je zou zelf naar de politie kunnen gaan en een klacht indienen, ook bij de reinigingsdienst en bij de gemeente, dan sta je voor de rechter misschien iets sterker... eventueel zelf nog getuigen of bewijs verzamelen... of gewoon eens proberen met je buren te gaan praten erover, uitleggen dat jij nu met een bekeuring zit...quote:
Dat is een goeie, maar als ik de foto krijg en ze beweren glashard dat het wel mijn afval is kan ik er niets tegen inbrengen. Er staan geen namen op of zo, dus dan wordt het zijn woord tegen het mijne.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:47 schreef DABAMaster het volgende:
wijkagent bellen en vragen naar de foto?
Klopt inderdaad, het stond in de buurt waar ik nu dus uit weg ben.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:54 schreef BrandX het volgende:
Of jullie lezen de OP wat beter
Het afval stond in zijn oude buurt.
volgens mij is dat omgekeerde bewijslast. Zij moeten juist bewijzen dat het wél van jou is...quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is een goeie, maar als ik de foto krijg en ze beweren glashard dat het wel mijn afval is kan ik er niets tegen inbrengen. Er staan geen namen op of zo, dus dan wordt het zijn woord tegen het mijne.
Het ging om een plein met 2 flatgebouwen, dus ik kan niet achterhalen wie er wat aan de straat gezet heeft. Aangezien ik het niet zelf gezien heb kan het vrijwel iedereen zijn geweest.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je zou zelf naar de politie kunnen gaan en een klacht indienen, ook bij de reinigingsdienst en bij de gemeente, dan sta je voor de rechter misschien iets sterker... eventueel zelf nog getuigen of bewijs verzamelen... of gewoon eens proberen met je buren te gaan praten erover, uitleggen dat jij nu met een bekeuring zit...
In mijn stad moet je precies opgeven wat je aan de straat gaat zetten. Dan sta je wel een stukje sterker.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
volgens mij is dat omgekeerde bewijslast. Zij moeten juist bewijzen dat het wél van jou is...
Heb je in die oude buurt niemand die voor je kan getuigen? Of enige andere manier om aan te tonen dat het niet allemaal van jou was? Dat is misschien makkelijker met die foto.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het ging om een plein met 2 flatgebouwen, dus ik kan niet achterhalen wie er wat aan de straat gezet heeft. Aangezien ik het niet zelf gezien heb kan het vrijwel iedereen zijn geweest.
Ah, niet goed gelezen. Wees blij dat je daar weg bent, betaal die 50 euro en denk na over een goede wraakactiequote:Op vrijdag 2 november 2007 08:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, het stond in de buurt waar ik nu dus uit weg ben.
Dat zou een goed idee zijn, maar hier is dat niet zo. Je maakt via internet of telefonisch een afspraak dat ze op een bepaalde dag langskomen en dan komen ze ook. Jij moet er dan voor zorgen dat je zooi aan de straat staat, meer niet. Nergens is te achterhalen wat er wel en niet van jou is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In mijn stad moet je precies opgeven wat je aan de straat gaat zetten. Dan sta je wel een stukje sterker.
quote:
quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, het stond in de buurt waar ik nu dus uit weg ben.
Ik ken nog wel wat mensen daar, dus ik zal het eens navragen. De enige mensen die gezien hebben wat we er neer hebben gezet zijn mijn partner en ik, plus eventuele mensen die ons bezig hebben gezien, maar dat weet ik natuurlijk niet wie dat zijn aangezien er tientallen mensen door de straat lopen enzo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:01 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Heb je in die oude buurt niemand die voor je kan getuigen? Of enige andere manier om aan te tonen dat het niet allemaal van jou was? Dat is misschien makkelijker met die foto.
Zorg dat je alles schriftelijk doet, maak overal kopieën van en mocht het voor de rechter komen, eis dan vergoeding van al je kosten die je hebt moeten maken om je te verdedigen... Eventueel kan je ook nog naar een juridisch loket, zij kunnen je helpen met brieven opstellen.
Hmmm ik zal er eens over na gaan denkenquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:01 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ah, niet goed gelezen. Wees blij dat je daar weg bent, betaal die 50 euro en denk na over een goede wraakactie![]()
je partner is in ieder geval al weer eentje meer dan jij in je eentje. als je nog iemand vind kunnen ze je echt helemaal niks meer maken. dan zou ik met zijn drieën naar de rechtbank gaan en lekker alledrie een betaalde vrije dag claimen. Moet je wel eerst écht goed je best doen het vantevoren op te lossen...quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ken nog wel wat mensen daar, dus ik zal het eens navragen. De enige mensen die gezien hebben wat we er neer hebben gezet zijn mijn partner en ik, plus eventuele mensen die ons bezig hebben gezien, maar dat weet ik natuurlijk niet wie dat zijn aangezien er tientallen mensen door de straat lopen enzo.
Ha ha een kutdorp is het zekerquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:17 schreef ThAzOnE het volgende:
karr-1, wat een kutdorp woon jij in zeg!
Ik zou het inderdaad ook betalen, je bent er vanaf en ga genieten van je nieuwe huis.
Waarom denk je dat ik uit zwijndrecht weg ben gegaanquote:Op vrijdag 2 november 2007 08:59 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
50 euro lappen en blij zijn dat je uit die NSB buurt weg bent![]()
zo werkt dat echt niet, zij moeten juist bewijzen dat het wél van jou is... ze moeten het openmaken en aan jou geadresseerde post erin vinden of op een andere manier bewijzen dat het echt van jou is....quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:20 schreef staticdata het volgende:
... En bewijs maar dat het niet van jou is
en jij wilde mij dat huis aansmerenquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:20 schreef staticdata het volgende:
Waarom denk je dat ik uit zwijndrecht weg ben gegaan
quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:41 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
en jij wilde mij dat huis aansmeren![]()
@ ThE_ED![]()
groetjes ijsmuts![]()
Dat soort post gooi ik echt niet weg bij het grofvuil. Een paar planken en een tafel heb ik er neer gezet, meer niet. Daar staat echt geen naam en adres op.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zo werkt dat echt niet, zij moeten juist bewijzen dat het wél van jou is... ze moeten het openmaken en aan jou geadresseerde post erin vinden of op een andere manier bewijzen dat het echt van jou is....
Volgens mij hebben ze de procedure bewust zo ingericht dat vrijwel niemand de moeite neemt om de zaak door te voeren. Iedereen betaald uiteindelijk maar de boete om van het gezeur af te zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:39 schreef ThE_ED het volgende:
Hoewel vuil snel een zooitje kan worden en contrôle dus meer dan gerechtvaardigd is, is de contrôle eigenlijk vrij lastig. Hier in de buurt hebben we eenzelfde soort problemen. Er zijn een aantal bewoners die grofvuil steeds verkeerd aanleverden, deze problematiek werd vele malen verergerd door de rest van de buurt die haar zooi er bij dumpt en nu zitten we vast aan een speciaal duur contract met de gemeente voor ons woongebouw. (Het is oevrigens geenszins op gelost, ook dat nog.)
Stel je gooit een envelop in de prullenbak, briefje waait weg, een of andere stadswacht vindt jouw adres; hoppa boete van de milieupolitie. Men doet maar wat constateringen en pakt degene die het eenvoudigst te beboeten is.
Je kunt bezwaar gaan maken, maart volgens mij zit je al snel aan een vrij korte rechtszaak vast. Ws. krijg je nog gelijk ook maar bijna niemand doet die moeite natuurlijk.
De procedure is vrij simpel. Je maakt een afspraak via internet of telefonisch. Dan krijg je een bevestiging in de brievenbus waarop staat dat ze op dag X langskomen en dat jij dan moet zorgen dat je zooi aan de straat staat. Dat hebben we gedaan, uiteraard de avond er voor al omdat niemand om 7 uur in de ochtend met zooi gaat slepen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:48 schreef Sinat het volgende:
Ga eens langs de gemeente en vraag de procedure voor het aanleveren voor grof vuil. Dus welke dag, vanaf hoe laat neerzetten, waar je het neer moet zetten, etc. Kijk dan eens of je daar aan voldaan heb en dan heb je volgens mij een zaak. Hoe kan jij nou voorkomen dat er andere mensen er spullen bij gaan zetten? Klapstoeltje erbij en de wacht houden?
Oke dat punt wil ik ze dan nog geven, maar volgens de regels mag je je afval niet voor 7.00 of zoiets aan de straat zetten. Wie is er zo gek om om 7.00 in de ochtend met zijn zooi te gaan slepen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:16 schreef Mark het volgende:
Ze zouden een klein punt hebben, door te stellen dat jij niet de avond ervoor je afval aan de straat had mogen zetten.
Ik zou de 50 euro betalen, en nooit meer achterom kijken
Tja, die tijd wordt natuurlijk gesteld juist om te voorkomen dat Jan en alleman er zijn eigen rotzooi bij gaat zetten.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De procedure is vrij simpel. Je maakt een afspraak via internet of telefonisch. Dan krijg je een bevestiging in de brievenbus waarop staat dat ze op dag X langskomen en dat jij dan moet zorgen dat je zooi aan de straat staat. Dat hebben we gedaan, uiteraard de avond er voor al omdat niemand om 7 uur in de ochtend met zooi gaat slepen.
Diezelfde avond of nacht heeft weet ik veel wie zijn zooi er bij gezet en dat hebben ze dus de volgende dag gezien en op mij afgeschoven.
Ja dat lukt wel, maar als ik midden in een verhuizing zit en ook nog moet werken dan heb ik wel iets anders te doen om 7 uur in de ochtend.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:20 schreef Mark het volgende:
[advocaat van de duivel]
Een paar planken en een tafel lukt toch wel in een half uur?
[/avdd]
Misschien wel, maar zoals ik al zei, als je pech hebt staan ze als eerste bij jou aan de deur en dan moet je als een gek je zooi naar beneden slepen om het weg te krijgen. Nu was het toevallig niet zoveel, maar als het wel wat meer is kom je toch echt in tijdgebrek.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, die tijd wordt natuurlijk gesteld juist om te voorkomen dat Jan en alleman er zijn eigen rotzooi bij gaat zetten.
Beetje eigen schuld, op deze manier.
Waarvoor is de bekeuring nou eigenlijk precies; voor de hoeveelheid of voor het tijdstip?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja dat lukt wel, maar als ik midden in een verhuizing zit en ook nog moet werken dan heb ik wel iets anders te doen om 7 uur in de ochtend.
Het is niet toevallig niet zoveel, er zit ook een limiet aan wat je aan de straat mag zetten.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar zoals ik al zei, als je pech hebt staan ze als eerste bij jou aan de deur en dan moet je als een gek je zooi naar beneden slepen om het weg te krijgen. Nu was het toevallig niet zoveel, maar als het wel wat meer is kom je toch echt in tijdgebrek.
De exacte omschrijving is "het op verkeerde wijze aanbieden van huisvuil aan de straat" maar uit het telefoongesprek werd duidelijk dat het ging om de hoeveelheid en niet om het tijdstip.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Waarvoor is de bekeuring nou eigenlijk precies; voor de hoeveelheid of voor het tijdstip?
Dus ik zet een paar planken en een tafel aan de weg, vervolgens flikkert de hele buurt zijn zooi erbij en ik mag er voor betalen. Nee dat is wel eerlijk wou je zeggen.....quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is niet toevallig niet zoveel, er zit ook een limiet aan wat je aan de straat mag zetten.
Beetje flutsmoesjes hoor, van 'wel iets beters te doen' en 'tijdgebrek'.
Ha ha ha dat is wel een goeie tip inderdaad.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
Je moet gewoon kwalitatiever hoogwaardiger afval aan de straat zetten. In Amsterdam was 75% van mijn overtollige huisraad al in Turkenbusjes verdwenen voordat de gemeentereiniging de koffie op had.
Als je je paar plankjes en een tafel gewoon op de afgesproken tijd aan de straat had gezet, was er niks aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus ik zet een paar planken en een tafel aan de weg, vervolgens flikkert de hele buurt zijn zooi erbij en ik mag er voor betalen. Nee dat is wel eerlijk wou je zeggen.....
*zucht*quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je je paar plankjes en een tafel gewoon op de afgesproken tijd aan de straat had gezet, was er niks aan de hand geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |