abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53544203
Sinds lange tijd kijk ik ernaar uit om door de USA te trekken in vorm van een RoadTrip, lekker lange wegen, geen zorgen in je hoofd alleen maar lekker rijden langs geweldige landschappen..
Dus heb ik besloten de knop eindelijk door te hakken en ben even op Google Earth gezeten om zo keuzes te maken tussen de geweldige dingen die je allemaal kan zien daar. En ben op zoiets uitgekomen, voor ongeveer 30dagen;

http://i89.photobucket.com/albums/k240/hoenen/US.jpg
Het is dus ongeveer in deze volgorde

Start: Vancouver

Vancouver Island

Garibaldi Park

Seattle

Olympic National Park

Portland

Montana

Yellowstone National Park

Wyoming

Denver

Grand Canyon

Mojave National Park

Las Vegas

Yosemite National Park

San Francisco

Ben van plan dit pas volgend jaar te doen, als ik klaar ben met mijn studie. Waarschijnlijk eind-zomer, begin-herfst starten, zodat ik de mooiste periode van Canada meemaak zonder het te koud te krijgen, en dan richting zuiden te gaan als het dus inderdaad kouder wordt.

Heb nog niets gedaan aan planning, dus dit is gewoon een algemene schets en mettertijd zal ik dit topic updaten. Graag wilde ik jullie mening over deze route, lijkt het wat?

USA landscapes

[ Bericht 8% gewijzigd door Xith op 28-09-2007 14:40:32 ]
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:22:13 #2
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53549992
Over de route kan ik niks zeggen, maar wel stoer dat je naar Vancouver gaat
Ben daar een aantal jaren geleden geweest en vond het geweldig!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:53:14 #3
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_53553996
TVP'tje Ik ben van plan zelf te gaan reizen in het oosten van de VS, met m'n zus. Je gaat alleen? Dat vind ik namelijk wel helemaal stoer

Het lijkt me trouwens echt een prachtroute. Ik ben voor een aantal jaar terug van SFO via Yosemite, Kings Canyon en Death Valley naar Las Vegas geweest. Geweldige trip, ik zou hem zo weer over doen. Las Vegas, tja, ik denk dat je er van moet houden. Ik was er zeker niet kapot van. Dit in tegenstelling tot San Fransisco. Adembenemend mooie stad. Prachtige parken en gebouwen.

Ik wil zelf HEEL graag naar Yellowstone en ook Olympic National Park lijkt me geweldig. (Dat zal helaas een andere trip worden ) Ik zal waarschijnlijk in de zelfde periode gaan reizen. Ik ben nog een half jaartje bezig met me studie, en dan wil ik ook een maandje gaan. Ik heb er ook al echt zin in Keep us updated

--

Ook al HAN student zie ik
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:36:40 #4
175039 Wounded_Knee
It isn't nice but it
pi_53555192
quote:
Dat bestaat helemaal niet
Maxana Naŋba Wi Makumidi Ila Namənda Záptan Shoopé Bía Áxxaashe Bilítaachiia.
pi_53556767
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:53 schreef Afwezig het volgende:
TVP'tje Ik ben van plan zelf te gaan reizen in het oosten van de VS, met m'n zus. Je gaat alleen? Dat vind ik namelijk wel helemaal stoer

Het lijkt me trouwens echt een prachtroute. Ik ben voor een aantal jaar terug van SFO via Yosemite, Kings Canyon en Death Valley naar Las Vegas geweest. Geweldige trip, ik zou hem zo weer over doen. Las Vegas, tja, ik denk dat je er van moet houden. Ik was er zeker niet kapot van. Dit in tegenstelling tot San Fransisco. Adembenemend mooie stad. Prachtige parken en gebouwen.

Ik wil zelf HEEL graag naar Yellowstone en ook Olympic National Park lijkt me geweldig. (Dat zal helaas een andere trip worden ) Ik zal waarschijnlijk in de zelfde periode gaan reizen. Ik ben nog een half jaartje bezig met me studie, en dan wil ik ook een maandje gaan. Ik heb er ook al echt zin in Keep us updated

--

Ook al HAN student zie ik
Misschien ga ik met 2 vrienden, als ze genoeg geld bij elkaar kunnen krijgen, cabrioletje huren (is zeer goedkoop daar), en lekker rond rijden . In mijn eentje lijkt me ook gaaf, heerlijk de tijd voor mezelf... Ik ga zeker niet voor de steden (LV, SF), ben ook echt geen stedenmens, alleen "moet" je er geweest zijn he.. En met de steeds maar zakkende USD wordt de reis nog best goedkoop ook nog

Ik kan ook echt al helemaal niet wachten..
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:36 schreef Wounded_Knee het volgende:

[..]

Dat bestaat helemaal niet
Mojave National Preserve dan

Gunnisson

[ Bericht 9% gewijzigd door Xith op 29-09-2007 00:09:47 ]
  zaterdag 29 september 2007 @ 01:16:54 #6
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53560426
1 woord: Schitterend dit! Ga zo door en post gerust meer.. Zeer boeiend!
verpachten & verpachten
  zondag 6 januari 2008 @ 10:29:39 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55818216
Mooie trip. Alleen is het misschien leuk om nog een klein beetje naar beneden te zakken vanaf SF? Zijn zeer mooie stukken daar langs de kust. En ook leuke plaatsjes zoals Monterey etc.
Ook is het misschien mooi om naar Glacier NP te gaan, aan de Canadese grens. (ten noorden van Yellowstone) Moet je maar even googlen; het is daar echt schitterend!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator zondag 6 januari 2008 @ 12:37:48 #8
45833 crew  Fogel
pi_55820225
Rij vanuit Vancouver naar Victoria en pak daar de ferry naar Port Angeles ipv terug te rijden naar Vancouver en verder naar Seattle. Tussen Vancouver en Seattle is namelijk veel minder te zien dan op deze route (en je wil toch al die kant op).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_55820608
Misschien een praktische opmerking: je keert terug vanuit een andere stad (SF) dan waar je arriveert (Vancouver). Mogelijk kan je iets met een 'open-jaw' ticket regelen (KLM vliegt op beide bestemmingen). Maar zo niet, dan moet je 2 enkele reizen aanschaffen wat enorm duur is. Het kan dan gunstig zijn om toch maar even terug naar Vancouver te rijden of zelfs een enkele reis SF - Vancouver aan te schaffen.
  maandag 7 januari 2008 @ 01:05:45 #10
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55838311
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:54 schreef jaco het volgende:
Mogelijk kan je iets met een 'open-jaw' ticket regelen (KLM vliegt op beide bestemmingen). Maar zo niet, dan moet je 2 enkele reizen aanschaffen wat enorm duur is. Het kan dan gunstig zijn om toch maar even terug naar Vancouver te rijden of zelfs een enkele reis SF - Vancouver aan te schaffen.
Dit is idd zo, maar misschien kan je wel wat regelen met de maatschappijen zoals gezegd. Ben zelf een keer van verschillende airports vertrokken met dezelfde maatschappij; hoewel dit wel seizoensgebonden was! (dit was Martinair; het is wel vrij matig qua service etc, maar wel een redelijke prijs en een paar jaar geleden vlogen ze nog op die airports)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55852929
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:54 schreef jaco het volgende:
Misschien een praktische opmerking: je keert terug vanuit een andere stad (SF) dan waar je arriveert (Vancouver). Mogelijk kan je iets met een 'open-jaw' ticket regelen (KLM vliegt op beide bestemmingen). Maar zo niet, dan moet je 2 enkele reizen aanschaffen wat enorm duur is. Het kan dan gunstig zijn om toch maar even terug naar Vancouver te rijden of zelfs een enkele reis SF - Vancouver aan te schaffen.
Dat hoeft helemaal niet enorm duur te zijn, in ieder geval niet veel duurder dan een gewoon retourtje. Afgelopen zomer (toch hoogseizoen) betaalde ik omgerekend 700 euro voor een retourtje naar de VS. Heen geland in New York, terugvlucht vanaf San Francisco. Een gewoon retourtje naar New York kost midden in de zomer ook al 650 euro, dus geen slechte deal. Op veel sites waar je vliegtickets kunt bestellen kan je hier dan ook gewoon naar zoeken als je verschillende vertrek en aankomstplaatsen aangeeft.
pi_55854589
Ik vond zojuist deze:

http://www.trekamerica.com/tours/rmh.html

Lijkt heel erg op de trip die ik wilde doen (al wil ik dan weer niet elke nacht camperen en in een groep reizen), ze zijn best goedkoop trouwens (exl. vliegtickets). Ik zal deze route wat meer bestuderen .

Of heel misschien toch maar deze doen als groep, 30 dagen lang (zoals ik plande) een goedkoop hotel van 40 EUR p/n is al 1200 EUR wat al dicht bij de prijs van deze 21daagse trip komt...
  maandag 7 januari 2008 @ 22:26:07 #13
104963 ETA
European Travel Author
pi_55860425
Xith, heb je wel genoeg geld voor dit alles????
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_55860520
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:26 schreef ETA het volgende:
Xith, heb je wel genoeg geld voor dit alles????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')