Precies!quote:Op maandag 5 november 2007 21:02 schreef MouzurX het volgende:
Zat ff op tweakers te kijken en er stond iets over de Core 2 Duo E8200
maar dat die nog niet uit was ofzo maarja als dat in februari wel zo is kan ik beter die dan nemen toch lijkt me?
edit: of de Intel Core 2 Duo E8400 - ¤ 171,79
Maar je hebt wel ineens de hele configuratie omgegooid! Abit moederbord ipv Asus, Scythe cooler ipv Asus, club 3D kaart ipv Asus, Samsung brander ipv Aopen, je laat helemaal niks meer over van wat ik adviseer!?!?!?quote:Op maandag 5 november 2007 21:18 schreef MouzurX het volgende:
Product Prijs
Processor Intel Core 2 Duo E6850 ¤ 219,-
Moederbord Abit IN9 32X-MAX ¤ 165,01
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000 ¤ 35,95
Geheugen 2 x Corsair 2GB (2x1GB) PC6400, CL4 ¤ 153,70
Videokaart 2 x Club3D GeForce 8800 GT (512MB) ¤ 396,92
Geluidskaart Creative X-Fi XtremeMusic ¤ 64,35
Harde schijf 2 x Samsung SpinPoint T166, 500GB ¤ 171,70 /2 = 85,85
Dvd-brander Samsung SH-203N (20x) ¤ 26,94
Diskettestation Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 ¤ 8,40
Antec Earthwatts EA-500EC, 500W (ATX12V 2.0) ¤ 63,-
Razer Copperhead ¤ 49,45
Razer Tarantula Gaming Keyboard ¤ 99,-
Samsung Syncmaster 226BW ¤ 269,-
Xion Onyx (ATX, Geen PSU, Zwart) ¤ 80,-
prijs: 1716,57
ff wat van tweakers geplukt... is veel beter lijkt me voor ongeveer dezelfde prijs.
Headset wel weg, kan daarna nog bijgekocht worden.
Maar wat vindt je er van? Ik gooi jouw configuratie trouwens niet weg ofzo maar zag dit (gedeeltelijk) staan .quote:Op maandag 5 november 2007 21:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Maar je hebt wel ineens de hele configuratie omgegooid! Abit moederbord ipv Asus, Scythe cooler ipv Asus, club 3D kaart ipv Asus, Samsung brander ipv Aopen, je laat helemaal niks meer over van wat ik adviseer!?!?!?
Nou, Abit is ook een groot merk, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Asus. Als jij een Abit wil neem je een Abit, ik heb even geen zin om de specificaties te gaan lopen vergelijken op dit moment.quote:Op maandag 5 november 2007 21:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar wat vindt je er van? Ik gooi jouw configuratie trouwens niet weg ofzo maar zag dit (gedeeltelijk) staan .
Abit voor Asus zou ik niet doen. Over het algemeen maakt Asus prima spullen. Scythe koeler is een goed ding, maar degene die Tennessee liet zien ziet er gewoon toffer uit in een "open" pc.quote:Op maandag 5 november 2007 21:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Maar je hebt wel ineens de hele configuratie omgegooid! Abit moederbord ipv Asus, Scythe cooler ipv Asus, club 3D kaart ipv Asus, Samsung brander ipv Aopen, je laat helemaal niks meer over van wat ik adviseer!?!?!?
Dus nu adviseer je ineens weer PC6400 CL 4 ipv PC5300 CL3?!?!?! ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen nu... Het was toch trouwens 2,7GB waar adressen voor beschikbaar zijn?quote:Op maandag 5 november 2007 22:08 schreef Patjakker het volgende:
...
Edit voor Tennessee: Volgens mij heeft ie nu 2 x 2GB. Anders is inderdaad die prijs veel te hoog. Onthou wel dat win xp/vista 32 bit dit niet zal gebruiken. Het zal ongeveer 3 a 3 1/2 GB adresseren. Soort geheugen wat gekozen is is wel goed.
quote:Quote:
I have 4GB RAM in my computer, but only three is used by Windows. The additional GB is preparation for when my free update to Vista can be installed.
Unless you buy 64 bit Vista you are going to experience the exact same situation when you upgrade.
The reason that you are only seeing 3GB of RAM is that your 32bit operating system only has 4GB of address space. Sure, most of that can be used up by physical RAM but the address space also has to be allocated to integrated PCI devices (such as your network card), add-on PCI and PCI-E devices (such as your video card), the BIOS, etc. It's fairly common for up to 1GB of address space be used up by other devices. Which leaves only 3GB to address your RAM.Quote this post ·
Vaak kan je beter gewoon even kijken welke games je erbij krijgt. Bij Asus kaarten krijg je vaak een hele stapel, vandaar dat ik zelf ook daar eigenlijk altijd Asus neem.quote:Op maandag 5 november 2007 22:08 schreef Patjakker het volgende:
Club3d of Asus kaart maakt niet veel uit, ik zou zelf liever een minimaal overclocked ding van XFX/BFG halen. Daar zit vaak een hoop rek in. ...
Naja, het verschil zul je niet merken in ieder geval. En mocht er een proc uitkomen die een hogere FSB gebruikt, heb je die mhz's speling. Als je niet gaat upgraden of overclocken is inderdaad die crucial set beter. Al is dat allemaal wat marginaal.quote:Op maandag 5 november 2007 22:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dus nu adviseer je ineens weer PC6400 CL 4 ipv PC5300 CL3?!?!?! ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen nu... Het was toch trouwens 2,7GB waar adressen voor beschikbaar zijn?
als er één ding duidelijk is bij TS dan is het wel dat hij niet snel zijn cpu zal upgraden denk ik... en waar hebben we het over als we niet júist al die marges voor TS goed adviseren?quote:Op maandag 5 november 2007 22:39 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Naja, het verschil zul je niet merken in ieder geval. En mocht er een proc uitkomen die een hogere FSB gebruikt, heb je die mhz's speling. Als je niet gaat upgraden of overclocken is inderdaad die crucial set beter. Al is dat allemaal wat marginaal.
Die geheugen adressering van windows is idd onduidelijk. Ik zou niet exact weten wat nu de waarheid is in dat geval.
Meid toch, zit je in je periode?quote:Op maandag 5 november 2007 23:00 schreef Tennessee het volgende:
sorry trouwens als ik wéér chagrijnig ben Patjakker, ik heb even een paar slechte dagen...
Of als het een kat in de zak is, kan ik jullie adressen opzoeken (bij sommige dan) en dan ga ik naar jullie huis en dan sla ik jullie hele... uhh zeg ik jullie eens goed de waarheidquote:Op maandag 5 november 2007 22:43 schreef Tennessee het volgende:
We zijn trouwens wel heel erg hard op weg naar #2 van deze topic!
TS, als je je PC eindelijk hebt volgend jaar mag je deze topics wel uitprinten, inbinden en aan je pc hangen vind ik!
En dan mag je er een grote sticker opplakken met "This PC built by Fok!-Commitee!"![]()
waar het ongeveer op neer komt;quote:Op maandag 5 november 2007 22:34 schreef Tennessee het volgende:
ik lees nu weer ergens dat windows XP home maximaal 2GB zou kunnen gebruiken en XP Pro 3GB terwijl Microsoft zelf nog steeds volhoudt dat het 4GB is...![]()
tegen dat je bij mij bent heb je meer uitgegeven aan naft dan aan je pcquote:Op maandag 5 november 2007 23:18 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Of als het een kat in de zak is, kan ik jullie adressen opzoeken (bij sommige dan) en dan ga ik naar jullie huis en dan sla ik jullie hele... uhh zeg ik jullie eens goed de waarheid![]()
Nou, ik denk dat ik een heel mooi advies heb gemaakt, en met alle input van Patjakker en Athmozzz heb je over een paar maanden echt een super game-pc staan, daar ben ik van overtuigd. Er kan natuurlijk altijd net een slecht onderdeel tussen zitten maar dat kan altijd. En hoe het nou precies met dat geheugen zit komen we ook nog wel achter. Athmozzz zijn verhaal is mooi, maar ik weet nog niet helemaal zeker of ik het geloof.quote:Op maandag 5 november 2007 23:18 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Of als het een kat in de zak is, kan ik jullie adressen opzoeken (bij sommige dan) en dan ga ik naar jullie huis en dan sla ik jullie hele... uhh zeg ik jullie eens goed de waarheid![]()
Dus mocht TS of iemand anders van plan zijn langer met zijn moederbord te doen dan met zijn videokaart, dan is een X38 ipv een P35 voor een game PC toch wél een goed idee volgens mij hoor.quote:The X38 will finally shine when future graphics cards are released using faster PCI-Express 2.0 transfers, and true x16 pathways to both graphics card slots make it the perfect choice for next-generation ATI graphics cards in CrossFire configuration.
quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:01 schreef Tennessee het volgende:
Volgens Intel is de X38 een performance chipset en de P35 een mainstream. Wat ik zeg is dat IK zou kiezen voor de goedkoopste cpu en gpu mogelijk, en dan een X38 inplaats van een P35, en in januari of februari de CPU en GPU upgraden. Wat TS doet moet hij zelf weten. Het is waar dat er altijd wel weer iets nieuwers aankomt, maar er is een verschil tussen eeuwig blijven wachten en verstandig met je geld omgaan.
quote:Op zondag 4 november 2007 08:27 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Daarom. Je betaalt dus de hoofdprijs voor een zeer minimale performance winst.
Over verstandig met je geld omgaan gesproken...
Je zal het toch wel met me eens zijn dat een videokaart upgraden een factor 10 eenvoudiger is dan een moederbord upgraden? En dat een mobo/RAM/CPU-combo in principe minstens 2x zo lang meegaat als een GPU?quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:13 schreef Patjakker het volgende:
Eer dat pci-e 2.0 kaarten gemeengoed gaan worden zullen er vast al weer betere chipsets zijn. Maar als tegen de tijd dat ie die pc gaat halen de prijzen een beetje schappelijk zijn, is het natuurlijk de betere keuze. Nu is het dat zeker niet. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor DDR3.
precies, je kan het beste een goed uitgebalanceerde tussenoplossing samenstellen die precies is afgestemd op de wensen en eisen van de gebruiker... Dus geen ferrari met een Trabant motor, geen Trabant met een Ferrari motor maar, bijvoorbeeld een luxe Saab, Volvo, Mercedes, Audi, Lexus, noem maar op, alle opties, leren bekleding, stereo, navigatie, enz, enz... En dan dus helemaal op maat gemaakt en vooral goed IN BALANS en gebouwd met een oog voor de toekomst en niet alleen voor de eerste paar maanden en een paar games die je niet eens speelt!quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:50 schreef Patjakker het volgende:
Ik heb liever een peugeot die het doet, dan een ferrari die er leuk uit ziet maar klote rijdt.
Ben ik het mee eens, hoewel veel (lees iedereen behalve de echte fans) geen zin hebben om zich elk jaar in te lezen en dingen aan te schaffen. Ik doe 2-3 jaar met een PC voordat ik sneller wil/moet, en ik ben het nog nooit tegengekomen dat ik m'n oude hardware op een enigzins zinnige manier kan combineren met nieuwe hardware, meestal moet ik dan zo veel vervangen dat ik net zo goed een nieuwe PC kan aanschaffen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:43 schreef Tennessee het volgende:
Wat jullie nu doen is dus juist wat ik probeer uit te leggen waaraan ik me erger.
1. Er zijn verschillende strategieën. Je kan elke 5 jaar een keer een boel geld uitgeven aan een nieuwe pc en daar dan vijf jaar niets meer aan doen. Dan heb je steeds één jaar een goede pc en vervolgens vier jaar een steeds meer verouderde. Ik vind dit een slechte strategie. Net zoiets als elk jaar een nieuwe auto kopen omdat de banden versleten zijn en de asbakken vol zitten.
Nobody cares, iedereen wil gewoon hard rijden (leest: hoge FPS, mooie eyecandy) en dan maakt het niet uit dat je een kutkast hebt, een lelijk keyboard of een voeding die net kiele-kiele is. Als het lekker hard draait is iedereen blij.quote:2. Een goede PC is niet de snelste cpu en de snelste gpu en voor wat er nog over is van je geld dan de rest. Dat is net zoiets als een nieuwe ferrari motor zetten in een verouderde Peugeot 205.
UItspraken doen over hardware in drie jaar is erg gevaarlijk, over drie jaar is alle hardware veranderd en ziet de markt er weer anders uit. Ik zou me er geen vijf seconden druk over maken.quote:3. Een belangrijk verschil tussen de P35 en de X38 is dat de X38 over twee of drie jaar beter met een nieuwe videokaart te upgraden zal zijn.
Je hebt gelijk, maar punt is dat veel mensen gewoon veel geld overhebben voor 3D-prestaties, en dan boeit het ze niet of het gebalanceerd is of niet. Als je boven een bepaald budget komt is de GPU nog het enige waar je winst uit kan halen, dat is het laatste onderdeel dat tegen het dak loopt.quote:4. Je videokaart hóeft juist helemaal niet het duurste onderdeel te zijn. Als je een PC bouwt voor ¤1500,- kan je daar een videokaart van ¤150,- inzettten, óf een van ¤500,-... Natuurlijk zal de PC met de videokaart van ¤500,- nú veel meer framerates per seconde maken, maar je hebt wél ¤350,- mínder uitgegeven aan de rest. Voor ¤350,- kan je heel wat mooie keyboards, muizen, extra inches op de monitor, enz, enz kopen. Die eerste ¤350,- heb je over een jaar al weinig meer aan en je kan je heel goed afvragen hoeveel je er nu in werkelijkheid aan hebt terwijl je van die tweede ¤350,- over 5 jaar nóg plezier hebt... Hoeveel spelletjes gaat TS nou in werkelijkheid spelen waar hij een kaart van ¤500,- voor nodig heeft... 2? 3? Dat is dan ruim ¤100 per spel! En dan heb je het spel zelf nog niet eens gekocht!?! Kan hij dan niet veel beter even een iets minder veeleisend spelletje spelen en over een jaar een nieuwe videokaart van ¤150 erin doen en dan over een jaar wél die drie spelletjes spelen die nu niet zouden kunnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |