abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54389699
Product Prijs
Processor Intel Core 2 Duo E6850 ¤ 219,-
Moederbord Abit IN9 32X-MAX ¤ 165,01
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000 ¤ 35,95
Geheugen 2 x Corsair 2GB (2x1GB) PC6400, CL4 ¤ 153,70
Videokaart 2 x Club3D GeForce 8800 GT (512MB) ¤ 396,92
Geluidskaart Creative X-Fi XtremeMusic ¤ 64,35
Harde schijf 2 x Samsung SpinPoint T166, 500GB ¤ 171,70 /2 = 85,85
Dvd-brander Samsung SH-203N (20x) ¤ 26,94
Diskettestation Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 ¤ 8,40
Antec Earthwatts EA-500EC, 500W (ATX12V 2.0) ¤ 63,-

Razer Copperhead ¤ 49,45
Razer Tarantula Gaming Keyboard ¤ 99,-
Samsung Syncmaster 226BW ¤ 269,-
Xion Onyx (ATX, Geen PSU, Zwart) ¤ 80,-

prijs: 1716,57

ff wat van tweakers geplukt... is veel beter lijkt me voor ongeveer dezelfde prijs.
Headset wel weg, kan daarna nog bijgekocht worden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54389741
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:02 schreef MouzurX het volgende:
Zat ff op tweakers te kijken en er stond iets over de Core 2 Duo E8200
maar dat die nog niet uit was ofzo maarja als dat in februari wel zo is kan ik beter die dan nemen toch lijkt me?

edit: of de Intel Core 2 Duo E8400 - ¤ 171,79
Precies!

Ik heb geen plaatjes van die cooler op dat moederbord, maar je moet je voorstellen, als je naar dat moederbord kijkt, dan zie je op dat moederbord ook van die koperen heatpipes... één tak loopt naar de chipset, en de andere tak maakt een vierkant. Midden in dat vierkant komt de cpu, en dan op die cpu komt die cooler, met het plaatje waar die zes heatpipes van de koeler uit komen op de cpu en dat molending staat daar dus recht op.
pi_54389840
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:18 schreef MouzurX het volgende:
Product Prijs
Processor Intel Core 2 Duo E6850 ¤ 219,-
Moederbord Abit IN9 32X-MAX ¤ 165,01
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000 ¤ 35,95
Geheugen 2 x Corsair 2GB (2x1GB) PC6400, CL4 ¤ 153,70
Videokaart 2 x Club3D GeForce 8800 GT (512MB) ¤ 396,92
Geluidskaart Creative X-Fi XtremeMusic ¤ 64,35
Harde schijf 2 x Samsung SpinPoint T166, 500GB ¤ 171,70 /2 = 85,85
Dvd-brander Samsung SH-203N (20x) ¤ 26,94
Diskettestation Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 ¤ 8,40
Antec Earthwatts EA-500EC, 500W (ATX12V 2.0) ¤ 63,-

Razer Copperhead ¤ 49,45
Razer Tarantula Gaming Keyboard ¤ 99,-
Samsung Syncmaster 226BW ¤ 269,-
Xion Onyx (ATX, Geen PSU, Zwart) ¤ 80,-

prijs: 1716,57

ff wat van tweakers geplukt... is veel beter lijkt me voor ongeveer dezelfde prijs.
Headset wel weg, kan daarna nog bijgekocht worden.
Maar je hebt wel ineens de hele configuratie omgegooid! Abit moederbord ipv Asus, Scythe cooler ipv Asus, club 3D kaart ipv Asus, Samsung brander ipv Aopen, je laat helemaal niks meer over van wat ik adviseer!?!?!?
pi_54390304
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:22 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Maar je hebt wel ineens de hele configuratie omgegooid! Abit moederbord ipv Asus, Scythe cooler ipv Asus, club 3D kaart ipv Asus, Samsung brander ipv Aopen, je laat helemaal niks meer over van wat ik adviseer!?!?!?
Maar wat vindt je er van? Ik gooi jouw configuratie trouwens niet weg ofzo maar zag dit (gedeeltelijk) staan .

[ Bericht 8% gewijzigd door MouzurX op 05-11-2007 21:45:35 ]
pi_54390924
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:39 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar wat vindt je er van? Ik gooi jouw configuratie trouwens niet weg ofzo maar zag dit (gedeeltelijk) staan .
Nou, Abit is ook een groot merk, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Asus. Als jij een Abit wil neem je een Abit, ik heb even geen zin om de specificaties te gaan lopen vergelijken op dit moment.

Die Intel E8xxx zei ik aan het begin al dat dat een belangrijke reden was te wachten.

DIe cooler zal best goed zijn, belangrijk is hoe je hem eruit vind zien vanwege je venster.

Dat geheugen ben ik nog aan het uitzoeken hoe dat precies zit. wat jij nu hebt gekozen lijkt me veel te duur voor 2GB PC 6400 CL4 (of is het 4GB? dan heb je er niet veel aan want tenzij je 64-bits windows neemt kan windows maximaal 2,7GB gebruiken.)

Club3D ipv Asus, geen idee waarom want er is nog helemaal geen zicht op wat er qua types zal zijn in januari dus waarom je nu voor een Club3D kiest is me een raadsel. En om er meteen twee te nemen slaat echt helemaal nergens op. Echt zonde van je geld. Waarom ben je zo tegen videokaart upgraden na één of twéé jaar? Dat is echt supersimpel hoor! Kastje open, kaartje eruit, kaartje erin, kastje dicht, drivertje installeren, klaar.

Een extra harde schijf heb je helemaal niks aan want als je alleen games speelt kan je bij een kapotte harde schijf hooguit je gesavede spelletjes kwijtraken en je maakt ook nog eens backups op een externe harde schijf. Echt onzin dus. Of je moet ze striped zetten, levert je in bepaalde situaties inderdaad iets aan snelheidswinst op maar voor datzelfde geld pak je ergens anders veel meer winst. (mirrored is voor automatische backup, op twee schijven wordt precies hetzelfde opgeslagen, als er één kapot gaat staat alles nog op de andere en kan je gewoon doorwerken... striped is dat de schijven omstebeurt iets opschrijven, gaat dus een stuk sneller maar kans dat er een stuk gaat is 2x zo groot en dan ben je nog alles kwijt. je kan ook een combo maken, mirrored én striped, maar dan heb je minstens 3 schijven nodig.)

Samsung dvd ipv Aopen begrijp ik ook niet want hij is wél duurder maar niét sneller.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tennessee op 05-11-2007 22:18:29 ]
pi_54391065
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:22 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Abit voor Asus zou ik niet doen. Over het algemeen maakt Asus prima spullen. Scythe koeler is een goed ding, maar degene die Tennessee liet zien ziet er gewoon toffer uit in een "open" pc.

Club3d of Asus kaart maakt niet veel uit, ik zou zelf liever een minimaal overclocked ding van XFX/BFG halen. Daar zit vaak een hoop rek in. Samsung vs Aopen brander zal ook niet erg veel uit maken.

Edit voor Tennessee: Volgens mij heeft ie nu 2 x 2GB. Anders is inderdaad die prijs veel te hoog. Onthou wel dat win xp/vista 32 bit dit niet zal gebruiken. Het zal ongeveer 3 a 3 1/2 GB adresseren. Soort geheugen wat gekozen is is wel goed.
pi_54391291
ja dan kan eigenlijk 1 zon kit weg.
pi_54391610
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:08 schreef Patjakker het volgende:
...

Edit voor Tennessee: Volgens mij heeft ie nu 2 x 2GB. Anders is inderdaad die prijs veel te hoog. Onthou wel dat win xp/vista 32 bit dit niet zal gebruiken. Het zal ongeveer 3 a 3 1/2 GB adresseren. Soort geheugen wat gekozen is is wel goed.
Dus nu adviseer je ineens weer PC6400 CL 4 ipv PC5300 CL3?!?!?! ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen nu... Het was toch trouwens 2,7GB waar adressen voor beschikbaar zijn?
pi_54391898
ik lees nu weer ergens dat windows XP home maximaal 2GB zou kunnen gebruiken en XP Pro 3GB terwijl Microsoft zelf nog steeds volhoudt dat het 4GB is...

Een paar maanden geleden was ik nog helemaal voor 4GB en als je http://support.microsoft.com/kb/555223 leest zou je zeggen 4GB!

Maar het schiijnt dus dat dat PAE uitgeschakeld is of zo... erg verwarrend allemaal...
quote:
Quote:
I have 4GB RAM in my computer, but only three is used by Windows. The additional GB is preparation for when my free update to Vista can be installed.
Unless you buy 64 bit Vista you are going to experience the exact same situation when you upgrade.

The reason that you are only seeing 3GB of RAM is that your 32bit operating system only has 4GB of address space. Sure, most of that can be used up by physical RAM but the address space also has to be allocated to integrated PCI devices (such as your network card), add-on PCI and PCI-E devices (such as your video card), the BIOS, etc. It's fairly common for up to 1GB of address space be used up by other devices. Which leaves only 3GB to address your RAM.Quote this post ·

[ Bericht 35% gewijzigd door Tennessee op 05-11-2007 22:40:16 ]
pi_54392033
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:08 schreef Patjakker het volgende:

Club3d of Asus kaart maakt niet veel uit, ik zou zelf liever een minimaal overclocked ding van XFX/BFG halen. Daar zit vaak een hoop rek in. ...
Vaak kan je beter gewoon even kijken welke games je erbij krijgt. Bij Asus kaarten krijg je vaak een hele stapel, vandaar dat ik zelf ook daar eigenlijk altijd Asus neem.
pi_54392044
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:24 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Dus nu adviseer je ineens weer PC6400 CL 4 ipv PC5300 CL3?!?!?! ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen nu... Het was toch trouwens 2,7GB waar adressen voor beschikbaar zijn?
Naja, het verschil zul je niet merken in ieder geval. En mocht er een proc uitkomen die een hogere FSB gebruikt, heb je die mhz's speling. Als je niet gaat upgraden of overclocken is inderdaad die crucial set beter. Al is dat allemaal wat marginaal.

Die geheugen adressering van windows is idd onduidelijk. Ik zou niet exact weten wat nu de waarheid is in dat geval.
pi_54392114
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:39 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Naja, het verschil zul je niet merken in ieder geval. En mocht er een proc uitkomen die een hogere FSB gebruikt, heb je die mhz's speling. Als je niet gaat upgraden of overclocken is inderdaad die crucial set beter. Al is dat allemaal wat marginaal.

Die geheugen adressering van windows is idd onduidelijk. Ik zou niet exact weten wat nu de waarheid is in dat geval.
als er één ding duidelijk is bij TS dan is het wel dat hij niet snel zijn cpu zal upgraden denk ik... en waar hebben we het over als we niet júist al die marges voor TS goed adviseren?
pi_54392199
We zijn trouwens wel heel erg hard op weg naar #2 van deze topic!

TS, als je je PC eindelijk hebt volgend jaar mag je deze topics wel uitprinten, inbinden en aan je pc hangen vind ik!

En dan mag je er een grote sticker opplakken met "This PC built by Fok!-Commitee!"

[ Bericht 33% gewijzigd door Tennessee op 05-11-2007 22:50:00 ]
pi_54392842
sorry trouwens als ik wéér chagrijnig ben Patjakker, ik heb even een paar slechte dagen...
pi_54393331
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:00 schreef Tennessee het volgende:
sorry trouwens als ik wéér chagrijnig ben Patjakker, ik heb even een paar slechte dagen...
Meid toch, zit je in je periode?
pi_54393453
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:43 schreef Tennessee het volgende:
We zijn trouwens wel heel erg hard op weg naar #2 van deze topic!

TS, als je je PC eindelijk hebt volgend jaar mag je deze topics wel uitprinten, inbinden en aan je pc hangen vind ik!

En dan mag je er een grote sticker opplakken met "This PC built by Fok!-Commitee!"
Of als het een kat in de zak is, kan ik jullie adressen opzoeken (bij sommige dan) en dan ga ik naar jullie huis en dan sla ik jullie hele... uhh zeg ik jullie eens goed de waarheid
pi_54393531
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:34 schreef Tennessee het volgende:
ik lees nu weer ergens dat windows XP home maximaal 2GB zou kunnen gebruiken en XP Pro 3GB terwijl Microsoft zelf nog steeds volhoudt dat het 4GB is...
waar het ongeveer op neer komt;

Met de 32 Bit versie van XP (en vista, en linux, en ...) kan je tot 3 gigabyte aan geheugen aansturen waarbij dat nagenoeg volledig benutbaar is.
Met de 64 Bit versie steek je erin wat je kan betalen.

PAE is een techniek waarmee er van het 32 bits aansturing van het geheugen afgestapt wordt, en waar een truckje (beter kan ik het niet noemen) toegepast wordt waardoor er met een 36 bits aansturing gewerkt wordt, en waardoor je dus wél die 4 gig kan ondersteunen. PAE kan ingeschakeld worden op XP, maar ik dacht dat dat standaard niet gebruikt werd.

Als de gebruiker ooit van plan is met meer dan 4 gig aan geheugen te gaan werken (wat best waarschijnlijk is) dan is hij gewoon het beste om er een 64bits OS op te zetten, dan moet hij zich daar allemaal niets van aan trekken want dat werkt perfect met meer gigabyte's ram.
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:18 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Of als het een kat in de zak is, kan ik jullie adressen opzoeken (bij sommige dan) en dan ga ik naar jullie huis en dan sla ik jullie hele... uhh zeg ik jullie eens goed de waarheid
tegen dat je bij mij bent heb je meer uitgegeven aan naft dan aan je pc
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54393810
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:15 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Meid toch, zit je in je periode?
zoiets ben niet erg blij momenteel...
pi_54393929
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:18 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat ik een heel mooi advies heb gemaakt, en met alle input van Patjakker en Athmozzz heb je over een paar maanden echt een super game-pc staan, daar ben ik van overtuigd. Er kan natuurlijk altijd net een slecht onderdeel tussen zitten maar dat kan altijd. En hoe het nou precies met dat geheugen zit komen we ook nog wel achter. Athmozzz zijn verhaal is mooi, maar ik weet nog niet helemaal zeker of ik het geloof. Die bellugen moet je niet zo snel vertrouwen he!
pi_54394927
trouwens toch nog even van Tom's Hardware;
quote:
The X38 will finally shine when future graphics cards are released using faster PCI-Express 2.0 transfers, and true x16 pathways to both graphics card slots make it the perfect choice for next-generation ATI graphics cards in CrossFire configuration.
Dus mocht TS of iemand anders van plan zijn langer met zijn moederbord te doen dan met zijn videokaart, dan is een X38 ipv een P35 voor een game PC toch wél een goed idee volgens mij hoor.
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:01 schreef Tennessee het volgende:

Volgens Intel is de X38 een performance chipset en de P35 een mainstream. Wat ik zeg is dat IK zou kiezen voor de goedkoopste cpu en gpu mogelijk, en dan een X38 inplaats van een P35, en in januari of februari de CPU en GPU upgraden. Wat TS doet moet hij zelf weten. Het is waar dat er altijd wel weer iets nieuwers aankomt, maar er is een verschil tussen eeuwig blijven wachten en verstandig met je geld omgaan.
quote:
Op zondag 4 november 2007 08:27 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Daarom. Je betaalt dus de hoofdprijs voor een zeer minimale performance winst.

Over verstandig met je geld omgaan gesproken...
pi_54395136
Eer dat pci-e 2.0 kaarten gemeengoed gaan worden zullen er vast al weer betere chipsets zijn. Maar als tegen de tijd dat ie die pc gaat halen de prijzen een beetje schappelijk zijn, is het natuurlijk de betere keuze. Nu is het dat zeker niet. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor DDR3.
pi_54395250
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:13 schreef Patjakker het volgende:
Eer dat pci-e 2.0 kaarten gemeengoed gaan worden zullen er vast al weer betere chipsets zijn. Maar als tegen de tijd dat ie die pc gaat halen de prijzen een beetje schappelijk zijn, is het natuurlijk de betere keuze. Nu is het dat zeker niet. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor DDR3.
Je zal het toch wel met me eens zijn dat een videokaart upgraden een factor 10 eenvoudiger is dan een moederbord upgraden? En dat een mobo/RAM/CPU-combo in principe minstens 2x zo lang meegaat als een GPU?
pi_54395364
Yup, dat zeker. Maar het is altijd de vraag of het straks nog zinvol is. Als ie over 2 jaar z'n videokaart wil upgraden kan het zelfs voorkomen dat de dan topkaarten toch weinig zin hebben omdat de cpu de bottleneck is. Maar zoals ik al zei, als de prijs gewoon schappelijk is, is er geen reden om geen X38 te nemen.
pi_54395550
Weet je, daar erger ik me zo aan de hele tijd, niet direct jij hoor, maar in het algemeen; er wordt steeds éérst gekeken naar de videokaart en dan wordt er om de videokaart heen met wat er van het budget over is nog even een pc gebouwd. Terwijl juist die videokaart als eerste alweer eruit vliegt of zou moeten vliegen. Mensen laten zich helemaal gek maken door "om de nieuwste games te kunnen spelen heb je minstens ... nodig" Als je dan uit gaat rekenen wat je in feite betaald om een bepaald spelletje te kunnen spelen schrik je je dood, terwijl je dat bepaalde spelletje uiteindelijk misschien helemaal niet leuk vindt. En er wordt alleen maar gekeken naar wat nú, op dit moment, de snelste configuratie (lees: videokaart) is, hoe dat systeem over een jaar of over drie of vijf jaar nog functioneert en/of mogelijkheden heeft doet er niet toe...
pi_54396049
Wat je nu ook doet over 3 of 5 jaar is het sowieso verouderd. En het verschil tussen p35/X38 is marginaal. Dan kun je beter een jaar lang alles voluit kunnen draaien en daarna gewoon weer sparen voor een nieuwe config. Ik had ook graag gezien dat het anders was, maar dat is gewoon al jaaaaaren de realiteit. Dat jij 5 jaar met een fx5200 kunt doen wil niet zeggen dat iedereen dat wil.
  dinsdag 6 november 2007 @ 01:12:40 #296
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54396199
Fact of Life. Videokaart is gewoon het belangrijkste met de tegenwoordige pixel-pipieline bottlenecks in games. Daarna CPU (physics), Die twee zijn de variabelen in je keuze, de rest van de PC is een gevolg van deze twee onderdelen, en je budget. Voor de normale gamer tenminste.

De rest van de PC moet imho gewoon van een bepaalde kwaliteit/kwantiteit zijn die je gewoon bij je CPU en GPU zoekt.

Tel daarbij op dat een videokaart ook gelijk een van de duurste onderdelen is en je zal daar toch erg sterk rekening mee moeten houden.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_54396571
Wat jullie nu doen is dus juist wat ik probeer uit te leggen waaraan ik me erger.

1. Er zijn verschillende strategieën. Je kan elke 5 jaar een keer een boel geld uitgeven aan een nieuwe pc en daar dan vijf jaar niets meer aan doen. Dan heb je steeds één jaar een goede pc en vervolgens vier jaar een steeds meer verouderde. Ik vind dit een slechte strategie. Net zoiets als elk jaar een nieuwe auto kopen omdat de banden versleten zijn en de asbakken vol zitten.

2. Een goede PC is niet de snelste cpu en de snelste gpu en voor wat er nog over is van je geld dan de rest. Dat is net zoiets als een nieuwe ferrari motor zetten in een verouderde Peugeot 205.

3. Een belangrijk verschil tussen de P35 en de X38 is dat de X38 over twee of drie jaar beter met een nieuwe videokaart te upgraden zal zijn.

4. Je videokaart hóeft juist helemaal niet het duurste onderdeel te zijn. Als je een PC bouwt voor ¤1500,- kan je daar een videokaart van ¤150,- inzettten, óf een van ¤500,-... Natuurlijk zal de PC met de videokaart van ¤500,- nú veel meer framerates per seconde maken, maar je hebt wél ¤350,- mínder uitgegeven aan de rest. Voor ¤350,- kan je heel wat mooie keyboards, muizen, extra inches op de monitor, enz, enz kopen. Die eerste ¤350,- heb je over een jaar al weinig meer aan en je kan je heel goed afvragen hoeveel je er nu in werkelijkheid aan hebt terwijl je van die tweede ¤350,- over 5 jaar nóg plezier hebt... Hoeveel spelletjes gaat TS nou in werkelijkheid spelen waar hij een kaart van ¤500,- voor nodig heeft... 2? 3? Dat is dan ruim ¤100 per spel! En dan heb je het spel zelf nog niet eens gekocht!?! Kan hij dan niet veel beter even een iets minder veeleisend spelletje spelen en over een jaar een nieuwe videokaart van ¤150 erin doen en dan over een jaar wél die drie spelletjes spelen die nu niet zouden kunnen?
pi_54396604
Ik heb liever een peugeot die het doet, dan een ferrari die er leuk uit ziet maar klote rijdt.
pi_54396636
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:50 schreef Patjakker het volgende:
Ik heb liever een peugeot die het doet, dan een ferrari die er leuk uit ziet maar klote rijdt.
precies, je kan het beste een goed uitgebalanceerde tussenoplossing samenstellen die precies is afgestemd op de wensen en eisen van de gebruiker... Dus geen ferrari met een Trabant motor, geen Trabant met een Ferrari motor maar, bijvoorbeeld een luxe Saab, Volvo, Mercedes, Audi, Lexus, noem maar op, alle opties, leren bekleding, stereo, navigatie, enz, enz... En dan dus helemaal op maat gemaakt en vooral goed IN BALANS en gebouwd met een oog voor de toekomst en niet alleen voor de eerste paar maanden en een paar games die je niet eens speelt!
  dinsdag 6 november 2007 @ 01:58:05 #300
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54396656
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:43 schreef Tennessee het volgende:
Wat jullie nu doen is dus juist wat ik probeer uit te leggen waaraan ik me erger.

1. Er zijn verschillende strategieën. Je kan elke 5 jaar een keer een boel geld uitgeven aan een nieuwe pc en daar dan vijf jaar niets meer aan doen. Dan heb je steeds één jaar een goede pc en vervolgens vier jaar een steeds meer verouderde. Ik vind dit een slechte strategie. Net zoiets als elk jaar een nieuwe auto kopen omdat de banden versleten zijn en de asbakken vol zitten.
Ben ik het mee eens, hoewel veel (lees iedereen behalve de echte fans) geen zin hebben om zich elk jaar in te lezen en dingen aan te schaffen. Ik doe 2-3 jaar met een PC voordat ik sneller wil/moet, en ik ben het nog nooit tegengekomen dat ik m'n oude hardware op een enigzins zinnige manier kan combineren met nieuwe hardware, meestal moet ik dan zo veel vervangen dat ik net zo goed een nieuwe PC kan aanschaffen.
quote:
2. Een goede PC is niet de snelste cpu en de snelste gpu en voor wat er nog over is van je geld dan de rest. Dat is net zoiets als een nieuwe ferrari motor zetten in een verouderde Peugeot 205.
Nobody cares, iedereen wil gewoon hard rijden (leest: hoge FPS, mooie eyecandy) en dan maakt het niet uit dat je een kutkast hebt, een lelijk keyboard of een voeding die net kiele-kiele is. Als het lekker hard draait is iedereen blij.
quote:
3. Een belangrijk verschil tussen de P35 en de X38 is dat de X38 over twee of drie jaar beter met een nieuwe videokaart te upgraden zal zijn.
UItspraken doen over hardware in drie jaar is erg gevaarlijk, over drie jaar is alle hardware veranderd en ziet de markt er weer anders uit. Ik zou me er geen vijf seconden druk over maken.
quote:
4. Je videokaart hóeft juist helemaal niet het duurste onderdeel te zijn. Als je een PC bouwt voor ¤1500,- kan je daar een videokaart van ¤150,- inzettten, óf een van ¤500,-... Natuurlijk zal de PC met de videokaart van ¤500,- nú veel meer framerates per seconde maken, maar je hebt wél ¤350,- mínder uitgegeven aan de rest. Voor ¤350,- kan je heel wat mooie keyboards, muizen, extra inches op de monitor, enz, enz kopen. Die eerste ¤350,- heb je over een jaar al weinig meer aan en je kan je heel goed afvragen hoeveel je er nu in werkelijkheid aan hebt terwijl je van die tweede ¤350,- over 5 jaar nóg plezier hebt... Hoeveel spelletjes gaat TS nou in werkelijkheid spelen waar hij een kaart van ¤500,- voor nodig heeft... 2? 3? Dat is dan ruim ¤100 per spel! En dan heb je het spel zelf nog niet eens gekocht!?! Kan hij dan niet veel beter even een iets minder veeleisend spelletje spelen en over een jaar een nieuwe videokaart van ¤150 erin doen en dan over een jaar wél die drie spelletjes spelen die nu niet zouden kunnen?
Je hebt gelijk, maar punt is dat veel mensen gewoon veel geld overhebben voor 3D-prestaties, en dan boeit het ze niet of het gebalanceerd is of niet. Als je boven een bepaald budget komt is de GPU nog het enige waar je winst uit kan halen, dat is het laatste onderdeel dat tegen het dak loopt.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')