quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Beter dan die kwallerige vader van Joel destijds
Gebruik de machtige klassieke computertruc: opnieuw opstartenquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Check check check, computers hebben ook de juiste namen en zitten beide in dezelfde werkgroep
Ook al meerdere keren gedaanquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Gebruik de machtige klassieke computertruc: opnieuw opstarten
Dan heb je nog de opties rustig gaan slapen of Windows opnieuw installerenquote:
quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dan heb je nog de opties rustig gaan slapen of Windows opnieuw installeren
Mijn laptop, die een draadloze verbinding met het internet heeft, kan mijn pc wel vinden ja, alleen als ik er op dubbelklik krijg ik dus dat machtigingsprobleem.quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
@LB: Als je kijkt bij Netwerklocaties, zie je dan wel iets staan?
welke windows smaken staan er op respectievelijk laptop en pc ?quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn laptop, die een draadloze verbinding met het internet heeft, kan mijn pc wel vinden ja, alleen als ik er op dubbelklik krijg ik dus dat machtigingsprobleem.
De pc kan de laptop niet vinden, wat ik wel raar vind want ze staan op dezelfde router....
De pc kan bestanden op de laptop wel bereiken maar de laptop kan bestanden op de pc niet bereiken? Kunnen andere computers wel bestanden op de vaste pc bereiken?quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn laptop, die een draadloze verbinding met het internet heeft, kan mijn pc wel vinden ja, alleen als ik er op dubbelklik krijg ik dus dat machtigingsprobleem.
De pc kan de laptop niet vinden, wat ik wel raar vind want ze staan op dezelfde router....
Allebei XPquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:59 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
welke windows smaken staan er op respectievelijk laptop en pc ?
Uhm, ja volgens mij wel....quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De pc kan bestanden op de laptop wel bereiken maar de laptop kan bestanden op de pc niet bereiken? Kunnen andere computers wel bestanden op de vaste pc bereiken?
En nog een mogelijk belangrijke vraag: de Windowsversie op je laptop, was die voorgeļnstalleerd?
Righto, probeer het eens via IP-nummer. Ga daarvoor naar ladyblack, ga weer naar cmd en tik nu "ipconfig -all". Je krijgt nu een hoop tekst. Hier staat een combinatie tussen die waarschijnlijk begint met 192.168.1 . Schrijf die op en probeer een ping naar dat nummer vanaf de andere computerquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:00 schreef LadyBlack het volgende:
hm.... pingaanvraag kan host ladyblack niet vinden. controleer de naam en probeer het opnieuw
Bij voorinstallaties heeft je standaardaccount soms minder rechten. Dan zou je via configuratiescherm een gebruiker kunnen toevoegen of aanpassenquote:
Dan moet je opstarten in veilige modus; waarschijnlijk krijg je dan een 'administrator' account en je eigen account. Vanuit die administrator account kan je dan een nieuwe gebruiker aanmaken met volledige rechten, of de rechten wijzigen in de huidige gebruiker.quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:07 schreef LadyBlack het volgende:
En als ik op mn pc een nieuwe acount toevoeg, en daar een wachtwoord opzet ofzo, kan ik dan met mn laptop naar de account?
Oh...quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Laat met die users spelen maar even zitten, dat lost het probleem niet helemaal op
Start je computer opnieuw op en hou vanaf het begin F8 ingedrukt, dan krijg je een menu te zien en daar kan je kiezen voor veilige modusquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:10 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe start ik op in de veilige modus?
Als het Forceware heet is het voor je beeldscherm en kan je het beter met rust laten. Ik zou het vreemd vinden als de moederbord firewall het blokkeert, dus ik denk dat dat het niet isquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:14 schreef LadyBlack het volgende:
Ja nouja, ik wacht er dan wel even mee als dat niet direct de oplossing van het probleem gaat zijn....
Maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat het niet lukt!!! Ik las op een ander forum al iets over een stiekeme firewall op het moederbord, maar dat heb ik geloof ik niet..... er staat wel een Nvidia-driver op mn pc, maar ik weet niet of dat een firewall is en of ik die zomaar kan verwijderen?
De laptop ook uitzetten hequote:Op zaterdag 3 november 2007 21:19 schreef LadyBlack het volgende:
Nou goed, de pc staat uit.......
En ik ga wel even stoom afblazen![]()
Ohja, en bedankt hoor
Nee ik heb een studieboek open gedaan, wil vandaag in elk geval 1 hoofdstuk gehad hebbenquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:58 schreef TradeMarkie het volgende:
heeft iedereen de pc uitgezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |