abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55165586
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:07 schreef erodome het volgende:
Bron van dat reiki gebeuren, lees de vorige topics, is een onderzoek van 1 ziekenhuis met meer dan 8000 patienten, er zijn nog meer ziekenhuizen maar die hangen rond de 1000/1500 mensen, niet zo grootschalig.
Niks mijn buurjongetje, maar officiele onderzoeken in ziekenhuizen.

Verder doe je vooral erg treurig en vind ik het niet waard er verder op in te gaan.
Dat zijn geen officiele onderzoeken. Het zijn uverhaupt geen onderzoeken. Het zijn verzamelingen van ervaringen. Leuk, maar geen enkele wetenschappelijke waarde.

Overgens zijn er in diverse ziekenhuizen al verboden ingesteld, omdat verpleegsters aan jan en alleman reiki behandelingen gingen geven.
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:24:08 #252
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_55182789
Over die bron van dat reiki gebeuren in de vorige topics :
ik deed in die vorige topics ook mee met de discussie, de officiele bron heb ik alleen nog niet gezien
Zo werkt bewijzen natuurlijk niet : "ik heb het er 2 maanden geleden ook al eens over gehad, dus dat is m'n bron".

Een bron zou bijvoobeeld zijn : http://www.liebertonline.com/doi/abs/10.1089/10755530260511766
zzz
  donderdag 14 februari 2008 @ 00:10:49 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56717997
Nieuw leven voor dit topic .
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:16 schreef Neruo het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan? Zowel Feng Shui en paragnost-reiniging gaat er van uit dat als je bepaalde zeer triviale handelingen uitvoert (schuiven van meubels in ene geval, wat lullen en wierrook spammen in het andere), er iets positiefs gebeurt.

Je denkt toch niet echt dat er een verschil zit tussen wel dingetje mensen in geloven om zichzelf beter te voelen? Hoefijzers werken ook echt, want mensen zeggen het. Feng Shui werkt echt, want mensen zeggen het. Thethans (alien-zielen) bevuilen mijn lichaam, echt waar, want mensen zeggen het. Een vodoo-dansje doen kan iemand vervloeken, echt waar, want mensen zeggen het.

Wat is het verschil tussen alle bijgeloven waarvan zelfs jij ziet dat het onzinnig en bedacht is, laten we zeggen de Bioplacebostabil, of AstroTV? Nee, geesten bestaan echt, en mensen zonder opleiding kunnen tegen betaling je van die geesten afhelpen.

Want geesten hebben niets beters te doen dan op hele onzinnige manieren mensen lastig te vallen. Zou jij dat ook niet doen, als je dood was? Lekker alleen in de ooghoeken van mensen verschijnen, een beetje dingen aan het vallen/rollen maken die toch al niet zo stabiel lagen. Een beetje heel vaag op fotos staan. Ja relaxt. Nooit een enkele persoon die denk: Laat ik eens een laboratorium opzoeken, en op zo duidelijk mogelijke manier de wereld laten zien dat geesten bestaan. Gewoon een beetje 0.01 newton aan kracht leveren, of direct electrisch, ff een emailtje sturen met kennis die alleen een geest kan weten.

MAAR NEE.

Lekker rond hangen als spookie!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 14 februari 2008 @ 07:53:00 #254
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_56720094
Sorry, maar ik kan helemaal niets met deze copy paste van deze (licht) gefrustreerde huilie.

Wat is nu zijn punt?
Want ik lees er meer dan eentje eigenlijk.
Dus wat is de bedoeling?
Nemen we een onderwerp of een standpunt uit zijn post en gaan we hierover verder discussieren in dit uitgestorven topic?

Come on Jogy! Misschien ben ik een lazy bastard maar jij al helemaal met deze quick copy paste!
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:41:20 #255
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56721339
Ow dus geesten verschijnen alleen in ooghoekjes als iets vaags van een secondetje , weten we dat ook weer van de expert .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:46:45 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56725015
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 07:53 schreef Darkwolf het volgende:
Sorry, maar ik kan helemaal niets met deze copy paste van deze (licht) gefrustreerde huilie.

Wat is nu zijn punt?
Want ik lees er meer dan eentje eigenlijk.
Dus wat is de bedoeling?
Nemen we een onderwerp of een standpunt uit zijn post en gaan we hierover verder discussieren in dit uitgestorven topic?

Come on Jogy! Misschien ben ik een lazy bastard maar jij al helemaal met deze quick copy paste!
Ik deed het alleen om dat andere topic weer een beetje 'back on track' te krijgen. Wat er verder uitkomt mogen de bewoners van dit topic uitvogelen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:01:56 #257
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_56743195
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:41 schreef Summers het volgende:
Ow dus geesten verschijnen alleen in ooghoekjes als iets vaags van een secondetje , weten we dat ook weer van de expert .
Ah, is er onomstotelijk bewijs?

Geesten laten ook altijd alleen hun eerste letter weten aan Char, ook zoiets. En dan nog geven ze meerdere mogelijkheden...

En dat Randi een illusionist is, is juist goed. Hem houdt Uri Geller niet voor de gek met zijn trucjes.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:15:24 #258
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56743483
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:01 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ah, is er onomstotelijk bewijs?

Geesten laten ook altijd alleen hun eerste letter weten aan Char, ook zoiets. En dan nog geven ze meerdere mogelijkheden...

En dat Randi een illusionist is, is juist goed. Hem houdt Uri Geller niet voor de gek met zijn trucjes.
geesten geven alleen hun eerste letter aan char en meer informatie geven ze ook niet ...dus alle mensen zijn supergelukkig met alleen die ene letter en dan huppelen ze weer naar huis .

Uri weet ook grote oliemaatschappijen te foppen , ze betalen hem heel veel geld om olie op te sporen op kaarten en in de lucht weet hij de pleken aan te wijzen waar ze moeten boren , wat een sukkels he ...
pi_56743960
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:15 schreef Summers het volgende:

[..]

Uri weet ook grote oliemaatschappijen te foppen , ze betalen hem heel veel geld om olie op te sporen op kaarten en in de lucht weet hij de pleken aan te wijzen waar ze moeten boren , wat een sukkels he ...
Maar zowel Uri zelf als de oliemaatschappijen die hem in dienst nemen (wiens namen ook niet bekend zijn), doen geen uitspraken over het resultaat. Eigenlijk is de enige bron dat Uri überhaupt daarvoor in dienst genomen wordt, Uri zelf...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:38:25 #260
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56762673
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:35 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar zowel Uri zelf als de oliemaatschappijen die hem in dienst nemen (wiens namen ook niet bekend zijn), doen geen uitspraken over het resultaat. Eigenlijk is de enige bron dat Uri überhaupt daarvoor in dienst genomen wordt, Uri zelf...
Tja , ik ben vaak ook de enige bron maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat ik zomaar iets uit mijn duim zuig omdat ik het leuk vind om iets uit mijn duim te zuigen .

waarom zouden ze het ook openbaar maken ? dat zou alleen maar betekenen dat hij nog meer geld gaat kosten voor hun , een werknemer word ook niet geacht dingen naar buiten te brengen .

regeringleiders gaan ook niet aan de grote klok hangen als ze paranormaal advies inwinnen , en niemand kan mij wijsmaken dat ze dat niet doen , als hun het niet doen doet een ander het wel en mensen met macht hebben altijd iets te verliezen .
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:26:06 #261
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_56766136
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:38 schreef Summers het volgende:
regeringleiders gaan ook niet aan de grote klok hangen als ze paranormaal advies inwinnen , en niemand kan mij wijsmaken dat ze dat niet doen , als hun het niet doen doet een ander het wel en mensen met macht hebben altijd iets te verliezen .
Dat wil nog niet zeggen dat het bestaat, alleen dat er mensen in hoge politieke functies menen dat het bestaat.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_56766144
quote:

[..]

Tja , ik ben vaak ook de enige bron maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat ik zomaar iets uit mijn duim zuig omdat ik het leuk vind om iets uit mijn duim te zuigen .

waarom zouden ze het ook openbaar maken ? dat zou alleen maar betekenen dat hij nog meer geld gaat kosten voor hun , een werknemer word ook niet geacht dingen naar buiten te brengen .

Juliana had toch Greet Hofmans?
Dat is wel bekend geworden en nog een fikse rel.
  Moderator zaterdag 16 februari 2008 @ 11:56:33 #263
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56767891
Mijn ervaring is ook dat helderziende ervaringen, voorspellende dromen, geestesverschijningen, etc veel vaker voorkomen dan men denkt, mensen praten er alleen niet graag over.
Het gebeurd vaak niet op grote schaal maar op persoonlijk niveau en jouw woord dat het is gebeurd is vaak niet genoeg om anderen jouw verhaal aan te laten nemen.
Sterker nog mensen worden vaak voor allerlei dingen uitgemaakt zodra ze aangeven zoiets meegemaakt te hebben.
Misschien zijn deze gaves wel niet voor collectief gebruik bedoeld en werkt het alleen op persoonlijk niveau?
En dan alleen nog op momenten dat je het niet in de hand hebt?
Wat dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:35:32 #264
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56774737
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:56 schreef senesta het volgende:
Wat dan?
Dan zou het misschien goed zijn als iedereen bij zichzelf die gaven zou gaan onderzoeken
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  Moderator zaterdag 16 februari 2008 @ 19:35:19 #265
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56775945
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:35 schreef maedel het volgende:

[..]

Dan zou het misschien goed zijn als iedereen bij zichzelf die gaven zou gaan onderzoeken
Ja, dat denk ik ook inderdaad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:43:23 #266
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56779486
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:26 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat het bestaat, alleen dat er mensen in hoge politieke functies menen dat het bestaat.
Daarom zelf ervaren ,dan hoef je niet afhankelijk te zijn van de mening van anderen ongeacht hun positie of denkwijze of leefomstandigheden enz.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:57:11 #267
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56779826
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:29 schreef derkins het volgende:

[..]

Juliana had toch Greet Hofmans?
Dat is wel bekend geworden en nog een fikse rel.
Natuurlijk word het een fikse rel , vroeger werd je op de brandstapel gegooid en tegenwoordig zijn we liefdevoller , en zo gegroeid op alle gebieden en zo openminded dat mensen door mogen ademen van "ons" en alleen nog maar publiekelijk worden afgebrand .
pi_56786235
quote:

[..]

Uri heeft er baat bij als iedereen denkt dat hij het kan, ongeacht of het nu succesvol was of niet. De suggestie van zijn krachten brengt geld in het laatje, dus hij is gebaat bij een mooi verhaal, welke niet te controleren is. Een scenario kan zijn dat een oliemaatschappij er misschien is ingetrapt, maar wil, in het geval van een mislukte opsporing, dit stil houden om gezichtverlies te voorkomen. Uri krijgt geld, mogelijk zelfs extra om zijn mond te houden, de oliemaatschappijen houden hun mond en zijn gered van gezichtsverlies en de geruchtenmachine doet zijn werk en laat de suggestie van de krachten van Uri alleen maar groeien.

Natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat hij echt olie gevonden heeft (op een paranormale manier), maar dat is dus niet te controleren, terwijl hij het wel als "reclame" gebruikt. Het simpele feit dat er iemand in de top van een bedrijf (of overheid) gelooft in paranormale zaken en een waarzegger, ziener, paragnost, geestverdrijver o.i.d. inhuurt, wil niet zeggen dat het dan ook meteen waar is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 17 februari 2008 @ 09:26:38 #269
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56786496
quote:
Op zondag 17 februari 2008 07:53 schreef The_stranger het volgende:
Uri krijgt geld, mogelijk zelfs extra om zijn mond te houden, de oliemaatschappijen houden hun mond en zijn gered van gezichtsverlies en de geruchtenmachine doet zijn werk en laat de suggestie van de krachten van Uri alleen maar groeien.
Dat geloof ik eigenlijk niet. Uri heeft er toch geen belang bij om z'n mond open te doen over eventueel mislukte opsporingen? Andersom, elk bedrijf doet wel eens een investering die wat minder uitpakt, daar zou dit geval er dan gewoon eentje van kunnen zijn. Niks aan de hand lijkt me.
pi_56831285
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:26 schreef maedel het volgende:
Dat geloof ik eigenlijk niet. Uri heeft er toch geen belang bij om z'n mond open te doen over eventueel mislukte opsporingen? Andersom, elk bedrijf doet wel eens een investering die wat minder uitpakt, daar zou dit geval er dan gewoon eentje van kunnen zijn. Niks aan de hand lijkt me.
Een investering die minder uitpakt kan je nog wel verkopen aan je aandeelhouders. Een helderziende inhuren niet.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:20:38 #271
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56834156
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:33 schreef The_End het volgende:

[..]

Een investering die minder uitpakt kan je nog wel verkopen aan je aandeelhouders. Een helderziende inhuren niet.
Vanuit jouw perspectief misschien niet
  dinsdag 19 februari 2008 @ 18:26:16 #272
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_56841459
quote:
Op zondag 17 februari 2008 07:53 schreef The_stranger het volgende:
Het simpele feit dat er iemand in de top van een bedrijf (of overheid) gelooft in paranormale zaken en een waarzegger, ziener, paragnost, geestverdrijver o.i.d. inhuurt, wil niet zeggen dat het dan ook meteen waar is.
Ik weet zo net nog niet of dat een simpel feit is.
Money money money... als Uri met de eerste poging gefaalt had, dan zou hij wellicht op mogen souten.
Mensen geloven alles... zolang het maar geld opbrengt.
Dus misschien was het sowieso een kwestie van eerst zien dan geloven.
pi_56884097
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:33 schreef The_End het volgende:

[..]

Och, mensen geloven nu eenmaal graag in onzin, wie weet hoeveel aandeelhouders zelf in die bullcrap geloven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:36:50 #274
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56884423
Open deur, maar, waarom zou het met "geloven in" te maken hebben?
pi_56884542
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:36 schreef maedel het volgende:
Open deur, maar, waarom zou het met "geloven in" te maken hebben?
Heb jij bewijs klaarliggen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')