abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54288461
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:26 schreef OFfSprngr het volgende:

Dus omdat de buitenlanders zo geconcentreerd wonen is het logisch dat juist zij (en dan vooral Turken omdat zij vele maten gematiger zijn) sneller vinden dat er te veel buitenlanders in hun omgeving wonen omdat dat gewoon het geval is.

Mee eens! Die ghetto vorming zorgt voor de irritaties...

De meeste mensen in deze "achterstandswijken" irriteren zich denk ik ook gewoon mateloos aan degenen die de sfeer in de wijk verpesten en overlast veroorzaken.
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_54292962
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kiest het allochtone deel dan alleen verkeerd? Waarom dan al die zwarte scholen.
mijn excuses .. ook rechtse mensen doen dat .. eigenlijk iedereen die bewust met de opvoeding van zijn kind bezig is

maar ja, een boel mensen zijn dat dus niet, bewust ermee bezig, of zij weten niet dat dat belangrijk is, die gaan pas op zoek naar een school op het moment dat ze die oproep krijgen .. en zo ontstaan dus zwarte scholen
pleased to meet you
pi_54293713
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Allochtonen wonen liever tussen Nederlanders dan mede allochtonen, dus zo verschrikkelijk zijn de kaaskoppen niet eens zoals men op Fok! vaak leest.
Leuk getal, maar het zegt niet zo veel.

Wat was bijvoorbeeld de vraagstelling? Misschien "Wonen er te veel buitenlanders in de stad?" Dan lok je dergelijke percentages natuurlijk uit.

Of een open vraag als "Noem de grootste problemen van de stad"? Als dan 60% van de mensen invult dat er te veel buitenlanders zijn, dan is dat wel een behoorlijk slecht teken. Ter vergelijking: in mijn woonplaats vulde bij deze vraag zo'n 14% in dat er te veel buitenlanders zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2007 00:11:17 ]
  donderdag 1 november 2007 @ 10:44:02 #54
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54297907
Allochtonen spreiden doet men hier in Midden-Nederland ook; Utrecht is bezig de noord-afrikanen van probleemwijken naar de buurgemeenten te verplaatsen.

Nu mag bijv. ook IJsselstein genieten van verpauperende buurten

Spreiden is slechts symptoom-bestrijding en het schoonvegen van het ene straatje om het probleem weer te laten ontstaan in een ander (lees: andermans) straatje.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_54298460
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Allochtonen spreiden doet men hier in Midden-Nederland ook; Utrecht is bezig de noord-afrikanen van probleemwijken naar de buurgemeenten te verplaatsen.
Hoe moet ik me dat voorstellen?

Worden Noord-Afrikaanse families uit hun huis gezet, met de mededeling dat ze in Utrecht-Stad niet meer welkom zijn?
Worden de wijken / straten / flatgebouwen waar veel Noord-Afrikaanse gezinnen wonen platgegooid onder het motto van de stadsvernieuwing?
Heeft men afspraken met de woningbouwcorporaties gemaakt, dat Noord-Afrikanen alleen nog maar woningen buiten Utrecht-Stad toegewezen krijgen?
  donderdag 1 november 2007 @ 15:33:44 #56
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54301025
Hoe het precies werkt vanuit Utr weet ik niet, ik kan alleen iemand die het IJsselsteinse verhaal kent. Ik geloof dat men dit inderdaad via de woningbouwcorparaties doet; er bestaan al heel lang afspraken tussen Utrecht en haar randgemeenten dat woningzoekenden ook mogen reageren op woningen voor buurgemeenten. De corporaties uit de buurgemeenten maken -nu nog- geen onderscheid, Utrecht echter wel.

Er wordt veel gerenoveerd door de hele stad U heen, de corporaties/gemeente dienen dan uiteraard nieuwe woonruimte aan te bieden en op die manier kan er 'sturend' gewerkt worden. Men zal Marokkaanse families waarschijnlijk proberen in andere wijken te herhuisvesten dan in Zuilen, Overvecht of Kanaleneiland. Dus elders in de stad of er buiten.

Dit is niet nieuw, eind jaren '90 mocht men in bepaalde buurten van Zuilen (oa. Schaakwijk en omg. JS de Rijkstraat) niet meer komen wonen als je een strafblad had en er werd toen ook al beoordeeld op afkomst.

Het nieuwe speeltje Leidsche Rijn biedt natuurlijk ook ruimte om wat spreiding te laten plaatsvinden, maar ik heb me laten vertellen dat ze daar inmiddels na een paar jaar ook al mindere buurten hebben.

Het zal bovendien niet heel lang gaan duren voordat de landelijke en provinciale politiek de gemeente Utrecht verder zullen laten uitbreiden. Het betonnen monster Leidsche Rijn grenst reeds of binnen een aantal jaar aan de gemeenten Woerden/Harmelen, Nieuwegein, IJsselstein en in het kader van de schaalvergroting zullen we zien dat er in de nabije toekomst 1 of meerdere van deze gemeenten opgevreten zullen worden door Utrecht. Ik denk dat Maarssen en omgeving ook een dergelijk lot te wachten staat. Ook zal ik er niet van opkijken als sommige andere bovengenoemde gemeenten zullen besluiten te fuseren om uit de klauwen van Utrecht te blijven, bijv. Nieuwegein+IJsselstein of Nieuwegein+Vianen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:26:26 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54313670
Dit laat zien dat de integratie op sommige fronten dus wel gewerkt heeft. Nu de allochtonen al een "weg met ons" mentaliteit gekregen hebben... Of zouden ze te veel contact gehad hebben met zachtlinkse bestuurders?
The End Times are wild
pi_54317875
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:25 schreef TNA het volgende:

[..]

* meldt
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:34:43 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54323175
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:19 schreef HarryP het volgende:
Tja, misschien dat allochtonen toch meer overlast veroorzaken dan Autochtonen?
Zou kunnen zeker als je het bericht leest
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54328769
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dus is de allochtoon veel meer xenofobisch en misschien wel racistisch ingesteld dan de autochtoon.

En nu nooit meer te pas en te onpas anderen betichten van xenofoob of zelfs racist.
Landgenoten!
De allochtoon blijkt ook racistisch en xenofoob te zijn, even erg als wijzelf!

Beetje merkwaardige stellingname.
DE allochtoon bestaat nog minder dan DE Nederlander!

En waarom zou je nu anderen niet meer te pas mogen betichten van xenofobie of racisme?
Te onpas is natuurlijk nooit goed.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:21:44 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54328834
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 23:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Landgenoten!
De allochtoon blijkt ook racistisch en xenofoob te zijn, even erg als wijzelf!
En dan *nog* klagen dat die allochtonen zich niet aanpassen aan de nederlandse cultuur.

<insert-koot-en-bie-sketch met perfect nederlands sprekende turk>
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')