Als je een hekel aan iemand hebt is één keer per maand al teveel. En als je weet dat desbetreffende persoon wél goed genoeg is om op de hoogte gehouden te worden van privé dingen dan is wat mij betreft ook elk smsje teveel.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:15 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als je partner alleen bij een meisje slaapt. Maar zij heeft vooral problemen met zn bel en msn gedrag. Let wel op dat hij dit meisje 1!!! keer per MAAND ziet. Ik denk dat haar vriend best bereid is om daar niet te slapen. Maar zij wi meer dan dat. Let er bovendien ook op dat ze diezelfde problemen er mee heeft als het om mannelijke vrienden gaat
Wat vind je daarvan?
Alsjeblieftquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als je een hekel aan iemand hebt is één keer per maand al teveel. En als je weet dat desbetreffende persoon wél goed genoeg is om op de hoogte gehouden te worden van privé dingen dan is wat mij betreft ook elk smsje teveel.
Dat hetzelfde probleem ook gold voor mannelijke vrienden heb ik nergens teruggelezen, alleen dat er meerdere mensen bleven slapen bij dat meisje. En dan is het dus nog steeds bij dat mens thuis, dus.
Het gaat er dus niet om dat het een meisje isquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:14 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik zou er ook problemen mee hebben als dezelfde situatie met een jongen was geweest. Voor mij gaat het om de emotionele band die ze delen, en daar heb ik moeite mee.
Ik vind het ook niet fijn als hij bij mannelijke vrienden blijft slapen, ik heb liever dat hij gewoon bij mij slaaptIk slaap slecht als ik alleen slaap :p
Hier zou ik dus echt enorm boos over kunnen worden, omdat die vriendin dan allemaal dingen over mij weet die ze zou kunnen uitspelen. Want een gezellige omgang was er toch al niet. Dit zou ook een reden zijn om een nóg grotere hekel aan haar te krijgen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:38 schreef Elessar1987 het volgende:
Het is echter niet waar dat ik toen mijn hele hart ben gaan luchten bij die vriendin. Ik hield het voor mezelf. De problemen die ik met mijn vriendin (TS) heb, die heb ik wel meerdere malen besproken met die vriendin.
Nou, prima toch?! Het is in ieder geval een goed begin, naast het eindelijk uitspreken van de problemen! Sterkte!quote:Ten slotte zal ik nog even zeggen wat we nu hebben afgesproken: Ik ga niet meer elke dag zoveel sms'en met die vriendin en ik ga niet meer naar slaapfeestjes. Wel praat ik nog gewoon met haar op msn en spreek ik nog wel eens wat af om iets te gaan doen (zonder te blijven slapen). Hopelijk werkt dat....
Misschien moet je gewoon wat meer vredelievend wordenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hier zou ik dus echt enorm boos over kunnen worden, omdat die vriendin dan allemaal dingen over mij weet die ze zou kunnen uitspelen. Want een gezellige omgang was er toch al niet. Dit zou ook een reden zijn om een nóg grotere hekel aan haar te krijgen.
[..]
Nou, prima toch?! Het is in ieder geval een goed begin, naast het eindelijk uitspreken van de problemen! Sterkte!.
Aardig dat je je vriendin wilt beschermen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:38 schreef Elessar1987 het volgende:
Nou, hier ben ik weer. Ik ben bang dat veel van jullie de woorden van mijn vriendin iets anders hebben geïnterpreteerd dan de bedoeling was. Ze heeft (vooral in het afgelopen half jaar) vaker een gesprek aangeknoopt over problemen. Voor mij was het echter nooit duidelijk wat nou precies het probleem was omdat ze er nogal omheen draaide. Ze zei steeds wat kleine dingen die haar dwars lagen (waarbij ik haar dan probeerde gerust te stellen), maar nooit wat nou het grote probleem was. Waarschijnlijk wist ze dat zelf ook nog niet helemaal. Soms duurd dat gewoon even....
Dat zijn allemaal 'tegemoetkomingen op de 'eisen' van je vriendin...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:38 schreef Elessar1987 het volgende:
Ten slotte zal ik nog even zeggen wat we nu hebben afgesproken: Ik ga niet meer elke dag zoveel sms'en met die vriendin en ik ga niet meer naar slaapfeestjes. Wel praat ik nog gewoon met haar op msn en spreek ik nog wel eens wat af om iets te gaan doen (zonder te blijven slapen). Hopelijk werkt dat....
Nou nee,maar waar slaapt hij dan? In haar bed? En ze doen niets?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:47 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Stook jij het vuurtje nog even op.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou nee,maar waar slaapt hij dan? In haar bed? En ze doen niets?
Hmmz ik zou hem een kuisheidsgordel omdoen en een nietje door zijn tong..
Nee maar ik vind het vreemd, ik ben zelf niet jaloers ofzo maar , ik zou dat denk ik ook niet pikken van mijn partner..
Bedoel dat deed ik wel vaak en daar kwamen enkel problemen van, kijk hij wil en doet zg dan misschien niets maar zij wil dan vaak toch wel iets...
Ach nou ja tis moeilijk oordelen, misschien moet hij dat kind maar adopteren dan als zijnde zijn zusje...
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:14 schreef Alicia2u het volgende:
[..]
Ik zou er ook problemen mee hebben als dezelfde situatie met een jongen was geweest. Voor mij gaat het om de emotionele band die ze delen, en daar heb ik moeite mee.
Ik vind het ook niet fijn als hij bij mannelijke vrienden blijft slapen, ik heb liever dat hij gewoon bij mij slaapt Ik slaap slecht als ik alleen slaap :p
Als ik een man was geweest en het begrip wijvennijd niet had gekend waarschijnlijk welquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:50 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon wat meer vredelievend worden
Ben ik ff blij dat ik niet geloof in het ruziemaken met anderen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:23 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik een man was geweest en het begrip wijvennijd niet had gekend waarschijnlijk welVrouwen zijn erg vals onderling, en kennis is macht. En wat is nou erger dan je eigenste beste vriendje die de andere partij van munitie voorziet?
.
Dat komt omdat je vriendin je niet voor een keuze heeft gezet. Er is nog geen reden, zogezegd. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal, dat geloof je toch niet als je het niet zelf hebt meegemaaktquote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:59 schreef Elessar1987 het volgende:
Het is echt niet de bedoeling van die vriendin om mijn vriendin zwart te maken. Ik geef haar dus geen munitie, daar geloof ik niet in.
Praat hij niet snel uit zichzelf, of praat hij niet met jou?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:35 schreef Alicia2u het volgende:
Mn vriend praat namelijk niet snel uit zichzelf over dingen
Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn, die zin viel bij mij ook niet erg lekkerquote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat komt omdat je vriendin je niet voor een keuze heeft gezet. Er is nog geen reden, zogezegd. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal, dat geloof je toch niet als je het niet zelf hebt meegemaakt.
Daar begint het wel op te lijken zoquote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Praat hij niet snel uit zichzelf, of praat hij niet met jou?
net of jij met niemand over je problemen zou praten, dat is toch gewoon controle-terror.. moet er niet aan denken om die paranoia om me heen te hebben zegquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:44 schreef k_i_m het volgende: Hier zou ik dus echt enorm boos over kunnen worden, omdat die vriendin dan allemaal dingen over mij weet die ze zou kunnen uitspelen. Want een gezellige omgang was er toch al niet. Dit zou ook een reden zijn om een nóg grotere hekel aan haar te krijgen.
Ik zou het niet erg vinden als m'n vriend met anderen over relatieproblemen zou praten of over wat voor persoonlijke zaken dan ook, maar wél als dat precies met dat ene meisje was wat ik wel door m'n strot kon trekken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 05:46 schreef Manono het volgende:
[..]
net of jij met niemand over je problemen zou praten, dat is toch gewoon controle-terror.. moet er niet aan denken om die paranoia om me heen te hebben zeg
Dan ben ik ietsje ijverig geweest, sorry.quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:13 schreef k_i_m het volgende:
Mijn reply op manono was niet offtopic, maar bedankt.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:05 schreef dnzl het volgende:
Hij neukt haar heus wel. Alleen homo's hebben 'beste vriendinnen'.![]()
Wat deze twee reacties zeggen dus!quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:34 schreef el_visionero het volgende:
Alicia,
Er zijn twee sets 'normen en waarden' in de relatiewereld.
Zelf vind ik het niet meer dan gezond dat je een afstand houdt tot het andere geslacht als je een relatie hebt, SIMPEL.
Wat 'een afstand' is, dat verschilt per persoon, maar daar 'te close worden' met iemand is een geleidelijk proces en begint met het heel erg gezellig met elkaar vinden, en kan omslaan in verliefdheid of teveel genegenheid. Mensen die denken dat dat niet zo is - sorry, je lijf heeft nou eenmaal andere plannen dan je hoofd en daar verander je niks aan soms.
Dat risico moet je dus gewoon niet nemen, en dat wil dus zeggen dat je soms *MEER* dan eigenlijk zinnig is afstand moet houden tot het andere geslacht. Wat koeler doen, wat minder omgaan met etc etc.
Is het erg om 'voornamelijk' met jongens om te gaan als ik als jongen een relatie heb ? Nee helemaal niet! En andersom voor meisjes? nee natuurlijk niet. Is dat alles wat ik moet laten voor mijn relatie? komop...dat stelt niets voor.
Je relatie moet 100% voorop staan, en in jouw specifiek geval als je vriend ziet dat jij erg ongelukkig wordt (en je bent er erg nuchter over, je hebt met haar gepraat zelfs - enorm knap en gedisciplineerd van je, getuigt van een grote relativering en zeker niet van jaloezie) en hij blijft zo lang met haar omgaan.....
Tsja ik kan daar erg boos om worden. Gewoon zien hoe je vriend jou niet op #1 zet.
*So what* als het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn om hun relatie wat oppervlakkiger te maken...? Als jij alles geprobeerd hebt - en dat heb je volgens mij - en geen rare eisen stelt aan hun relatie tot nu toe, dan is het toch aan hem om gewoon te denken ...shit ...mn vriendin wordt er echt heel ongelukkig van, ik vind haar veel belangrijker dan mijzelf en wie dan ook op de wereld...hier moet ik wat gaan doen!
Als hij dat niet denkt...kies dan aub voor jezelf, en blijf niet hangen in die nare situatie.
Even onder elkaar :
1) Ik vind je *absoluut* niet jaloers klinken, integendeel, je klinkt uiterst rationeel, beheerst maar wel duidelijk ongelukkig
2) Het is doodnormaal in in een relatie het contact met t' zelfde geslacht sterk te verminderen (tenzij beiden daar geen moeite mee hebben natuurlijk)
3) Het is gewoon te gek voor woorden dat hij niet inziet hoe ongelukkig je hier van wordt - en het is dan ook aan hem om stappen te nemen. Als hij jou echt belangrijk vind, dan had hij dat (imho) allang gedaan.
4) Denk aan jezelf - die jongen is echt niet het einde. Maak hem rustig duidelijk dat je kapot gaat zo, dat je weet dat het rationeel gezien niet hoeft maar je gevoel krijg je niet veranderd. Dan zal hij wat moeten doen....bijvoorbeeld het een paar maanden even extreem rustig aan doen met die andere meid, om te laten zien aan jou dat hij prima zonder d'r kan, en dat jij het aller, allerbelangrijkste bent voor hem.
5) Jij moet helemaal niet naar een psycholoog...hij moet dat! Er is niets mis met je redenatie, je komt enorm beheerst en rustig over, en je rationaliseert alles gewoon. Rustig blijven, ontspannen, en een keer met HEM naar een relatietherapeut gaan oid als je toch echt hulp van buitenaf wil. Met jou is helemaal niets mis!!
Nou...succes er mee....vind het echt heel vervelend om te horen dit. Heb het omgekeerd meegemaakt en snap heel goed dat onrustige gevoel. Als je nog wat wil weten of kwijt wil...mail me gerust..!
Hierbij kan ik me volledig aansluiten.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:09 schreef Roquefort het volgende:
[...]
B. Als ik een belangrijker vertrouwenspersoon dan ikzelf moest toestaan bij mijn vrouw zou ik toedeledoki direct scheiden. Mijn vrouw mag wat mij betreft elke avond in haar eentje de hort op, maar juist die vertrouwensrelatie is speciaal, ik zou het never nooit pikken of toestaan dat iemand daar tussen komt, of het nou een vent of een vrouw is maakt daarbij geen sikkepit uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |