Kolder. Hoelang werk jij al? Vertel eens? Nou?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:25 schreef Shivo het volgende:
Je kun wel hogerop komen zonder titels, maar meestal lukt dit alleen als je lange tijd bij hetzelfde bedrijf blijft. En dat is niet echt meer van deze tijd.
Veel succes dus met je job-hoppen.quote:They hate job-jumpers, too. Try to stay at one company for as long as you can. Clients want to hire someone with a long work history and a progressive career path.
Hahaha je bent me aan het stalken!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 05:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kolder. Hoelang werk jij al? Vertel eens? Nou?
Hier, laat ik even een vriend quoten die headhunter is:
[..]
Veel succes dus met je job-hoppen.
O ja: alleen bij entreeposities heeft een master's een paar honderd dollar per maand meer. Iemand met een BSc en werkervaring is daarentegen gelijk aan iemand met een MSc en geen enkel bedrijf differentieert tussen een BSc en MSc wanneer beiden werkervaring hebben. Behalve in Nederland misschien, waar alles nog lekker rigide met functieschalen e.d. gaat
Even ter aanvulling; waar ik werk heb je minimaal een Phd nodig en kom je als HBOer nergens. Zelfs niet als ie gedreven is (tenzij hij zo gedreven is dat ie een Phd gaat doenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 05:49 schreef jpjedi het volgende:
Denk ook dat het aan de bedrijfscultuur is gerelateerd. Bij ons bedrijf heeft men de voorkeur voor HBO vanwege de praktische benadering van zaken. WO-ers lopen vaker vast wanneer zaken daadkrachtig en snel moeten worden aangepakt.
Het voorkeursgevoel voor hbo is ook mede ontstaan door tot 3 maal toe het intreden van een WO-er mislukt is doordat de desbetreffende personen enkel werk van op hun niveau wilde uitvoeren. (Persoonlijk is dit ook de reden voor het hoger percentage werkeloosheid onder de marktbetredende WO-ers)
Maar er lopen ook wel WO-ers rond die voorbeeldig presteren en die we niet meer kunnen missen.![]()
Kan me ook weer voorstellen dat R&D geörienteerde bedrijven als Philips en Shell Chemie beter uit de voeten kunnen met een WO-er.
En de persoon blijft van invloed natuurlijk. Een gedreven HBO-er gaat per definitie verder komen dan een niet-ambitieuze WO-er. Maar het moet ook maar je doel zijn om tot het gaatje te gaan.
Als ik mijn eigen post teruglees zie ik nergens staan dat alle bedrijven alleen HBO of WO willen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 05:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Even ter aanvulling; waar ik werk heb je minimaal een Phd nodig en kom je als HBOer nergens. Zelfs niet als ie gedreven is (tenzij hij zo gedreven is dat ie een Phd gaat doen)
Ik heb bij meerdere multinationals gewerkt en raporteer eigenlijk altijd direct naar het MT (en hop nog steeds lekkerquote:Op woensdag 31 oktober 2007 05:13 schreef StefanP het volgende:
Hier, laat ik even een vriend quoten die headhunter is:
...
Veel succes dus met je job-hoppen.
O ja: alleen bij entreeposities heeft een master's een paar honderd dollar per maand meer. Iemand met een BSc en werkervaring is daarentegen gelijk aan iemand met een MSc en geen enkel bedrijf differentieert tussen een BSc en MSc wanneer beiden werkervaring hebben. Behalve in Nederland misschien, waar alles nog lekker rigide met functieschalen e.d. gaat
Dat is een slechte vergelijking, het percentage mensen dat de universiteit verlaat met alleen een bachelor is enorm in het buitenland. Het HBO is ook gewoon een bachelor dus wij hebben wel degelijk een goed geschoolde maatschappij. Persoonlijk denk ik dat het verschil tussen WO en HBO juist in nederland teveel uitgemeten wordt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 07:22 schreef Underdoggy het volgende:
Buitenland aub niet met NL vergelijken. Wij hebben echt belachelijk laag percentage dat daadwerkelijk een WO opleiding heeft afgerond. HBO is dan daarnaast in veel landen een redelijk onbekende onderwijsvorm.
Overigens denk ik dat het heel erg per sector verschilt. Technische/medische beroepen kan je vergeten zonder je papiertje. Management is al een hele andere wereld. Voor een traineeship waarvoor ik interesse had was gemiddeld 10% HBO en 90% WO. Overall denk ik dat je best ver kan komen als HBO'er maar dat je dan eigenlijk een WO'er bent die een te lage opleiding heeft gevolgd.
Beginnen met twee trimesters fulltime en dan de rest uitsmeren. Als de opbouw drie jaar gaat duren kun je ervan uit gaan dat je het er over twee jaar drukker mee hebt dan nuquote:Op woensdag 31 oktober 2007 06:46 schreef jpjedi het volgende:
Ik rapporteer aan mijn CEO en heb HAVO-MBO-HBO maar mis het zakelijke gedeelte in mijn opleiding. Dat wil ik gaan opvullen met een MBA. De firma betaald dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Punt is nu dat mijn baan erg druk is en ik midden in de opbouw ben van onze operaties in India voor de komende 3 jaar. Hoe moet ik dit in godsnaam combineren zonder te stoppen met werken.![]()
Veelal worden de "HBO Bachelors" in het buitenland gegeven aan een universiteit waar de studenten ook te maken krijgen met onderzoek. De HBO's in Nederland daarintegen hebben relatief weinig/geen menging met een wetenschappelijke omgeving. De Nederlandse HBO'ers hebben denk ik wel meer praktijk ervaring. Daarom ben ik van mening dat HBO_nederland niet gelijk is aan HBO_buitenland.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:19 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Dat is een slechte vergelijking, het percentage mensen dat de universiteit verlaat met alleen een bachelor is enorm in het buitenland. Het HBO is ook gewoon een bachelor dus wij hebben wel degelijk een goed geschoolde maatschappij. Persoonlijk denk ik dat het verschil tussen WO en HBO juist in nederland teveel uitgemeten wordt.
Ik zeg ook niet dat wij een slecht geschoolde maatschappij hebben, maar dat onze universiteiten meer elitair zijn dan een "gewone universiteit" in veel andere landen. Idd dat bachelor verhaal. Maar daarnaast zijn wij ook het meest extreem niet prestatie gericht qua onderwijs.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:19 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Dat is een slechte vergelijking, het percentage mensen dat de universiteit verlaat met alleen een bachelor is enorm in het buitenland. Het HBO is ook gewoon een bachelor dus wij hebben wel degelijk een goed geschoolde maatschappij. Persoonlijk denk ik dat het verschil tussen WO en HBO juist in nederland teveel uitgemeten wordt.
Maar tussen het uiteindelijke resultaat is het verschil een stuk kleiner. Laat een HBO-er een een Wo-er een GMAT doen en het verschil is bijna nihil. Mijn ervaring met een heel aantal onderwijsinstellingen is dat het nederlandse HBO van een hoger niveau is dan een buitenlandse bachelor maar dat nederlandse masters vrijwel gelijk liggen aan de buitenlandse.quote:Op donderdag 1 november 2007 21:49 schreef Space-Chinees het volgende:
Tussen HBO en WO zit wel een wereld van verschil tussen manier van lesgeven / doceren / onderwijs hoe je het ook wil noemen.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar de bachelors in de UK, dan zijn deze veel meer wetenschappelijk ingesteld dan de nederlandse HBO's dus waarschijnlijk hebben de bachelors in de UK over het algemeen een hoger intellectueel niveau dan de nederlandse HBO's (weet niet hoe het in andere landen is).quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:18 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Maar tussen het uiteindelijke resultaat is het verschil een stuk kleiner. Laat een HBO-er een een Wo-er een GMAT doen en het verschil is bijna nihil. Mijn ervaring met een heel aantal onderwijsinstellingen is dat het nederlandse HBO van een hoger niveau is dan een buitenlandse bachelor maar dat nederlandse masters vrijwel gelijk liggen aan de buitenlandse.
Maar een GMAT heeft dan ook weinig met onderwijs te maken. Ik heb nog nooit iemand horen zakken voor een MBA of aanverwanten. De werkelijke waarde van zo'n diploma ligt in de titel en het netwerk dat je er mee verkrijgt, ik vraag me af of het onderwijs ook wat toevoegt.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:18 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Maar tussen het uiteindelijke resultaat is het verschil een stuk kleiner. Laat een HBO-er een een Wo-er een GMAT doen en het verschil is bijna nihil. Mijn ervaring met een heel aantal onderwijsinstellingen is dat het nederlandse HBO van een hoger niveau is dan een buitenlandse bachelor maar dat nederlandse masters vrijwel gelijk liggen aan de buitenlandse.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |