Truequote:Op donderdag 8 november 2007 08:31 schreef jpjedi het volgende:
Hoor onze Amerikaantjes nu toch eens.
En maar trots lopen wezen tegen die bush`s dat ze uit Nederland komen.![]()
Sorry dat ik zo sarcastisch reageer maar de manier van posten is echt te zielig voor woorden. En laten we nu alsjeblieft een universiteit in de US niet gaan vergelijken met een universiteit in Nederland want dat is appels met peren vergelijken.
en dan hoorde ik gisteren iemand met een academische opleiding Rechten zeggen:quote:Op donderdag 8 november 2007 09:17 schreef jstiglitz het volgende:
Naar mijn (bescheiden) mening behoort het HBO tot een van de ergste excessen van de naoorlogse Nederlandse geschiedenis, en behoort het dientengevolge MET WORTEL EN TAK te worden uitgeroeid. Want laten we wel wezen, HBO'ers zijn niets dan tuig en voegen dan ook absoluut niets toe. Sterker nog, HBO'ers zijn een groot gevaar voor Nederland, en dan met name onze economie. Immers, zoals algemeen bekend, gaat Nederland langzaam maar zeker kapot aan een overschot aan managers. Voor elke arbeider zijn er tegenwoordig drie managers in dienst. En management kunnen we niet in de winkel verkopen; een door een arbeider geproduceerd daarentegen goed wel. Feitelijk, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, zijn de HBO'ers - met hun misplaatste management-ambities - dan ook de hele economische teloorgang van Nederland schuld.
Maar wees gerust HBO'ers, dit is een probleem dat is op te lossen. Namelijk door het HBO af te schaffen en het samen te voegen met het MBO. Belangrijk hierbij is dat de onverlaten hier geleerd dient te worden dat ze absoluut niet een managersfunctie moeten nastreven, maar een arbeiderspost. Zodoende neemt het aantal arbeiders toe en worden deze gecoördineerd door academische leidinghebbenden. De ideale wereld, me dunkt.
Begrijp me dan ook niet verkeerd, ik heb niets tegen HBO'ers maar tegen de uitwassen van de HBO'ers.
Als je als HBO'er gewoon netjes een arbeider wordt en belangrijk denkwerk aan academici overlaat dan hoor je mij niet klagen. Maar alsjeblieft ga geen, vaak door de overheid bedachte, managersfunctie innemen, want daar zijn andere mensen voor bedoeld. Een koe behoort immers ook niet te vliegen.
Ja, een wereld vol met Academici die alleen maar kunnen nadenken over wat anderen kunnen doen, daar schiet je iets mee op.quote:
Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. 'Alle managers zouden academicus moeten zijn' is iets heel anders dan 'alle academici zouden manager' moeten zijn. Ik hoop dat je dat inziet, want uitleggen ga ik het niet.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:59 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ja, een wereld vol met Academici die alleen maar kunnen nadenken over wat anderen kunnen doen, daar schiet je iets mee op.![]()
jstiglitz is zeker zelf MBO'er (arbeider) en jaloers op de HBO'ersquote:Op donderdag 8 november 2007 09:17 schreef jstiglitz het volgende:
Naar mijn (bescheiden) mening behoort het HBO tot een van de ergste excessen van de naoorlogse Nederlandse geschiedenis, en behoort het dientengevolge MET WORTEL EN TAK te worden uitgeroeid. Want laten we wel wezen, HBO'ers zijn niets dan tuig en voegen dan ook absoluut niets toe. Sterker nog, HBO'ers zijn een groot gevaar voor Nederland, en dan met name onze economie. Immers, zoals algemeen bekend, gaat Nederland langzaam maar zeker kapot aan een overschot aan managers. Voor elke arbeider zijn er tegenwoordig drie managers in dienst. En management kunnen we niet in de winkel verkopen; een door een arbeider geproduceerd daarentegen goed wel. Feitelijk, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, zijn de HBO'ers - met hun misplaatste management-ambities - dan ook de hele economische teloorgang van Nederland schuld.
Maar wees gerust HBO'ers, dit is een probleem dat is op te lossen. Namelijk door het HBO af te schaffen en het samen te voegen met het MBO. Belangrijk hierbij is dat de onverlaten hier geleerd dient te worden dat ze absoluut niet een managersfunctie moeten nastreven, maar een arbeiderspost. Zodoende neemt het aantal arbeiders toe en worden deze gecoördineerd door academische leidinghebbenden. De ideale wereld, me dunkt.
Begrijp me dan ook niet verkeerd, ik heb niets tegen HBO'ers maar tegen de uitwassen van de HBO'ers.
Als je als HBO'er gewoon netjes een arbeider wordt en belangrijk denkwerk aan academici overlaat dan hoor je mij niet klagen. Maar alsjeblieft ga geen, vaak door de overheid bedachte, managersfunctie innemen, want daar zijn andere mensen voor bedoeld. Een koe behoort immers ook niet te vliegen.
Misselijkmakende insinuatie.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:11 schreef jschud het volgende:
[..]
jstiglitz is zeker zelf MBO'er (arbeider) en jaloers op de HBO'ers![]()
Je bent nog serieus ook?quote:
Een begrijpelijke insinuatie op een misselijkmakende ongefundeerde domme tekstquote:
Pardon? Dit is al de tweede maal dat je aan mij een hersenspinseltje van jezelf toeschrijft. Ik kijk allerminst neer op HBO'ers. Integendeel, ik vind het buitengewoon nuttige arbeiders. Laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:57 schreef brooklynzoo het volgende:
Beste jstiglitz:
Als je als WO-er zo neerkijkt op de HBO-ers die jouw plannen moeten gaan uitvoeren, dan zul je nooit veel verder komen dan de positie van interim-manager.
Een echte leider stimuleert een "arbeider" met managementkwaliteiten om de arbeiderstatus te ontgroeien.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:01 schreef jstiglitz het volgende:
[..]
Pardon? Dit is al de tweede maal dat je aan mij een hersenspinseltje van jezelf toeschrijft. Ik kijk allerminst neer op HBO'ers. Integendeel, ik vind het buitengewoon nuttige arbeiders. Laat daar geen misverstand over bestaan.
En dat is drie! Nergens beweer ik dat puur en alleen omdat HBO'ers de Nederlandse economie naar de filistijnen helpen dit geweld jegens hen zou rechtvaardigen. Nee, ik heb het nu echt gehad met jou en je toeschrijvingen. Goedemiddag!quote:Op donderdag 8 november 2007 12:04 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Een echte leider stimuleert een "arbeider" met managementkwaliteiten om de arbeiderstatus te ontgroeien.
Jouw visie doet me nog het meest denken aan die Fin die acht studenten omver schoot op basis van natuurlijke selectie.![]()
"Met wortel en tak uitroeien"quote:Op donderdag 8 november 2007 12:09 schreef jstiglitz het volgende:
[..]
Nergens beweer ik dat puur en alleen omdat HBO'ers de Nederlandse economie naar de filistijnen helpen dit geweld jegens hen zou rechtvaardigen.
Hij studeert nog denk ik zoquote:Op donderdag 8 november 2007 12:15 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
"Met wortel en tak uitroeien"
Schaakmat sletje. En nu aan het werk!
Tegen al mijn principes zal ik toch nog een woord/post aan je besteden. Ik zei, en dat kan je gewoon teruglezen, dat het HBO, het Hoger beroepsonderwijs, uitgeroeid cq. afgeschaft dient te worden. Natuurlijk bedoelde ik daarmee niet de HBO'ers zelf, dat zou immers zinloze verspilling van arbeidskrachten zijn. Neen, de HBO'ers gaan, zoals ik reeds eerder voorstelde, naar het MBO.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:15 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
"Met wortel en tak uitroeien"
Schaakmat sletje.
Wat zei ik nou over HBO'ers en manager/directeur spelen? NIET DOEN.quote:En nu aan het werk!
Dappere knul. Je hebt goed door hoe het in elkaar steekt, behalve dat je in dit topic beter niet de vergeefse moeite kunt doen om HBO'ers met rationele argumenten te overtuigen van iets. Ze kunnen namelijk logisch nadenken noch begrijpend lezen. Waarom sluit je je niet gewoon aan bij mijn pragmatische positie?quote:Op donderdag 8 november 2007 16:56 schreef jstiglitz het volgende:
[..]
Tegen al mijn principes zal ik toch nog een woord/post aan je besteden. Ik zei, en dat kan je gewoon teruglezen, dat het HBO, het Hoger beroepsonderwijs, uitgeroeid cq. afgeschaft dient te worden. Natuurlijk bedoelde ik daarmee niet de HBO'ers zelf, dat zou immers zinloze verspilling van arbeidskrachten zijn. Neen, de HBO'ers gaan, zoals ik reeds eerder voorstelde, naar het MBO.
[..]
Wat zei ik nou over HBO'ers en manager/directeur spelen? NIET DOEN.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:08 schreef Pool het volgende:
Een topic waarin HBO'ers toekomstige HBO'ers aanpraten dat je met HBO evenveel en even goede carrièrekansen hebt als met WO. Weet je wat, ik ga er niet eens mijn tijd aan verdoen om dat te ontkrachten. Ga lekker allemaal HBO doen, dan stijgt mijn universitaire titel alleen maar meer in waarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |