quote:AMSTERDAM - Krakers hebben in een dinsdag ontruimd kraakpand in Amsterdam een val voor de politie opgezet. Zij hadden in het gebouw aan de Kerkstraat een constructie gebouwd. Als agenten een balk daarvan zouden weghalen, zou een deel van het dak op hen vallen.
Een woordvoerder van de politie heeft dit bevestigd. Agenten merkten de val op tijd op, waardoor niemand gewond raakte.
De Amsterdamse politie stuitte bij de ontruiming van een kraakpand in maart al op een boobytrap. Bij een deur hingen een jerrycan met brandbare vloeistof en een met een ontstekingsversnellend middel. De combinatie had kunnen ontploffen als er tijdens het wegzagen van barricades vonken waren vrijgekomen. Burgemeester Job Cohen sprak hierover destijds zijn verontwaardiging uit.
Vorig jaar bekogelden krakers in de hoofdstad de ME met stalen pijpen met scherpe punten, die dwars door de schilden van de agenten heengingen. De politie concludeert naar aanleiding van deze incidenten dat een kleine groep activisten aan het verharden is.
De ME ontruimde dinsdag zes kraakpanden in Amsterdam. Een dag later bleken er toch nog krakers te zitten in een van de gebouwen, waardoor de politie opnieuw moest uitrukken naar dit onderkomen aan het Damrak. In totaal werden op beide dagen veertien personen aangehouden.
Doodslag is niet met voorbedachte raden.quote:Op donderdag 1 november 2007 16:29 schreef Malebolgia het volgende:
na de ontruiming direct voor de rechter slepen wegens poging tot doodslag; hebben ze meteen een nieuw onderkomen. Lid van een criminele organisatie lijkt me ook wel wat als toevoeging op de aanklacht.
Anders ga je werken.
Ik zou het eerder buitenlands tuig willen noemen. De meeste huidige krakers zijn vaak engelsen enz.quote:
jij denkt dat TBS gratis is?quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:13 schreef freud het volgende:
Ik denk dat TBS nog best een goeie vorm van straf is. Hebben ze gelijk gratis onderdak
Waar haal je dat werkschuw vandaan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 04:43 schreef StefanP het volgende:
Walgelijk werkschuw k_nkertuig. Daar is werkelijk geen goed woord over te zeggen: tuig is het. Voor de rest van hun leven in een donker, nat gat gooien, lijkt me niet meer dan op z'n plaats. Helaas weten we allemaal wat er gebeurt, met de politici die er zitten... bah.
Dat dus.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:56 schreef N.icka het volgende:
Ik heb vroeger heel wat gekraakt , heb me altijd elke dag gewassen en mijn hele leven gewerkt .Moet altijd lachen om al die voor oordelen
Om dit even te onderstrepen:quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waar haal je dat werkschuw vandaan?
Overigens is de politie ook niet altijd even lief, two can play that game..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |