Ok, je moet wel beseffen dat je niet binnen een paar weken je leven op de rails hebt. Hier zal jaren overheen gaan. Je wilt geen (profi) hulp zoeken. Prima, eigen keus, waarvan de concequenties ook weet.
Om te beginnen zie ik alleen maar de bekende slachtofferrol en pessimisme in je posts. De grote boze wereld tegen benzin. Athans, dat is jouw perceptie. En die is zo echt in je hoofd dat de dingen die je probeert vastlopen. De wereld moet je accepteren zoals je nu bent, maar doet het niet. Fout van de hele wereld, of fout van jou? Dit topic gelezen te hebben lijkt het me erg moeilijk om omgang met jou te hebben. Je nodigt het nou niet echt uit. Denk je dat als men je in deze rol nu zou accepteren je pessimisme om zal slaan in optimisme? Ik kan je nu al vertellen dat dat niet zo is. Je gaat je daarna druk maken als ze je een keer niet bellen, je gaat twijfelen of ze wel écht je maten zijn, etc. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, trust me.

Positiviteit moet uit jezelf komen en niet van anderen. Je zegt al vele acties ondernomen te hebben, die geen van allen werkten. Omdat je opgaf omdat je er niet meer in geloofde neem ik aan. Dus gooi ik het maar even over een andere boeg
Je zegt dat het moeilijk is in jouw situatie positief te denken. En godver, dat ís ook moeilijk. Maar begin daar eens mee. Dwing jezelf er toe. Als alles zo zwart is als je beweert was je allang voor een trein gesprongen, dus er zullen nog wel dingen zijn waar je wel van kan genieten. Focus
daar nou eens op. De leuke dingen die je hebt. Geniet van een goeie passage uit je favo boek. Of van je favo film.
Zoek naar kleine mooie positieve dingen om je heen als je over straat loopt. Je hoeft er niet eens mensen voor aan te spreken! De wereld is zoals ie is, het is maar welke onderdelen je eruit licht. Heeft alles te maken met uitstraling, en als je dit proces van perceptie maar lang genoeg volhoudt zul je je ook een positievere uitstraling aanmeten. En dat merken mensen om je heen ook aan je. Dan is het zelfs makkelijker om tot (sociale) actie over te gaan. Of jezelf tot studeren te zetten.
Je mag het gewauwel vinden

maar je hebt voor jezelf al veel opties doorgestreept. Think about it. Worked for me.