Om 6.35 uur op kantoor.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:00 schreef Q. het volgende:
Valt ook wel mee.
Dat is gewoon ècht vroeg. Tjee...quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:36 schreef Plato1980 het volgende:
Om 6.35 uur op kantoor.![]()
Kun je om 15.05 uur naar huis.![]()
Dat is ziek en het zou hier ook helemaal niet kunnen. Althans niet structureel.quote:
Me neither.. Misschien voor een tijdelijke periode voor een goed doel of zo, maar dat is dan ook echt de limit. Hoe kouder en donkerder het buiten is, hoe moeilijker ik uit m'n bedje kom.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:38 schreef Plato1980 het volgende:
Dat is ziek en het zou hier ook helemaal niet kunnen. Althans niet structureel.![]()
Je gaat naar huis als je je werk af hebt, niet als je stipt acht uur hebt gewerkt... Je bent toch geen amb... oh wacht...quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Om 6.35 uur op kantoor.![]()
Kun je om 15.05 uur naar huis.![]()
Het ging over Q., niet over mij. Veel overwerken doe ik overigens alleen incidenteel.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je gaat naar huis als je je werk af hebt, niet als je stipt acht uur hebt gewerkt... Je bent toch geen amb... oh wacht...
Dit wordt de spreuk van de dag!quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:43 schreef Plato1980 het volgende:
Veel overwerken doe ik overigens alleen incidenteel.![]()
5 minuten voor tijd je jas vast aan doen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je gaat naar huis als je je werk af hebt, niet als je stipt acht uur hebt gewerkt... Je bent toch geen amb... oh wacht...
Als ik moet wachten tot mn werk af is moet ik hier blijven slapen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Een groot bedrijf als dit werkt net als een overheidsinstelling hoor. Stroperig.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het ging over Q., niet over mij. Veel overwerken doe ik overigens alleen incidenteel.![]()
Daar ontkom je gewoon niet aan bij grote bedrijven. Gedurende mijn stage heb ik veel met KPN Nederland moeten samenwerken maar er is totaal geen samenhang tussen verschillende afdelingen dus als je naar een andere afdeling moet kun je helemaal onder aan de ladder beginnen qua contacten daar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Een groot bedrijf als dit werkt net als een overheidsinstelling hoor. Stroperig.
Ik ben gelukkig gezegend met een keiharde 9-tot-5 mentaliteit. Dus zo vroeg beginnen en al te lang doorgaan na werktijd is aan mij echt niet besteedquote:Op maandag 29 oktober 2007 08:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is ziek en het zou hier ook helemaal niet kunnen. Althans niet structureel.![]()
Als je er mee wegkomt is het prima tochquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig gezegend met een keiharde 9-tot-5 mentaliteit. Dus zo vroeg beginnen en al te lang doorgaan na werktijd is aan mij echt niet besteed.
Precies. Als ik echt even een een keer een half uurtje iets af móet maken, doe ik daar heus niet moeilijk over, maar verder hanteer ik gewoon het principe dat wat om 5 uur niet af is, de volgende dag wel komtquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:14 schreef jackson het volgende:
[..]
Als je er mee wegkomt is het prima toch![]()
ICT FTW.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik moet wachten tot mn werk af is moet ik hier blijven slapen..
Het heeft niks te maken met vroeg beginnen en lang doorgaan. Het heeft meer te maken met kijken wat nou daadwerkelijk belangrijk is, het feit dat je acht uur aanwezig bent of de hoeveelheid werk die je in die acht uur verzet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig gezegend met een keiharde 9-tot-5 mentaliteit. Dus zo vroeg beginnen en al te lang doorgaan na werktijd is aan mij echt niet besteed.
In de meeste bedrijven gaat dat dan ook gewoon op. Ik heb wel bij bedrijven gewerkt waar het werk gewoon elke dag afmoest (en dus ook het nodige aan structureel overwerk gedaan), maar er zijn grenzen. Iemand die mij op vrijdagmiddag trouwens overwerk komt brengen waar die persoon overduidelijk 's maandags al van op de hoogte was kan trouwens prima rekenen op de gevleugelde uitspraak "Maandag ben je de eerste".quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Precies. Als ik echt even een een keer een half uurtje iets af móet maken, doe ik daar heus niet moeilijk over, maar verder hanteer ik gewoon het principe dat wat om 5 uur niet af is, de volgende dag wel komt.
Die managers hebben dan geen inzicht in hun personeel en, belangrijker, blijkbaar ook geen interesse om dat te verkrijgen. Aanwezigheidsstatistieken om mee te schermen als ze boven weer eens aan je budget willen knabbelen is blijkbaar voldoende.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:18 schreef AirwiN het volgende:
Ik kom bij een hoop verschillende bedrijven over de vloer en bij de meesten wordt gekeken hoe lang iemand aanwezig is.
Op mijn stageplaats was het heel anders geregeld. In posities waar het mogelijk was werd je gewoon beoordeeld op het werk dat je doet. De tijd die je daar in steekt maakt niet zoveel uit. Je bent ook niet verplicht om een bepaald aantal uren in de week te maken. Het is gewoon een kwestie van er voor zorgen dat je werk naar behoren af is.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:18 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het heeft niks te maken met vroeg beginnen en lang doorgaan. Het heeft meer te maken met kijken wat nou daadwerkelijk belangrijk is, het feit dat je acht uur aanwezig bent of de hoeveelheid werk die je in die acht uur verzet.
Ik kom bij een hoop verschillende bedrijven over de vloer en bij de meesten wordt gekeken hoe lang iemand aanwezig is. Iemand die negen uur per dag aanwezig is, maar wel twee uur per dag Solitair zit te spelen, wordt als loyaler beoordeeld 'omdat hij regelmatig overwerkt'. Iemand die binnen acht uur zijn werk netjes af heeft, wordt beoordeeld als 'loopt geen stap harder dan nodig'.
Dat lijkt me niets.. Ben blij dat jij er blij mee bent hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:12 schreef DaMart het volgende:
Ik ben gelukkig gezegend met een keiharde 9-tot-5 mentaliteit.
In alle eerlijkheid, in de ICT wordt er op de meeste plaatsen ook wel verwacht dat je elk uurtje op een nuttige opdracht kan schrijven, zeker als die uurtjes doorgefactureerd moeten worden naar een klant. Het is net de advocatuur wat dat betreft. Elke maandag is dat dus weer even sprokkelen en smokkelenquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:23 schreef Mike.Strutter het volgende:
Ik vind dat wel een mooi principe, maar veel bedrijven willen werknemers "controleren" en die moeten dan inklokken als ze beginnen en alles bijhouden. Dan sprokkelt iedereen de uren maar bij elkaar.
Op een langzaamaandag?quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:25 schreef Litpho het volgende:
Mogge M. Is vandaag jouw dag?
Haha, hey L. Ja, ik heb over een uur mijn mondeling. Dus trek me dadelijk even terugquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:25 schreef Litpho het volgende:
Mogge M. Is vandaag jouw dag?
Hehe..quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:27 schreef Sjowhan het volgende:
Op een langzaamaandag?
BIj mij komt het werk vaak van externen. Mensen die om vijf voor vier op vrijdagmiddag bellen en binnen een uur een antwoord willen op een vraag waar ze al weken mee zitten... zelfde principe dus als wat jij aankaart, aangezien wij op vrijdag tot 4 uur werkenquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
In de meeste bedrijven gaat dat dan ook gewoon op. Ik heb wel bij bedrijven gewerkt waar het werk gewoon elke dag afmoest (en dus ook het nodige aan structureel overwerk gedaan), maar er zijn grenzen. Iemand die mij op vrijdagmiddag trouwens overwerk komt brengen waar die persoon overduidelijk 's maandags al van op de hoogte was kan trouwens prima rekenen op de gevleugelde uitspraak "Maandag ben je de eerste".
Hulde voor je stagebededrijf. Daar kunnen een hoop andere bedrijven een voorbeeld aan nemen...quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:23 schreef Mike.Strutter het volgende:
Op mijn stageplaats was het heel anders geregeld. In posities waar het mogelijk was werd je gewoon beoordeeld op het werk dat je doet. De tijd die je daar in steekt maakt niet zoveel uit. Je bent ook niet verplicht om een bepaald aantal uren in de week te maken. Het is gewoon een kwestie van er voor zorgen dat je werk naar behoren af is.
Mijn stagebegeleider kwam altijd pas rond half 10/10 uur opdagen, hij wist van zichzelf dat hij voor die tijd toch niet effectief werkte en hij werkte dan tot de middag en ging dan een uur pauzeren en werkte daarna tot een uur of 4/5 afhankelijk van het werk dat er ligt.
Ik vind dat wel een mooi principe, maar veel bedrijven willen werknemers "controleren" en die moeten dan inklokken als ze beginnen en alles bijhouden. Dan sprokkelt iedereen de uren maar bij elkaar.
Wij moeten ook de uren schrijven. Dat is alleen niet voor de controle, maar voor de doorbelasting aan andere partijen. Bij mijn vorige werkgever moest ik ook iedere 5 minuten kunnen verantwoorden en 75% declarabele uren op een dag maken of zo. Dan worden die vijf minuten thee zetten dus ook op een klant geschrevenquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:23 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Mijn stagebegeleider kwam altijd pas rond half 10/10 uur opdagen, hij wist van zichzelf dat hij voor die tijd toch niet effectief werkte en hij werkte dan tot de middag en ging dan een uur pauzeren en werkte daarna tot een uur of 4/5 afhankelijk van het werk dat er ligt.
Nou ja, dat is niet helemaal hetzelfde voor mij. Een externe klant help ik op zo'n moment prima, want dat is een klant, en iedereen weet dat die niet op te voeden zijn. Een interne manager die vier dagen wacht om een opdracht op het laatste moment uit te delen aan de andere kant, tja, dat is een heel ander verhaalquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
BIj mij komt het werk vaak van externen. Mensen die om vijf voor vier op vrijdagmiddag bellen en binnen een uur een antwoord willen op een vraag waar ze al weken mee zitten... zelfde principe dus als wat jij aankaart, aangezien wij op vrijdag tot 4 uur werken.
Dat heeft inderdaad vooral met grootte te maken en niet zo zeer met het verschil tussen de publieke en private sector.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Een groot bedrijf als dit werkt net als een overheidsinstelling hoor. Stroperig.
Jij zou uren overwerken iedere dag? Ieder zijn ding, natuurlijk, maar zoals ik al aangaf is dat niet mijn ding. Ik vind mijn vrije tijd veel te leuk. Dus om vijf uur gaat de knop omquote:Op maandag 29 oktober 2007 09:25 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat lijkt me niets.. Ben blij dat jij er blij mee bent hoor![]()
Ik bedoelde meer dat het op hetzelfde neerkomt dat er vlak voor sluitingstijd nog even wat binnenkomt, wat ook eerder had kunnen worden gedaan. Natuurlijk ga ik niet om vijf uur stipt de telefoon ophangen omdat de werkdag dan voorbij is, maar als ik echt langer dan 15 minuten wat moet gaan uitzoeken, dan zijn ze de volgende werkdag toch echt de eerstequote:Op maandag 29 oktober 2007 09:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet helemaal hetzelfde voor mij. Een externe klant help ik op zo'n moment prima, want dat is een klant, en iedereen weet dat die niet op te voeden zijn. Een interne manager die vier dagen wacht om een opdracht op het laatste moment uit te delen aan de andere kant, tja, dat is een heel ander verhaal.
Wat denk je zelf Sherlock?quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:31 schreef DaMart het volgende:
Jij zou uren overwerken iedere dag? Ieder zijn ding, natuurlijk, maar zoals ik al aangaf is dat niet mijn ding. Ik vind mijn vrije tijd veel te leuk. Dus om vijf uur gaat de knop om.
Veel succes!quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:37 schreef MNR het volgende:
[..]
Wat denk je zelf Sherlock?
Nee, ik vind een vast rigime niets. Ik houd ervan om door te werken als ik me gedreven voel en ik houd ervan om eerder naar huis te gaan als ik 'a day off' heb. En buiten dat houd ik van flexibele werktijden. Als een kantoor inlooptijden heeft tussen 7.30 en 9u heeft dat gevoelsmatig een prettigere invloed op mij.
Maar goed, ik ben er weg van, zenuwen beginnen ook al op te komen (irritant is dat altijd). Tot vanmiddag.
Dat heeft niks te maken met de grootte van de organisatie, dat heeft vooral te maken met samenhang in de organisatie. Mijn vorige werkgever hoorde tot het MKB, en ook die voldeden met vijftig medewerkers prima aan de criteria voor stroperig. Dit verschijnsel zie je vooral terug in taakgeörienteerde organisaties. Daarmee houd je de 'over de muur' en de 'not invented here' symptomen in stand.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heeft inderdaad vooral met grootte te maken en niet zo zeer met het verschil tussen de publieke en private sector.
Heb je wel zin in de voldoende die je ervoor gaat halen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:47 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik heb echt geen zin in dit tentamen.
Ik ben er niet zo zeker van dat ik er een voldoende voor ga halen. Vandaar dat ik er ook geen zin in heb.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:51 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Heb je wel zin in de voldoende die je ervoor gaat halen?
Een 5,5 is genoeg toch?quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:53 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo zeker van dat ik er een voldoende voor ga halen. Vandaar dat ik er ook geen zin in heb.
Dat ligt er maar net aan hoe goed ik de interpretatie heb gedaan.quote:
Als je er vrijwel zeker van bent dat je het niet gaat halen, probeer dan die 5,5 binnen te slepen. Ben je bang dat je de stof niet over kunt brengen ("dat ligt er maar net aan... heb gedaan") probeer dan vooral rustig te blijven en niet te hoge eisen voor jezelf te stellen, kun je veel helderder denken.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:58 schreef TwistedDarling het volgende:
Dat ligt er maar net aan hoe goed ik de interpretatie heb gedaan.
Maar bij een 5,5 mag ik iig herkansen als dat cijfer niet hoog genoeg is.
In het ergste geval moet je het nog een keer overdoen. Dan weet je in ieder geval wat je kunt verwachten de volgende keer...quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:58 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe goed ik de interpretatie heb gedaan.
Maar bij een 5,5 mag ik iig herkansen als dat cijfer niet hoog genoeg is.
Het is te vroeg. Ik las die laatste zin als "Voor Evert"quote:
Ik ben daar wel zeker van.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:53 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo zeker van dat ik er een voldoende voor ga halen.
Hoe groter de organisatie hoe beperkter het zicht op de activiteiten en daarnaast zijn er veel meer mensen die ergens wat van (denken te moeten) vinden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:39 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met de grootte van de organisatie, dat heeft vooral te maken met samenhang in de organisatie. Mijn vorige werkgever hoorde tot het MKB, en ook die voldeden met vijftig medewerkers prima aan de criteria voor stroperig. Dit verschijnsel zie je vooral terug in taakgeörienteerde organisaties. Daarmee houd je de 'over de muur' en de 'not invented here' symptomen in stand.
En dus heeft hij rust. In tegenstelling tot jij. Q.E.D.quote:
Alsof die kat het zo slecht heeftquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dus heeft hij rust. In tegenstelling tot jij. Q.E.D..
Heerlijk toch! Soms zou ik willen dat ik een kat was, alleen maar om dat luie leventjequote:Op maandag 29 oktober 2007 10:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alsof die kat het zo slecht heeft. Vannacht heeft hij het halve bed geclaimed. Vanmorgen lag hij op zijn rug te maffen en toen ik net weg ging lag hij lui te doen in een heerlijke stoel. Het beest eet, drinkt en slaapt alleen maar
.
Hoelaat ben je in godsnaam begonnen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:25 schreef Q. het volgende:
Oeh, ik zit al bijna aan de helft van mn werkdag.
6.35.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:33 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Hoelaat ben je in godsnaam begonnen?
Een goede trouwens!
Respect! Ik wordt wakker om 7.15, 3 dagen in de week. En dat vind ik al moeilijk...quote:
Allebei symptomen die prima terug te redeneren zijn naar de samenhang in de organisatie. Als jij als organisatie de producten / resultaten weet die je oplevert, dan kun je daar op hoog niveau een samenhang in bepalen. Dat kun je vervolgens verbijzonderen naar de werkvloer. Ieder niveau zijn eigen mate van detail.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe groter de organisatie hoe beperkter het zicht op de activiteiten en daarnaast zijn er veel meer mensen die ergens wat van (denken te moeten) vinden.
5:30 FTWquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:40 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Respect! Ik wordt wakker om 7.15, 3 dagen in de week. En dat vind ik al moeilijk...
Ik verkoop mijn mac mini. Intresse?quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:58 schreef Q. het volgende:
[..]
5:30 FTW
Vandaag dan. Morgen ook nog denk ik. Daarna ga ik afbouwen naar 6:30.
Nee, toen moest ik gewoon even aan de zuurstofquote:Op maandag 29 oktober 2007 10:48 schreef Anthraxx het volgende:
Komt dat van het snelle looptempo van afgelopen woensdag?
Daar doet 'ie het ook niet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:36 schreef mcDavid het volgende:
PAUPER IE!Gebruik dan ook gewoon allemaal Fx. [ afbeelding ]
Dat ligt niet aan IE, maar aan ImageShack vs. Fok!quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:36 schreef mcDavid het volgende:
dat doe ik ookquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:36 schreef mcDavid het volgende:
Of jij gebruikt een andere uploader dan imageshack. Veel makkelijker voor iedereen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:53 schreef mcDavid het volgende:
joah maar als je network.http.sendRefererHeader op 1 zet heb je daar geen last meer van.
Ja, dat dusquote:Op maandag 29 oktober 2007 12:12 schreef mcDavid het volgende:
ja godver ik ga even voor ieder plaatje dat ik gegoogled heb eerst checken of het op imageshack gehost is.
Je moet wel de voorgeschreven ergonomische afstand blijven bewaren natuurlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:36 schreef Kuukske het volgende:
Húúúúú. Een tiet in mijn scherm.
En dat op het werkquote:Op maandag 29 oktober 2007 12:36 schreef Kuukske het volgende:
Húúúúú. Een tiet in mijn scherm.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:11 schreef MNR het volgende:
Wil even heel bescheiden melden dat ik een 8 had voor mijn mondeling Java [afbeelding]
Yayquote:Op maandag 29 oktober 2007 13:11 schreef MNR het volgende:
Wil even heel bescheiden melden dat ik een 8 had voor mijn mondeling Java
Mutsjequote:Op maandag 29 oktober 2007 13:19 schreef MNR het volgende:
Had het echt niet verwacht en maakte me nog wel zorgen.
Hey! Jij ook gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:16 schreef TwistedDarling het volgende:
Zo.
Dat ging nog best aardig en die interpretatie was ook boven mijn verwachting.
Een 8, dan mag ik best een 4 halen voor dat tentamen halen volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |