abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54310650
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:25 schreef releaze het volgende:
ik verbaas me er echt over hoe makkelijk mensen denken dat adviezen zo makkelijk op te volgen zijn. dat 'gewoon doen' zo makkelijk hoort te zijn. in bepaalde situaties en omstandigheden, mindsets van mensen is het gewoon ontzettend moeilijk, zijn ze nog lang niet zo ver om dat ene stapje te maken omdat ze een miljoen doemscenario's in hun hoofd hebben zitten, allemaal redenen waardoor ze niet de energie in hun benen kunnen krijgen om naar de dokter, de psych, of de ouders te lopen. dat is gewoon heel complexe materie, vaak kunnen mensen het pas als ze de druppel die de emmer doet overlopen gezien en ervaren hebben en innerlijk weten, overtuigd zijn van wat ze moeten doen. bezin lijkt nog niet zo ver te zijn, maar dat moment komt wel. Vandaag, morgen, volgend jaar.
slotje dan maar?
pi_54497675
benzin, nog steeds depri?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 10 november 2007 @ 03:11:10 #53
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_54498609
Met alle respect TS, je zit nog op de middelbare school. WTF is zo'n profielwerkstuk nou? Dat ding maak je in een dag en dan krijg je een 8. That's how I did it. Waar maak je toch zo druk om? Ben je nou echt zo'n slappeling en is de wereld echt zo CRUEL? Nee toch? Ga er gewoon voor en houd jezelf niet heel de tijd voor dat het allemaal zoveel moeite kost. Ga er voor zitten maak er wat van, doe je dat niet, ga dan maar gewoon een uitkering trekken en val ons niet lastig.

DOEI!
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_54505001
Ja man... Kom op zeg je hebt al 1000 topics gestart die op het zelfde neer komen. Elke keer geven we je advies en veel doe je er niet mee. Je gaat wel hardlopen, meer aan huiswerk doen etc, maar je kapt er snel mee omdat je er geen zin in hebt en dan voel je je alleen nog maar kutter... Je moet dingen gaan doen die je LEUK vindt!! EN stop eens met dat slachtoffer rolletje, je voelt je kut, onderneem dan ook actie en ga niet de hele dag op youtube zitten want dat helpt ook niet... Ik weet 100% zeker dat jij hulp nodig hebt, en het zal werken ooK!! Erger dan dit kan toch bijna niet? wil je zo verder leven? Topics openen en hetzelfde herhalen helpt niet, wij kunnen jou niet echt helpen via een forum! En hoe weet jij nou dat je ouders er niet blij mee zullen zijn? En als dat zo is so be it! Wat heb je te verliezen?! jonge het leven is kort dus al die tijd dat jij op youtube zit is gewoon weggegooid. Dus, zoek hulp en ga dingen doen die je leuk vind, hierdoor krijg je meer energie, voel je je beter en zul je ook meer motivatie krijgen. maar bedenk ook dat je dingen moet proberen, miss denk je eerst van dit lijkt me niks maar achteraf is het juist goed geweest. Je komt er echt niet alleen uit!!

Later! Ik ga huiswerk maken, naar FC Twente en de stad in!

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefanovich op 10-11-2007 15:13:34 ]
pi_54505180
Het is voor TS lastig natuurlijk om de stap tot hulp te zetten. Als we hem nog even stimuleren, gaat hij misschien wel erover nadenken
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_54505220
Ik denk dat je nog niet graag genoeg wilt, als je echt wilt en je staat achter jezelf dan ga je vanzelf over tot actie. Willen en wilskracht heb je in verschillende soorten en maten, denk dat het nodig is dat je meer dan 100 % moet willen als het jou zoveel moeite kost. Wie weet veranderd er pas wat als de situatie meer uit de hand loopt? Dat je nog steeds niet het nut inziet van actie ondernemen.
Genieten is toegestaan!!!
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:18:05 #57
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54505365
Dream on Emel. Al plant je nog 1000 topics, hij blijft niet tot actie ondergaan. Wel een bekend geval. Je hebt depressieve mensen die hulp willen en niet willen, omdat ze bang zijn voor verandering, ze zijn aan hun situatie gewend, wachten op een wonder of denken dat toch niks meer zal helpen en leven in de illusie dat er toch geen oplossing is en dat ze er zelf niks aan kunnen doen. TS is overduidelijk de niet-willer en daarom kan hier beter een slotje op. Als je na zoveel topics nog steeds geen advies opvolgt dan is dit enkel verspilling van moeite, tijd en ergernis.
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:29:13 #58
81237 releaze
best of both worlds
pi_54512003
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 15:18 schreef Shitonya het volgende:
Dream on Emel. Al plant je nog 1000 topics, hij blijft niet tot actie ondergaan. Wel een bekend geval. Je hebt depressieve mensen die hulp willen en niet willen, omdat ze bang zijn voor verandering, ze zijn aan hun situatie gewend, wachten op een wonder of denken dat toch niks meer zal helpen en leven in de illusie dat er toch geen oplossing is en dat ze er zelf niks aan kunnen doen. TS is overduidelijk de niet-willer en daarom kan hier beter een slotje op. Als je na zoveel topics nog steeds geen advies opvolgt dan is dit enkel verspilling van moeite, tijd en ergernis.
hij is al met de helft van de adviezen begonnen (meerdere malen zelfs) maar heeft niet kunnen doorzetten.
pi_54515198
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 15:18 schreef Shitonya het volgende:
Je hebt willen en kunnen. Misschien is TS niet voldoende in staat om de adviezen te kunnen volgen. Het is voor ons makkelijk praten natuurlijk. Zo makkelijk is het niet om de stap te zetten tot hulp. Veel mensen hebben daar moeite mee.
  zaterdag 10 november 2007 @ 22:50:31 #60
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54515272
Weet niet hoeveel topics hij in totaal heeft gemaakt, maar zo te lezen al aardig wat. Lijkt me lichtelijk overdreven al gaat dit zo nog maanden verder zonder enige vooruitgang
pi_54515338
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:50 schreef Shitonya het volgende:
Weet niet hoeveel topics hij in totaal heeft gemaakt, maar zo te lezen al aardig wat. Lijkt me lichtelijk overdreven al gaat dit zo nog maanden verder zonder enige vooruitgang
Dat wil zeggen dat TS nog niet klaar voor is. We kunnen ook niet veel meer advies geven dan dat hij hulp moet gaan zoeken. Ik hoop echt dat hij het doet.
  zaterdag 10 november 2007 @ 22:59:23 #62
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54515445
Groffe schatting...denk dat zo'n 60 fokkers dat al hebben geadviseerd -_-
pi_54515528
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:59 schreef Shitonya het volgende:
Groffe schatting...denk dat zo'n 60 fokkers dat al hebben geadviseerd -_-
Nu is het aan hem
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:16:26 #64
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54515679
Edit: zeg dat maar niet, daar heeft TS niets aan

[ Bericht 70% gewijzigd door Emel op 10-11-2007 23:18:47 ]
pi_54515684
Ok, je moet wel beseffen dat je niet binnen een paar weken je leven op de rails hebt. Hier zal jaren overheen gaan. Je wilt geen (profi) hulp zoeken. Prima, eigen keus, waarvan de concequenties ook weet.

Om te beginnen zie ik alleen maar de bekende slachtofferrol en pessimisme in je posts. De grote boze wereld tegen benzin. Athans, dat is jouw perceptie. En die is zo echt in je hoofd dat de dingen die je probeert vastlopen. De wereld moet je accepteren zoals je nu bent, maar doet het niet. Fout van de hele wereld, of fout van jou? Dit topic gelezen te hebben lijkt het me erg moeilijk om omgang met jou te hebben. Je nodigt het nou niet echt uit. Denk je dat als men je in deze rol nu zou accepteren je pessimisme om zal slaan in optimisme? Ik kan je nu al vertellen dat dat niet zo is. Je gaat je daarna druk maken als ze je een keer niet bellen, je gaat twijfelen of ze wel écht je maten zijn, etc. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, trust me.

Positiviteit moet uit jezelf komen en niet van anderen. Je zegt al vele acties ondernomen te hebben, die geen van allen werkten. Omdat je opgaf omdat je er niet meer in geloofde neem ik aan. Dus gooi ik het maar even over een andere boeg

Je zegt dat het moeilijk is in jouw situatie positief te denken. En godver, dat ís ook moeilijk. Maar begin daar eens mee. Dwing jezelf er toe. Als alles zo zwart is als je beweert was je allang voor een trein gesprongen, dus er zullen nog wel dingen zijn waar je wel van kan genieten. Focus daar nou eens op. De leuke dingen die je hebt. Geniet van een goeie passage uit je favo boek. Of van je favo film. Zoek naar kleine mooie positieve dingen om je heen als je over straat loopt. Je hoeft er niet eens mensen voor aan te spreken! De wereld is zoals ie is, het is maar welke onderdelen je eruit licht. Heeft alles te maken met uitstraling, en als je dit proces van perceptie maar lang genoeg volhoudt zul je je ook een positievere uitstraling aanmeten. En dat merken mensen om je heen ook aan je. Dan is het zelfs makkelijker om tot (sociale) actie over te gaan. Of jezelf tot studeren te zetten.

Je mag het gewauwel vinden maar je hebt voor jezelf al veel opties doorgestreept. Think about it. Worked for me.
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:42:54 #66
191163 J-heronimus
Ulpia Noviomagus Batavorum
pi_54516143
Edit: je hoeft niet te reageren hier

[ Bericht 85% gewijzigd door Emel op 11-11-2007 00:00:14 ]
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:52:57 #67
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54516329
Edit: nee dus

[ Bericht 95% gewijzigd door Emel op 11-11-2007 00:01:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')