edit/ of bedoelde je nou 30 graden Fahrenheit...

    edit 2/ dat zou dan rond de 0 graden celsius zijn en dat zie ik niet zo snel hier Ik ben lekker bij de les vanavond....

    [ Bericht 17% gewijzigd door MuKe op 03-11-2007 08:51:17 ]
    To Live and Die in LA
    pi_54334813
    Ik doe ook weer mee.
      zaterdag 3 november 2007 @ 17:41:34 #13
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54340690
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 06:15 schreef Shivo het volgende:
    Hoe is het weer bij jullie? Het is hier goddomme koud aan het worden, deze week de verwarming al aan gehad
    Jij krijgt vandaag ook een leuke storm te verwerken...

    Hier is het 's nachts erg koud al... maar de verwarming is nog niet aan (voordeel van appartement, de buren verwarmen je huis wel voor je ). Als we straks defintiief over gaan, zullen we de verwarming wel aanzetten, ja...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_54341881
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Jij krijgt vandaag ook een leuke storm te verwerken...

    Hier is het 's nachts erg koud al... maar de verwarming is nog niet aan (voordeel van appartement, de buren verwarmen je huis wel voor je ). Als we straks defintiief over gaan, zullen we de verwarming wel aanzetten, ja...
    Ik heb het in de gaten. Hopen dat het morgen weer droog is want op zondagmorgen voetbal ik altijd. Gelukkig zijn sommige Nederlandse tradities ook hier mogelijk.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54342466
    TVP

    Hoop deze week te horen of mijn stage in New York doorgaat.
    pi_54344500
    Is 31 Oktober en 1 November een feestdag in de VS?

    En dan bedoel ik dat iedereen vrij is
    pi_54351215
    Volgens mij niet, meeste mensen zullen gewoon moeten werken.
      zondag 4 november 2007 @ 16:26:09 #18
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54358407
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 20:24 schreef Knoekie het volgende:
    Is 31 Oktober en 1 November een feestdag in de VS?

    En dan bedoel ik dat iedereen vrij is
    Bij ons niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 4 november 2007 @ 16:54:55 #19
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54359158
    Nergens.

    Maar thankssgiving komt er alweer aan, veel mensen hebben dan donderdag vrij. En sommigen nemen dan ook vrijdag vrij.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54363219
    Hmm oke bedankt

    Maandag maar eens bellen of ze mijn cv en portfolio wel gehad hebben.
      maandag 5 november 2007 @ 16:20:40 #21
    146874 DANILXL
    timeo danaos et dona ferentes
    pi_54382742
    Wie heefter in VS een master economie gedaan? Welke universiteiten zijn aan te raden. Ook qua status en hoe makkelijk je er terecht komt?
    woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
    Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
      maandag 5 november 2007 @ 17:57:17 #22
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54384921
    In principe is het kiezen van de universiteit meer een kwestie van geld, of indien een uitwisseling welke relaties je eigen universiteit heeft. Het verkrijgen van een studentenvisum staat in principe los van welke universiteit je kiest.

    Kijk, Harvard, Notre Dame, Duke, etc.... kosten natuurlijk al gauw $50.000 per jaar, en dan moet je nog eten en wonen enzo


    Overigens een tip: Schrijf je CV niet in Nederlandse stijl. Mijn vrouw is hier gelukkig goed in, dus die heeft mij geholpen mijn Nederlandse CV om te bouwen naar een Resume American Style. - Online kun je wel vinden hoe dat het beste moet.

    Een gemiddelde universiteit kost zo tussen de $10.000 en de $20.000 per jaar, dus zeg $15k gemiddeld - exclusief woon/leef/vervoerlasten etc... Een community college of lokale universiteit in een minder bevolkte stad kan goedkoper, maar ik denk niet dat je in de shits in Montana een studie master economie kan doen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54386980
    Volgende week ga ik weer even naar de VS!

    Eigenlijk slechts naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam, maar he, dat is Amerikaans grondgebied
    pi_54389245
    Nog iemand hier uit Californie?

    Ik kwam afgelopen week op een conferentie een aantal oud-collega's tegen die nu in die staat wonen (met name in en rondom Sacramento) en die vertelde me dat ~25% van de huizen op dit moment vanwege forclosure min of meer te koop stonden. Vanwege de leegstand vallen de belastinginkomsten voor Sacramento tegen en kunnen ambtenarensalarissen niet worden uitgekeerd.

    Komt dit bekend voor?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 5 november 2007 @ 22:34:49 #25
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54391911
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 21:02 schreef Lyrebird het volgende:
    Nog iemand hier uit Californie?
    Nee. Ik woon in (Ahhnold accent) "Khalifoornia".
    quote:
    Ik kwam afgelopen week op een conferentie een aantal oud-collega's tegen die nu in die staat wonen (met name in en rondom Sacramento) en die vertelde me dat ~25% van de huizen op dit moment vanwege forclosure min of meer te koop stonden. Vanwege de leegstand vallen de belastinginkomsten voor Sacramento tegen en kunnen ambtenarensalarissen niet worden uitgekeerd.

    Komt dit bekend voor?
    Er is momenteel veel crisis in de hypotheek markt. Het zou zomaar kunnen trouwens dat dat in Sacramento - als hoofdstad van California en VEEL ambtenaren - inderdaad wat meer een probleem is. Dat salarissen niet worden uitgekeerd heb ik nog niet gehoord. Daar was in Juli trouwens wel voor een week sprake van omdat het nieuwe budget maar geen goedkeuring kreeg door ruzies in de staats-senaat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54392590
    De staat Californie is toch wel eens failliet gegaan, of stond op het randje van faillisement? Dan denk je een stabiele baan bij de overheid te hebben, krijg je alsnog dit soort excessen voor je kiezen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 5 november 2007 @ 23:30:17 #27
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54393824
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 22:55 schreef Shivo het volgende:
    De staat Californie is toch wel eens failliet gegaan, of stond op het randje van faillisement? Dan denk je een stabiele baan bij de overheid te hebben, krijg je alsnog dit soort excessen voor je kiezen.
    Yup. Daarom is er in 2003 ook een "recall" geweest, waarbij de net in 2002 herkozen gouverneur (Gray Davis) werd verslagen in de speciale verkiezingen door ene Arnold. S. - de belangrijkste reden was inderdaad dat Gray Davis de staat op het randje van de financiële afgrond had gebracht.




    Ik mag em wel, die Ahhnold.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54395192
    Ik heb een Governator mug
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54397131
    Zijn jullie ook politiek geengageerd? M.a.w. actief de politiek volgen? Donaties geven aan kandidaten die jouw standpunten vertegenwoordigen? Volunteering?

    Ik doneer wel aan kandidaten die ik goed vind. Ik vind het heel belangrijk dat de overheid klein blijft en we dezelfde megalomane overheidsbullshit als in de EU bespaard blijven. Gelukkig zijn er veel mensen die er zo over denken en is men hier niet te beroerd om zelf ook een steentje bij te dragen, van lokaal tot federeraal niveau en alles er tussenin. Ik moet er niet aan denken dat die smerige democratenheks volgend jaar wint, trouwens, met d'r walgelijke collectieve zorgverzekering en andere idiote ideeen.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      dinsdag 6 november 2007 @ 04:43:36 #30
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54397134
    Ik ben niet politiek actief, ik ben bang dat ik me dan teveel op ga winden. Misschien later, heb 't nu veel te druk met dingen die ik nu leuk vindt: Het huis + tuin, sport, zwangere vrouw etc.

    Oh ja en af en toe schieten natuurlijk. Toch Evil_Jur?

    En wat jij met die 'democratenheks' hebt, heb ik met die enge Romney of die gluiperige Giuliani .
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 6 november 2007 @ 16:12:07 #31
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54407365
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 04:38 schreef StefanP het volgende:
    Ik moet er niet aan denken dat die smerige democratenheks volgend jaar wint, trouwens, met d'r walgelijke collectieve zorgverzekering en andere idiote ideeen.
    Ik zie haar ook niet zitten.

    Maar als ik straks bij de stembus moet kiezen tussen haar, en iemand die de Bush-doctrine wil doorzetten, nou, zet dan die smerige democratenheks maar in het Witte Huis, want ik will alles BEHALVE iemand die de Bush plannen gewoon doorzet.

    Waarom kunnen de Republikeinen nou niemand vinden die zich distantieert van Bush? Het is bijna een gegarandeerde overwinning voor de Democraten momenteel omdat kandidaten voor de Republikeinse partij geen steun krijgen van die partij als ze niet in ieder geval deels achter Bush staan, en dat gaat de uiteindelijke kandidaat voor die partij de kop kosten.

    Ik heb trouwens actief voor de John Kerry campaign gewerkt in Orange County - en ook donaties gedaan etc. Dit jaar nog niet, simpelweg omdat ik me pas verenig met een kandidaat als ik er ook achter sta. Dat gevoel had ik wel met John Kerry, maar dat gevoel heb ik nu nog bij niemand.

    Ik ben trouwens ook iemand die niet als een blinde vos standaard de hokjes voor de (R) of de (D) kandidaat invult omdat ik me geaffilieerd voel met een bepaalde partij. Ik ben op zich vrij liberaal, maar heb ook conservatieve standpunten. Ik denk na over mijn kandidaten, en lees de standpunten van iedereen. Het is mij iets te makkelijke politiek, dat "Ik ben republikein dus stem ik voor alle republikeinen" (gelijk voor de democraten natuurlijk), wat ik hier toch nog wel eens tegenkom. Nee, ik heb bij de vorige verkiezingen netjes uitgezocht waar iedereen voor stond, dus ook in de lokale politiek en de staatspolitiek, en heb voor zowel Democraten als Republikeinen gestemd. Ik kan daar ook niet tegen dat "ik ben links dus alles links is goed" en vice versa met rechts. Tja, zo hoef je niet meer na te denken inderdaad.

    Maar goed, in Feb. 2008 komen de primaries, sta nu nog geregistreerd als non-affiliated, dus moet toch eens gaan besluiten of ik me wil her-registreren in het kiesregister. Maar ik ben er nog lang niet uit wat mijn favoriete kandidaat is. Eigenlijk vind ik John Edwards wel wat, maar ja, die loopt achter op de 3e plaats.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 6 november 2007 @ 16:14:21 #32
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54407405
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 04:43 schreef popolon het volgende:
    zwangere vrouw etc.
    Popo is the man!

    Gefeliciteerd man Wist ik dus nog niet.
    quote:
    En wat jij met die 'democratenheks' hebt, heb ik met die enge Romney of die gluiperige Giuliani .
    Guiliani.... kan ik me nog indenken. Romney is een smerige neo-con van het eerste uur die de Bush doctrine zo weer gaat oppakken, dus nee.... dank je. Bovendien is dat een mormon, die wil ik al helemaal niet in het witte huis.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54408048
    Gefeliciteerd popolon.

    Ik volg politiek wel via kranten e.d. maar weet er eigenlijk nog te weinig van om iemand te steunen. Ik denk ook dat ik eerder een lobbygroep zou steunen; zoveel verschil zit er niet tussen de kandidaten en door het steunen van een lobbygroep krijg je altijd wat aandacht voor de zaken die je belangrijk vind.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54408871
    Van harte gefeliciteerd, Popolon (en vrouw)!
      dinsdag 6 november 2007 @ 18:02:42 #35
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54409666
    Oeh, popo! Wat leuk voor je Wanneer is de grote dag?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 6 november 2007 @ 19:45:59 #36
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54412094
    Bedankt allen.
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 18:02 schreef wonderer het volgende:
    Oeh, popo! Wat leuk voor je Wanneer is de grote dag?
    Halverwege maart. Dus ze moet nog even.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 6 november 2007 @ 20:21:56 #37
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54412962
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 19:45 schreef popolon het volgende:
    Bedankt allen.
    [..]

    Halverwege maart. Dus ze moet nog even.
    Sterkte, ook voor haar.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 6 november 2007 @ 20:54:19 #38
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54413900
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 20:21 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Sterkte, ook voor haar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54416362
    Gefeliciteerd Popolon!
    pi_54421355
    He he, eindelijk raak geschoten. Hebben die schietlessen toch nog nut gehad
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_54478287
    Een land wat ik politisch bewonder. Van de pure demokratie in de USA kunnen wij in Europa alleen maar dromen. Door alle lagen heen is dat land volledig verdemokratiseert. Ameriaken werpen ons European ook altijd voor dat wij ons laten regeren door een elite en in pseudo demokratien wonen. ONgetwijfeld hebben ze daarmee gelijk.

    Ik kan echter niet in de USA wonen
    Ik ben er ooit 6 weken doorheen gereisd en wat mij enorm stoorde is dat de Amerikanen het land om zich hebben aangepast aan hun behoeftes en niet omgedraaid.

    In Europa zie je dat mensen zich aan hun klimaat en mogenlijkheden hebben aangepast. Zo eet men in heel Europa anders, werkt , woont en leeft men anders.

    IN de USA leeft men van de arktische grens tot aan de subtropische gebieen hetzelfde.
    Men eet dezelfde rotzooi. Leeft hetzelfde systeem . Verbrengt de dag soortgelijk . Men heeft dezelfde interesses .

    Ik was er tamenlijk snel op uit gekeken .
    pi_54499284
    Een vraagje van mij kant aan diegenen die in Amerika wonen en actief de politieke verhoudingen en discussies daar volgen:

    Is het Amerikaanse volk ervan overtuigd, of zien ze het belang ervan in, hoe belangrijk de periode na Bush zal zijn en welke weg ze zullen inslaan. En dan vooral in verhouding met de aankomende verkiezingen en op wie ze gaan stemmen, wat er speelt etc.

    Ik persoonlijk ben namelijk wel van mening dat na het termijn van Bush er een kritische en zeer belangrijke periode van de Amerikaanse geschiedenis zal aanbreken om te zien welke richting ze uiteindelijk inslaan.
    X
      zaterdag 10 november 2007 @ 05:38:37 #43
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54499304
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 05:19 schreef Alulu het volgende:
    na het termijn van Bush
    Het kan er alleen maar beter op worden....

    Verder wil ik je verwijzen naar POL voor de politieke kant van discussies over Amerika, dit topic is meer bedoeld voor het land, immigratie, informatie, en voor de FOK!kers die er wonen..... niet zozeer voor de politiek.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 10 november 2007 @ 15:28:14 #44
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_54505530
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 12:01 schreef CANARIS het volgende:
    Een land wat ik politisch bewonder. Van de pure demokratie in de USA kunnen wij in Europa alleen maar dromen. Door alle lagen heen is dat land volledig verdemokratiseert. Ameriaken werpen ons European ook altijd voor dat wij ons laten regeren door een elite en in pseudo demokratien wonen. ONgetwijfeld hebben ze daarmee gelijk.

    Ik kan echter niet in de USA wonen
    Ik ben er ooit 6 weken doorheen gereisd en wat mij enorm stoorde is dat de Amerikanen het land om zich hebben aangepast aan hun behoeftes en niet omgedraaid.

    In Europa zie je dat mensen zich aan hun klimaat en mogenlijkheden hebben aangepast. Zo eet men in heel Europa anders, werkt , woont en leeft men anders.

    IN de USA leeft men van de arktische grens tot aan de subtropische gebieen hetzelfde.
    Men eet dezelfde rotzooi. Leeft hetzelfde systeem . Verbrengt de dag soortgelijk . Men heeft dezelfde interesses .

    Ik was er tamenlijk snel op uit gekeken .


    New Mexico is inderdaad precies hetzelfde als Connecticut.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      zaterdag 10 november 2007 @ 17:12:16 #45
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54507567
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 15:28 schreef Viajero het volgende:

    [..]



    New Mexico is inderdaad precies hetzelfde als Connecticut.
    het is amerika's fout ... accepteer het nou maar gewoon dat er mongolen minder slimme mensen zijn die gewoon een vertekend beeld hebben van allesde VS
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_54510179
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 19:10 schreef Knoekie het volgende:
    TVP

    Hoop deze week te horen of mijn stage in New York doorgaat.
    En? Gaat het door? Ik ga in Feb. stage lopen in New York
    Tri State. Tri State. !
    pi_54510596
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 15:28 schreef Viajero het volgende:

    [..]



    New Mexico is inderdaad precies hetzelfde als Connecticut.
    Canaris heeft wel een punt. Het landschap mag er anders uit zien, bijna alle steden en dorpen lijken op elkaar. Ben je wel eens in Canada geweest? Het is net alsof je in de VS rondloopt. Alle winkels en auto's zien er hetzelfde uit en dan spreken ze ook nog eens dezelfde taal (alhoewel Canadezen vaak eh zeggen en ook problemen hebben met de ou ). Hawaii, US Virgin Island: hetzelfde laken en pak.

    Ook eten ze bijna overal precies hetzelfde (oh ja, en "Provolone", "Amerian" en "Cheddar" kaas smaakt allemaal hetzelfde, terwijl het waterige bier van Miller en Budweiser weinig in smaak verschilt) en ze houden allemaal van American Football. Ik heb daar weinig problemen mee ('t is wel gemakkelijk), maar ik kan me goed voorstellen dat het te saai is voor sommige mensen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      † In Memoriam † zaterdag 10 november 2007 @ 22:37:36 #48
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_54515046
    Vraagje aan de expats.

    Er is iemand die (eventueel) geld wil storten voor een kandidaat, maar voldoet als Nederlander dus niet aan:

    2. I am a United States citizen or a lawfully-admitted permanent resident. If a foreign national, I have permanent resident status and hold a green card.

    Zou iemand van jullie (eventueel) als tussenpersoon willen fungeren?

    Het gaat hierom > Afgevaardigde Ron Paul For Prez '08
      zaterdag 10 november 2007 @ 22:46:51 #49
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54515206
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 22:37 schreef NorthernStar het volgende:
    Vraagje aan de expats.

    Er is iemand die (eventueel) geld wil storten voor een kandidaat, maar voldoet als Nederlander dus niet aan:

    2. I am a United States citizen or a lawfully-admitted permanent resident. If a foreign national, I have permanent resident status and hold a green card.

    Zou iemand van jullie (eventueel) als tussenpersoon willen fungeren?

    Het gaat hierom > Afgevaardigde Ron Paul For Prez '08
    Voor ron paul... nevernooitniet..
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 10 november 2007 @ 22:54:32 #50
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54515351
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 22:37 schreef NorthernStar het volgende:
    Vraagje aan de expats.

    Er is iemand die (eventueel) geld wil storten voor een kandidaat, maar voldoet als Nederlander dus niet aan:

    2. I am a United States citizen or a lawfully-admitted permanent resident. If a foreign national, I have permanent resident status and hold a green card.

    Zou iemand van jullie (eventueel) als tussenpersoon willen fungeren?

    Het gaat hierom > Afgevaardigde Ron Paul For Prez '08
    Ron is mijn keus voor een GPO'er. Maar daar heb ik zelf toch weinig mee.

    Maar die persoon is dan wel lekker fanatiek. Kun je niet online doneren?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54515449
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 22:37 schreef NorthernStar het volgende:
    Vraagje aan de expats.

    Er is iemand die (eventueel) geld wil storten voor een kandidaat, maar voldoet als Nederlander dus niet aan:

    2. I am a United States citizen or a lawfully-admitted permanent resident. If a foreign national, I have permanent resident status and hold a green card.

    Zou iemand van jullie (eventueel) als tussenpersoon willen fungeren?
    2. Check.

    Hoe veel kan ik er aan verdienen?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      † In Memoriam † zaterdag 10 november 2007 @ 23:00:55 #52
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_54515471
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 22:54 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ron is mijn keus voor een GPO'er. Maar daar heb ik zelf toch weinig mee.

    Maar die persoon is dan wel lekker fanatiek. Kun je niet online doneren?

    Dat kan inderdaad, maar dan staat er een niet-Amerikaan op de lijst van donateurs en dat mag niet.

    O ik heb de afgelopen weken Zweden, Canadezen, Tsjechen, Italianen en nog een heleboel nationaliteiten gezien en online gesproken die fanatiek zijn.

    Feedom is popular
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 22:59 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    2. Check.

    Hoe veel kan ik er aan verdienen?
    Tsk Tsk

    Doe het voor je land! Libertea!
      zaterdag 10 november 2007 @ 23:27:12 #53
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54515849
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 22:59 schreef Lyrebird het volgende:

    Hoe veel kan ik er aan verdienen?
    Ah, jij hebt die inburgeringscursus ook gehad zie ik.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54542529
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 23:27 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ah, jij hebt die inburgeringscursus ook gehad zie ik.
    LOL.

    Net terug van een weekend NY; fijne stad is dat toch. Ik zou er best kunnen wonen. Gek eigenlijk dat er geen fokkers in de hoofdstad van de wereld zitten.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 12 november 2007 @ 07:05:04 #55
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_54542589
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 16:12 schreef maartena het volgende:
    Maar als ik straks bij de stembus moet kiezen tussen haar, en iemand die de Bush-doctrine wil doorzetten, nou, zet dan die smerige democratenheks maar in het Witte Huis, want ik will alles BEHALVE iemand die de Bush plannen gewoon doorzet.
    Je kunt ook Nader stemmen.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
      maandag 12 november 2007 @ 07:39:57 #56
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54542781
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 07:05 schreef OFfSprngr het volgende:
    Je kunt ook Nader stemmen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54542835
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 23:27 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ah, jij hebt die inburgeringscursus ook gehad zie ik.
    Nee, nog niet. Nog vier jaar wachten. Maar ik heb wel een greencard.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 12 november 2007 @ 07:51:59 #58
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_54542864
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 07:39 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Alsof de Dems niet precies hetzelfde zijn als de Reps.

    Beide voeren praktisch precies de zelfde punten en als ze zeggen dat ze anders zijn doen ze alsnog hetzelfde.

    Het zijn net het CDA en PvdA en dat is geen keuze.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
      † In Memoriam † maandag 12 november 2007 @ 08:05:11 #59
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_54542957
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 07:51 schreef OFfSprngr het volgende:

    [..]

    Alsof de Dems niet precies hetzelfde zijn als de Reps.

    Beide voeren praktisch precies de zelfde punten en als ze zeggen dat ze anders zijn doen ze alsnog hetzelfde.

    Het zijn net het CDA en PvdA en dat is geen keuze.
    Two wings, one Bird.

    Stel je voor dat het Billery wordt. Heb je straks het derde decenium met een Bush/Clinton.
      maandag 12 november 2007 @ 11:53:39 #60
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_54547332
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 19:33 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Canaris heeft wel een punt. Het landschap mag er anders uit zien, bijna alle steden en dorpen lijken op elkaar. Ben je wel eens in Canada geweest? Het is net alsof je in de VS rondloopt. Alle winkels en auto's zien er hetzelfde uit en dan spreken ze ook nog eens dezelfde taal (alhoewel Canadezen vaak eh zeggen en ook problemen hebben met de ou ). Hawaii, US Virgin Island: hetzelfde laken en pak.

    Ook eten ze bijna overal precies hetzelfde (oh ja, en "Provolone", "Amerian" en "Cheddar" kaas smaakt allemaal hetzelfde, terwijl het waterige bier van Miller en Budweiser weinig in smaak verschilt) en ze houden allemaal van American Football. Ik heb daar weinig problemen mee ('t is wel gemakkelijk), maar ik kan me goed voorstellen dat het te saai is voor sommige mensen.
    Veel ziet er natuurlijk hetzelfde uit, de fastfoodrestaurants en de malls vooral. Maar als je Albuquerque, NM vergelijkt met Danbury, CT, dan zien de huizen er ook echt gigantisch ander uit hoor. Niet zoveel adobe in Danbury, en niet zoveel hout in ALbuquerque.

    Dat bier is idd extreem slecht, maar je hebt bv ook Sam Adams, wat best goed te drinken is.

    En in the Southwest wordt ook veel Spaans geproken, dus zelfs de taal is anders : )

    Er zijn veel overeenkomsten natuurlijk, maar de verschillen zijn ook enorm.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      maandag 12 november 2007 @ 16:23:45 #61
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54553897
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 19:33 schreef Lyrebird het volgende:
    Canaris heeft wel een punt. Het landschap mag er anders uit zien, bijna alle steden en dorpen lijken op elkaar. Ben je wel eens in Canada geweest? Het is net alsof je in de VS rondloopt. Alle winkels en auto's zien er hetzelfde uit en dan spreken ze ook nog eens dezelfde taal (alhoewel Canadezen vaak eh zeggen en ook problemen hebben met de ou ). Hawaii, US Virgin Island: hetzelfde laken en pak.

    Ook eten ze bijna overal precies hetzelfde (oh ja, en "Provolone", "Amerian" en "Cheddar" kaas smaakt allemaal hetzelfde, terwijl het waterige bier van Miller en Budweiser weinig in smaak verschilt) en ze houden allemaal van American Football. Ik heb daar weinig problemen mee ('t is wel gemakkelijk), maar ik kan me goed voorstellen dat het te saai is voor sommige mensen.
    Maar dit geldt in principe ook voor Engeland, Ierland en Schotland. Ik ben in alle drie de landen geweest, en als ik zo rondrij is het ene dorpje in de schotse heuvels niet zoveel verschillend als een dorpje in Engeland of Ierland. Ze spelen allemaal voetbal, en Tesco en Safeway kun je in alle drie de landen vinden, met vrijwel identieke producten. Ze rijden in alle drie de landen in Vauxhalls in plaats van Opels, en het bier wordt in alle 3 de landen in pint-formaat aangeleverd en afgetapt tot aan het randje, zonder schuim.

    Maar ga jij een Schot eens vertellen dat hij hetzelfde is als een Engelsman..... je kunt er een complete politieke rel mee ontketenen in het lagerhuis als je dat als politici zou gaan roepen.

    En zo ook in de VS.... ze mogen dan wel dezelfde taal spreken, dezelfde dollar hebben, en hetzelfde bier drinken..... er zijn behoorlijke culturele verschillen in de omgangsvormen tussen iemand uit Boston, New Orleans, Seattle, en Winnipeg - om de Canadezen er ook nog eens bij te betrekken. Die laatste groep heeft het ook niet zo met American Football, daar is het IJshockey wat de klok slaat, en de 2e Canadese sport is Lacrosse, gevolgt door Baseball. De zideco & jazz bandjes uit New Orleans vind je in Seattle niet terug. De Grunge scene uit Seattle vind je in Boston niet terug. En de Irish pubs in Boston kun je slechts in schaarste terugvinden in New Orleans, en dan is het meestal meer uit commercialisatie dan uit historie en Ierse immigratie.

    Een lekkere pot Gumbo, daarvoor moet je naar Louisiana. Een fatsoenlijke Pot Pie, daar moet je toch voor in Virginia of de Carolinas zijn. Voor Tex-Mex moet je naar Texas, en voor goed Mexicaans eten moet je in de staten grenzend aan dat land zijn. New York State is de staat van de Diners, en voor een kop Clam Chowder moet je in de New England states zijn.

    En vertel een Canadees alstublieft niet dat ie hetzelfde is als een Amerikaan, want dan heb je geheid ruzie.

    Er zijn meer verschillen dan je zo aan de oppervlakte kan zien, Lyrebird.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54556451
    Heeee, natuurlijk zijn er veel verschillen, gelukkig maar. Maar we hebben het wel over een enorme lap grond, dus verschillen mag je verwachten. En eerlijk is eerlijk, op eenzelfde lap grond in Europa spreken ze veel meer verschillende talen, hebben ze veel meer verschillende gerechten en veel meer verschillende culturen.

    Dit is trouwens niet automatisch verkeerd. Persoonlijk vind ik het wel gemakkelijk, want je hebt altijd een beetje het gevoel om "thuis" te zijn. In Maui, Alaska, the deep South of Fenway Paaaahk.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_54556486
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 11:53 schreef Viajero het volgende:

    [..]


    Dat bier is idd extreem slecht, maar je hebt bv ook Sam Adams, wat best goed te drinken is.
    Die vond ik heerlijk! Helaas nog niet hier in NL gevonden.
      maandag 12 november 2007 @ 19:53:59 #64
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54556937
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 19:32 schreef Lyrebird het volgende:
    Heeee, natuurlijk zijn er veel verschillen, gelukkig maar. Maar we hebben het wel over een enorme lap grond, dus verschillen mag je verwachten. En eerlijk is eerlijk, op eenzelfde lap grond in Europa spreken ze veel meer verschillende talen, hebben ze veel meer verschillende gerechten en veel meer verschillende culturen.

    Dit is trouwens niet automatisch verkeerd. Persoonlijk vind ik het wel gemakkelijk, want je hebt altijd een beetje het gevoel om "thuis" te zijn. In Maui, Alaska, the deep South of Fenway Paaaahk.
    Europa is ook wel op een heel andere manier ontstaan... Ik denk dat het over een jaartje over honderd net zo'n eenheidsworst is als Amerika, hoor.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_54557840
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 19:53 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Europa is ook wel op een heel andere manier ontstaan... Ik denk dat het over een jaartje over honderd net zo'n eenheidsworst is als Amerika, hoor.
    Wedden van niet
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 12 november 2007 @ 20:58:10 #66
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54558765
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 19:32 schreef Lyrebird het volgende:
    Heeee, natuurlijk zijn er veel verschillen, gelukkig maar. Maar we hebben het wel over een enorme lap grond, dus verschillen mag je verwachten. En eerlijk is eerlijk, op eenzelfde lap grond in Europa spreken ze veel meer verschillende talen, hebben ze veel meer verschillende gerechten en veel meer verschillende culturen.

    Dit is trouwens niet automatisch verkeerd. Persoonlijk vind ik het wel gemakkelijk, want je hebt altijd een beetje het gevoel om "thuis" te zijn. In Maui, Alaska, the deep South of Fenway Paaaahk.
    Het is inderdaad handig

    Maar toch zou je ook eens naar Zuid Amerika moeten kijken..... het hele continent - behalve Brazilië, Suriname en Guyana - spreekt Spaans, en binnen een land als Brazilië en Argentinië zijn culturele erfgoeden terug te vinden uit Italië, Duitsland, en zelfs Nederland... en dan heb ik het niet over die paar nazi's die na WO2 zijn gekomen, want in Brazilië was al een flinke Duitse emigratie ten tijde van de Kaisers enzo.

    De VS is verder natuurlijk 1 land, en niet meerdere landen. Als we gaan kijken naar 1 land zijn er bijvoorbeeld ook verschillen tussen Fransen uit bijv. Normandie, de Provence, en de Elzas. Er zijn zelfs verschillen tussen Zeelanders, Friezen en Limburgers..... die verschillen bestaan in de VS ook, qua gebruiken, taalgebruik (in het oosten meer merkbaar dan in het westen) de lokale keuken, etc..... heeft natuurlijk deels ook te maken met het land, en hoe het in het verleden gebruikt werd.

    De VS is een behoorlijk uniek land, met een vrij unieke geschiedenis en een vrij unieke cultuur - welke allemaal zijn voortgekomen uit een reeks andere culturen. Ik vind de vergelijking met Europa dan ook niet echt opgaan..... qua wetssctructuur komt de VS wellicht meer overeen met de EU, (dwz, verschillende wetten in elke deelnemende staat), maar qua cultuur is het niet te vergelijken.

    Men zegt ook wel eens dat de VS "geen cultuur" zouden hebben, maar daarmee veroordeel je tevens meteen de Canadezen, de Australiërs, de Brazilianen, en Argentijnen om zo maar eens een paar grote landen te noemen met een 90% of meer immigrantenbevolking. Ook Mexico bestaat uit 90% immigranten uit Europa, slechts een klein percentage zijn afkomstig uit de lokale indianen bevolking. In landen als Peru en Colombia is dat een groter percentage.

    Ik blijf van mening dat de VS een ontzettend rijke cultuur heeft met veelzijdigheid en verschillen van coast to coast.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54560070
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 06:41 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    LOL.

    Net terug van een weekend NY; fijne stad is dat toch. Ik zou er best kunnen wonen. Gek eigenlijk dat er geen fokkers in de hoofdstad van de wereld zitten.
    Ik ben bezig om een stageplaats te regelen in NY
      maandag 12 november 2007 @ 21:50:42 #68
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54560369
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 19:53 schreef wonderer het volgende:
    Europa is ook wel op een heel andere manier ontstaan... Ik denk dat het over een jaartje over honderd net zo'n eenheidsworst is als Amerika, hoor.
    Qua winkels zou je nog wel eens gelijk kunnen hebben..... steeds meer kleine winkelketens in Nederland en België worden nu opgeslokt door Franse, en Duitse grotere bedrijven. De komst van de Euro en de Euro vrijhandelszone hebben dat mogelijk gemaakt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 13 november 2007 @ 00:41:20 #69
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_54565632
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 20:58 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Het is inderdaad handig

    Maar toch zou je ook eens naar Zuid Amerika moeten kijken..... het hele continent - behalve Brazilië, Suriname en Guyana - spreekt Spaans, en binnen een land als Brazilië en Argentinië zijn culturele erfgoeden terug te vinden uit Italië, Duitsland, en zelfs Nederland... en dan heb ik het niet over die paar nazi's die na WO2 zijn gekomen, want in Brazilië was al een flinke Duitse emigratie ten tijde van de Kaisers enzo.

    De VS is verder natuurlijk 1 land, en niet meerdere landen. Als we gaan kijken naar 1 land zijn er bijvoorbeeld ook verschillen tussen Fransen uit bijv. Normandie, de Provence, en de Elzas. Er zijn zelfs verschillen tussen Zeelanders, Friezen en Limburgers..... die verschillen bestaan in de VS ook, qua gebruiken, taalgebruik (in het oosten meer merkbaar dan in het westen) de lokale keuken, etc..... heeft natuurlijk deels ook te maken met het land, en hoe het in het verleden gebruikt werd.

    De VS is een behoorlijk uniek land, met een vrij unieke geschiedenis en een vrij unieke cultuur - welke allemaal zijn voortgekomen uit een reeks andere culturen. Ik vind de vergelijking met Europa dan ook niet echt opgaan..... qua wetssctructuur komt de VS wellicht meer overeen met de EU, (dwz, verschillende wetten in elke deelnemende staat), maar qua cultuur is het niet te vergelijken.

    Men zegt ook wel eens dat de VS "geen cultuur" zouden hebben, maar daarmee veroordeel je tevens meteen de Canadezen, de Australiërs, de Brazilianen, en Argentijnen om zo maar eens een paar grote landen te noemen met een 90% of meer immigrantenbevolking. Ook Mexico bestaat uit 90% immigranten uit Europa, slechts een klein percentage zijn afkomstig uit de lokale indianen bevolking. In landen als Peru en Colombia is dat een groter percentage.
    Mexico is juist een van de meest Indiaanse landen van Latijns Amerika, en daar zijn ze flink trots op ook!
    Volgens mij zo 30/70 of zo, met veel raciale mixing.
    Ik weet niet hoe urban of suburban je woont, maar het is vast niet ver rijden naar een muurschildering van een Azteekse krijger of princes. En Mexicanen zien er meestal ook niet echt Spaans uit.
    Peru is inderdaad ook flink Indiaans, maar Colombia heeft een bevolking overwegend van Europese afkomst. Veel rondgereist daar, echt toffe landen. (Peru helaas nog niet gezien).
    quote:
    Ik blijf van mening dat de VS een ontzettend rijke cultuur heeft met veelzijdigheid en verschillen van coast to coast.....
    Helemaal met je eens, zelfs binnen die typisch Amerikaanse cultuur heb je al zo rijke schakeringen. Een Diner in New Jersey heeft andere dingen op het menu staan dan een Diner in Arizona, en in Florida weer anders, etc etc. Je kunt er wel overal een heerlijke burger met fries krijgen, maar ze hebben meestal ook locale gerechten.

    Amerika heeft ook veel gebieden waar een bepaalde cultuur nog heel duidelijk anders is dan de standaard cultuur, het bekendste zijn denk ik de Amish of 'Pennsylvania Dutch'
    (Amerikaan:You're Dutch?
    Ik:Yes I am.
    Amerikaan: Wow, so how do like electricity, end cars?
    Ik: No, I'm from Holland, Europe.
    Amerikaan:
    Heerlijk soms de geografische kennis van sommige van die lui )
    maar ook bevoorbeeld Orthodoxe Joden in Brooklyn, Navahos in Arizona en New Mexico, Hawaiianen, en zo zijn er wel meer te noemen.

    Ik blijf het een geweldig fascinerend land vinden, ik hoop binnenkort weer een project daar ergens te doen. En zo niet, vacantie!
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      dinsdag 13 november 2007 @ 04:12:16 #70
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_54566994
    Ik las trouwens net dat 16 Nov de Dutch-American Friendship holiday of zo was.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
    pi_54567021
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 04:12 schreef OFfSprngr het volgende:
    Ik las trouwens net dat 16 Nov de Dutch-American Friendship holiday of zo was.
    Er is een tijdsverschil tussen de VS en NL maar toch niet van drie dagen?
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 13 november 2007 @ 19:02:30 #72
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54582184
    Pennsylvania Dutch zijn toch ook helemaal geen Nederlanders maar Duitsers?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 13 november 2007 @ 19:38:57 #73
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54583267
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 19:02 schreef wonderer het volgende:
    Pennsylvania Dutch zijn toch ook helemaal geen Nederlanders maar Duitsers?
    Klopt. Het waren voornamelijk Duitse gereformeerden die zich daar vestigden. En het woord "Deutsch" verbasterde uiteindelijk in "Dutch".

    Overigens is dit ook wel een interessant kaartje:



    In 2010 is er weer een cencus, dan wordt ik ook meegeteld.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54656217
    Wat mij erg opvalt aan amerikaanse programma's is dat die mensen veel knuffelen, ook gewoon bij een nieuwe kennismaking zitten ze meteen te knuffelen. op zich vind ik knuffelen niet erg maar ik ga het niet doen met iemand die ik 2 seconden geleden voor het eerst zag. dus de vraag is: knuffelen die mensen echt zoveel? en hoe gaan jullie ermee om?
    Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
    pi_54657561
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 18:22 schreef sweetlady-o het volgende:
    Wat mij erg opvalt aan amerikaanse programma's is dat die mensen veel knuffelen, ook gewoon bij een nieuwe kennismaking zitten ze meteen te knuffelen. op zich vind ik knuffelen niet erg maar ik ga het niet doen met iemand die ik 2 seconden geleden voor het eerst zag. dus de vraag is: knuffelen die mensen echt zoveel? en hoe gaan jullie ermee om?
    Ik heb al vaker gezegd dat het vriendelijke warme mensen zijn.

    Het is overigens niet zo dat 'hugs' overal en in elke groep normaal zijn. Sterker nog, waar het in Nederland erg normaal is om bij een introductie een hand te geven, is het hier in sommige groepen heel normaal om van een afstand je hand op te steken of gewoon hi how are you (hihowareyou?) te zeggen. Ook mensen die je goed kent en die je na een jaar tegen komt, kunnen zo doen. Andersom zijn er ook mensen die je een keer bij een feestje bent tegen gekomen en die je de volgende keer om de nek vliegen. Beetje van het ene uiterste naar het andere uiterste. Leeftijd en locatie spelen ook een rol. Oudere mensen huggen graag.

    Zelf ben ik koud en afstandelijk en dat maakt dit soort situatie's wel eens lastig. Maar Amerikanen zijn vaak zo warm en relaxed dat het nooit genant wordt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_54658116
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 19:25 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    een afstand je hand op te steken of gewoon hi how are you (hihowareyou?) te zeggen. Ook mensen die je t
    Een woord 'Haihouarjoe'

    Op een of andere manier heb ik behoorlijk wat Spaanse vrienden; in Spanje geef je bij iedere kennismaking elkaar twee zoenen. Maakt niet uit wie of waar. In Mexico zoenen mensen elkaar zelfs op kantoor! Persoonlijk vind ik Nederlanders erg koud en afstandelijk, mag best wat warmer allemaal. Ik hug hier ook mijn (mannelijke) vrienden, waar dit in Nederland bij veel mensen vreemd zou overkomen.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 16 november 2007 @ 19:51:12 #77
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54658224
    Ik vond het in het begin nogal klote, dat geknuffel. Maar nu ben ik er wel aan gewend. Ik doe het trouwens ook alleen met mijn schoonfamilie, verder is het handen geven. Misschien doen ze het vooral in California (dat is tenslotte wat je het vaakste op tv ziet).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 16 november 2007 @ 20:27:06 #78
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54659102
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 19:46 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik hug hier ook mijn (mannelijke) vrienden, waar dit in Nederland bij veel mensen vreemd zou overkomen.
    Een hug is vooral tussen vrouw-vrouw of vrouw-man. Ik zie mezelf hier niet een andere gozer een hug geven Dus ik weet niet in welke buurt jij precies woont, maar hier doen we het in ieder geval niet Je hebt wel de African-American wannabe gangsters die elkaar hun "ghetto hug" geven, maar dat is een ander verhaal
    To Live and Die in LA
      vrijdag 16 november 2007 @ 23:17:22 #79
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_54663733
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 19:38 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Klopt. Het waren voornamelijk Duitse gereformeerden die zich daar vestigden. En het woord "Deutsch" verbasterde uiteindelijk in "Dutch".

    Overigens is dit ook wel een interessant kaartje:

    [ afbeelding ]

    In 2010 is er weer een cencus, dan wordt ik ook meegeteld.
    Moet je een paspoort hebben om mee te tellen?
    Live from the USA
      zaterdag 17 november 2007 @ 04:07:20 #80
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54668332
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 23:17 schreef Quintony het volgende:
    Moet je een paspoort hebben om mee te tellen?
    Nee, de volkstelling is voor ALLE inwoners van de VS, ZELFS voor de illegalen. In sommige wijken/steden gaan ze gewoon elk huis langs Maar meestal gaat het gewoon om een formulier wat naar elk geregistreerd woonadres wordt gestuurd. Ook illegalen kunnen het invullen zonder problemen te krijgen met de instanties.

    Tja, dat krijg je als je geen burgelijke stand hebt.....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Census#United_States
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 17 november 2007 @ 04:09:57 #81
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54668342
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 18:22 schreef sweetlady-o het volgende:
    Wat mij erg opvalt aan amerikaanse programma's is dat die mensen veel knuffelen, ook gewoon bij een nieuwe kennismaking zitten ze meteen te knuffelen. op zich vind ik knuffelen niet erg maar ik ga het niet doen met iemand die ik 2 seconden geleden voor het eerst zag. dus de vraag is: knuffelen die mensen echt zoveel? en hoe gaan jullie ermee om?
    Yup, er wordt hier veel geknuffeld inderdaad. Ik vindt het wel iets persoonlijks hebben moet ik zeggen...... was even wennen als je het veel meer afstandelijke Nederland gewend bent. Overigens is het in de zuidelijke landen zoals Italie, Spanje, etc ook heel normaal.

    Ik ben er allang aan gewend, kom maar op met die knuffel, man of vrouw.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 17 november 2007 @ 04:12:48 #82
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54668348
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 19:38 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Klopt. Het waren voornamelijk Duitse gereformeerden die zich daar vestigden. En het woord "Deutsch" verbasterde uiteindelijk in "Dutch".

    Overigens is dit ook wel een interessant kaartje:

    [ afbeelding ]

    In 2010 is er weer een cencus, dan wordt ik ook meegeteld.
    Hey, die Minessote - South Dakota enclave kende ik niet. Vind je daar ook al die plaatsname zoals in popo-land?
      woensdag 21 november 2007 @ 13:40:03 #83
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54759463
    Ja wel een paar maar niet zoveel als in West Michigan.



    Als je deze afslag neemt zit je vlak bij Zutphen, Overijssel, Friesland en Borculo o.a.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 21 november 2007 @ 21:54:54 #84
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54770049
    Happy Thanksgiving. Vier dagen vrij.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54770312
    Iedereen in de VS?
    pi_54770355
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 22:03 schreef Knoekie het volgende:
    Iedereen in de VS?
    Morgen alleen dus.
      woensdag 21 november 2007 @ 22:06:43 #87
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54770409
    Er zijn er die op vrijdag moeten werken ja. Ik vorig jaar ook maar dit jaar krijgen we vrijdag er bij.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54770506
    Ik ben er nog niet aan gewend, die Amerikaanse holidays. Dus maar gewoon werken morgen, genoeg te doen.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 21 november 2007 @ 22:43:36 #89
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54771796
    *op census taker wacht*

    Ik hoop dat fava-bonen een beetje te eten zijn...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 21 november 2007 @ 22:48:38 #90
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54771973
    Ik ben ook vrij

    Moet vrijdag nog wel even 2 uurtjes naar de zaak voor andere redenen: Het is enorm rustig, dus een uitermate goede dag om enkele netwerkwerkzaamheden uit te voeren. Maar daar zijn we denk ik binnen een uur mee klaar, dus ik ben "zo goed als" vrij zegmaar.

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54772630
    Wij kunnen vrij nemen wanneer we willen (een conferentie / deadline daargelaten). Op dit moment is slechts 1 van de 6 onderzoekers aanwezig. Morgen verwacht ik ook alleen aanwezig te zijn en vrijdag zijn we met z'n tweeen. Zelfs maandag zijn we waarschijnlijk nog maar met z'n drieen.

    Iets anders: Is er hier iemand die op een 400m baan in de VS heeft geschaatst?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_54772959
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 23:19 schreef Lyrebird het volgende:
    Wij kunnen vrij nemen wanneer we willen (een conferentie / deadline daargelaten). Op dit moment is slechts 1 van de 6 onderzoekers aanwezig. Morgen verwacht ik ook alleen aanwezig te zijn en vrijdag zijn we met z'n tweeen. Zelfs maandag zijn we waarschijnlijk nog maar met z'n drieen.

    Iets anders: Is er hier iemand die op een 400m baan in de VS heeft geschaatst?
    Ik moet die in het Z-center (de MIT gym) nog uittesten. Was ik wel van plan, ergens deze winter.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 21 november 2007 @ 23:33:59 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54772994
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 23:19 schreef Lyrebird het volgende:
    Iets anders: Is er hier iemand die op een 400m baan in de VS heeft geschaatst?
    Nee, maar in Southern California heb je er ook niet veel

    Wel een redelijke hoeveelheid indoor ice rinks, voor lokale jeugd ijshockeycompetitie enzo.

    Hier heb je een lijst: http://www.valley.net/~ice/namsa/pistes/
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54773074
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 23:32 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik moet die in het Z-center (de MIT gym) nog uittesten. Was ik wel van plan, ergens deze winter.
    Heeft MIT een 400m baan?? Ik heb wel op de hockey baan van BU geschaatst, maar ik wist niet dat er ook een 400m baan was. MIT heeft trouwens goede faciliteiten. Ik heb jarenlang 's avonds op het kunstgrasveld gevoetbald.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_54773234
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 23:37 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Heeft MIT een 400m baan?? Ik heb wel op de hockey baan van BU geschaatst, maar ik wist niet dat er ook een 400m baan was. MIT heeft trouwens goede faciliteiten. Ik heb jarenlang 's avonds op het kunstgrasveld gevoetbald.
    Ik vraag me momenteel af of het een 400m baan is aangezien het er volgens hun site op lijkt dat ze alleen ijshockey hebben. En ik voetbal ieder weekend op zondagmorgen daar met een groep Spaanse gasten, erg leuk. Heb ook een membership kaart trouwens.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 22 november 2007 @ 01:27:40 #96
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54775093
    In de winter heb ik een baan van 12 meter in de achtertuin. Maar dat is voor shorttrack.

    In West Michigan genoeg ijsbanen maar die voldoen lang niet allemaal aan de 400 meter eis vrees ik. It's hockey, hockey en nog eens hockey.

    Vanwaar die interesse Lyre? Wil je rondjes schaatsen op z'n Hollands?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54789766
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 01:27 schreef popolon het volgende:
    Vanwaar die interesse Lyre? Wil je rondjes schaatsen op z'n Hollands?
    De afgelopen zomer heb ik veel geskeelerd op Nederlandse skeelers. Er zijn hier paden die over rail tracks zijn heengelegd. Lekker vlak, weinig verkeer en door de bossen.

    De laatste tijd heb ik veel indoor geschaatst bij ons op de ijshockeybaan, maar ik trek op m'n noren wel erg veel aandacht.
    you see that guy wearing speed skates ... did you see his speed skates ... blah blah blah speed skates blah blah ...

    De laatste keer kreeg de vraag van een dame of ik "een speed skater" was. Wat moet je nou met zo'n vraag?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 23 november 2007 @ 01:34:18 #98
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54793775
    Ja zeggen en haar uitvragen om er eens dieper op in te gaan?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 02:44:37 #99
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794225
    quote:
    Op donderdag 22 november 2007 21:29 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    De afgelopen zomer heb ik veel geskeelerd op Nederlandse skeelers. Er zijn hier paden die over rail tracks zijn heengelegd. Lekker vlak, weinig verkeer en door de bossen.

    De laatste tijd heb ik veel indoor geschaatst bij ons op de ijshockeybaan, maar ik trek op m'n noren wel erg veel aandacht.
    you see that guy wearing speed skates ... did you see his speed skates ... blah blah blah speed skates blah blah ...

    De laatste keer kreeg de vraag van een dame of ik "een speed skater" was. Wat moet je nou met zo'n vraag?
    Ik was niet echt een schaatser zeg maar. Kouwe ballen op het Veluwemeer was niks voor mij.

    Heb wel wat toertochten gedaan maar dat ging echt met de nodige tegenzin. Maar goed, je begint vol vertrouwen tot die koude wind je na 20km te machtig wordt en zich meester maakt over je kruis.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 23 november 2007 @ 02:47:48 #100
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54794232
    Hoe was jullie thanksgiving eigenlijk?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 02:49:32 #101
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794241
    Eten, drinken bij een tante die in de duinen woont aan Lake Michigan. Prachthuis, je kijkt zo over het grote meer uit.

    En nu weer thuis opde bank met NFL op. Life is good.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 23 november 2007 @ 03:23:54 #102
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54794361
    Cool Wij gaan ons zo buiten BestBuy verschansen voor een aanbiedinkje of twee op black friday
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 03:26:00 #103
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794366
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 03:23 schreef wonderer het volgende:
    Cool Wij gaan ons zo buiten BestBuy verschansen voor een aanbiedinkje of twee op black friday
    Are you f00king crazy?

    Dat is hier ook, ik ga daar echt niet tussen die meute staan om elkaar de hersens in te slaan.

    "Ja we hadden er maar twee, die zijn nu weg. Maar er is nog meer hoor, kijk gerust rond."
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 23 november 2007 @ 03:43:41 #104
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54794408
    We rijden zo langs, als de queue te lang is (meer dan twintig man) gaat het niet door
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 03:49:28 #105
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794417
    Succes !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 23 november 2007 @ 03:50:03 #106
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54794421
    Ik heb het nodig. 35F buiten...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 03:50:59 #107
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794424
    't Vriest hier ook lekker. 35F is er nog net boven.

    Dus met een korte broek en t-shirt zit je gebakken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54794427
    Ik laat dat buiten wachten voorlopig aan het gepeupel over. Wel grappig fenomeen. Thanksgiving was verder boring met werk vanmorgen en een etentje met wat collega's vanmiddag. Doe mij maar Kerstmis.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 23 november 2007 @ 03:54:42 #109
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794440
    Nou maak je borst maar nat, na Thanksgiving komen de versiering al bovenwater.

    * popolon lichtgevende kerstboom van twaalf meter opzoekt
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 23 november 2007 @ 04:21:28 #110
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54794491
    Nou... de rij was al te lang, dus we gaan maar niet

    Toch leuk om te zien, al die mensen met slaapzakken op klapstoeltjes enzo. Kwamen wij best lullig over met ons extra paar sokken...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 04:24:57 #111
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794500


    Ik wist het.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54794518
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 04:21 schreef wonderer het volgende:
    Nou... de rij was al te lang, dus we gaan maar niet

    Toch leuk om te zien, al die mensen met slaapzakken op klapstoeltjes enzo. Kwamen wij best lullig over met ons extra paar sokken...
    Tis dat ik geen auto heb, anders had ik even een rondje stad gedaan!
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 23 november 2007 @ 04:54:40 #113
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54794559
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 04:24 schreef popolon het volgende:


    Ik wist het.
    Het is ook eigenlijk belachelijk. Urenlang in de kou zitten voor een paarhonderd piek korting op iets dat we eigenlijk toch niet nodig hebben.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 04:56:40 #114
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54794561
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 04:54 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Het is ook eigenlijk belachelijk. Urenlang in de kou zitten voor een paarhonderd piek korting op iets dat we eigenlijk toch niet nodig hebben.
    Nou morgen op de tv shows heb je weer de beelden hoor.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 23 november 2007 @ 05:06:20 #115
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54794574
    Hoeveel dooien zullen er vallen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 23 november 2007 @ 16:29:23 #116
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54804334
    "wij"
    (mn stiefmoeder en mn vader) hebben een hd tv gekocht 52" voor 800 dollar goedkoper
    het is hier trouwens 26 Fahrenheit terwijl het 3 dagen terug nog tshirt weer was
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 26 november 2007 @ 18:37:49 #117
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54851663
    Ik ben expres bij alle winkels weggebleven.... zaterdag moest ik even naar een elektronica zaak, maar ik ben zo'n iemand die liever wacht tot NA de kerst (en de uitverkoop) dan dat ik in Thanksgivingweekend naar een winkel ga.....

    Veel te druk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 26 november 2007 @ 19:15:14 #118
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54852425
    Whehe. Ben een dag later nog naar Bestbuy geweest en heb daar alsnog de monitor die ik wil met korting gekocht (stonden er nog twee). Ben zo blij dat ik niet uren in de kou heb gestaan daarvoor
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 26 november 2007 @ 20:07:02 #119
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54853420
    Ik wacht altijd tot Januari. Er is vrijwel ALTIJD overstock na kerstmis (ze bestellen liever te veel dan te weinig), zeker bij de online winkels.....en zo eind Januari kun je soms aanbiedingen online vinden die net zo goedkoop zijn zoniet goedkoper dan nu.

    Bovendien krijg ik vaak wat geld van schoonmoe voor kerstmis.... altijd leuk om dat in Januari ergens aan uit te geven.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54853723
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 20:07 schreef maartena het volgende:
    Ik wacht altijd tot Januari. Er is vrijwel ALTIJD overstock na kerstmis (ze bestellen liever te veel dan te weinig), zeker bij de online winkels.....en zo eind Januari kun je soms aanbiedingen online vinden die net zo goedkoop zijn zoniet goedkoper dan nu.

    Bovendien krijg ik vaak wat geld van schoonmoe voor kerstmis.... altijd leuk om dat in Januari ergens aan uit te geven.
    Goeie avatar

    Komende zaterdag pakjes avond met wat vrienden
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54985019
    Geven Amerikanen gemiddeld meer of minder uit aan Kerstmis dan wij aan Sinterklaas?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      zondag 2 december 2007 @ 18:32:49 #122
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54995636
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 10:38 schreef The_Forcer het volgende:
    Geven Amerikanen gemiddeld meer of minder uit aan Kerstmis dan wij aan Sinterklaas?
    Meer.

    Getallen heb ik zo niet, maar ik weet vrij zeker dat het meer is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 2 december 2007 @ 19:43:43 #123
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54997248
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 10:38 schreef The_Forcer het volgende:
    Geven Amerikanen gemiddeld meer of minder uit aan Kerstmis dan wij aan Sinterklaas?
    HEEL VEEL meer!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_54997281
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 18:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Meer.

    Getallen heb ik zo niet, maar ik weet vrij zeker dat het meer is.
    En hoeveel spendeer jij als Nederlandse Amerikaan eraan?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      zondag 2 december 2007 @ 20:16:43 #125
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54998213
    Ik geef $40 uit, je blijft tenslotte Nederlander.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 3 december 2007 @ 01:21:42 #126
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55006097
    zo min mogelijk
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_55014084
    Is er een Nederlandse Amerikaan die een 'ruil-vriend' zoekt? Mis je Nederlandse (verstuurbare) producten? PM me maar
      maandag 3 december 2007 @ 15:55:52 #128
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55014615
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 19:44 schreef The_Forcer het volgende:
    En hoeveel spendeer jij als Nederlandse Amerikaan eraan?
    Meestal zetten mijn vrouw en ik het budget voor elkaar op ong, $150, dus $300 wordt er wel uitgegeven.... en dan kopen we nog wat kadootjes voor familieleden, nichtjes, neefje etc, wat meestal zo rond de $40 per persoon ligt, dus ik denk dat er per kerstmis zeker zo tegen de $500 armer van wordt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 3 december 2007 @ 17:22:03 #129
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55016366
    Sneeuw
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_55017066
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 17:22 schreef wonderer het volgende:
    Sneeuw
    Zeg, hou die rotzooi eens bij je
    Jesus saves but death prevails.
    pi_55120955
    Bij wie is de kerstversiering al volop aanwezig?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_55127283
    Leuk, een topic over de US. Ik ben er zelf geboren (Oakland, California) maar woon inmiddels al weer zo'n 10 jaar in Nederland (in Arnhem, sinds mijn 11e). Ik heb het hier in Nederland op zich prima naar mijn zin, hoewel het wel even geduurd heeft voordat ik gewend was/wilde wennen Ik ben nog steeds in mijn doen en laten meer Amerikaan dan Nederlander, maar heb wel wat dingen overgenomen uit deze cultuur natuurlijk. Ik heb hier op het moment meer dan in America (vrienden, familie, studie, etc) maar toch blijft America voor mij altijd een beetje mijn thuis, en ik sluit ook niet uit dat ik ooit toch weer terug ga.
      zaterdag 8 december 2007 @ 18:32:59 #133
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55128755
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 10:39 schreef The_Forcer het volgende:
    Bij wie is de kerstversiering al volop aanwezig?
    Gisteren de boom in elkaar gezet, vandaag of morgen de ballen maar es. NA Sinterklaas
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 8 december 2007 @ 18:35:38 #134
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55128814
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 17:29 schreef CA. het volgende:
    Leuk, een topic over de US. Ik ben er zelf geboren (Oakland, California) maar woon inmiddels al weer zo'n 10 jaar in Nederland (in Arnhem, sinds mijn 11e). Ik heb het hier in Nederland op zich prima naar mijn zin, hoewel het wel even geduurd heeft voordat ik gewend was/wilde wennen Ik ben nog steeds in mijn doen en laten meer Amerikaan dan Nederlander, maar heb wel wat dingen overgenomen uit deze cultuur natuurlijk. Ik heb hier op het moment meer dan in America (vrienden, familie, studie, etc) maar toch blijft America voor mij altijd een beetje mijn thuis, en ik sluit ook niet uit dat ik ooit toch weer terug ga.
    Kijk zo kan 't ook.

    Welkom hier!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 9 december 2007 @ 00:09:42 #135
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55137313
    Argh, kutweer!
    geen regen though, maar 95% luchtvochtigheid en het vriest net niet.
    Iedereen tript hier omdat er heeeeel misschien een ijsstorm komt, ik ga niet helemaal de stress in, ik ben redelijk voorbereid, maar stressen om het weer gaat het toch niet veranderen.

    (Hollandse nuchterheid )
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zondag 9 december 2007 @ 02:42:16 #136
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55139417
    IJsstorm lijkt me wel gaaf. Dan komt alles toch onder het ijs te zitten? Kun je mooie foto's maken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 9 december 2007 @ 05:57:51 #137
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55140228
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 02:42 schreef wonderer het volgende:
    IJsstorm lijkt me wel gaaf. Dan komt alles toch onder het ijs te zitten? Kun je mooie foto's maken
    My thoughts exactly!
    maar hier trippen ze ervan
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zondag 9 december 2007 @ 05:59:31 #138
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55140232
    Een ijstorm is dus niet gaaf. Op papier wel, totdat je er zelf midden in zit.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55140235
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 19:43 schreef compier het volgende:

    [..]

    HEEL VEEL meer!
    Bovendien beginnen ze al met uitgeven voordat wij met de Sinterklaaruitagven beginnen.
    Evolution is from the Devil
    Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
      zondag 9 december 2007 @ 06:32:24 #140
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55140266
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 05:59 schreef popolon het volgende:
    Een ijstorm is dus niet gaaf. Op papier wel, totdat je er zelf midden in zit.
    Ach, ik vermaak me wel (er is eten, we koken op propane gas dus electriciteit is niet zo heel erg en slapen ben ik ook goed in).
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_55140268
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 17:29 schreef CA. het volgende:
    Leuk, een topic over de US. Ik ben er zelf geboren (Oakland, California) maar woon inmiddels al weer zo'n 10 jaar in Nederland (in Arnhem, sinds mijn 11e). Ik heb het hier in Nederland op zich prima naar mijn zin, hoewel het wel even geduurd heeft voordat ik gewend was/wilde wennen Ik ben nog steeds in mijn doen en laten meer Amerikaan dan Nederlander, maar heb wel wat dingen overgenomen uit deze cultuur natuurlijk. Ik heb hier op het moment meer dan in America (vrienden, familie, studie, etc) maar toch blijft America voor mij altijd een beetje mijn thuis, en ik sluit ook niet uit dat ik ooit toch weer terug ga.
    Leuk!

    Wat zie jij zelf als culturele verschillen?
    Evolution is from the Devil
    Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
    pi_55140419
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 02:42 schreef wonderer het volgende:
    IJsstorm lijkt me wel gaaf. Dan komt alles toch onder het ijs te zitten? Kun je mooie foto's maken
    Zie mijn fotoboek.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_55147370
    Vorige week heb ik het boek van Max Westerman gekocht. Een zeer leuk boek waarin je veel over de Amerikaanse cultuur te weten komt. De mening van Max komt wel heel erg naar voren, maar hij schets naar mijn inziens wel een realistisch beeld.
    pi_55153838
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:06 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
    Vorige week heb ik het boek van Max Westerman gekocht. Een zeer leuk boek waarin je veel over de Amerikaanse cultuur te weten komt. De mening van Max komt wel heel erg naar voren, maar hij schets naar mijn inziens wel een realistisch beeld.
    Ik heb hem toevallig vandaag voor m'n verjaardag gehad, al een stukje gelezen. Interessant.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_55233304
    Vandaag pepernoten in de bus gehad

    Volgende week weer naar huis voor de kerst, nu wil ik eigenlijk wat echte Amerikaanse dingen meenemen voor mijn familie inclusief klein neefje en nichtje. Iemand suggesties? Mac'n cheese gaan ze niet waarderen vrees ik
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 13 december 2007 @ 00:19:48 #146
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55233903
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 23:54 schreef Shivo het volgende:
    Vandaag pepernoten in de bus gehad

    Volgende week weer naar huis voor de kerst, nu wil ik eigenlijk wat echte Amerikaanse dingen meenemen voor mijn familie inclusief klein neefje en nichtje. Iemand suggesties? Mac'n cheese gaan ze niet waarderen vrees ik
    beef jerky
    reeses peanut butter cups,
    twizzlers
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      donderdag 13 december 2007 @ 00:53:38 #147
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55234530
    Zo, weer even wat nasikruiden ingeslagen van Conimex voor Nasi Goreng speciaal. En een pot sambal natuurlijk.

    Niks is zo lekker als 'Nederlandse' nasi met wat satesaus en een eitje.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55253039
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 00:53 schreef popolon het volgende:
    Zo, weer even wat nasikruiden ingeslagen van Conimex voor Nasi Goreng speciaal. En een pot sambal natuurlijk.

    Niks is zo lekker als 'Nederlandse' nasi met wat satesaus en een eitje.
    Zelf sate saus maken of heb je een amerikaans alternatief gevonden?
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 13 december 2007 @ 20:04:14 #149
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55253117
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 20:00 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Zelf sate saus maken of heb je een amerikaans alternatief gevonden?


    Ik heb van die zakjes gekocht.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 13 december 2007 @ 22:11:20 #150
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55256030
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 23:54 schreef Shivo het volgende:
    Vandaag pepernoten in de bus gehad

    Volgende week weer naar huis voor de kerst, nu wil ik eigenlijk wat echte Amerikaanse dingen meenemen voor mijn familie inclusief klein neefje en nichtje. Iemand suggesties? Mac'n cheese gaan ze niet waarderen vrees ik
    Rootbeer, oreo's, reese's... meer weet ik even niet
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_55256130
    Wonderer, sneeuwt het bij jou ook zo? MIT heeft om 2 uur iedereen de rest van de dag vrij gegeven om enigszins veilig thuis te komen, maar het verkeer staat hier overal muurvast. Ik woon op loopafstand en ben een van de weinigen die nog aan het werk is hier. Mijn eerste sneeuwstorm, exciting

    Popo: ik neem die zakjes ook altijd mee

    Bedankt voor de suggesties, dit weekend maar even de supermarkt in.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 14 december 2007 @ 13:09:15 #152
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55268005
    't Is wel weer een zooitje daar aan de oostkust. De stormen gingen net onder Michigan door van de week.

    Sterkte Oostkusters !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 14 december 2007 @ 16:38:54 #153
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55272808
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 22:14 schreef Shivo het volgende:
    Wonderer, sneeuwt het bij jou ook zo? MIT heeft om 2 uur iedereen de rest van de dag vrij gegeven om enigszins veilig thuis te komen, maar het verkeer staat hier overal muurvast. Ik woon op loopafstand en ben een van de weinigen die nog aan het werk is hier. Mijn eerste sneeuwstorm, exciting

    Popo: ik neem die zakjes ook altijd mee

    Bedankt voor de suggesties, dit weekend maar even de supermarkt in.
    Vijf inch maar gister. Ik zag het op het nieuws, Brockton en zo helemaal vast De man van een collega van Brad werkt in Andover Mass en deed er vier uur over om in Framingham NH te komen, normaal een uurtje. Gelukkig werkt Brad zelf anderhalve kilometer verder op

    Sneeuwschuiven is best zwaar werk, da's wel kut
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 14 december 2007 @ 18:08:31 #154
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55274439
    misschien vanavond hier 6 - 8 inches sneeuw
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 14 december 2007 @ 21:15:32 #155
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55278501
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 20:04 schreef popolon het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ik heb van die zakjes gekocht.
    Die heb ik ook nog liggen

    Kun je trouwens ook op diverse online winkels bestellen, wordt het thuisbezorgt enzo
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55278547
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 21:15 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Die heb ik ook nog liggen

    Kun je trouwens ook op diverse online winkels bestellen, wordt het thuisbezorgt enzo
    Duurt alleen oneindig lang (6-8 weken) of je betaalt de hoofdprijs aan verzendkosten.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 14 december 2007 @ 21:42:12 #157
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55279121
    tralalalala, The Dutch Store.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 14 december 2007 @ 23:27:28 #158
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_55281887
    Even een ander vraagje: hoe duur is amerika eigenlijk voor gewone consumentendingen? Ik krijg het idee dat amerika voor 'europeanen' relatief goedkoop zou moeten zijn, maar aan de andere kant lees ik op http://bigpicture.typepad(...)/grande-caramel.html dat een kop luxe koffie nu $4.55 kost. Iemand commentaar (en, klopt 't dat de inflatie in de US nu redelijk hard gaat?)
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_55282388
    Ik vind boodschappen doen hier duur, maar electronica goedkoop.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 14 december 2007 @ 23:54:54 #160
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55282471
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 23:50 schreef Shivo het volgende:
    Ik vind boodschappen doen hier duur, maar electronica goedkoop.
    Ik vind over het algemeen alles veel goedkoper, vooral (merk)kleding, electronica maar ook de dagelijkse boodschappen zeg maar. Maar goed het hangt er een beetje vanaf waar je zit, in Boston of NYY is alles ook vrij prijzig vergeleken met Michigan.

    Alleen bier in de supermarkt is gek genoeg duurder. Maar sterke drank weer niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 15 december 2007 @ 19:13:57 #161
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55296164
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 23:54 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik vind over het algemeen alles veel goedkoper, vooral (merk)kleding, electronica maar ook de dagelijkse boodschappen zeg maar. Maar goed het hangt er een beetje vanaf waar je zit, in Boston of NYY is alles ook vrij prijzig vergeleken met Michigan.

    Alleen bier in de supermarkt is gek genoeg duurder. Maar sterke drank weer niet.
    dat is omdat 80%> hier drinkt om dronken te worden, dus dan maken ze sterke drank goedkoper, zodat ze eerder van die mongolen af zijn
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_55297011
    Wij hebben nu ook een inch sneeuw. De ijsstormen hebben ons net niet bereikt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 15 december 2007 @ 19:58:06 #163
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55297303
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 19:47 schreef Lyrebird het volgende:
    Wij hebben nu ook een inch sneeuw. De ijsstormen hebben ons net niet bereikt.
    In MI dwarrelt de sneeuw heel vredig naar beneden. De grote stormen zijn net onder ons doorgegaan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 15 december 2007 @ 20:36:28 #164
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55298586
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 19:58 schreef popolon het volgende:

    [..]

    In MI dwarrelt de sneeuw heel vredig naar beneden. De grote stormen zijn net onder ons doorgegaan.
    het is hier 33 graden ( F ), net niet koud genoeg voor sneeuw, dus het regent nu al een paar dagen.
    maar zondag (MORGEN ) kom mijn beste vriend voor 3 weken, dus ik vind die regen nu wel best, aanzien vliegtuigen en sneeuw niet echt compatible zijn.
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_55300861
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 20:36 schreef compier het volgende:

    [..]

    het is hier 33 graden ( F ), net niet koud genoeg voor sneeuw, dus het regent nu al een paar dagen.
    maar zondag (MORGEN ) kom mijn beste vriend voor 3 weken, dus ik vind die regen nu wel best, aanzien vliegtuigen en sneeuw niet echt compatible zijn.
    Altijd leuk, vrienden op bezoek. Wat ga je doen in die drie weken? Kun je nog een beetje skieen waar jij woont?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_55301530
    Ahhhh, skieen. Wij gaan vrijdag in Paoli Peaks skieen. Jawel, skieen in Southern Indiana.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 16 december 2007 @ 03:05:55 #167
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55307380
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 23:50 schreef Shivo het volgende:
    Ik vind boodschappen doen hier duur, maar electronica goedkoop.
    Ik heb een jaar geleden voor ong. $1100 aan computer onderdelen gekocht en een mooie computer gebouwd. Grotendeels online besteld in andere staten, dus dat scheelt me de sales tax. Via de pricewatch van tweakers.net zocht ik dezelfde onderdelen op, en nam de goedkoopste prijs... en ik kwam in totaal uit op zo'n 1500 euro.....

    Dus ja, dat scheelt wel wat. Nu had ik wel de sales-tax mee, dus dat scheelt sowieso 19% met Nederland als je slim online koopt (en uiteraard wel de winkels uitzoeken die aan "free shipping" doen boven de $25 ofzo )
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 16 december 2007 @ 03:09:46 #168
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55307412
    [/quote]
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 20:36 schreef compier het volgende:
    sneeuw
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 19:58 schreef popolon het volgende:
    sneeuw
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 19:47 schreef Lyrebird het volgende:
    sneeuw.
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 16:38 schreef wonderer het volgende:
    Sneeuw
    Wat is dat "sneeuw" nu eigenlijk waar julie het steeds over hebben?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 16 december 2007 @ 03:14:36 #169
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55307457
    quote:
    Op zondag 16 december 2007 03:09 schreef maartena het volgende:


    [..]

    Wat is dat "sneeuw" nu eigenlijk waar julie het steeds over hebben?
    Waarom heb jij dan zo'n warme kerstmuts op, je avatar ?

    Kerst zonder sneeuw is geen kerst natuurlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 16 december 2007 @ 05:49:12 #170
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55307913
    quote:
    Op zondag 16 december 2007 03:09 schreef maartena het volgende:

    [..]


    [..]


    [..]


    [..]

    Wat is dat "sneeuw" nu eigenlijk waar julie het steeds over hebben?
    dat zijn die witte regenvlokken die uit de lucht komen dwarrelen, nu al 1.5 inches and counting.
    Het is hier nu ook begonnen.

    maartena, we hebben hier zat liggen, je mag wel wat kopen als je wil
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_55307961
    Er wordt hier 4 inch verwacht. We zitten net rond het vriespunt. Sneeuwpoppen maken!















    [ Bericht 29% gewijzigd door Lyrebird op 16-12-2007 06:56:52 ]
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 16 december 2007 @ 09:51:49 #172
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55308325
    Calvin & Hobbes!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 16 december 2007 @ 14:47:40 #173
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55313061
    Holy crap, wat een laag sneeuw is er vannacht gevallen.

    Ik heb nog steeds de verleiding kunnen weerstaan om een sneeuwruimer die op benzine loopt te kopen omdat ik dit beschouw als mijn 'workout'.

    Ik zweet me de klere buiten bij -5C
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55315142
    quote:
    Op zondag 16 december 2007 14:47 schreef popolon het volgende:

    Holy crap, wat een laag sneeuw is er vannacht gevallen.
    foto?
      zondag 16 december 2007 @ 17:05:21 #175
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55315619


    Niks bijzonders eigenlijk. Denk zo'n cm of 15.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 16 december 2007 @ 17:06:51 #176
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55315660
    quote:
    Op zondag 16 december 2007 14:47 schreef popolon het volgende:
    Holy crap, wat een laag sneeuw is er vannacht gevallen.

    Ik heb nog steeds de verleiding kunnen weerstaan om een sneeuwruimer die op benzine loopt te kopen omdat ik dit beschouw als mijn 'workout'.

    Ik zweet me de klere buiten bij -5C
    Insgelijks

    6 inch hier tot nu toe.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 18 december 2007 @ 17:48:28 #177
    175463 Renda
    Dutchie gone USA
    pi_55366372
    -5? stelletje mietjes! Het is hier -15


    *foto maakt*
    Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
      dinsdag 18 december 2007 @ 17:54:43 #178
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55366534
    Hier?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 18 december 2007 @ 18:31:20 #179
    175463 Renda
    Dutchie gone USA
    pi_55367250
    Aan de overkant van het meer Popolon Die power outage's zijn trouwens niet leuk! Gelukkig gaat het kwik weer wat de hoogte in de komende week en worden er geen ijsstormen voorspeld op het moment.
    Op zich is het niet zo erg met het zonnetje en bijna geen wind... Maar dan huppel je zo makkelijk in alleen een tshirt naar buiten omdat het zo mooi weer lijkt


    Maarten, vraagje... jij hebt toch de laatste presidentiele verkiezingen als vrijwilliger wat werk verricht? Hoe gaat dat precies in zijn werk? Is dat leuk om op te pakken?
    Ik merk aan mezelf dat ik dat hele president verkiezing spelletje wel heel erg leuk en interessant vind en zat eraan te denken om mezelf straks als vrijwilliger op te geven. Ook een leuk leerproces voor mezelf over hoe politiek Amerika precies werkt lijkt me
    Kortom, kan je er wat meer over vertellen? Ben je nu ook weer actief als vrijwilliger?
    Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
      dinsdag 18 december 2007 @ 18:42:58 #180
    175463 Renda
    Dutchie gone USA
    pi_55367493
    Popolon, je vrouw is zwanger las ik... Gefeliciteerd! Gaat alles een beetje voorspoedig?
    Ik neem aan dat je inmiddels al bij een OB/GYN bent geweest met haar? Heb je een beetje een indruk gekregen van hoe anders het er hier aan toe gaat? Ik vind het wel grappig (over 5 weekjes ben ik uitgeteld) om de verschillen naast elkaar te leggen. Mijn midwife staat ook regelmatig te kijken als ik haar weer iets vertel over de verschillen tussen NL en hier... kraamzorg bijvoorbeeld.... Dat was fijn geweest hier!
    Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
      dinsdag 18 december 2007 @ 19:50:08 #181
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55369330
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 18:42 schreef Renda het volgende:
    Popolon, je vrouw is zwanger las ik... Gefeliciteerd! Gaat alles een beetje voorspoedig?
    Ik neem aan dat je inmiddels al bij een OB/GYN bent geweest met haar? Heb je een beetje een indruk gekregen van hoe anders het er hier aan toe gaat? Ik vind het wel grappig (over 5 weekjes ben ik uitgeteld) om de verschillen naast elkaar te leggen. Mijn midwife staat ook regelmatig te kijken als ik haar weer iets vertel over de verschillen tussen NL en hier... kraamzorg bijvoorbeeld.... Dat was fijn geweest hier!
    Wisconsin of Illinois?

    Jij ook dan veel succes straks. We hebben de normale wegen allemaal al belopen en ik kan het moeijlijk vergelijken met NL, dit is de eerste. Mijn vrouw krijgt 3 maanden betaald verlof wat toch mooi meegenomen is.

    Tja je moet het hier meer zelf oplossen dan in vergelijking met NL waar je heel veel in de schoot geworpen krijgt qua opvang en financiele middelen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 18 december 2007 @ 20:46:24 #182
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_55370914
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 19:50 schreef popolon het volgende:
    Jij ook dan veel succes straks. We hebben de normale wegen allemaal al belopen en ik kan het moeijlijk vergelijken met NL, dit is de eerste. Mijn vrouw krijgt 3 maanden betaald verlof wat toch mooi meegenomen is.
    Feli, Popo
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_55422773
    Woehoe, ik ben succesvol door de selectie Met een beetje geluk studeer ik volgend jaar een semester aan de University of Southern Maine
    pi_55422949
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 18:58 schreef Evil_Jur het volgende:
    Woehoe, ik ben succesvol door de selectie Met een beetje geluk studeer ik volgend jaar een semester aan de University of Southern Maine
    Cool! Mijn vriendin zat vorig jaar in San Fran op de SUSF. Ga je via je eigen uni als een exchange of bewandel je de normale weg?
    pi_55423021
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 19:07 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Cool! Mijn vriendin zat vorig jaar in San Fran op de SUSF. Ga je via je eigen uni als een exchange of bewandel je de normale weg?
    Via mijn eigen uni als exchange, zij hebben mij nu geaccepteerd en stellen me voor aan de Amerikaanse uni en er is een goede kans dat zij mij ook accepteren.
      donderdag 20 december 2007 @ 19:22:57 #186
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55423265
    Sneeuw
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 18:58 schreef Evil_Jur het volgende:
    Woehoe, ik ben succesvol door de selectie Met een beetje geluk studeer ik volgend jaar een semester aan de University of Southern Maine
    Hee, da's "vlakbij"
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 20 december 2007 @ 23:05:36 #187
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55429590
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 17:22 schreef wonderer het volgende:
    Sneeuw
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 19:22 schreef wonderer het volgende:
    Sneeuw
    Het duurde niet lang voordat je van mening veranderde.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 20 december 2007 @ 23:14:17 #188
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55429879
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 23:05 schreef maartena het volgende:

    [..]


    [..]

    Het duurde niet lang voordat je van mening veranderde.....
    Ja, erg he? Ik wilde het eerst zelf doen, mezelf quoten, maar ach.

    Het valt trouwens best mee, maar het stapelt zich maar op. De bergen aan de rand van de oprit zijn inmiddels zo hoog dat het nogal veel moeite kost om er WEER twintig cm bovenop te gooien.

    Het is wel mooi.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 20 december 2007 @ 23:14:46 #189
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55429889
    Shivo, kom je nog skien?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 20 december 2007 @ 23:46:47 #190
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_55430701
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 23:14 schreef wonderer het volgende:

    Het valt trouwens best mee, maar het stapelt zich maar op. De bergen aan de rand van de oprit zijn inmiddels zo hoog dat het nogal veel moeite kost om er WEER twintig cm bovenop te gooien.
    Hm, ja. Als je om de paar dagen twintig cm mag opruimen over x meter...

    Maarreh, is er zoveel meer sneeuw gevallen dan anders?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 21 december 2007 @ 00:08:51 #191
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55431208
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 18:58 schreef Evil_Jur het volgende:
    Woehoe, ik ben succesvol door de selectie Met een beetje geluk studeer ik volgend jaar een semester aan de University of Southern Maine


    Sneeuw ! Ook zeker in Maine.

    Dan heb je niet al te lang de tijd om een dame aan de haak te slaan en te trouwen !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 21 december 2007 @ 00:10:27 #192
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55431246
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 23:46 schreef gronk het volgende:

    [..]

    Hm, ja. Als je om de paar dagen twintig cm mag opruimen over x meter...

    Maarreh, is er zoveel meer sneeuw gevallen dan anders?
    Yeah, vorig jaar om deze tijd lag er nog niks. Ik weet de ins en outs niet, maar het systeem blijft maar hangen hier, het trekt niet verder.

    Maar zondag komt het weer boven het vriespunt, hopelijk smelt er dan een beetje.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 00:12:14 #193
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55431274
    Bij ons smelt 't nu ook wat, wegen zijn prima begaanbaar maar er ligt nog wel een laagje of 15-20 cm op het gras.

    Van het weekend weer wat sneeuw maar niet al te gek veel.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 21 december 2007 @ 00:19:14 #194
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55431443
    Het pad naar de voordeur komt inmiddels tot halverwege mijn dijen. *zucht*
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 01:27:58 #195
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_55432617
    Ik krijg dat reclamemuziekje van Target niet uit mijn hoofd.
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      vrijdag 21 december 2007 @ 01:29:10 #196
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55432636
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 01:27 schreef static het volgende:
    Ik krijg dat reclamemuziekje van Target niet uit mijn hoofd.
    It's the most wonder ......

    Ha! Wie wel?

    Wonderer, kom op joh, een meter sneeuw, fotooooo's
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 21 december 2007 @ 01:36:01 #197
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55432712
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 01:40:16 #198
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55432753
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 01:29 schreef popolon het volgende:

    [..]

    It's the most wonder ......

    Ha! Wie wel?

    Wonderer, kom op joh, een meter sneeuw, fotooooo's
    Ik ben nog niet bij Target geweest de afgelopen twee weken Ben benieuwd of ze nog iets nieuws bij de clearance sectie hebben hangen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 01:46:44 #199
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55432803


    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 02:12:28 #200
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55433041
    Misschien een rare vraag, maar heeft er iemand nog tips voor een 1-year MBA op een goede Uni? Alles wat ik zie is 2yr, en dat zie ik niet zo zitten eigenlijk...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      vrijdag 21 december 2007 @ 02:27:17 #201
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_55433127


    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_55433711
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 02:12 schreef Public_NME het volgende:
    Misschien een rare vraag, maar heeft er iemand nog tips voor een 1-year MBA op een goede Uni? Alles wat ik zie is 2yr, en dat zie ik niet zo zitten eigenlijk...
    George Bush heeft een MBA. Education is overrated...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 21 december 2007 @ 10:36:41 #203
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55436545
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 06:11 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    George Bush heeft een MBA. Education is overrated...
    Vind ik niet. Ik heb binnenkort een MScBA en zou graag nog een kwalificatie erbij doen... Een MBA is nl. wel wat anders omdat het niet academisch is, maar het heeft toch wel een bepaalde status. Daarom. Maar in de States zijn ze vaak 2jaar en dat zie ik niet zo zitten...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_55436616
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 02:27 schreef Plastic_Power het volgende:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Leuk huisje, boompje, beestje.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      vrijdag 21 december 2007 @ 19:06:23 #205
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55447309


    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 19:09:57 #206
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55447406
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 19:06 schreef wonderer het volgende:
    [ afbeelding ]

    Whehe, dat zijn de betere sneeuwbuien.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 21 december 2007 @ 19:46:39 #207
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55448238
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 19:09 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Whehe, dat zijn de betere sneeuwbuien.
    Da's wel vanaf TG, maar toch..

    Zo met het zonnetje en geen wind is het best lekker buiten. Alleen het huis/dak kraakt wel erg, misschien toch het dak maar schoffelen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 19:53:04 #208
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55448362
    Sneeuw is prima isolatiemateriaal.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55448418
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 23:14 schreef wonderer het volgende:
    Shivo, kom je nog skien?
    Over vier uurtjes vlieg ik naar de kerst in .nl dus nu even niet Maar volgend jaar zeker, er ligt weer een hoop lekkere sneeuw! Ik las trouwens dat het vanaf zondag warm wordt, +11C!
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 21 december 2007 @ 20:10:09 #210
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55448742
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 19:53 schreef popolon het volgende:
    Sneeuw is prima isolatiemateriaal.
    Ik maak me meer zorgen over het gewicht... En alle buren doen het ook
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 december 2007 @ 20:11:46 #211
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55448772
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 19:55 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Over vier uurtjes vlieg ik naar de kerst in .nl dus nu even niet Maar volgend jaar zeker, er ligt weer een hoop lekkere sneeuw! Ik las trouwens dat het vanaf zondag warm wordt, +11C!
    Veel plezier met kerst Laat even weten wanneer je in de buurt bent, kunnen we sneeuwballen gooien
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 22 december 2007 @ 01:17:13 #212
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55456373
    Ik heb net een sneeuwpop gemaakt. Gaat nu prima want het dooit heel licht.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 22 december 2007 @ 01:23:12 #213
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55456483
    Ik heb net voor het eerst pizza besteld in dit huis

    Arme UPS-guy trouwens Normaal komt ie om half drie of zo, nu om zeven uur, en hij had nog 60 adressen te doen...

    Hij is zo leuk though Zo vriendelijk. Ik ga bijna dingen bestellen zodat hij ze kan komen brengen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_55458312
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 01:23 schreef wonderer het volgende:
    Ik heb net voor het eerst pizza besteld in dit huis

    Arme UPS-guy trouwens Normaal komt ie om half drie of zo, nu om zeven uur, en hij had nog 60 adressen te doen...

    Hij is zo leuk though Zo vriendelijk. Ik ga bijna dingen bestellen zodat hij ze kan komen brengen
    Jij krijgt je pizza via UPS bezorgt? Hoe werkt dat?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 22 december 2007 @ 20:09:40 #215
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55470625
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 07:15 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Jij krijgt je pizza via UPS bezorgt? Hoe werkt dat?
    Nee, dat waren twee verschillende gebeurtenissen, maar er zat maar tien minuten tussen, vandaar

    Sorry voor de verwarring.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 24 december 2007 @ 09:31:50 #216
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_55508262
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 07:15 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Jij krijgt je pizza via UPS bezorgt? Hoe werkt dat?
    To Live and Die in LA
    pi_55514579
    Ik heb me er de laatste tijd een beetje in verdiept, en ik denk toch echt dat je als Amerikaan het beste op Ron Paul kan stemmen.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_55517400
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 14:47 schreef The_Forcer het volgende:
    Ik heb me er de laatste tijd een beetje in verdiept, en ik denk toch echt dat je als Amerikaan het beste op Ron Paul kan stemmen.
    Doe het dan nog maar eens, want >95% van de Amerikanen is het niet met jou eens.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 24 december 2007 @ 19:58:49 #219
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_55518884
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 14:47 schreef The_Forcer het volgende:
    Ik heb me er de laatste tijd een beetje in verdiept, en ik denk toch echt dat je als Amerikaan het beste op Ron Paul kan stemmen.
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_55520976
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 19:15 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Doe het dan nog maar eens, want >95% van de Amerikanen is het niet met jou eens.
    Ik zeg niet dat ze dat ook echt doen.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      dinsdag 25 december 2007 @ 01:35:45 #221
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55526924
    Paul is wel de enige met echte republikeinse ideeen. Kun je van de anderen niet zeggen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55528550
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 01:35 schreef popolon het volgende:
    Paul is wel de enige met echte republikeinse ideeen. Kun je van de anderen niet zeggen.
    Paul heeft idd een aantal echt Republikeinse ideeen, maar hij is te streng in de leer. De man is 100% theoreet en totaal niet pragmatisch (wat heb ik een bloedhekel aan dat soort mensen... en ik moet er wel iedere dag mee samenwerken).
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 27 december 2007 @ 15:47:29 #223
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55574389
    Hehe, good for you.

    Valt me op dat juist veel mensen gewoon een week vrij hebben, of nemen. Althans, in mijn omgeving.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55618375
    Da's niet slim. Je moet de week voor kerst vrij nemen, en de week met kerst werken. Dan is er namelijk niemand, en kun je na 2 uurtjes huiswaarts gaan of -nog beter- even van thuis inloggen, wat mailtjes versturen en na een half uur nokken. 2 weken vakantie my ass, ik haal de 6 weken per jaar wel.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      zaterdag 29 december 2007 @ 05:03:10 #225
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55618437
    Dat doe ik ook, werk een beetje thuis. Dat telt als een werkdag.

    Zijn afhankelijk van klinieken die open zijn, dat scheelt natuurlijk.

    Volgend jaar 20 vakantiedagen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 29 december 2007 @ 06:08:44 #226
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_55618457
    Zeg, hoe zit dat met die tijden; we lopen hier gelijk met NY en Miami; is dat Eastern?
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      zaterdag 29 december 2007 @ 06:16:46 #227
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55618460
    Yep.

    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55621078
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 15:47 schreef popolon het volgende:
    Hehe, good for you.

    Valt me op dat juist veel mensen gewoon een week vrij hebben, of nemen. Althans, in mijn omgeving.
    Bij ons werken erg veel niet Amerikanen die bijna allemaal naar huis zijn met de kerst. Eigenlijk allemaal behalve de Israeli's, die vieren het niet.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_55624615
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 04:25 schreef StefanP het volgende:
    Da's niet slim. Je moet de week voor kerst vrij nemen, en de week met kerst werken. Dan is er namelijk niemand, en kun je na 2 uurtjes huiswaarts gaan of -nog beter- even van thuis inloggen, wat mailtjes versturen en na een half uur nokken. 2 weken vakantie my ass, ik haal de 6 weken per jaar wel.
    Rechts lullen links vullen
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:25:18 #230
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55626253
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 05:03 schreef popolon het volgende:
    Volgend jaar 20 vakantiedagen.
    Ik moet het met 16 doen..... maar ik werk wel eens een zaterdag of een zondag, en daar krijg ik altijd dagen voor terug, dus ik kon in september zonder problemen 3 weken naar Nederland, en ik had nog een dag of 2 over

    Ik zit nu alweer op 5 dagen ondertussen, en ik denk dat het in de herfst 2008 een dagje of 10 Hawaii wordt. Even lekker uitwaaien en uitrusten enzo
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:28:16 #231
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55626299
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 14:47 schreef The_Forcer het volgende:
    Ik heb me er de laatste tijd een beetje in verdiept, en ik denk toch echt dat je als Amerikaan het beste op Ron Paul kan stemmen.
    "Als Nederlander" misschien. Niet "Als Amerikaan".

    En nee, ik zie Ron Paul niet zitten.

    Edwards heb ik nog het liefst eigenlijk, maar die zal het ook niet gaan halen. Misschien weer als VP.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 30 december 2007 @ 11:35:19 #232
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55647288
    Miami Hebben jullie misschien wat meer informatie over de Keys; is het de moeite waard? Aangezien nog niemand een reactie heeft geplaatst in dat topic.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      zondag 30 december 2007 @ 13:34:24 #233
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55650402
    Key West lijkt me best leuk, vooral met de auto. Met Google Earth zie het er in ieder geval grappig uit.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55675324
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 11:35 schreef Public_NME het volgende:
    Miami Hebben jullie misschien wat meer informatie over de Keys; is het de moeite waard? Aangezien nog niemand een reactie heeft geplaatst in dat topic.
    Ben er zelf nooit geweest maar heb van collega's wel goede verhalen gehoord. Goed weer, mooi strand, lekker snorkelen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 31 december 2007 @ 15:08:17 #235
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55683224
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 10:49 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ben er zelf nooit geweest maar heb van collega's wel goede verhalen gehoord. Goed weer, mooi strand, lekker snorkelen.
    Oké, het plan is nu definitief! Ik ga een 10 daagse rondreis maken door Florida en dus niet alleen de Keys en Miami aan doen. Gewoon een fly&drive; lekker even er tussenuit!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      woensdag 2 januari 2008 @ 01:56:39 #236
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55715232
    ARGH!!

    Ik word gestoord van al die reclamespotjes waarin presidentskandidaten elkaar zwartmaken Smerigheid ten top. Ik wou dat het voorbij was.

    En die sneeuw mag ook wel oprotten
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 januari 2008 @ 01:59:14 #237
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55715255
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 01:56 schreef wonderer het volgende:
    ARGH!!

    Ik word gestoord van al die reclamespotjes waarin presidentskandidaten elkaar zwartmaken Smerigheid ten top. Ik wou dat het voorbij was.

    En die sneeuw mag ook wel oprotten
    't Ergste moet nog komen. Van allebei trouwens.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:02:52 #238
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_55715287
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 01:59 schreef popolon het volgende:

    [..]

    't Ergste moet nog komen. Van allebei trouwens.
    Erger dan nu zal het in NH niet worden, denk ik
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:02:54 #239
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55715288
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 01:59 schreef popolon het volgende:

    [..]

    't Ergste moet nog komen. Van allebei trouwens.
    Ik ben er ook bang voor, ja... *zucht*

    Hoe is het weer bij jou?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:04:56 #240
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55715309
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 02:02 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik ben er ook bang voor, ja... *zucht*

    Hoe is het weer bij jou?
    Sneeuw.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:06:10 #241
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55715315
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 02:04 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Sneeuw.
    Hoeveel?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:08:58 #242
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55715328
    Vandaag en gisteren bij elkaar zo'n 15-20 cm schat ik. Niet echt schokkend.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:29:59 #243
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55715438
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 02:08 schreef popolon het volgende:
    Vandaag en gisteren bij elkaar zo'n 15-20 cm schat ik. Niet echt schokkend.
    Nee, inderdaad. Dat kregen wij op een ochtend...

    Schoffel jij je dak ook of is dat niet nodig?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:33:30 #244
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55715453
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 02:29 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Nee, inderdaad. Dat kregen wij op een ochtend...

    Schoffel jij je dak ook of is dat niet nodig?
    Alleen als er echt een berg op ligt. Nu ligt er zo'n 5-10 cm op 't dak dus da's extra isolatie zeg maar.

    Wel tik ik vaak van die ijspegels er af, die kunnen wel een meter lang worden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:35:54 #245
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55715462
    Ik stond vanochtend dus op het dak, er lag al 40 cm en er was nog 30 voorspeld.

    Klotewerk. Doodeng. Niet leuk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:39:37 #246
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55715477
    Je kunt er van die speciale dingen voor kopen, van die uitschuifbare schrapers zeg maar. Hoef je het dak ook niet op.

    Heb je misschien nog wel een ladder bij nodig maar hoef je in ieder geval niet de sinterklaas te gaan uithangen daar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:48:34 #247
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55715508
    Ja, roof rake. Hebben we naar gekeken maar was nergens te krijgen. Ladder wel, hebben we op oudjaarsavond nog gekocht
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 januari 2008 @ 02:56:29 #248
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55715540
    Volgens mij kun je die gewoon bij Home Depot of dat soort zaken kopen. Of online.

    Bij plattere daken kan het wel een probleem worden als er erg veel sneeuw op ligt. Mijn dak is redelijk schuin dus er blijft niet al teveel op liggen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55715696
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 11:35 schreef Public_NME het volgende:
    Miami Hebben jullie misschien wat meer informatie over de Keys; is het de moeite waard? Aangezien nog niemand een reactie heeft geplaatst in dat topic.
    Ik heb vorig jaar door het zuiden van Florida getoerd. Auto gehuurd in Ft. Lauderdale en via Miami (wat er eigenlijk aan vast zit) naar het zuiden afgezakt. Homestead, the Keys en weer terug.

    Je kunt Florida het beste vergelijken met Belgie, maar dan warmer. Veel goedkope meuk, met heel veel reclameborden. Relatief dure hotels. Californie is in dat opzicht een stuk beter ingericht.

    Key West is echt een pokke eind rijden en het stelt eigenlijk allemaal niet zo veel voor. Snorkelen is overigens wel aardig bij de Keys en als je een duikbrevet hebt (wel bijgehouden natuurlijk) dan kan ik de koraalriffen wel aanbevelen. De Everglades zijn wel ok, maar ze hadden zo veel last van droogte dat het water niveau abnormaal laag stond. Een aligatorfarm is ook wel indrukwekkend.

    Al met al was ik niet zo onder de indruk. Arizona, Colorado, Wyoming en Californie zijn wat mij betreft leukere staten om op vakantie te gaan, maar doe dat wel in het juiste jaargetijde.

    Oh, en nog een tip: als je in de VS een hotel of auto wil huren, probeer dat dan via www.priceline.com te doen. Ik weet niet of je daar een Amerikaanse credit card voor nodig hebt, maar op huurauto's kun je verschrikkelijk veel besparen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 2 januari 2008 @ 17:37:11 #250
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55726837
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 02:56 schreef popolon het volgende:
    Volgens mij kun je die gewoon bij Home Depot of dat soort zaken kopen. Of online.

    Bij plattere daken kan het wel een probleem worden als er erg veel sneeuw op ligt. Mijn dak is redelijk schuin dus er blijft niet al teveel op liggen.
    Uitverkocht.

    Maar na de 30 cm van gisteren zit het dak er nog steeds op dus laten we hopen dat het zo blijft. Het wordt wel verdomde koud morgen: -12 overdag.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 2 januari 2008 @ 19:03:37 #251
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55728340
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 03:35 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Al met al was ik niet zo onder de indruk. Arizona, Colorado, Wyoming en Californie zijn wat mij betreft leukere staten om op vakantie te gaan, maar doe dat wel in het juiste jaargetijde.
    In die Staten (+nog een hele zooi in het Midwesten) ben ik allemaal al geweest, vond ze erg mooi. Maar nu is het tijd voor iets anders, plus dat ik op zoek ben naar een wat zonnigere vakantie in de winter. (heb gister al geboekt naar Miami )
    quote:
    Oh, en nog een tip: als je in de VS een hotel of auto wil huren, probeer dat dan via www.priceline.com te doen. Ik weet niet of je daar een Amerikaanse credit card voor nodig hebt, maar op huurauto's kun je verschrikkelijk veel besparen.
    Ja, bedankt voor de tip. Ik had het zelf ook al ontdekt, en ga het vooral voor de hotels gebruiken. (behalve in de populaire gebieden zoals in Key West) Een auto hebben we al gehaald via ebookers, dat kostte ook niet veel. (leuk zo'n exchange rate!!)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      zaterdag 5 januari 2008 @ 22:28:43 #252
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55809294
    Ik ga, ooit, ook nog eens door de VS heen touren zeg maar.

    Maar nu even niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55809409
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 22:28 schreef popolon het volgende:
    Ik ga, ooit, ook nog eens door de VS heen touren zeg maar.

    Maar nu even niet.
    Ik kan binnenkort een soort stage van een paar weken in Californie doen. Misschien ga ik wel met de auto en dan maak ik wat stops tussendoor. Het is jammer dat we het verschrikkelijk druk hebben, want anders zou ik daar wel een paar weken voor uittrekken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 5 januari 2008 @ 22:34:10 #254
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55809500
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 22:31 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ik kan binnenkort een soort stage van een paar weken in Californie doen. Misschien ga ik wel met de auto en dan maak ik wat stops tussendoor. Het is jammer dat we het verschrikkelijk druk hebben, want anders zou ik daar wel een paar weken voor uittrekken.
    Ja dat dus, met de auto. Prachtig.

    M'n vrouw is al een paar keer met een vriendin van Michigan naar vriendinnen in Californie gereden, steeds een andere route. Lijkt me geweldig om daar een week of wat voor uit te trekken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55811683
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 03:35 schreef Lyrebird het volgende:


    Oh, en nog een tip: als je in de VS een hotel of auto wil huren, probeer dat dan via www.priceline.com te doen. Ik weet niet of je daar een Amerikaanse credit card voor nodig hebt, maar op huurauto's kun je verschrikkelijk veel besparen.
    Nog een tip waar het het goedkoopst is om een camper te huren?
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 5 januari 2008 @ 23:32:29 #256
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55811776
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 03:35 schreef Lyrebird het volgende:

    Oh, en nog een tip: als je in de VS een hotel of auto wil huren, probeer dat dan via www.priceline.com te doen. Ik weet niet of je daar een Amerikaanse credit card voor nodig hebt, maar op huurauto's kun je verschrikkelijk veel besparen.
    Ik heb net via priceline geboekt, en ik heb echt hele gunstige rates gekregen bij bepaalde hotels. Soms wel tot -60% (bij grote namen zoals Westin, Mariott en Radisson!) Lijkt me een tip aan alle Amerikanen hier
    *zit over 9 dagen weer the States, can't wait!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_55812971
    Dit staat ook in TRV hoor, maar omdat het nu even over touren door de USA gaat:

    Ik ben zelf een road-trip van een maand aan het bedenken die ik met een groepje vrienden ga doen:



    Al gaan we misschien ipv. Denver bezoeken iets meer rondneuzelen in Z-W USA, Bryce Canyon/yosemite ook bezoeken...

    maar dit staat voor herfst 2008, dus er is nog wel wat tijd...

    Maar een goed muziekje, open auto, langs geweldige landschappen rijden en een eindeloze weg... is me heel wat waard
      maandag 7 januari 2008 @ 00:49:18 #258
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55838096
    Volgens mij is dat een vrij gangbare route, vooral het laatste stuk .
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55838819
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 00:49 schreef popolon het volgende:
    Volgens mij is dat een vrij gangbare route, vooral het laatste stuk .
    Je zult onderweg horden Duitsers en Nederlanders tegenkomen. t'is wel een pokke end rijden hoor.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_55838839
    Jouw Grand Canyon ligt in de verkeerde staat btw. En San Jose ligt volgens mij niet zo ver land inwaarts.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 7 januari 2008 @ 01:53:41 #261
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55838857
    Verhip ja, in Colorado notabene.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55838923
    Maarreh, los van mijn kritische opmerkingen wordt dat wel een mooie road trip. Ik heb zelf het Noord-Westen van de VS nog niet gezien en Yellowstone bewust links laten liggen. Yellowstone en Yosemite zijn van de zomer niet te doen vanwege de drukte. Herfst is een stuk beter, vooral net voordat de sneeuw valt. Lekkere temperatuur, niet te druk. Bryce schijnt ook wel indrukwekkend te zijn.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_55839650
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 02:01 schreef Lyrebird het volgende:
    Maarreh, los van mijn kritische opmerkingen wordt dat wel een mooie road trip. Ik heb zelf het Noord-Westen van de VS nog niet gezien en Yellowstone bewust links laten liggen. Yellowstone en Yosemite zijn van de zomer niet te doen vanwege de drukte. Herfst is een stuk beter, vooral net voordat de sneeuw valt. Lekkere temperatuur, niet te druk. Bryce schijnt ook wel indrukwekkend te zijn.
    Dat ging allemaal met de paint-hand/muis he, die lijn .

    Ik ben ook van plan om in de herfst canada te verlaten (Veel mooiere bossen!) en dan als het kouder wordt richting zuiden te rijden zodat ik niet verbrand (ja ik weet dat de mid-west een landklimaat heeft )
      donderdag 10 januari 2008 @ 20:26:38 #264
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_55933206
    Ok Popolon wat heb jij nou weer uitgevoerd?

    http://www.waarmaarraar.n(...)t_zichzelf_neer.html
    pi_55935020
    Weet iemand hoe het zit met de werkgelegenheid in Los Angeles e.o. in de lucht- en ruimtevaartsector? Ik weet alleen dat in Pasadena de NASA Jet Propulsion Laboratory zit en Boeing.

    Ik ben mezelf al aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn voor een in Nederland afgestudeerd ingenieur in aerospace engineering, in de VS. Volgens mij is er gigantisch veel concurentie en kom je alleen aan de bak in de VS als je connecties hebt? Is dat waar? Hoe zijn jullie eigenlijk aan je huidige baan in de VS gekomen? Ik ben wel benieuwd. Orange County vind ik echt meesterlijk.
      donderdag 10 januari 2008 @ 21:42:02 #266
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55935312
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 20:26 schreef Vincenski het volgende:
    Ok Popolon wat heb jij nou weer uitgevoerd?

    http://www.waarmaarraar.n(...)t_zichzelf_neer.html
    Ik zag het vanochtend op de televisie.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 10 januari 2008 @ 21:48:02 #267
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55935497
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 02:01 schreef Lyrebird het volgende:
    Yellowstone en Yosemite zijn van de zomer niet te doen vanwege de drukte.
    Wat een onzin, drukte in Yellowstone valt echt goed te doen in de zomer. Je moet niet vergeten dat het erg afgelegen ligt en niet veel mensen zin hebben om die reis te maken. Yosemite is veel beter bereikbaar omdat het dichterbij ligt (en in het standaard toeristenrondje), dus is het daar wel druk.
    In Yellowstone is het misschien alleen wat drukker op de weg omdat er niet zoveel wegen zijn, maar bij de bezichtigingen valt het reuze mee.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 10 januari 2008 @ 23:04:22 #268
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55938001
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 21:32 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
    Weet iemand hoe het zit met de werkgelegenheid in Los Angeles e.o. in de lucht- en ruimtevaartsector? Ik weet alleen dat in Pasadena de NASA Jet Propulsion Laboratory zit en Boeing.

    Ik ben mezelf al aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn voor een in Nederland afgestudeerd ingenieur in aerospace engineering, in de VS. Volgens mij is er gigantisch veel concurentie en kom je alleen aan de bak in de VS als je connecties hebt? Is dat waar? Hoe zijn jullie eigenlijk aan je huidige baan in de VS gekomen? Ik ben wel benieuwd. Orange County vind ik echt meesterlijk.
    Er zit wel veel vliegtuigindustrie in California. Boeing zit hier, Lockheed Martin zit hier, en heel veel gerelateerde industrie. California heeft ook Edwards Airforce Base, waar de Shuttle ook wel eens landt, en waar meestal de nieuwe vliegtuigen het eerst naar toe gaan, zoals de B2 bomber. Ook rondom die basis is dus heel veel werk te vinden.

    Maar eigenlijk kun je overal in de VS goed terecht in de aerospace industrie.

    Connecties zijn altijd de beste manier om aan een baan te komen, maar dat geldt in Nederland volgens mij ook wel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55938358
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 21:32 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
    Ik ben mezelf al aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn voor een in Nederland afgestudeerd ingenieur in aerospace engineering, in de VS. Volgens mij is er gigantisch veel concurentie en kom je alleen aan de bak in de VS als je connecties hebt? Is dat waar? Hoe zijn jullie eigenlijk aan je huidige baan in de VS gekomen? Ik ben wel benieuwd. Orange County vind ik echt meesterlijk.
    Mijn ervaring als buitenlander is dat het relatief lastig is om aan een industriebaan te komen, omdat de werkgever jou moet sponsoren voor een H1B visum. Daar zijn er niet veel van (~50.000 / jaar). Maar als ze je graag willen hebben, dan doen ze dat. Het is veel gemakkelijker om bij een universiteit of instituut binnen te komen, omdat het aantal H1B's onbeperkt is. Betaling is fors minder (de helft). Na verloop van tijd kun je een greencard aanvragen en - zo lang je niet aan defensie gerelateerde projecten werkt - kun je in de industrie grof geld gaan verdienen. Wel belangrijk om dat even aan te stippen: als buitenlander kun je niet aan Department of Defense contracts werken. Daar zijn er nogal wat van. Ik ben op die manier de baan van m'n leven misgelopen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_55938407
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 23:29 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Nog een tip waar het het goedkoopst is om een camper te huren?
    CruiseAmerica.com kan ik aanraden.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 10 januari 2008 @ 23:45:37 #271
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55939199
    Recessie, recessie, recessie. Dat hoor je nog wel eens op tv en radio.

    Doh, Michigan zit al jaren in een recessie dus veel slechter kan 't eigenlijk niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55940047
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 15:04 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Rechts lullen links vullen
    Wat ben jij dom zeg Het gaat hier niet met CAOs, vakbonden, vaste werktijden en andere achterhaalde, prehistorische afspraken. Het gaat erom wat je doet. Wat je kunt. Wat je levert. Niet of je om 8 uur binnen bent, en geen 5 minuten later. Ach, dat snap jij toch niet, net als de rest van Europa, en dat is precies de reden dat jullie zo'n ongenadig pak slaag gaan krijgen van India, Azie en de VS.

    En dan toch naar de VS willen voor je road trip Blijf lekker waar je bent. Het is hier namelijk helemaal kut en zo, weet je. De VS zuigen.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_55940145
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 23:04 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Er zit wel veel vliegtuigindustrie in California. Boeing zit hier, Lockheed Martin zit hier, en heel veel gerelateerde industrie. California heeft ook Edwards Airforce Base, waar de Shuttle ook wel eens landt, en waar meestal de nieuwe vliegtuigen het eerst naar toe gaan, zoals de B2 bomber. Ook rondom die basis is dus heel veel werk te vinden.

    Maar eigenlijk kun je overal in de VS goed terecht in de aerospace industrie.

    Connecties zijn altijd de beste manier om aan een baan te komen, maar dat geldt in Nederland volgens mij ook wel.
    thx. dat dacht ik al. Maar het is alleen zo dat ik niet eerst naar California ga verhuizen en dan pas een baan ga zoeken. Daarom wil ik eerst de zekerheid hebben dat ik als buitenlander een reële kans maak op de arbeidsmarkt daar. Gelukkig heeft mijn opleiding een hoop connecties, alleen niet in Californie jammer genoeg.
    pi_55940193
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 00:25 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Wat ben jij dom zeg Het gaat hier niet met CAOs, vakbonden, vaste werktijden en andere achterhaalde, prehistorische afspraken. Het gaat erom wat je doet. Wat je kunt. Wat je levert. Niet of je om 8 uur binnen bent, en geen 5 minuten later. Ach, dat snap jij toch niet, net als de rest van Europa, en dat is precies de reden dat jullie zo'n ongenadig pak slaag gaan krijgen van India, Azie en de VS.

    En dan toch naar de VS willen voor je road trip Blijf lekker waar je bent. Het is hier namelijk helemaal kut en zo, weet je. De VS zuigen.
    zo te zien heb jij het wel goed voor elkaar in de USA! althans als ik je fobo mag geloven. Dat wil ik ook! Geen 50% van je inkomen naar de overheid
      vrijdag 11 januari 2008 @ 00:45:08 #275
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55940432
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 23:45 schreef popolon het volgende:
    Recessie, recessie, recessie. Dat hoor je nog wel eens op tv en radio.

    Doh, Michigan zit al jaren in een recessie dus veel slechter kan 't eigenlijk niet.
    Jah, Michigan is de Big Steel & Big Auto klap nooit te boven gekomen volgens mij....

    Het toverwoord op de markten voor het hele land is ook niet vrolijk: "Layoffs" in 2008, ofwel ontslagen overal. Mijn werkgever zal er niet al te veel last van hebben, dus ik zit voorlopig goed in 2008.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55940481
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 00:31 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

    [..]

    zo te zien heb jij het wel goed voor elkaar in de USA! althans als ik je fobo mag geloven. Dat wil ik ook! Geen 50% van je inkomen naar de overheid
    Ik kan het je aanraden... zelf je leven inrichten zoals jij het wil, zonder een bemoeizuchtige overheid die alles voor je bepaalt. Een politieapparaat dat zich niet richt op flitsen en bekeuringen uitschrijven, maar op preventie en oplossing van misdaad. Goed weer, beter salaris, goedkope woningen, lage belasting, vrouwen zonder kapsones, mooie natuur, vriendelijker mensen...
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_55942257
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 23:17 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    CruiseAmerica.com kan ik aanraden.
    Thanks, ziet er goed uit.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_55942281
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 00:47 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Ik kan het je aanraden... zelf je leven inrichten zoals jij het wil, zonder een bemoeizuchtige overheid die alles voor je bepaalt. Een politieapparaat dat zich niet richt op flitsen en bekeuringen uitschrijven, maar op preventie en oplossing van misdaad. Goed weer, beter salaris, goedkope woningen, lage belasting, vrouwen zonder kapsones, mooie natuur, vriendelijker mensen...
    Ik ben het zich niet oneens met je, behalve met die vrouwen. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ze zijn mij te moeilijk met al hun regeltjes
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 06:12:19 #279
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55942432
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 00:47 schreef StefanP het volgende:
    Ik kan het je aanraden... zelf je leven inrichten zoals jij het wil, zonder een bemoeizuchtige overheid die alles voor je bepaalt. Een politieapparaat dat zich niet richt op flitsen en bekeuringen uitschrijven, maar op preventie en oplossing van misdaad. Goed weer, beter salaris, goedkope woningen, lage belasting, vrouwen zonder kapsones, mooie natuur, vriendelijker mensen...
    En een brandweer die 50 meter voor een brandend huis rechtsomkeert maakt omdat het huis NET buiten het werkgebied ligt....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55943015
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 00:25 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Wat ben jij dom zeg Het gaat hier niet met CAOs, vakbonden, vaste werktijden en andere achterhaalde, prehistorische afspraken. Het gaat erom wat je doet. Wat je kunt. Wat je levert. Niet of je om 8 uur binnen bent, en geen 5 minuten later. Ach, dat snap jij toch niet, net als de rest van Europa, en dat is precies de reden dat jullie zo'n ongenadig pak slaag gaan krijgen van India, Azie en de VS.

    En dan toch naar de VS willen voor je road trip Blijf lekker waar je bent. Het is hier namelijk helemaal kut en zo, weet je. De VS zuigen.


    Ik ben niet degene die halve uren draait als er niemand is om op me te letten. En maar je geen zorgen, hier let men ook op de output hoor.

    En waar zeg ik in die post dat dingen in de USA kut zijn, naast jouw werk motivatie dan?

      vrijdag 11 januari 2008 @ 09:58:46 #281
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55944247
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 08:21 schreef Xith het volgende:

    [..]

    En waar zeg ik in die post dat dingen in de USA kut zijn, naast jouw werk motivatie dan?

    Joh, je weet toch dat StefanP een zwart/wit visie heeft. Er zijn een hele boel dingen goed in de States, maar er zijn ook een aantal dingen wat minder. Volgens hem is alles alleen maar koek-en-ei; terwijl dit natuurlijk niet zo is.
    Maarja, laten we er niet teveel aandacht aan besteden, dit is geen VS v EU topic. Het topic gaat immers over Kazen in de States! Misschien dat ik er ooit ook wel een ga worden; eerst maar eens afstuderen. Misschien win ik wel een greencard of kan ik via een werkgever overplaatsing krijgen naar de States.
    Sponsoring van een bedrijf lijkt me niet echt haalbaar, aangezien ze genoeg mensen met mijn kwalificatie daar hebben. Studeren is ook niet echt haalbaar; 1,5ton schuld op me nemen zie ik niet zo zitten...

    Maarja, over 4 dagen sta ik op Schiphol om het vliegtuig naar PHL/MIA te pakken
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_55948867
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 09:58 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Joh, je weet toch dat StefanP een zwart/wit visie heeft. Er zijn een hele boel dingen goed in de States, maar er zijn ook een aantal dingen wat minder. Volgens hem is alles alleen maar koek-en-ei; terwijl dit natuurlijk niet zo is.
    Maarja, laten we er niet teveel aandacht aan besteden, dit is geen VS v EU topic. Het topic gaat immers over Kazen in de States! Misschien dat ik er ooit ook wel een ga worden; eerst maar eens afstuderen. Misschien win ik wel een greencard of kan ik via een werkgever overplaatsing krijgen naar de States.
    Sponsoring van een bedrijf lijkt me niet echt haalbaar, aangezien ze genoeg mensen met mijn kwalificatie daar hebben. Studeren is ook niet echt haalbaar; 1,5ton schuld op me nemen zie ik niet zo zitten...

    Maarja, over 4 dagen sta ik op Schiphol om het vliegtuig naar PHL/MIA te pakken
    Je bent/doet Strategic Consulting toch? Ben ik van plan ben te doen op de Erasmus na mijn afstudeer opdracht: 1 jaar pre/introductie jaar en dan het laatste jaar van de masters... Alhoewel ik ook van vele kanten hoor dat de consulting markt in NL en USA potje dicht zit.

    Waar zou je het liefst zitten ? Iedereen lijkt wel aangetrokken tot NY en LA, maar ik werdt gillend gek toen ik een keer in LA op vakantie was (dit i.t.t. SF), doe mijn maar wat meer country-side...
      vrijdag 11 januari 2008 @ 13:45:22 #283
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55949813
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 09:58 schreef Public_NME het volgende:


    Maarja, laten we er niet teveel aandacht aan besteden, dit is geen VS v EU topic.
    Het kan best maar ik wil het wel graag leuk houden. Dus een beetje op niveau zonder (persoonlijke) aanvallen en teveel politiek geleuter en ik vind 't best.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55950157
    Wie kan me iets vertellen over bossen, kust en natuur van Maine? Ik weet dat ze er veel van hebben maar is het ook erg mooi en de moeite waard om flink te ontdekken?
      vrijdag 11 januari 2008 @ 14:34:32 #285
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55951090
    Eigenlijk is in bijna elke staat het de moeite waard Jur. In de zomer gaan we wel eens naar het noorden, prachtige wildernis daar nog. En kans om tegen een cougar of zwarte beer aan te lopen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55952308


    Het landschap in de North Woods, maar mooie bossen lijkt me, zeker tijdens herst als ze allemaal rood worden

    Klik, klik en klik geven wel een goede impressie, het is geen Yoho National Park, maar zeker niet niets. Verder heb je natuurlijk ook Acadia National Park in Maine, welke vooral z'n bergen heeft als aantrekkingskracht, maar er zitten zeker ook leuke bossen bij.

    http://www.northmainewoods.org/St%20John%20River%20Brochure.pdf is als de link klopt een informatie stuk over camperen in Maine's North Woords, inclus kaarten.

    misschien vind je deze wel leuk

    [ Bericht 9% gewijzigd door Xith op 11-01-2008 15:33:40 ]
    pi_55955322
    Thanks, ziet ernaar uit dat ik maar eens moet flink oefenen met de wandelschoenen de komende tijd!
    pi_55955568
    Ik zou graag invoegen in dit topic, heb van de week te horen gekregen dat ik van november 2008 tot september 2009 geen verplichtingen heb wat betreft school, werk, etc. Veel van deze tijd zal ik in mijn eigen bedrijfje steken, maar ik wil ook een paar weken/maanden ertussenuit. Omdat ik nog nooit verder geweest ben dan België (ben nu 20) wil ik enige tijd in de USA vertoeven. Ik heb nu ongeveer een jaar om het eea voor te bereiden. Zouden jullie tips en hints kunnen geven met betrekking tot de volgende zaken?

    - Accomodatie voor langere tijd, hoe dit het best te regelen
    - Verzekeringen, belastingen, etc. Kan ik in de USA bijverdienen?
    - Waar juist wel, of niet naartoe?

    Aanvullingen zijn van harte welkom
    pi_55955676
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 13:10 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Waar zou je het liefst zitten ? Iedereen lijkt wel aangetrokken tot NY en LA, maar ik werdt gillend gek toen ik een keer in LA op vakantie was (dit i.t.t. SF), doe mijn maar wat meer country-side...
    Ik vind LA relax omdat de hele infrastructuur zeer ruimtelijk is ingericht, alles is laagbouw, hoofdwegen zijn breed, gigantisch veel winkels en fastfood restaurants, parkeerplaatsen voor supermarkten waar 200 Hummers kunnen parkeren, etc. Het is gewoon de totale sfeer bij elkaar wat LA zo mooi maakt vind ik. En uiteraard het klimaat.

    Ik ben ook in NY geweest afgelopen zomervakantie maar dat vond ik geen reet aan; het lijkt te veel op Nederland. Alles zit heel dicht op elkaar, veel te druk, te veel toeristen (behalve Harlem en Bronx) en ga zo maar door. Auto is ook geen optie in NY, alleen metro is praktisch vervoermiddel daar.
      vrijdag 11 januari 2008 @ 17:58:00 #290
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55955894
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:24 schreef Evil_Jur het volgende:
    Thanks, ziet ernaar uit dat ik maar eens moet flink oefenen met de wandelschoenen de komende tijd!
    En als je Maine zat bent, kom je gewoon gezellig in NH langs
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 11 januari 2008 @ 18:14:17 #291
    29690 csar
    Rock On With Yo Bad Self
    pi_55956162
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 00:25 schreef StefanP het volgende:

    Ach, dat snap jij toch niet, net als de rest van Europa, en dat is precies de reden dat jullie zo'n ongenadig pak slaag gaan krijgen van India, Azie en de VS.
    Er gaan meer jobs van de US naar India/China dan er jobs gaan van de EU naar India/China.
    De maakindustrie is in Europa begin jaren tachtig al vrijwel weggesanneerd. In de States beginnen ze er eigenlijk nu eindelijk mee.
    Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
    pi_55956171
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 17:39 schreef Teeno het volgende:
    - Accomodatie voor langere tijd, hoe dit het best te regelen
    Dat hangt er vanaf waar in de VS je zit (het is nogal groot hier), maar via Craigslist kun je wel het een en ander vinden aan tijdelijk onderdak.
    quote:
    - Verzekeringen, belastingen, etc. Kan ik in de USA bijverdienen?
    Je kunt alleen in de US bijverdienen als je een social security card hebt en die krijg je volgens mij alleen als je door een bedrijf of instelling wordt betaald.
    quote:
    - Waar juist wel, of niet naartoe?
    Dat is een vraag die onmogelijk te beantwoorden is.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_55956906
    Oke duidelijk, mijn voorkeuren gaan uit naar de staten California of Florida, wellicht ga ik dan rond de zomer.
    pi_55956971
    Bedenk wel dat de USA geen Europeese Unie Lid is... Het is niet iets van, heyy... laat ik eens naar duitsland gaan!
    pi_55957048
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 18:56 schreef Xith het volgende:
    Bedenk wel dat de USA geen Europeese Unie Lid is... Het is niet iets van, heyy... laat ik eens naar duitsland gaan!
    Daarom begin ik nu al met vragen... ik wil er echt graag naartoe, mede omdat ik dan bepaalde (voor)oordelen over het land kan beamen of ontkrachten, je hoort en ziet er zoveel over op TV.. maar ben toch benieuwd hoe het is om daar voor langere tijd zelf te zijn.
    pi_55957846
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 18:59 schreef Teeno het volgende:

    [..]

    Daarom begin ik nu al met vragen... ik wil er echt graag naartoe, mede omdat ik dan bepaalde (voor)oordelen over het land kan beamen of ontkrachten, je hoort en ziet er zoveel over op TV.. maar ben toch benieuwd hoe het is om daar voor langere tijd zelf te zijn.
    Het handigst zou zijn om nu even alle soorten visa's door te lezen, wanneer je waar recht op hebt en hoe je ze krijgt.
    pi_55958383
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 18:53 schreef Teeno het volgende:
    Oke duidelijk, mijn voorkeuren gaan uit naar de staten California of Florida, wellicht ga ik dan rond de zomer.
    Probeer een internship te regelen bij een universiteit of instituut. Die zitten altijd om goedkope arbeidskrachten te springen. Op die manier krijg je het gemakkelijkst een visum.

    Op je toeristenvisum kun je trouwens ook gewoon werken. Er zijn bijna 20 miljoen illegalen die zonder visum of wat dan ook hier aan de slag zijn.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 12 januari 2008 @ 02:56:55 #298
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55966403
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 18:56 schreef Xith het volgende:
    Bedenk wel dat de USA geen Europeese Unie Lid is... Het is niet iets van, heyy... laat ik eens naar duitsland gaan!
    Op zich valt dat ook wel mee. Een vliegticket en een geldig paspoort (3 maanden nog) is genoeg. Hotels, etc kun je tenzij je echt in het hoogseizoen gaat overal nog wel vinden, op de bonnefooi gaan kan erg goed in de States.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55966534
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 02:56 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Op zich valt dat ook wel mee. Een vliegticket en een geldig paspoort (3 maanden nog) is genoeg. Hotels, etc kun je tenzij je echt in het hoogseizoen gaat overal nog wel vinden, op de bonnefooi gaan kan erg goed in de States.....
    Ik neem aan dat je het meest kans maakt bij het huren van een apartementje/shared room... op bovengenoemde site staan veel leuke locaties.

    Mag ik aannemen dat het geen vereiste is daar te werken als je langer wilt blijven? Ik ben van plan in 2008 zodanig bedrag bij elkaar te sparen dat ik me zonder zorgen bezig kan houden met het verkennen van het land.

    Waarschijnlijke periode mei-augustus 2009, locatie Miami, FL
      zaterdag 12 januari 2008 @ 03:14:37 #300
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55966587
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:09 schreef Teeno het volgende:


    Waarschijnlijke periode mei-augustus 2009, locatie Miami, FL
    In die tijd? Welcome to the swamp. Van airco tot airco hobbelen.

    FL is in die tijd echt geen pretje voor mensen die warmte, en luchtvochtigheid, niet kunnen hebben.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55966669
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:14 schreef popolon het volgende:

    [..]

    In die tijd? Welcome to the swamp. Van airco tot airco hobbelen.

    FL is in die tijd echt geen pretje voor mensen die warmte, en luchtvochtigheid, niet kunnen hebben.
    Is het daar net zo benauwd als hier wanneer het warm is? Ik heb geen probleem met hete zomers, maar als het er net zo benauwd wordt als hier zie ik er inderdaad van af. Wellicht kan ik er wat eerder heen, en afwachten wanneer het te erg wordt... is Maart een goede tijd om aan te komen?
      zaterdag 12 januari 2008 @ 03:26:15 #302
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55966706
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:23 schreef Teeno het volgende:

    [..]

    Is het daar net zo benauwd als hier wanneer het warm is? Ik heb geen probleem met hete zomers, maar als het er net zo benauwd wordt als hier zie ik er inderdaad van af. Wellicht kan ik er wat eerder heen, en afwachten wanneer het te erg wordt... is Maart een goede tijd om aan te komen?
    FL is in de winter ideaal. In de zomer is het een hel (voor mij dan).
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')