harrypiel = trieste nerd die voor nerdprojectjes spamt in z'n sigquote:
Zal wel Frans zijn. Doen Fransen ook altijd met -er- uiteinden. vraag je ze om een Duitse achternaam uit te spreken, ik doe maar Schumacher. Sjoemakèèèèr..quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:29 schreef Scootmobiel het volgende:
Mijn vader spreekt 'helikopter' al z'n hele leven uit als helikoptèèr, net als de laatste lettergreep van 'elitair' dus. Geen idee waar-ie dat vandaan haalt, want hij is voor de rest erg goed in Nederlandse taal...![]()
Tja, ik vind het echt niet klinken, en er niet uitzien, dat Brits, maar goed, je moet inderdaad wel consequent zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2007 08:45 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen dat 'oto' de goede uitspraak is: automobiel komt immers uit het Frans, en slechts indirect uit het Grieks.
Wat niet wil zeggen dat ik ook 'oto' zeg. Het klinkt zo suf.
Overigens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Router :
[..]
Ik zeg voortaan ook roeter. Ik zeg ook geen èèsk en cèèn't, ik schrijf colour en geen color, dus roeter.
Goed articuleren werkt ook wel, en het klinkt minder achterlijk. Ik gebruik nooit zeuven en het gaat altijd goed.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook. Face to face is het niet nodig maar over de telefoon heb je nogal eens spraakverwarring over negens en zevens.
Maar de band Bougies spreekt het uit als "Bouw-gies". Of is dat een Groningcisme?quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:03 schreef DrDurden het volgende:
boezjies toch?
Dikke snikkel. Ik let er de laatste tijd op, met name in telefoongesprekken. Maar als je zeven zegt wordt er 3 van de 4 keer gevraagd "sorry, 7?", terwijl ze bij zeuven meteen weten wat ik zeg. Dus ik blijf lekker zeuven zeggen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, die staat ook zeker in de top 10. En dan zeggen ze: "Ja, maar anders lijkt het te veel op negen." Ja, behalve als je het gewoon normaal uitspreekt, een Z is toch heel anders dan een N.
Dat is een logisch gegeven in de taalkunde. Volgens mij zegt iedereen "tampasta".quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:09 schreef Cheiron het volgende:
Tampasta zeg ik trouwens ook, dat realiseerde ik mij niet eens..
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:59 schreef netnord het volgende:
Het is dus joret de mar en niet loret de mar![]()
Ik zeg ook altijd tampasta, ipv tandpasta. Ik ben een boer denk ik
Laat me raden: rechtenstudent, of juridische lui in de familie of omgeving?quote:
Nee, fulltime techneut. Volgens de Van Dale kan notwaar ook, maar ik vind het geen gehoor. Je zegt toch ook geen rekwisitwaar?quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Laat me raden: rechtenstudent, of juridische lui in de familie of omgeving?
Ik heb dat altijd al gek gevonden. Je zegt toch ook niet contradictóór?
Ook een juridische term. Juristen zijn daar een beetje apart in. Je zegt niet "boudóór", "contradictóór", "pegnóór", "stagióór"?quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, fulltime techneut. Volgens de Van Dale kan notwaar ook, maar ik vind het geen gehoor. Je zegt toch ook geen rekwisitwaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |