het gaat er niet alleen om dat je moet wachten totdat _zij_ je wat vertellen, als jij vriendschap met mensen wil, is het ook normaal dat jij soms hén opzoekt en hen dingen te vertellen hebt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:26 schreef countergirl het volgende:
Maar voor mijn gevoel sta ik open! Ik luister naar mensen als ze wat te vertellen hebben en ben altijd geinteresseert met wat hun bezig houd. Het is niet zo dat ik een gesprek voer om maar leuk gevonden te worden maar ik luister echt naar wat ze te vertellen hebben.
Alleen als ik me op m'n gemak voel. Waarom zou ik tegen een vreemde mijn gevoelens vertellen denk ik vaak? Wat maakt jouw dat uit? Maar het is ook dat ik niet nieuwsschierig over wil komen. Ik denk vaak hoe en waarom? als iemand wat verteld, maar ik durf het niet te vragen en wacht af of ze er zelf mee komen. En komen ze er niet mee, dan zullen ze er wel niet over willen praten. Ik wil wel maar durf niet! ik stel me dan terughoudend op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:27 schreef BenjaminFranklin het volgende:
ik geloof dat jij een ontzettend spontane meid bent. Geloof jij dat ook?
quote:quote]Wat ik denk is dat jij (redelijk) pessimistisch ingesteld bent, een ´worst case scenario´ kind of girl. ´het interessert ze toch niet, het lukt me toch niet´.
Bij vreemde mensen kom ik niet los, ik weet niet met wie ik te maken heb, dus kijk ik de kat uit de boom ( doe ik altijd). Als ik weet wie je bent en wat ik aan je heb durf ik mezelf meer te geven. Dan maak ik grapje en merk uit de reactie dat ze er ook echt om kunnen lachen. Maar waar praat je over met een vreemde?? Dat is gewoon iets wat ik heel moeilijk vind.quote:Van wat ik kan lezen is dat jij helemaal niet passief bent, maar dat je af en toe de kat uit de boom kijkt. Als jij die ene leuke jongen ziet in de kroeg, durf je daar dan op af te stappen? Zo nee, doe dat eensprobeer het gewoon, met een vreemde. En probeer dat iets aan te knopen met een doel in zicht, niet over koetjes en kalfjes praten, maar probeer gemeenschappelijke dingen te vinden.
Mijn fout is denk ik ook dat als er gevraagd word, "hoe is het?" dat ik dan als antwoord geef: Ja hoor alles goed! vandaag een vrije dag! Ik geef niet echt mijn gevoel bloot.quote:Communiceren is voor jou geen probleem denk ik, het is slechts de manier waarop. Ik denk dat je dusdanig onzeker communiceert dat het op anderen overkomt dat je maar wat zegt ´voor de leuk´. In gesprekken met bekenden, vallen er dan vaak ongemakkelijke stiltes, waar je dusssssssss op kunt zeggen?
Ik ben volledig op de hoogte van mijn onzekerheid. Wat wil je hiermee toevoegen?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:18 schreef liefie_ het volgende:
Floris, Jolly reaper en TS Lezen jullie nou zelf niet dat jullie gewoon nogal onzeker zijn?
Hoe moet iemand denken hey gezellig iemand om mee te kletsen als jullie dat van jezelf niet eens vinden?
Ik weet dat ik onzeker benquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:18 schreef liefie_ het volgende:
Floris, Jolly reaper en TS Lezen jullie nou zelf niet dat jullie gewoon nogal onzeker zijn?
Hoe moet iemand denken hey gezellig iemand om mee te kletsen als jullie dat van jezelf niet eens vinden?
Volledig normaal. Zo gaan die dingen nou eenmaal!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:11 schreef countergirl het volgende:
.Tijdens mijn schooltijd had ik wel vrienden maar elke keer als de opleiding voorbij was, waren de vrienden ook meteen weg. Hetzelfde is met werk. Ik heb hele lieve collegas gehad, maar zodra ik van werk veranderde hoorde ik ook niks meer van hun, 1 of 2 keer een telefoontje en dat was het dan ook. Ik kom ze nog wel eens tegen en dan praten we ook gezellig met elkaar en we spreken dan af om eens bij elkaar op bezoek te komen, maar dit komt er nooit van.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:27 schreef Biancavia het volgende:
En over dat denken dat mensen het niet interessant vinden wat je vertelt, een vriend van mij heeft dat ook.
Het komt ook doordat hij dingen nogal omslachtig vertelt met details die niet interessant zijn. Zo gaat er al snel iemand anders weer doorheen praten over een ander onderwerp. Gevolg is dat die vriend ook steeds zachter gaat praten en dat hij nu het idee heeft dat er nooit eens iemand echt naar hem luistert.
Probeer over leuke dingen te vertellen die je hebt meegemaakt, dik het verhaal lekker aan en vertel het enthousiast!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |