Nou bewijS dan!!! WANT ik geloof je niets!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:44 schreef Sapstengel het volgende:
Ik gisteren nog.
vaa·nie·jəquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:50 schreef netnord het volgende:
WTF is er mis met vanielje. Ik zei vroeger altijd vaniele ofzo, maar ik dacht dat vanielje juist goed was :|
Zonder die 'l', is ook pas 3x eerder in dit topic vermeld hoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:02 schreef bijdehand het volgende:
KappiesjonDat zegt echt niemand
en vanielje sprek je toch zo uit?
![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:59 schreef netnord het volgende:
Ik zeg ook altijd tampasta, ipv tandpasta.
ik ken iemand die het over de catalogus heeftquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:19 schreef Blapiet het volgende:
Ik had ooit een collega die het steevast over de catagolus had.. hilariteit alom, dat kan ik je verzekeren.
Of van die mensen die Catalogus zeggen met de klemtoon op de 'lo' i.p.v. op de 'ta' zoals het hoort.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:19 schreef Blapiet het volgende:
Ik had ooit een collega die het steevast over de catagolus had.. hilariteit alom, dat kan ik je verzekeren.
Juist.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:22 schreef Meddo het volgende:
[..]
ik ken iemand die het over de catalogus heeft![]()
Oto is dan weer wel goed dacht ik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:28 schreef RWest het volgende:
Nog erger: mensen die Clown als Kloon uitspreken...
Of Oto zeggen ipv Auto
Hoe spreek je tequilla dan uit ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:38 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is daar mee?
Bijvoorbeeld een woord als "Vanille", wat door de helft van Nederland standaard wordt uitgesproken als "Vanielje". Of "Tekielja" als ze "Tequila" bedoelen. Nu zijn Spaanse woorden misschien lastig, maar ook bij andere woorden gaat het verkeerd. "Capuchon" wordt 9 van de 10 keer iets als "Kappiesjon" en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden..
Gewoon, Tekiela. De L gewoon als L.quote:
notulen is dan wel weer goedquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:20 schreef Floripas het volgende:
Mensen die normalíter, notúlen en catalógus zeggen zijn ook duf.
http://www.youtube.com/watch?v=zISyZXcgpuIquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gewoon, Tekiela. De L gewoon als L.
Het zijn trouwens een beetje dit soort mensen, die het altijd doen: http://www.youtube.com/watch?v=oY6tWoV6I2s
Auto is geleend uit het (oud-)Grieks, en daarin spreekt men au gewoon 'op z'n Nederlands' uit.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:12 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Oto is dan weer wel goed dacht ik.
Ik hoor nooit iemand iets anders zeggen dan notúlen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:20 schreef Floripas het volgende:
Mensen die normalíter, notúlen en catalógus zeggen zijn ook duf.
Of zeven als zeuvenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:28 schreef RWest het volgende:
Of Oto zeggen ipv Auto
Bij mij is dat er echt uitgeramd. En in mijn papieren Van Dale staat inderdaad ook dat het zo moet.quote:
Almelooquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:28 schreef RWest het volgende:
Of Oto zeggen ipv Auto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |