abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2007 @ 09:44:05 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54449638
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:31 schreef jpjedi het volgende:
Hoor onze Amerikaantjes nu toch eens.

En maar trots lopen wezen tegen die bush`s dat ze uit Nederland komen.

Sorry dat ik zo sarcastisch reageer maar de manier van posten is echt te zielig voor woorden. En laten we nu alsjeblieft een universiteit in de US niet gaan vergelijken met een universiteit in Nederland want dat is appels met peren vergelijken.
True

En inderdaad, hier Nederland bashen en daar een beetje de interessante en trotse Nederlander uit gaan hangen
pi_54449943
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:17 schreef jstiglitz het volgende:
Naar mijn (bescheiden) mening behoort het HBO tot een van de ergste excessen van de naoorlogse Nederlandse geschiedenis, en behoort het dientengevolge MET WORTEL EN TAK te worden uitgeroeid. Want laten we wel wezen, HBO'ers zijn niets dan tuig en voegen dan ook absoluut niets toe. Sterker nog, HBO'ers zijn een groot gevaar voor Nederland, en dan met name onze economie. Immers, zoals algemeen bekend, gaat Nederland langzaam maar zeker kapot aan een overschot aan managers. Voor elke arbeider zijn er tegenwoordig drie managers in dienst. En management kunnen we niet in de winkel verkopen; een door een arbeider geproduceerd daarentegen goed wel. Feitelijk, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, zijn de HBO'ers - met hun misplaatste management-ambities - dan ook de hele economische teloorgang van Nederland schuld.

Maar wees gerust HBO'ers, dit is een probleem dat is op te lossen. Namelijk door het HBO af te schaffen en het samen te voegen met het MBO. Belangrijk hierbij is dat de onverlaten hier geleerd dient te worden dat ze absoluut niet een managersfunctie moeten nastreven, maar een arbeiderspost. Zodoende neemt het aantal arbeiders toe en worden deze gecoördineerd door academische leidinghebbenden. De ideale wereld, me dunkt.

Begrijp me dan ook niet verkeerd, ik heb niets tegen HBO'ers maar tegen de uitwassen van de HBO'ers.
Als je als HBO'er gewoon netjes een arbeider wordt en belangrijk denkwerk aan academici overlaat dan hoor je mij niet klagen. Maar alsjeblieft ga geen, vaak door de overheid bedachte, managersfunctie innemen, want daar zijn andere mensen voor bedoeld. Een koe behoort immers ook niet te vliegen.
en dan hoorde ik gisteren iemand met een academische opleiding Rechten zeggen:

nah.. ga toch neits doen met rechten, ik word wel ergens manager...

ja.. 'ergens'
Ja doei.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:59:59 #128
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_54450980
quote:

De ideale wereld, me dunkt.
Ja, een wereld vol met Academici die alleen maar kunnen nadenken over wat anderen kunnen doen, daar schiet je iets mee op.
pi_54451191
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:59 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Ja, een wereld vol met Academici die alleen maar kunnen nadenken over wat anderen kunnen doen, daar schiet je iets mee op.
Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. 'Alle managers zouden academicus moeten zijn' is iets heel anders dan 'alle academici zouden manager' moeten zijn. Ik hoop dat je dat inziet, want uitleggen ga ik het niet.
pi_54451230
quote:
Naar mijn (bescheiden) mening behoort het HBO tot een van de ergste excessen van de naoorlogse Nederlandse geschiedenis, en behoort het dientengevolge MET WORTEL EN TAK te worden uitgeroeid. Want laten we wel wezen, HBO'ers zijn niets dan tuig en voegen dan ook absoluut niets toe. Sterker nog, HBO'ers zijn een groot gevaar voor Nederland, en dan met name onze economie. Immers, zoals algemeen bekend, gaat Nederland langzaam maar zeker kapot aan een overschot aan managers. Voor elke arbeider zijn er tegenwoordig drie managers in dienst. En management kunnen we niet in de winkel verkopen; een door een arbeider geproduceerd daarentegen goed wel. Feitelijk, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, zijn de HBO'ers - met hun misplaatste management-ambities - dan ook de hele economische teloorgang van Nederland schuld.

Maar wees gerust HBO'ers, dit is een probleem dat is op te lossen. Namelijk door het HBO af te schaffen en het samen te voegen met het MBO. Belangrijk hierbij is dat de onverlaten hier geleerd dient te worden dat ze absoluut niet een managersfunctie moeten nastreven, maar een arbeiderspost. Zodoende neemt het aantal arbeiders toe en worden deze gecoördineerd door academische leidinghebbenden. De ideale wereld, me dunkt.

Begrijp me dan ook niet verkeerd, ik heb niets tegen HBO'ers maar tegen de uitwassen van de HBO'ers.
Als je als HBO'er gewoon netjes een arbeider wordt en belangrijk denkwerk aan academici overlaat dan hoor je mij niet klagen. Maar alsjeblieft ga geen, vaak door de overheid bedachte, managersfunctie innemen, want daar zijn andere mensen voor bedoeld. Een koe behoort immers ook niet te vliegen.
jstiglitz is zeker zelf MBO'er (arbeider) en jaloers op de HBO'ers
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_54451276
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:11 schreef jschud het volgende:

[..]

jstiglitz is zeker zelf MBO'er (arbeider) en jaloers op de HBO'ers
Misselijkmakende insinuatie.
pi_54451310
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:13 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Je bent nog serieus ook?

Als er iemand zijn tekst hier misselijkmakend is dan is het de jouwe wel volgens mij hoor.
pi_54451410
gelukkig worden ook ALLE HBO-ers managers

ik heb zo'n grafhekel aan HBO-managers die ergens binnen stappen en denken 'ik ga hier de boel wel runnen' zonder dat ze enige vorm van vaardigheden in die sector hebben opgebouwd, laat staan interesse..

toen ik nog braaf vakkenvuller was bij de AH hadden we 'ineens' zo'n manager 'ja, die had ervoor geleerd', maar had geen idee hij het rijlen en zeilen in een winkel ging, laat staan dit filiaal.

Ik heb liever een ingewerkte MBO-er die zich heeft OPGEWERKT tot manager als baas, dan zo'n kinkel die denkt dat hij na 4 jaar alles wel weet

Zelf doe ik nu HBO, en ik ben van plan om niet, zodra ik klaar ben 'manager' te worden dat is uberhaupt niet mijn streven. Ik hoop zelfs ooit een eigen bedrijfje op te kunnen zetten, na eerst een hoop jaartjes ervaring op te doen op mijn vakgebied. Maar zonder werkervaring in een bepaalde sector, kun je naar mijn mening nooit een goede manager worden

dus wat dat betreft heeft glitz een klein beetje gelijk, misschien. Maar je moet niet het hele HBO daarmee afschrijven want er zijn ook genoeg academici die na het VWO 'gewoon maar een opleiding' zijn gaan doen om 'met dat papiertje een willekeurige managersfunctie' te kunnen gaan doen '

Je hebt onder HBO-ers, WO-ers en MBO-ers 'rotte appels' en 'goede appels'
Ja doei.
pi_54451428
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:15 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Je bent nog serieus ook?
Wat doet je vermoeden dat ik niet serieus ben?
pi_54451474
je nogal extremistische arrogantie, denk ik
Ja doei.
pi_54451498
Ik ben een HBO-er, en ik produceer iets. Ben ik nu verknipt pappa?
pi_54451513
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:13 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Een begrijpelijke insinuatie op een misselijkmakende ongefundeerde domme tekst
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  donderdag 8 november 2007 @ 11:30:39 #138
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_54451629
er zijn volgens mij managers op alle niveau's
als je een hekel hebt aan managers, moet je die niet gaan verwarren met hbo-ers
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  donderdag 8 november 2007 @ 11:57:13 #139
148736 brooklynzoo
pi_54452196
Gelukkig geldt nog altijd dat de mensen die de top bereiken beschikken over kwaliteiten die niet te "kopen" zijn zoals een HBO -of WO-papiertje. Uiteindelijk zullen de mensen die hart tonen voor de zaak, goed kunnen omgaan met medewerkers van laag tot hoog in de organisatie, inlevingsvermogen tonen en risico's durven nemen in de top eindigen.

Beste jstiglitz:

Als je als WO-er zo neerkijkt op de HBO-ers die jouw plannen moeten gaan uitvoeren, dan zul je nooit veel verder komen dan de positie van interim-manager. Die rol lijkt jou op het lijf geschreven. Misselijk mannetje.
pi_54452300
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:57 schreef brooklynzoo het volgende:
Beste jstiglitz:

Als je als WO-er zo neerkijkt op de HBO-ers die jouw plannen moeten gaan uitvoeren, dan zul je nooit veel verder komen dan de positie van interim-manager.
Pardon? Dit is al de tweede maal dat je aan mij een hersenspinseltje van jezelf toeschrijft. Ik kijk allerminst neer op HBO'ers. Integendeel, ik vind het buitengewoon nuttige arbeiders. Laat daar geen misverstand over bestaan.
  donderdag 8 november 2007 @ 12:04:28 #141
148736 brooklynzoo
pi_54452354
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:01 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Pardon? Dit is al de tweede maal dat je aan mij een hersenspinseltje van jezelf toeschrijft. Ik kijk allerminst neer op HBO'ers. Integendeel, ik vind het buitengewoon nuttige arbeiders. Laat daar geen misverstand over bestaan.
Een echte leider stimuleert een "arbeider" met managementkwaliteiten om de arbeiderstatus te ontgroeien.
Jouw visie doet me nog het meest denken aan die Fin die acht studenten omver schoot op basis van natuurlijke selectie.
pi_54452453
glitz had ergens ten tijde van meneer Hitler moeten leven. Hij had hem vast wel kunnen overtuigen niet alleen de joden, maar ook de HBO-ers uit te moorden

'arbeiders'

iemand die praat over anderen als 'arbeiders' is geen HBO/WO functie waard, zielig omhoogevallen paranoïde persoon
Ja doei.
pi_54452469
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:04 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Een echte leider stimuleert een "arbeider" met managementkwaliteiten om de arbeiderstatus te ontgroeien.
Jouw visie doet me nog het meest denken aan die Fin die acht studenten omver schoot op basis van natuurlijke selectie.
En dat is drie! Nergens beweer ik dat puur en alleen omdat HBO'ers de Nederlandse economie naar de filistijnen helpen dit geweld jegens hen zou rechtvaardigen. Nee, ik heb het nu echt gehad met jou en je toeschrijvingen. Goedemiddag!
pi_54452503
doei!
Ja doei.
  donderdag 8 november 2007 @ 12:12:17 #145
148736 brooklynzoo
pi_54452538
Ik vraag me ook af wat "Blitz" Glitz verstaat onder "arbeid" anno 2008. Uiteindelijk staren zowel Academici als HBO-ers 10 uur per dag naar een scherm en doen 'klikker-de-klik" met de muis. Jahh...arbeid
  donderdag 8 november 2007 @ 12:12:56 #146
148736 brooklynzoo
pi_54452563
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:09 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Goedemiddag!
Leg je nog wel even uit wat je onder "arbeid" verstaat?
  donderdag 8 november 2007 @ 12:15:24 #147
148736 brooklynzoo
pi_54452624
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:09 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Nergens beweer ik dat puur en alleen omdat HBO'ers de Nederlandse economie naar de filistijnen helpen dit geweld jegens hen zou rechtvaardigen.
"Met wortel en tak uitroeien"

Schaakmat sletje. En nu aan het werk!
pi_54452796
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:15 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Schaakmat sletje. En nu aan het werk!
Hij studeert nog denk ik zo
pi_54459038
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:15 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Schaakmat sletje.
Tegen al mijn principes zal ik toch nog een woord/post aan je besteden. Ik zei, en dat kan je gewoon teruglezen, dat het HBO, het Hoger beroepsonderwijs, uitgeroeid cq. afgeschaft dient te worden. Natuurlijk bedoelde ik daarmee niet de HBO'ers zelf, dat zou immers zinloze verspilling van arbeidskrachten zijn. Neen, de HBO'ers gaan, zoals ik reeds eerder voorstelde, naar het MBO.
quote:
En nu aan het werk!
Wat zei ik nou over HBO'ers en manager/directeur spelen? NIET DOEN.
  donderdag 8 november 2007 @ 17:18:25 #150
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54459586
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:56 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Tegen al mijn principes zal ik toch nog een woord/post aan je besteden. Ik zei, en dat kan je gewoon teruglezen, dat het HBO, het Hoger beroepsonderwijs, uitgeroeid cq. afgeschaft dient te worden. Natuurlijk bedoelde ik daarmee niet de HBO'ers zelf, dat zou immers zinloze verspilling van arbeidskrachten zijn. Neen, de HBO'ers gaan, zoals ik reeds eerder voorstelde, naar het MBO.
[..]

Wat zei ik nou over HBO'ers en manager/directeur spelen? NIET DOEN.
Dappere knul. Je hebt goed door hoe het in elkaar steekt, behalve dat je in dit topic beter niet de vergeefse moeite kunt doen om HBO'ers met rationele argumenten te overtuigen van iets. Ze kunnen namelijk logisch nadenken noch begrijpend lezen. Waarom sluit je je niet gewoon aan bij mijn pragmatische positie?
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:08 schreef Pool het volgende:
Een topic waarin HBO'ers toekomstige HBO'ers aanpraten dat je met HBO evenveel en even goede carrièrekansen hebt als met WO. Weet je wat, ik ga er niet eens mijn tijd aan verdoen om dat te ontkrachten. Ga lekker allemaal HBO doen, dan stijgt mijn universitaire titel alleen maar meer in waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')