Dat zijn geen officiele onderzoeken. Het zijn uverhaupt geen onderzoeken. Het zijn verzamelingen van ervaringen. Leuk, maar geen enkele wetenschappelijke waarde.quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:07 schreef erodome het volgende:
Bron van dat reiki gebeuren, lees de vorige topics, is een onderzoek van 1 ziekenhuis met meer dan 8000 patienten, er zijn nog meer ziekenhuizen maar die hangen rond de 1000/1500 mensen, niet zo grootschalig.
Niks mijn buurjongetje, maar officiele onderzoeken in ziekenhuizen.
Verder doe je vooral erg treurig en vind ik het niet waard er verder op in te gaan.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:16 schreef Neruo het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Zowel Feng Shui en paragnost-reiniging gaat er van uit dat als je bepaalde zeer triviale handelingen uitvoert (schuiven van meubels in ene geval, wat lullen en wierrook spammen in het andere), er iets positiefs gebeurt.
Je denkt toch niet echt dat er een verschil zit tussen wel dingetje mensen in geloven om zichzelf beter te voelen? Hoefijzers werken ook echt, want mensen zeggen het. Feng Shui werkt echt, want mensen zeggen het. Thethans (alien-zielen) bevuilen mijn lichaam, echt waar, want mensen zeggen het. Een vodoo-dansje doen kan iemand vervloeken, echt waar, want mensen zeggen het.
Wat is het verschil tussen alle bijgeloven waarvan zelfs jij ziet dat het onzinnig en bedacht is, laten we zeggen de Bioplacebostabil, of AstroTV? Nee, geesten bestaan echt, en mensen zonder opleiding kunnen tegen betaling je van die geesten afhelpen.
Want geesten hebben niets beters te doen dan op hele onzinnige manieren mensen lastig te vallen. Zou jij dat ook niet doen, als je dood was? Lekker alleen in de ooghoeken van mensen verschijnen, een beetje dingen aan het vallen/rollen maken die toch al niet zo stabiel lagen. Een beetje heel vaag op fotos staan. Ja relaxt. Nooit een enkele persoon die denk: Laat ik eens een laboratorium opzoeken, en op zo duidelijk mogelijke manier de wereld laten zien dat geesten bestaan. Gewoon een beetje 0.01 newton aan kracht leveren, of direct electrisch, ff een emailtje sturen met kennis die alleen een geest kan weten.
MAAR NEE.
Lekker rond hangen als spookie!
Ik deed het alleen om dat andere topic weer een beetje 'back on track' te krijgen. Wat er verder uitkomt mogen de bewoners van dit topic uitvogelenquote:Op donderdag 14 februari 2008 07:53 schreef Darkwolf het volgende:
Sorry, maar ik kan helemaal niets met deze copy paste van deze (licht) gefrustreerde huilie.![]()
Wat is nu zijn punt?
Want ik lees er meer dan eentje eigenlijk.
Dus wat is de bedoeling?
Nemen we een onderwerp of een standpunt uit zijn post en gaan we hierover verder discussieren in dit uitgestorven topic?
Come on Jogy! Misschien ben ik een lazy bastard maar jij al helemaal met deze quick copy paste!
Ah, is er onomstotelijk bewijs?quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:41 schreef Summers het volgende:
Ow dus geesten verschijnen alleen in ooghoekjes als iets vaags van een secondetje , weten we dat ook weer van de expert .
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:01 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ah, is er onomstotelijk bewijs?
Geesten laten ook altijd alleen hun eerste letter weten aan Char, ook zoiets. En dan nog geven ze meerdere mogelijkheden...
En dat Randi een illusionist is, is juist goed. Hem houdt Uri Geller niet voor de gek met zijn trucjes.
Maar zowel Uri zelf als de oliemaatschappijen die hem in dienst nemen (wiens namen ook niet bekend zijn), doen geen uitspraken over het resultaat. Eigenlijk is de enige bron dat Uri überhaupt daarvoor in dienst genomen wordt, Uri zelf...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Uri weet ook grote oliemaatschappijen te foppen , ze betalen hem heel veel geld om olie op te sporen op kaarten en in de lucht weet hij de pleken aan te wijzen waar ze moeten boren , wat een sukkels he ...
Tja , ik ben vaak ook de enige bron maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat ik zomaar iets uit mijn duim zuig omdat ik het leuk vind om iets uit mijn duim te zuigen .quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar zowel Uri zelf als de oliemaatschappijen die hem in dienst nemen (wiens namen ook niet bekend zijn), doen geen uitspraken over het resultaat. Eigenlijk is de enige bron dat Uri überhaupt daarvoor in dienst genomen wordt, Uri zelf...
Dat wil nog niet zeggen dat het bestaat, alleen dat er mensen in hoge politieke functies menen dat het bestaat.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:38 schreef Summers het volgende:
regeringleiders gaan ook niet aan de grote klok hangen als ze paranormaal advies inwinnen , en niemand kan mij wijsmaken dat ze dat niet doen , als hun het niet doen doet een ander het wel en mensen met macht hebben altijd iets te verliezen .
Juliana had toch Greet Hofmans?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja , ik ben vaak ook de enige bron maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat ik zomaar iets uit mijn duim zuig omdat ik het leuk vind om iets uit mijn duim te zuigen .
waarom zouden ze het ook openbaar maken ? dat zou alleen maar betekenen dat hij nog meer geld gaat kosten voor hun , een werknemer word ook niet geacht dingen naar buiten te brengen .
regeringleiders gaan ook niet aan de grote klok hangen als ze paranormaal advies inwinnen , en niemand kan mij wijsmaken dat ze dat niet doen , als hun het niet doen doet een ander het wel en mensen met macht hebben altijd iets te verliezen .
Dan zou het misschien goed zijn als iedereen bij zichzelf die gaven zou gaan onderzoekenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:56 schreef senesta het volgende:
Wat dan?
Ja, dat denk ik ook inderdaadquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:35 schreef maedel het volgende:
[..]
Dan zou het misschien goed zijn als iedereen bij zichzelf die gaven zou gaan onderzoeken
Daarom zelf ervaren ,dan hoef je niet afhankelijk te zijn van de mening van anderen ongeacht hun positie of denkwijze of leefomstandigheden enz.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:26 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat het bestaat, alleen dat er mensen in hoge politieke functies menen dat het bestaat.
Natuurlijk word het een fikse rel , vroeger werd je op de brandstapel gegooid en tegenwoordig zijn we liefdevoller , en zo gegroeid op alle gebieden en zo openminded dat mensen door mogen ademen van "ons" en alleen nog maar publiekelijk worden afgebrand .quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:29 schreef derkins het volgende:
[..]
Juliana had toch Greet Hofmans?
Dat is wel bekend geworden en nog een fikse rel.
Uri heeft er baat bij als iedereen denkt dat hij het kan, ongeacht of het nu succesvol was of niet. De suggestie van zijn krachten brengt geld in het laatje, dus hij is gebaat bij een mooi verhaal, welke niet te controleren is. Een scenario kan zijn dat een oliemaatschappij er misschien is ingetrapt, maar wil, in het geval van een mislukte opsporing, dit stil houden om gezichtverlies te voorkomen. Uri krijgt geld, mogelijk zelfs extra om zijn mond te houden, de oliemaatschappijen houden hun mond en zijn gered van gezichtsverlies en de geruchtenmachine doet zijn werk en laat de suggestie van de krachten van Uri alleen maar groeien.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja , ik ben vaak ook de enige bron maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat ik zomaar iets uit mijn duim zuig omdat ik het leuk vind om iets uit mijn duim te zuigen .
waarom zouden ze het ook openbaar maken ? dat zou alleen maar betekenen dat hij nog meer geld gaat kosten voor hun , een werknemer word ook niet geacht dingen naar buiten te brengen .
Dat geloof ik eigenlijk niet. Uri heeft er toch geen belang bij om z'n mond open te doen over eventueel mislukte opsporingen? Andersom, elk bedrijf doet wel eens een investering die wat minder uitpakt, daar zou dit geval er dan gewoon eentje van kunnen zijn. Niks aan de hand lijkt me.quote:Op zondag 17 februari 2008 07:53 schreef The_stranger het volgende:
Uri krijgt geld, mogelijk zelfs extra om zijn mond te houden, de oliemaatschappijen houden hun mond en zijn gered van gezichtsverlies en de geruchtenmachine doet zijn werk en laat de suggestie van de krachten van Uri alleen maar groeien.
Een investering die minder uitpakt kan je nog wel verkopen aan je aandeelhouders. Een helderziende inhuren niet.quote:Op zondag 17 februari 2008 09:26 schreef maedel het volgende:
Dat geloof ik eigenlijk niet. Uri heeft er toch geen belang bij om z'n mond open te doen over eventueel mislukte opsporingen? Andersom, elk bedrijf doet wel eens een investering die wat minder uitpakt, daar zou dit geval er dan gewoon eentje van kunnen zijn. Niks aan de hand lijkt me.
Vanuit jouw perspectief misschien nietquote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Een investering die minder uitpakt kan je nog wel verkopen aan je aandeelhouders. Een helderziende inhuren niet.
Ik weet zo net nog niet of dat een simpel feit is.quote:Op zondag 17 februari 2008 07:53 schreef The_stranger het volgende:
Het simpele feit dat er iemand in de top van een bedrijf (of overheid) gelooft in paranormale zaken en een waarzegger, ziener, paragnost, geestverdrijver o.i.d. inhuurt, wil niet zeggen dat het dan ook meteen waar is.
Och, mensen geloven nu eenmaal graag in onzin, wie weet hoeveel aandeelhouders zelf in die bullcrap geloven.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Een investering die minder uitpakt kan je nog wel verkopen aan je aandeelhouders. Een helderziende inhuren niet.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:36 schreef maedel het volgende:
Open deur, maar, waarom zou het met "geloven in" te maken hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |