Integendeel. Dat wat jij 'mierenneuken' noemt heeft alleen tot doel dat mensen duidelijk maken wat zij precies bedoelen. Als iedereen maar willekeurige termen voor van alles gaat gebruiken snapt niemand elkaar meer. En bovendien is het spreken in vage termen een manier om niet concreet te hoeven worden. Daar is ook geen enkele discussie bij gebaat.quote:Waar ik graag naartoe wil is dat er niet zo snel meer (maar dat moeten jullie zelf weten, het is jullie topic ) is dat het mierenneuken wat minder wordt aangezien er dan voorbij geschoten wordt aan het doel van discussiėren.
In een discussie moet je niet hoeven raden wat degene waarmee je discussieert precies bedoelt. Dat moet die ander uitleggen. En als die dat niet doet, wordt er doorgevraagd, tot helder is wat er nu bedoelt wordt.quote:Want het blijft een leuk topic om te volgen en vaak komen er leuke dingen uit voort maar door te veel op termen te rammen in plaats van te denken 'ah wacht, dat wordt er bedoeld' (zonder het ermee eens hoeven te zijn maar daar kan je dan wel op in gaan) en misschien dus meteen te zeggen van volgens mij bedoel je zus en zo wat dit en dat waarna je dus hetgeen wat bedoeld wordt te weerleggen duiken we dieper in de materie.
Dat gebeurt toch? Alleen worden pogingen om 'onwetenden' bij te spijkeren gezien als 'mierenneuken'.quote:Dus doe even een poging om de ( in jullie ogen) onwetende bij te spijkeren in de terminologie zonder te veel te jagen en op die manier jaag je niemand weg maar kunnen beide partijen wel zonder vrees hun zegje doen.
Toch gaat het zo te zien scheef op bepaalde punten aangezien weinig mensen nog de wil hebben om hier te posten en helaas voor jullie wordt skeptisch zijn in andere topics ( waar een waarheidsgehalte van een beleving niet ter discussie gesteld wordt door de TS ) als verstorend gezien voor het topic, mischien is het de manier waarop er gereageerd wordt of wat dan ook, het resultaat blijft hetzelfde. Ok, er zijn twee partijen nodig voor en discussie dus zullen er bij twee partijen 'schuld' zitten, zonder twijfel. Dat wil ik wel even gezegd hebben. Niemand kan uiteindelijk gedwongen worden om hier te posten aangezien de vrije wil gerespecteerd moet worden. Tenzij het wenselijk gevonden wordt om 'te winnen' in dit topic en de hoofdprijs is dan een aardig eenzijdig topic.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:27 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Integendeel. Dat wat jij 'mierenneuken' noemt heeft alleen tot doel dat mensen duidelijk maken wat zij precies bedoelen. Als iedereen maar willekeurige termen voor van alles gaat gebruiken snapt niemand elkaar meer. En bovendien is het spreken in vage termen een manier om niet concreet te hoeven worden. Daar is ook geen enkele discussie bij gebaat.
Wat bedoel je precies en waarom denk je dat. Dat willen we allemaal weten.
[..]
In een discussie moet je niet hoeven raden wat degene waarmee je discussieert precies bedoelt. Dat moet die ander uitleggen. En als die dat niet doet, wordt er doorgevraagd, tot helder is wat er nu bedoelt wordt.
[..]
Dat gebeurt toch? Alleen worden pogingen om 'onwetenden' bij te spijkeren gezien als 'mierenneuken'.
Die wet is oeroud idd, die komt voort uit de hekserij en magie, wat toen zo genoemd werd, maar eigenlijk de voorloper van wetenschap is(alchemie/hekserij is de voorloper van wetenschap, het is veel minder vaag als je denkt, is voor een enorm deel gestoelt op gewone natuurkunde, heksen e.d, geloven ook niet in bovennatuurlijk en vage zaken, maar dat alles gewoon verklaard kan worden binnen de natuurwetten).quote:Op woensdag 5 december 2007 15:24 schreef The_End het volgende:
@Erodome,
Je zegt in je vorige post dat de wet van beweging een feit is en wel degelijk wetenschappelijk. Nu zeg je dat deze wet gestoelt is op de 'hermetische wetten'. Dat schijnen wetten voor magie en hekserij te zijn. Ze hebben iig geen enkele wetenschappelijke basis. Hetzelfde geldt dus voor jouw 'wet van beweging'.
Dat een aantal fysiotherapeuten leuke verhaaltjes ophangen, maakt ze nog niet wetenschappelijk.
Ik heb nu eenmaal de gave om nutteloze dingen goed te kunnen onthouden, beter gezegd, dingen waar ik verder niets mee kan en nuttige zaken wat lastiger te kunnen onthouden/neerzettenquote:Op woensdag 5 december 2007 17:19 schreef Rasing het volgende:
[..]
Hoe kan het dat jij best redelijk de quantumtheorie uit kunt leggen, maar volledig de mist in gaat als het om heel basale natuurwetenschappelijke dingen gaat?
Er is een groot verschil tussen vibratie van voorwerpen en de frequentie van hersengolven. Ze hebben geen enkele invloed op of relatie met elkaar. Begrijp je het verschil tussen trilling en frequentie?
De frequentie zegt iets over de beweging, hoe snel, hoever het uitslaat bla bla bla, trillingsfrequentie verteld dus wat over hoe de trilling zich gedraagt, de frequentie is geen trilling noch is de trilling de frequentie, maar samen geven ze een beeld van hoe de trilling zich gedraagt.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:36 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Trilling is en blijft wat anders dan 'frequentie'. Trilling is niet hetzelfde als 'trillingsfrequentie'. Een trilling is namelijk niet alleen de frequentie. Ook de amplitude en de soort beweging zijn even belangrijke eigenschappen van de trilling. Hier meer
ik zie een discussie zelf als een manier om te toetsen wat mijn standpunten nou waard zijn. En daarvoor moet je natuurlijk wel in discussie gaan met personen die een compleet ander standpunt innemen.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Toch gaat het zo te zien scheef op bepaalde punten aangezien weinig mensen nog de wil hebben om hier te posten en helaas voor jullie wordt skeptisch zijn in andere topics ( waar een waarheidsgehalte van een beleving niet ter discussie gesteld wordt door de TS ) als verstorend gezien voor het topic, mischien is het de manier waarop er gereageerd wordt of wat dan ook, het resultaat blijft hetzelfde. Ok, er zijn twee partijen nodig voor en discussie dus zullen er bij twee partijen 'schuld' zitten, zonder twijfel. Dat wil ik wel even gezegd hebben. Niemand kan uiteindelijk gedwongen worden om hier te posten aangezien de vrije wil gerespecteerd moet worden. Tenzij het wenselijk gevonden wordt om 'te winnen' in dit topic en de hoofdprijs is dan een aardig eenzijdig topic.
Uiteindelijk is het wel zo dat er in de 'zweefhoek' relatief meer mensen zijn die geen zin hebben in een (danwel niet zo bedoelde of zo erge in andermans ogen) sfeer van vijandigheid en er valt weinig meer aan te doen dan het accepteren van die instelling. Hoe het komt doet weinig ter zake uiteindelijk maar er zal toch een soort van wederzijdse zin moeten blijven om hier rond te hangen mocht dit topic levendig blijven.
De mensen met een minder rationele maar meer gevoelsmatige inslag doen er goed aan om wat harder en rationeler te werk te gaan en andersom precies hetzelfde.
Ik snap wel wat je bedoelt met trilling. De frequentie geeft de snelheid van de trilling aan, de amplitude geeft aan hoe ver een trilling uitslaat.quote:Op woensdag 5 december 2007 21:50 schreef erodome het volgende:
[..]
De frequentie zegt iets over de beweging, hoe snel, hoever het uitslaat bla bla bla, trillingsfrequentie verteld dus wat over hoe de trilling zich gedraagt, de frequentie is geen trilling noch is de trilling de frequentie, maar samen geven ze een beeld van hoe de trilling zich gedraagt.
Fuck hoe leg ik uit wat ik bedoel?
Dit zijn hersengolven:quote:Op woensdag 5 december 2007 21:44 schreef erodome het volgende:
Het gaat om de golfbeweging, die wordt ook in die hersengolven gemeten, op subatomisch niveau gedragen die deeltjes zich als golven of als deeltjes, naar gelang de waarneming, dat is heel apart.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "de wet van beweging".quote:Op woensdag 5 december 2007 12:04 schreef erodome het volgende:
Sorry L.Denninger, de wet van beweging is nu eenmaal wel degelijk een feit...dat is wel degelijk wetenscgappelijk, waarmee ik niet zeg dat de verklaring voor de werking van stenen wetenschappelijk is, hij is alleen op die wet gestoelt.
Nee, nee, nee. Radio-actieve straling is ioniserend. Het is (in het geval van α- en β-straling) een fysiek deeltje dat op een atoom in je lichaam knalt en zo dat atoom verandert. γ-straling is niet fysiek, maar te vergelijken met een foton, en het ioniserende effect is ook kleiner. Als het veranderde atoom toevallig onderdeel uitmaakt van het DNA, en het DNA zodanig beschadigd raakt dat er ongebreidelde celgroei optreedt, dan is er sprake van kanker. Het heeft niets met trillingen te maken, en is bovendien niet besmettelijk voor omringende cellen. De cellen in een tumor zijn allemaal nazaten van de oorspronkelijk aangedane cel.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:45 schreef erodome het volgende:
Dat golven/trillingen e.d. invloed kunnen hebben als ze maar prominent genoeg aanwezig zijn is een feit, dat heeft dan even niets met stenen of wat dan ook te maken.
Maar bv geluid kan enorm veel schade opleveren, zeker als we buiten ons gehoorveld gaan spelen met intens geluid.
Neem radio-activiteit als extreem vb, een erts wordt verrijkt, wordt behandeld en er kan een enorme energie uit voortkomen.
Die energie beinvloed cellen in het lichaam om zich te veranderen, de deeltjes gaan zich anders gedragen en worden kankercellen, wat ooit een gezonde cel was met zijn gezonde trillingsfrequentie wordt een kankercel met een andere trillingsfrequentie, het gedraagt zich anders.
Ook al haal je die energie weg die cellen laat veranderen dan nog gaat het door, de zieke cellen steken andere cellen aan zich net als hen te gedragen, hun trilling wordt overgepakt door andere cellen en zo zaait de boel uit.
Nee, niet als je denkt dat trillingen de oorzaak zijn van kanker. Als je weet dat straling nauwelijks door lood heenkomt, kun je met een loden schort een hoop leed voorkomen bij bijvoorbeeld radiologen.quote:Wat nu een interresante vraag is of we misschien ooit in staat zullen zijn die verandering terug te draaien, dat is nu niet het geval, iig niet bij dit soort ernstige zaken.
Graag wel definieren wat je verstaat onder "onbalans anders blijft het zo'n vage uitspraakquote:Op donderdag 6 december 2007 11:45 schreef erodome het volgende:
Je moet de werking van stenen ook niet overdrijven, het is een subtiele werking, de symboliek doet ook wel wat, veel van dit soort dingen gaan ook uit van het feit dat ziekte ontstaat door onbalans en dat onbalans oplossen ziekte oplost, dat de state of mind erg belangerijk is.
Wat is 'acceptatie' ? Ik vind het allemaal van die vage termen !quote:Een steen zal je gebroken bot niet helen, maar hij kan wel helpen bij de acceptatie ervan en als zodanig genezing ondersteunen.
Precies, een placebo !quote:Niet dat je dan ineens morgen genezen bent, maar dat je er gewoon wat makkelijker doorheen komt, voornamelijk geestelijk.
Zo ook met dat kind met slaapproblemen, de steen geeft wat geestelijke rust, presies wat nodig is om goed te slapen, geeft wat acceptatie wat goed is voor de verwerking van alledag wat minder nare dromen oplevert.
Tja, hier geloof ik zelf dus ook niet in, omdat ik er geen enkele logische onderbouwing voor zie.quote:Als ik even door mag trekken op de theorieen in zweefland om het zo maar te noemen, even buiten het wetenschappelijke mag gaan(hiervoor was ik dat ook al) dan kan ik nog zeggen dat de theorie bestaat dat je zelf energie kan geven en stenen kan gebruiken, die energie zal de werking van de stenen verwerken en beter richten(de steen richt energie en andersom).
Bv, bij het geven van reiki, of wat voor healingsvorm dan ook combineer je met edelstenen, die leg je op bepaalde plaatsen en die zullen energie gaan geleiden waardoor ook hun eigen eigenschappen versterkt worden.
Dit is imho zo subjectief als het maar kan zijn. Ik heb mijn RSI-pols eens een keertje laten behandelen door een kennis van een vriend die zei dat ze het zo minder kon maken door energie in te stralen, en na 20 minuten gaf ze het op aangezien ik er nog steeds niks van merkte.quote:Anekdote zonder wetenschappelijke waarde, als ik zelf bv bergkristal gebruik tijdens behandelingen dan versterkt dat de algehele behandeling zienderogen, energie neemt enorm toe, die versterkende kracht hebben bergkristallen volgens de theorie.
Ik zie echt niet in waarom kwartskristallen opeens zouden betekenen waarom die theorie niet vergezocht zou zijn. Kun je dat dan eens uitleggen ?quote:Die theorie is niet zo vergezocht als we naar kwartskristallen kijken e.d., maar je moet dan wel in die energievormen geloven waar nog geen hard wetenschappelijk bewijs voor is.
Met twee partijen die ruzie hebben twee partijen schuld hč. Vergeet dat niet.quote:Op woensdag 5 december 2007 23:24 schreef L.Denninger het volgende:
Hoera, we hebben eindelijk weer een inhoudelijke discussie !
Zie je wel, zo moeilijk is het niet om met argumenten te komen ipv te roepen "je bent gemeen!"
Je hebt onbalans in de fysieke staat natuurlijk. Eenzijdig voedsel ( Supersize me docu is een mooi voorbeeld) en je hebt het feit dat dingen als stress ( een mentaal onbalans door te veel druk in werk/prive) die direct en indirect verantwoordelijk zijn voor een hele zooi ziektes. Een onbalans is niet meer of minder dan teveel van het ene en te weinig van het ander, dat begrijp je zelf toch ook wel?quote:Op donderdag 6 december 2007 23:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Graag wel definieren wat je verstaat onder "onbalans anders blijft het zo'n vage uitspraak
Onbalans qua vitamines ? Qua rode/wite bloedcellen ? qua dopamine,serotonine of wat ?
Voor hetzelfde geld bedoelt zij een onbalans in trillingen, of in spirituele zin, of...?quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt onbalans in de fysieke staat natuurlijk. Eenzijdig voedsel ( Supersize me docu is een mooi voorbeeld) en je hebt het feit dat dingen als stress ( een mentaal onbalans door te veel druk in werk/prive) die direct en indirect verantwoordelijk zijn voor een hele zooi ziektes. Een onbalans is niet meer of minder dan teveel van het ene en te weinig van het ander, dat begrijp je zelf toch ook wel?
Wat nou als je als kind te maken hebt met edelstenen en je bespeurt zelf een werking zonder dat jij als kind weet dat edelstenen een veronderstelde werking hebben?quote:Op donderdag 6 december 2007 23:34 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie echt niet in waarom kwartskristallen opeens zouden betekenen waarom die theorie niet vergezocht zou zijn. Kun je dat dan eens uitleggen ?
En dingen die alleen werken als je erin gelooft daar heb ik niet zo veel mee, dat is imho gewoon placebo.
Ik vraag me af hoeveel kinderen niet worden grootgebracht met de veronderstelling dat kristallen en stenen magische krachten hebben. Dat zie je in weet ik het hoeveel sprookjes, strips, tekenfilms en verhalen terugkomen.quote:Wat nou als je als kind te maken hebt met edelstenen en je bespeurt zelf een werking zonder dat jij als kind weet dat edelstenen een veronderstelde werking hebben?
Niet alleen daar, al eeuwen en eeuwen wordt dat als zodanig neergezet.quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:50 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel kinderen niet worden grootgebracht met de veronderstelling dat kristallen en stenen magische krachten hebben. Dat zie je in weet ik het hoeveel sprookjes, strips, tekenfilms en verhalen terugkomen.
Dus, ik ben gestressed en iemand geeft me een steen en het helpt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet alleen daar, al eeuwen en eeuwen wordt dat als zodanig neergezet.
Maar dan nog zou het niet moeten richten zoals het doet.
De citrien die opgewekt maakt, de tijgeroog die kalmeert, het bergkristal dat energie geeft, de amethyst die hoofdpijn oplost enz enz enz enz....
Daar liggen allemaal edelstenen dan????????quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:01 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dus, ik ben gestressed en iemand geeft me een steen en het helpt.
Ben ik dan:
a: opgewekt
b: gekalmeerd
c: ge-energieerd
d: af van mijn hoofdpijn
e: een steen rijker
Als jij welk dan ook voor steen naast iemand legt met wel ook van de boven genoemde symptomen zullen de klachten wel of niet weg gaan. Al tief je de fuckup in de woestijn waar toch wel iets van elke steen zou moeten zijn. 'een steen' wauw... kinderen onder de 12 kan je al blij/gelukkig/onstpannen maken met een fucking tandestoker.
oh! hadden we het over edelstenen opeens ?quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar liggen allemaal edelstenen dan????????
Doe dat, ik dacht dat je op zoek was naar 'speciale' stenen, maar als jij in het zand wil spelen voor 'edelstenen' , ga je gang.quote:Wist ik niet joh dat je naar de woestijn kon en daar elke edelsteen kon scoren die je wil, ga ik snel eens doen, scheelt een hoop geld
quote:Kan niet zomaar een steen noemen, het ligt aan de kleur, grote en vanalles of deze bij je past, het beste zoek je ze uit op gevoel, dat is gewoon zo.
Placebo: waar... Beter werken dan reguliere medicatie: Niet waar, en ik kan me geen persoon hier herinneren die dat wel heeft gezegd.quote:Noem het placebo als je je daar prettiger bij voelt, maar placebo wordt zolangzamerhand wel een wondermiddel dat beter werkt dan reguliere medicatie als alles wat werkt en wat volgens jullie niet kan placebo is.
Bron ? Ik heb gehoord dat het neefje van mijn buurman kan zweven DUS het is waar.quote:Wat het interresante is is dat het werkt, subtiel, maar het werkt, zo met vele andere alternatieve zaken die een meer of minder effect boeken, neem reiki in die ziekenhuizen die ik aangehaalt heb, knappe placebo hoor met een werking van 100%.
Werkelijkquote:Ook al is het placebo, dan nog is het bijster interresant om nu eens te kijken wat voor effect een edelstenen behandeling, reiki behandeling of wat dan ook op de hersenen/lichaam heeft, wat er dan presies gebeurt wat dat placebo effect dan zou moeten zijn.
50% duh. Je onderschat medicatie, maar ik geef toe dat het zelfbewustzijn een hoop betekent in het 'voelen'quote:Dat echt leren kennen, de werking, hoe het in werking gesteld kan worden lijkt mij nogal waardevol, vooral omdat het zo vaak geroepen wordt en dus zovaak voorkomt, het zou betekenen dat een heleboel kwalen gewoon opgelost kunnen worden door een state of mind ipv met medicatie en andere shit....
doe een lsd trip en ga vliegen (tip: start vanaf de grond)quote:Dat is wat ik frustrerend vind, ik zoek niet zozeer naar een geweldige verklaring van reiki, stenen en dat soort dingen, ik wil weten wat het presies met iemand doet, ook al is het alleen geloof dat een effect geeft.
Ik wil weten hoe we dat kunnen toepassen in het gewone leven, het op kunnen roepen en kunnen gebruiken.
quote:Zou dat niet geweldig zijn, het merendeel van de kwalen op deze wereld op te kunnen lossen door dat placebo effect dat we dan wel echt begrijpen en kunnen toepassen?
Zou nogal een sprong voor de mensheid zijn namelijk.
Ik heb een zweefsite gelezen over die 'onderzoeken' in ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:07 schreef erodome het volgende:
Bron van dat reiki gebeuren, lees de vorige topics, is een onderzoek van 1 ziekenhuis met meer dan 8000 patienten, er zijn nog meer ziekenhuizen maar die hangen rond de 1000/1500 mensen, niet zo grootschalig.
Niks mijn buurjongetje, maar officiele onderzoeken in ziekenhuizen.
Verder doe je vooral erg treurig en vind ik het niet waard er verder op in te gaan.
En bovendien: waar is de controlegroep?quote:Op zondag 9 december 2007 15:19 schreef L.Denninger het volgende:
Ik heb een zweefsite gelezen over die 'onderzoeken' in ziekenhuizen.
Waar staan de officiele resultaten ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |