In ieder geval zijn er theorieën die goed genoeg zijn dat ze nog niet weerlegd konden worden op enig niveau hoger dan "het klopt niet want ik geloof er geen barst van".quote:Op woensdag 28 november 2007 21:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Aha, er is dus hard bewijs voor de evolutie van DNA?
Het gaat er niet om dat het niet bewezen kan worden, het gaat erom dat het wel bewezen kan worden. En dat missen we telkens. Anekdotes zijn precies dat: persoonlijke, ononderzochte verhaaltjes van wezens die notoir onbetrouwbaar zijn als het om waarnemen en interpreteren gaat. Waarom kan wetenschap dan wel door diezelfde wezens worden uitgevoerd, zul je je nu afvragen? Welnu, omdat daar onderzoeksmethodes gebruikt worden die foute waarneming uitsluiten, en omdat het herhaalbaar is.quote:Jij kan bewijzen dat sjamanen dat contact niet hebben, er staat ook echt in die tekst dat dat wetenschappelijk onderbouwt is, er staat niet dat dat gewoon om een test ging van een onderzoeker die zelf iets wilde ervaren?
Kom maar eens op dan met lappen tekst van mensen die een onderzoeksmethode beschrijven die ik bij wijze van spreken thuis zou kunnen herhalen zodat ik kan controleren of hetzelfde resultaat bereikt wordt.quote:JIJ vindt het een waardeloze lap tekst, maar er staan zat bronnen bij die verdomde wetenschappelijk onderbouwt zijn, maar die zijn niet goed volgens jou, want jij bent de opperwetenschapper, iets dat jij niet geloofd kan niet zo zijn, ook al is het netjes langs de wetenschappelijke lat gelegd(een heel aantal dingen uit de tekst zijn dat wel, bij de anderen staat het netjes aangegeven, ook dat niemand het weet, dus ook jij niet).
DNA evolueert niet. Het muteert, waardoor het organisme eventueel kan evolueren.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:57 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet eens wat 'het DNA van de natuur is'. Laat staan hoe je er contact mee kunt hebben.quote:Jij kan bewijzen dat sjamanen dat contact niet hebben,
Er staan een paar dingen in die wel aardig kloppen ja. Maar als er zulke nonsens in staat die ik al eerder benoemde, neem ik van de dingen uit de tekst die ik niet weet, niets aan.quote:ook al is het netjes langs de wetenschappelijke lat gelegd(een heel aantal dingen uit de tekst zijn dat wel, bij de anderen staat het netjes aangegeven, ook dat niemand het weet, dus ook jij niet).
Hey, dat zei ik al !quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:06 schreef Rasing het volgende:
Als je wilt geloven in de werking van stenen, prima. Dat je niet zo'n uitgebreide kennis hebt van natuurkunde enzo, neem ik je ook niet kwalijk. Maar kijk dan niet gek op als in 'the skeptic's corner' de vloer wordt aangeveegd met je pseudo-wetenschappelijke onzin.
quote:En als je niet precies weet hoe het werkt maar je voor jezelf een mooi verhaal verzonnen hebt - prima
Maar je moet niet raar opkijken dat de vloer met je wordt aangeveegd als je met zo'n verhaal in dit topic aan komt zetten
Dat is je lotquote:Op maandag 3 december 2007 01:09 schreef L.Denninger het volgende:
Hm, heb ik daar nou al die moeite voor gedaan ?
Gewoon keihard genegeerd worden, puh
Hard bewijs is wat te kort door de bocht maar het is ook geen hocus pocus en mumbo jumbo hoor. Deze link is misschien wel aardig om eens door te nemen, in de Jip en Janneke taal van de Amerikaanse academici wordt er uitgelegd hoe het leven, naar alle waarschijnlijkheid, is geevolueerd. Tevens wordt er uitgelegd wat DNA nu precies is, en hoe DNA zijn leidende rol in de evolutie heeft gekregen:quote:Op woensdag 28 november 2007 21:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Je lot bepaal je zelfquote:Op maandag 3 december 2007 09:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is je lot
Heb je ooit antwoord gekregen van de reiki paarden annex wolvenman?
Zeg hou jij eens even lekker je grote mond.quote:
Nee, maar als jij goed hebt mee gelezen dan zou je moeten weten dat L. Denninger niet meer zit te wachten op mijn antwoorden en argumenten omdat ik mijzelf "of the hook" heb gehaald.quote:Op maandag 3 december 2007 09:17 schreef yvonne het volgende:
Dat is je lot
Heb je ooit antwoord gekregen van de reiki paarden annex wolvenman?
Ik zal het nog 1x vertellen hoe het hier is gegaan :quote:Op maandag 3 december 2007 20:28 schreef Darkwolf het volgende:
Nee, maar als jij goed hebt mee gelezen dan zou je moeten weten dat L. Denninger niet meer zit te wachten op mijn antwoorden en argumenten omdat ik mijzelf "of the hook" heb gehaald.
Zeker als ik zie hoe de discussie tot heden verloopt sinds de laatste pagina's is de motivatie bij niet echt gegroeid.
Voor de rest hoef ik er niet over door te gaan want Topspin slaat precies de kop op de spijker!
Wie heeft het hier over 'zure sceptici'? Wie blijft er nutteloos in dit topic posten dat discussieren geen zin heeft? Wat doe je nog in dit topic, behalve trollen?quote:Op maandag 3 december 2007 20:28 schreef Darkwolf het volgende:
Zeg hou jij eens even lekker je grote mond.
Ik denk namelijk dat jij de laatste zal zijn die mij mag gaan vertellen om weg te blijven of niet.
Wat een opgefokte zooi hier zeg.
En jij in het bijzonder hier en daar (want ik lees alles tot nu toe braafjes mee).
Haal eens even diep adem, neem een kopje thee ofzo. Het zal je goed doen!
Wat zou jij doen als hier zeven users je verhaal willen onderuit halen?quote:Op maandag 3 december 2007 01:09 schreef L.Denninger het volgende:
Hm, heb ik daar nou al die moeite voor gedaan ?
Gewoon keihard genegeerd worden, puh
Dit stuk laat zien hoe slecht je gelezen hebt....quote:Op maandag 3 december 2007 23:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x vertellen hoe het hier is gegaan :Erodome doet een bijzondere claim Erodome "legt uit" waarom haar claim waar is, en hoe het werkt. Ik geef aan waar de fouten in haar redenatie zitten, omdat ze simpelweg onwaarheden verkondigt met betreffing tot 'trillende' stenen, resonantiefrequenties, stenen die cellen zouden hebben etc. Ik vraag Ero om hier een reactie op te geven en te laten zien waar ik dan ongelijk zou hebben.
Is dat nou zo onredelijk van me ?
Als ze aangeeft waar ik dan weer ongelijk heb, waarom stenen wel cellen hebben, of uit zichzelf trillen, dan is er toch niks aan de hand ?
Lijkt me een prima manier van discussieren zo, op basis van argumenten, toch ?
Zeggen dat discussieren nutteloos is zoals Topspin vind ik eerlijk gezegd een beetje laf in een topic dat specifiek geopend is om te discussieren op basis van argumenten.
Eerst mee willen doen met de discussie met grote verhalen, maar als iemand je dan klemzet op je gebrek aan kennis, feiten en argumenten opeens roepen dat je "niet hoeft te discussieren want het is nutteloos" is gewoon erg zwak.
Daarmee pretendeer je toch echt een wetenschappelijke basis te geven aan je verhaal. Het zit alleen vol gaten. Dat is niet jouw schuld, het is immers niet jouw theorie. Maar als je tegen skeptici pseudo-wetenschappelijke onzin gaat verkondigen, krijg je dat wel te horen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:56 schreef erodome het volgende:
Het enige wat ik heb gedaan is de gangbare theorie die in stenenland rondgaat geven, dat de werking van stenen gebasseerd is op de wet van beweging oa.
Ach stel je niet zo aan man!quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:28 schreef The_End het volgende:
Wie heeft het hier over 'zure sceptici'? Wie blijft er nutteloos in dit topic posten dat discussieren geen zin heeft? Wat doe je nog in dit topic, behalve trollen?
Jij hebt het over een opgefokte zooi! Ik niet hoor. Niet alleen je laatste 2 posts zijn nutteloos idd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:06 schreef Darkwolf het volgende:
Ach stel je niet zo aan man!
Moet je eens kijken wat voor lief koos naampje Yvonne voor mij heeft bijvoorbeeld.
Zie je mij daar meteen over flippen?
En zo nutteloos zijn mijn laatste 2 posts niet, dat vind jij.
Erodome maakt zichzelf compleet belachelijk met 'haar manier van discussieren'. Eerst wordt er door haar van alles geclaimed. Daar wordt 90% van weerlegd en dan gaan jullie met z'n allen lopen piepen dat we zo moeilijk discussieren.quote:Tevens maak je er zelf wat van betreft de context, want ik zeg niet persee dat discussieren in dit topic geen zin heeft.
Ik had het over de huidige manier waarop. Dat is heel wat anders.
En over aanstellen gesproken: als jij serieus het woordje "trollen" in de mond neemt omtrent mijn (laatste 2) posts, dan heb je duidelijk de intensie niet begrepen.
Hoeft ook niet hoor, maar laat dat soort rare reacties achterwegen want die vind ik nog veel kinderachtiger en ook overbodig.
Erh, zo wordt het wel heel erg stil in dit topic. Zomaar even een observatie hoorquote:Op dinsdag 4 december 2007 09:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over 'zure sceptici'? Wie blijft er nutteloos in dit topic posten dat discussieren geen zin heeft? Wat doe je nog in dit topic, behalve trollen?
Wat ik hier al de hele tijd doe : met gefundeerde argumenten aankomen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:14 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als hier zeven users je verhaal willen onderuit halen?
Prima, en ik heb je laten zien dat die theorie complete onzin is en op leugens en onwaarheden gebaseerd is.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit stuk laat zien hoe slecht je gelezen hebt....
Ik heb geen enkele claim gedaan, vanaf het begin heb ik gezegd dat ik totaal geen wetenschappelijk bewijs voor die stenen heb, daar werkelijk geen idee van heb.
Het enige wat ik heb gedaan is de gangbare theorie die in stenenland rondgaat geven, dat de werking van stenen gebasseerd is op de wet van beweging oa.
En keer op keer riep je dat het gebaseerd was op "het feit dat cellen trillen" en meer van die onzin.quote:Keer op keer heb ik gezegd, het is geen wetenschap, bij de verhalen heb ik gezegd, het zijn maar anekdote's.
enquote:Maar dit idee is algemeen bekend, er wordt gebruik van gemaakt in fysiotherapie en alles, dat het invloed KAN hebben op elkaar is allang bewezen, waarom doe je daar zo moelijk over,
enquote:Alles is in beweging, dat weten we al, alles trilt op zijn eigen tempo, dat weten we ook.
enquote:Wat we ook weten is dat de fysieke grens niet de grens is, die deeltjes die bewegen bevinden zich ook net buiten ons, om ons heen, dat is bij ons zo, ook bij stenen zo.
enquote:Je kan deze velden dus "in elkaar" brengen, als je fysiek raakt is er een zekere overlap van deeltjes van jou en deeltjes van hetgeen je vasthoudt.
Kortom, je gaat maar door en door met het opstapelen van complete onzin-verhalen.quote:Hierop is de theorie van werking gebasseert.
Waarom reageer je dan zo boos als mensen je laten zien waar dat verhaal de mist in gaat en onzin wordt ?quote:Het gaat er dus niet om of jij die gangbare theorie onzin vindt of niet noch gaat het erom dat ik die gangbare theorie zou moeten verdedigen en uitpluizen
En hier begin je weer met je onverbeterlijke drang om er ween wetenschappelijk verhaal van proberen te maken met willekeurige statementsquote:het is gewoon de gangbare theorie, samen met de invloed van licht en kleur wat uiteindelijk ook weer beweging is, want alles is beweging, dat is de wet van het universum.
Mooi, als je nou nog even al die andere fouten in je verhaal verbetert zullen we uiteindelijk wel op 1 lijn komenquote:Ook blijf je op die cellen hakken, helowwwwwwwwwwwwwwww wanneer begrijp je dat ik dat allang verbeterd heb, dat dat gewoon een foutje was omdat ik het steeds over cellen in het lichaam enzo had.
Daar wordt wel op in gegaan, alleen meer dan je lief is.quote:Dit is dus presies waarom ik geen zin meer heb in de theoretische discussie, je luistert gewoon niet, je blijft in je eigen denkwereldje plakken en wat ik ook zeg, daar wordt niet op ingegaan
Nee, dat had ik inmiddels al door.quote:Leer er dus maar mee leven dat je geen echt antwoord meer gaat krijgen
Dat je dingen niet weet deert me niet, zolang je daar gewoon eerlijk voor uit komt.quote:leer eerst maar eens luisteren, want je vraagt me dingen die ik niet weet omdat er geen wetenschappelijk bewijs is van dat effect en hoe dat dan zou zitten, zoals tot in den treure uitgelgd, maar niet aangekomen blijkbaar.
Jij ook.quote:GROTE ZUCHT.....
Veel plezier verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |