Mensen als Peter R. de Vries zijn mensen waar je als Nederlander trots op kan zijn. Deze zaak is na 23 jaar verjaard, en hij heeft alles op alles gezet voor nieuwe aanknopingspunten. Morgen om 21.30 wijdt hij een hele uitzending aan deze oude verdwijningszaak.quote:NIEUWENDIJK - Peter R. de Vries gaat een ultieme poging doen om de zaak van de in 1984 verdwenen Germa van den Boom uit Nieuwendijk op te lossen. Een avond in de disco liep uit op een drama. De toen 19-jarige Germa werd op een zaterdag in juli 's nachts thuis afgezet door een buurjongen. Daarna is ze nooit meer gezien.
Jaren later en na vele uitvoerige politieonderzoeken wil Peter R. de Vries nog een allerlaatste poging wagen om meer te weten te komen over haar vermissing. Zondag besteedt hij aandacht aan de zaak in zijn programma op SBS6.
Mocht Germa het slachtoffer zijn geworden van moord, dan is de zaak inmiddels verjaard. Toch wil Peter R. de Vries de waarheid alsnog boven water krijgen, vooral voor de ouders. Die leven al 23 jaar in onzekerheid over het lot van hun dochter.
http://www.omroepbrabant.(...)ningszaak+Germa.aspx
Germa van den Boom
Mensen die het vuur uit de sloffen lopen om een zaak opgelost te krijgen zijn mensen waar je trots op moet zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:57 schreef amaranta het volgende:![]()
Dat is inderdaad iets om heel erg trots op te zijn ja![]()
vind ik ook.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:24 schreef TechXP het volgende:
Moord zou eigenlijk niet mogen verjaren.
Ja maar ook al weten ze na 23jaar of ze vermoord is, dan is altijd nog maar de vraag... door wie? en is hij/zij terug te vinden ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:24 schreef TechXP het volgende:
Ik ook.quote:
Er mogen nu mensen rondlopen die na x aantal jaren de moord opbiechten en dan niet vervolgt kunnen worden... dat is toch een rare gedachte? Kijk als het over kleine dingen gaat.. stelen enzo.. materialistische dingen.. dan heb ik nog iets van.. tsja.. was niet goed, maar daar is een grens te trekken. Maar moord... als er na 20 jaar nieuwe aanwijzingen komen en daarmee alsnog misschien de dader gepakt kan worden, dan is oneerlijk tegenover de nabestaanden (die er hun hele leven mee moeten leven) dat de dader niet vervolgt kan worden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:46 schreef Chinless het volgende:
Ja maar ook al weten ze na 23jaar of ze vermoord is, dan is altijd nog maar de vraag... door wie? en is hij/zij terug te vinden ?
Idd volledig mee eensquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:24 schreef TechXP het volgende:
Ja, voor de ouders zou het erg goed zijn om nou precies te weten wat er is gebeurd en wat nu precies het lot van hun dochter is. Naar alle waarschijnlijkheid is ze overleden, maar ouders willen natuurlijk zekerheid.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:23 schreef Jane het volgende:
Oh, niet vergeten! Wil ik wel even zien, inderdaad.
Zou geweldig zijn als het alsnog werd opgelost.
Inderdaad. Ik heb al een voorstukje gezien, waarin de uitzending werd aangekondigd. Ze lieten een onherkenbaargemaakte vrouw zien die door Peter aan de tand werd gevoeld. De oude vrouw, een dorpsgenoot van de vermiste, wilde absoluut niet praten.....:{ Toen Peter vroeg waarom , gaf ze aan dat ze bang was. Waarschijnlijk voor represailles.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:31 schreef milagro het volgende:
de voorstukjes gezien, en natuurlijk niet goed te interpreteren zo uit de context gerukt, maar toch een idnruk van "mensen die zwijgen, ms wel iets weten, maar liever geen gedoe willen", om wat voor reden dan ook... in de context vanaaf ms wel te begrijpen, maar voor die ouders ondragelijk, lijkt me, als je het idee hebt dat bepaalde mensen in je dorp wel iets gezien hebben, iets weten wat zou kúnnen helpen maar dat niet willen vertellen, of tot nu toe niet hebben willen vertellen.
volgens mij had PRdV sowieso al het plan opgevat om iets met cold cases te gaan doen, de politie om medewerking gevraagd, en dat gekregen, hij mag de dossiers inkijken etc, en zo kwam deze zaak dus ook aan de orde.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe is de aandacht van PRdV op deze zaak geraakt?
Ik las in het AD, dat een columnist van de plaatselijk krant er uitvoerig onderzoek naar had gedaan. Het schijnt dat hij de hulp van Peter R. de Vries ingeroepen had. Ik heb ook begrepen dat hij een paar jaar geleden er geen brood in zag. Maar nu kennelijk wel.....:{ Ik verwacht daarom wel nieuwe feiten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe is de aandacht van PRdV op deze zaak geraakt?
Ja, een bizarre verhaal. Er zijn vijf mogelijke verdachten. Ik vind de directe buren eigenlijk nog het meest verdacht. Die zwijgen nu als het graf. dit zijn dan je vaste eigen buren. Wat hebben die dan toch te verbergen zou je zeggenquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:03 schreef miss_i het volgende:
Ik heb het gezien... Als ik van dat rijtje verdachten moet "kiezen" gok ik toch op die oudere oom want vind het raar dat hij zomaar een paar keer langs d'r huis reed terwijl toen nog niet bekend was dat ze verdwenen was.
Of die naaste buren door dat telefoongesprek wat afgeluisterd is en door een aparte houding. Echter geloof ik niet dat het hele gezin ermee betrokken is, ik bedoel mama die schoonmaakt en papa en de zoon die het lijk weghalen... Ik geloof wel dat de zoon alles opgebiecht heeft aan z'n ouders misschien. Alleen vreemd dat die ouders dan het handje boven hun zoons hoofd houden.
MIJN ouders zullen me direct aangeven bij de politie en me zeker niet helepn als ik zoiets gedaan had.
Idd.. veel verdachten...niemand een waterdicht alibi...quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Uitzending gezien.
Moord verjaart niet meer. Dat is sinds kort in de wet gewijzigd. Het geldt volgens mij niet met terugwerkende kracht, dus oude moordzaken verjaren nog wel.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Echt raar dat moord verjaard, dat zou niet zo moeten zijn.
Ik ben benieuwd of er naar aanleiding van de uitzending nog nieuwe ontwikkelingen komen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Idd.. veel verdachten...niemand een waterdicht alibi...
Opmerkelijk vond ik ook het zeepsop verhaal... van de buurman... maar nog veel opmerkelijker de opmerking van de buurvrouw aan haar zoon,toen hij belde om te melden dat de politie hem wilde spreken over Gerda.
Moeder: "Kan je nu vrijuit praten?"
Zoon:"Nee, maar we gaan vanavond wel even door op deze zaak"
quote:Familie verwacht rumoer
door Joris Roes
Maandag 29 oktober 2007 - DEN BOSCH - De familie Van den Boom uit Nieuwendijk denkt dat in het dorp nieuw rumoer de kop opsteekt nu Peter R. de Vries gisteravond namen noemde van mensen die ooit gezien werden als mogelijke betrokkenen bij de verdwijning van Germa van den Boom.
Zie ook:
'Dader komt uit Germa's omgeving'
Slideshow image
De flyer die misdaadverslaggever Peter R. de Vries gisteren verspreidde in Nieuwendijk en omgeving. Sommige mensen plakten de flyer achter het raam. Foto Patrick Guitjens
De misdaadverslaggever besteedde bijna anderhalf uur aandacht aan de verdwijning van Germa, nu 23 jaar geleden. Hij deed dat op grond van het metersdikke politiedossier waar hij inzage in kreeg.
"Zelf hebben we natuurlijk tal van scenario's bedacht maar als je alles zo terug ziet is dat confronterend en emotioneel", aldus Henk Langerak, zwager van Germa. Het rumoer vreest hij niet. "Wij willen Germa terug en daar doen we alles voor."
Germa van den Boom (toen 19) verdween in de zomerse nacht van 28 op 29 juli 1984 uit het huis van de familie in Nieuwendijk in het Land van Heusden en Altena. Omdat er bloedsporen werden gevonden, ging de politie uit van een misdrijf. De dader werd nooit gevonden, ook niet door een coldcaseteam dat enkele jaren geleden nog eens 7000 uur aan de zaak werkte.
Peter R. de Vries is er van overtuigd dat de oplossing in de directe omgeving van Nieuwendijk te vinden is. Hij gaf daar verschillende aanwijzingen voor. "De sleutel van de achterdeur die altijd in de schuur hing, was verdwenen. Die sleutel wisten alleen bekenden te hangen." Daarnaast heeft de dader ruim de tijd genomen om het huis van de familie Van den Boom schoon te maken. "Er zijn bloedsporen weggepoetst. Dat doet alleen iemand die weet dat hij ongestoord zijn gang kan gaan." Germa was de nacht dat zij verdween alleen thuis. De rest van de familie Van den Boom was een weekeinde weg. De Vries schetste in zijn programma diverse scenario's van wat er gebeurd kan zijn.
De misdaadverslaggever, die 3,5 jaar geleden in de zaak dook, bezocht de toenmalige buurjongen van de familie Van den Boom.
Destijds had hij mogelijk een oogje op Germa. In de ogen van de recherche maakte dat hem verdacht. Bewezen werd dat nooit, net zoals de betrokkenheid van andere mogelijke verdachten.
De buurjongen wilde De Vries niet te woord staan, net zoals zijn moeder. Een andere buurjongen, die Germa in de nacht van haar verdwijning thuis afzette, sprak wel met De Vries. Over zichzelf en zijn inmiddels overleden vader, van wie ook gedacht werd dat hij mogelijk betrokken was.
Het leverde de recherche niets op, net zoals het nagaan van de gangen de toenmalige vriend van Germa, een oom en in een later stadium een cafébezoeker die de nacht van de verdwijning vol bloed een café instapte.
Vraagtekens zijn er nog steeds over de man die de week voor de verdwijning van Germa door de tuin van de familie sloop. Nooit werd hij gevonden. En de foto van de onbekende man in de portemonnee van Germa. Ook hij is tot op de dag van vandaag niet geïdentificeerd.
Het zijn aanwijzingen die De Vries hoop geven dat Germa wordt gevonden. "Dat verdienen haar ouders. Laat uw geweten spreken als u altijd heeft gezwegen. Dit moet ophouden."
De misdaadverslaggever kreeg bijval van de zeer emotionele toenmalige vriend van Germa. "Het heeft nog steeds invloed op mijn leven. Na 23 jaar moet dat ophouden."
http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article2078670.ece
Nee, daar heb ik geen begrip voor. Zeker als ze niets te verbergen hebben. Op deze manier maken ze zich juist erg verdacht. Het nooit zo zijn dat de zaak na zoveel jaar nog steeds niet is opgelost omdat anderen weigeren te praten.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:59 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Ik heb het gister ook gezien, maar af en toe vond ik Peter te ver gaan. Die mensen (dacht de buren) die niet met hem wilde praten omdat het voor hun een gesloten boek was, kon ik best begrijpen. Het is niet leuk dat als je er niets mee te maken hebt je zelfs 23 jaar later nog als mogelijke dader word gezien. Op een gegeven moment zou ik ook iets hebben van flikker op.
En dan bel je daarna je moeder opquote:En over die Kees die over de telefoon op zijn werk zei dat hij niet vrij kon praten snap ik ook wel. Je bent op je werk, en dan ga je het niet over zoiets hebben over de telefoon. Dat staat raar richting je medewerkers, ook al heb je het niet gedaan.
Dat zou kunnen uiteraardquote:En die sleutels...
Tja, wat als er toch een onbekende binnen is gekomen door een raam ofzo. En Germa had die sleutels die normaal altijd op dezelfde plek hangde in haar zak gestoken ofzo?
quote:
Het is natuurlijk een dieptrieste zaak, maar toen ik De Vries zijn 2VWO-experiment uit zag voeren in die wasbak, moest ik toch wel even lachen. Het was mij heel eventjes onduidelijk of ik te maken had met Koefnoen of TellSell... Dat moment zou ik toch wel op YouTube, ofzo, willen hebben...quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:20 schreef Frutsel het volgende:
Opmerkelijk vond ik ook het zeepsop verhaal... van de buurman...
Als die mensen alles al toch verteld hebben aan de Politie. Wat zouden ze dan nog tegen Peter R de Vries moeten vertellen? Hun zijn er gewoon klaar mee. 23 jaar lang worden ze al gezien als mogelijke dader. Dan denk je er klaar mee te zijn na 23 jaar, en dan staat Peter R de Vries opeens met een camera op je stoep. Ik zou er ook klaar mee zijn.quote:Nee, daar heb ik geen begrip voor. Zeker als ze niets te verbergen hebben. Op deze manier maken ze zich juist erg verdacht. Het nooit zo zijn dat de zaak na zoveel jaar nog steeds niet is opgelost omdat anderen weigeren te praten.
Als jij van moord verdacht zou zijn. Zou jij dan open en bloot over de zaak gaan praten op je werk?quote:En dan bel je daarna je moeder opOm te zeggen dat je het vanavond wel op de "zaak" zal terug komen
![]()
quote:Steeds dichterbij de waarheid’
NIEUWENDIJK - Nog even en de verdwijning van Germa van den Boom wordt opgelost. ,,We komen steeds dichterbij de waarheid.’’ Dat is de stellige overtuiging van Ad Mol uit Wijk en Aalburg, die al meer dan twee decennia geobsedeerd is door de raadselachtige verdwijning van de jonge inwoonster van Nieuwendijk op 28 juli 1984.
afbeelding vergroten De opsporingsposter van Germa van den Boom, waarop 10.000 gulden werd uitgeloofd.
Samen met Arie van der Stelt, buurman van Van den Boom, doet hij al jaren onderzoek naar de onopgeloste zaak. Eerst in zijn columns in een huis-aan-huisblad en later op zijn eigen website begon hij te schrijven over Van den Boom. ,,Die berichten leveren allemaal tips op van mensen die erover willen praten. Op die manier dragen ze allemaal iets bij aan de oplossing van haar verdwijning, die destijds een enorme impact had op alle Nieuwendijkers en dat in feite nog steeds heeft. Het is een dramatisch gebeuren.’’
De zaak móet daarom opgelost worden, vinden Van der Stelt en Mol. ,,Het houdt mij al die tijd al bezig en vanaf het begin het ik al het gevoel dat het oplosbaar is. Waarom ik er zo begaan mee ben? Ik heb zelf dochters van die leeftijd. Het had ons ook kunnen gebeuren.’’
Eind jaren tachtig vroeg de inwoner van Wijk en Aalburg al eens om toestemming aan Germa’s ouders om over de kwestie te mogen schrijven. Dat werd toen geweigerd, omdat ze rust wilden. ,,Vijf jaar geleden heb ik het nog eens gevraagd en toen kwam er wel groen licht. Ik geloof in de kracht van publiciteit. Door er over te blíjven publiceren, houd je druk op de zaak. Die mag dan verjaard zijn, maar er zíjn mensen die er van weten en als die nou eens gingen praten... Wij gaan net zo lang door tot het opgelost is.’’
Het is voor het tweetal gissen waar Peter R. de Vries aanstaande zondag mee komt. ,,Ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij informatie heeft waar wij niet over beschikken; we zijn er al zó lang mee bezig. Het enige verschil tussen hem en ons is dat hij inzage heeft gehad in het politiedossier en dat hebben wij niet. Wij hebben ook veel dossierkennis, maar dat komt allemaal uit de tweede hand.’’
Er zijn volgens Mol diverse aanwijzingen die er op duiden dat de dader gezocht moet worden in heel beperkte kring. ,,Er wordt vaak gewezen naar buiten, maar de dader zit heel dicht op de Dwarssteeg. Daar woonde Germa . Dat is onze heilige overtuiging. Een voorbeeld: Heel veel mensen hebben ergens om het huis een sleutel hangen, zodat ze altijd binnen kunnen. Dat was ook bij de familie Van den Boom het geval. Feit is dat die sleutel tot op de dag van vandaag nooit is teruggevonden. De moordenaar móet iemand zijn die van die sleutel wist. En wie weten dat nou? Dat moeten buren of mensen uit de directe omgeving geweest zijn. Dat kán niet anders. Hij of zij is die avond het ouderlijk huis ingegaan en heeft daar net zo lang zitten wachten tot Germa thuiskwam. Zó simpel is het.’’
Volgens Mol komen er 23 jaar na dato nog altijd vele tips bij hem en Van der Stelt binnen. ,,Je wilt niet weten hoeveel namen van mogelijke daders ik al heb gehoord.’’ Toch zit daar ook informatie tussen waarvan Mol claimt dat die wél betrouwbaar is. ,,Er zijn twee locaties waarvan we denken dat Germa daar begraven ligt. Allebei die plekken komen uit verschillende bronnen, dus dat zijn goede redenen om te denken dat Germa daar inderdaad ligt. Nee, ik zeg nog niet welke plekken. Eerst maar eens zien waar De Vries mee komt. ’’
De twee mannen zijn ook de deuren in Nieuwendijk langsgegaan om handtekeningen op te halen van mannen die hun DNA zouden willen afstaan in de hoop dat die informatie iets oplevert voor het onderzoek. Zevenennegentig mannen zegden hun medewerking toe, maar justitie wilde er niets van weten. Niet alleen, omdat de zaak verjaard is, maar ook omdat justitie niet inzag waarom iemand die zó lang heeft gezwegen nu ineens wél zou gaan praten. Ook toenmalig minister van justitie Donner werd aangeschreven, maar dat haalde evenmin iets uit.
In overleg met de ouders werd besloten de zaak voor te leggen aan Peter R. de Vries die aanstaande zondag zijn hele uitzending aan haar wijdt. ,,Afhankelijk van wat de tv-uitzending oplevert, willen we daarna gaan graven op die twee plekken. Daar hebben we een clubje mannen voor. Ja, dat klinkt tamelijk luguber inderdaad. Maar deze zaak móet gewoon opgelost worden. Dat is niet alleen belangrijk voor de ouders van germa, maar ook voor Nieuwendijk als gemeenschap. Nog altijd praat iedereen hier erover. Mensen wijzen ook naar elkaar. Dat maakt een gemeenschap ziek. Het wordt tijd dat Nieuwendijk van die oerzware last verlost wordt.’’
http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1766253.ece
Hebben ze wel alles verteld? Want ze wilden destijds eigenlijk niet meewerken aan het politieonderzoek. direct al niet. Dat is toch ERG vreemd?? En dat zijn dan je directe buren, die toch niets liever moeten willen dat de zaak toch wordt opgelost. Heel hun houding is zeer verdacht. Ze hoorden alles van hun buren, maar niets in de bewuste nacht?quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:29 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Als die mensen alles al toch verteld hebben aan de Politie.
Als ze niets te verbergen, en weten dat ze zelf in het reine zijn, dan moeten ze niets anders willeen dan meewerken om de zaak alsnog op te lossen.quote:Wat zouden ze dan nog tegen Peter R de Vries moeten vertellen? Hun zijn er gewoon klaar mee. 23 jaar lang worden ze al gezien als mogelijke dader. Dan denk je er klaar mee te zijn na 23 jaar, en dan staat Peter R de Vries opeens met een camera op je stoep. Ik zou er ook klaar mee zijn.
Ik vond het vreemd dat hij na dit telefoontje zijn moeder belde om te zeggen dat ze vanavond wel over "de zaak" zullen doorpraten.quote:Als jij van moord verdacht zou zijn. Zou jij dan open en bloot over de zaak gaan praten op je werk?
Ook hun gaan veel te diep in op het feit dat die sleutel weg is. Germa ging uit. Misschien had ze die sleutel toen wel mee om zelf binnen te komen. Toen ze thuis kwam heeft ze de deur geopend met die sleutel. Die heeft ze daarna in haar zak gestopt, omdat er toch niemand thuis zou komen die die sleutel nodig zou hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:36 schreef Camphusius het volgende:
'Steeds dichterbij de waarheid’
heel verhaal.....
ik snap dat ook niet, waarom dat niet gebeurt. Want Gijs W. was is overleden, maar is via het DNA van de kinderen uitgesloten.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:46 schreef Brammetje het volgende:
In dit verhaal hebben ze het ook weer over DNA, als dat zo is dan is het iig heel makkelijk om mensen uit te sluiten. Zoals de buren van de familie van den boom.
ik snap dat ook niet, waarom dat niet gebeurt. Want Gijs W. was is overleden, maar is via het DNA van de kinderen uitgesloten.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:46 schreef Brammetje het volgende:
In dit verhaal hebben ze het ook weer over DNA, als dat zo is dan is het iig heel makkelijk om mensen uit te sluiten. Zoals de buren van de familie van den boom.
quote:Een bezoek aan de Werkendamse politieman Johan Maaskant leverde niets op. Maaskant houdt zich vanaf de tweede week na Germa’s verdwijning er mee bezig. Met Arie ben ik bij Maaskant geweest en ik moet zeggen dat hij betrokken over de verdwijning praat, maar ook een lamgeslagen indruk achterlaat. Dat krijg je natuurlijk als je 20 jaar met een verdwijning bezig bent zonder een stap verder te komen. De openingen die ik als nieuweling zag wuifde hij weg als ouwe koek en verzekerde ons dat het Cold Case Team een halfjaar geleden er alles aan gedaan had en ook niks verder was gekomen.
Ik mag wel zeggen dat we niet geïnspireerd bij Johan Maaskant zijn vetrokken. Nee, we waren ’n beetje verslagen, we hadden iets verwacht en gingen met lege handen weg. Wat verwacht? Misschien een compliment of een vingerwijzing. Wel zei Maaskant: “Als de verdwijning van Germa door jullie opgelost zou worden, zit ik lelijk te kijken. Dan heb ik zaken over het hoofd gezien. Hoe vaak ik het dossier niet heb doorgespit. En collega’s gevraagd mee te lezen, want twee zien altijd meer dan een. Ook met elkaar zijn we niet verder gekomen.”
Een paar dagen na het bezoek aan Maaskant belde Arie en sprak: “Weet je wat ik ga doen?” Hij zweeg, ik hoorde hem zwaar ademhalen en wachtte rustig af. “Weet je wat ik van plan ben. Ik ga alle mannen die toen Germa verdween tussen de 16 jaar en ouder waren vragen of ze DNA af willen staan.”
Hij zweeg. Toen ik niet reageerde, vroeg hij: “En wat denk je daarvan.”
Het eerste wat bij mij boven kwam borrelen:” Dat is ’n enorme klus, beste Arie. Dan moet je ook achter de mannen aan die hier woonden en verhuisd zijn.”
Natuurlijk had Arie dat zelf ook al bedacht.
“Die lijst daar heb ik al aan gewerkt. Het moet lukken. De mensen hier willen best meewerken. En weet je wat we dan doen? Dan gaan we naar Officier van Justitie Korver. Want die gaat over Germa’s zaak.”
Wat een prutsers daar bij justitie. Het zal je kind maar zijn .quote:De heer Korver schonk voor Arie een stevige kop koffie in. Ik kreeg een bodempje met de opmerking: “U bent journalist hè?”
Nou was en ben ik dat niet, maar ik liet het maar zo en maakte het karwei van de heer Korver af door mijn kopje ook tot even onder de rand te vullen. Arie genoot; later, eenmaal buiten zou hij zeggen: wat een klein zielig manneke die Korver met die koffie. Hij liet zich wel kennen. Dat zijn nou van die geleerde mannen maar fatsoen hebben ze niet.
De heer Korver richtte zich nadrukkelijk alleen tot Arie, hij nam er alle tijd voor - als we koffie wilden, moesten we zelf maar inschenken wat we gehoorzaam deden – en gauw kwamen we aan de weet dat een grootschalig DNA onderzoek er niet inzat. Voor Justitie was de zaak niet meer interessant omdat ze een eventuele verdachte niet konden voorgeleiden; de termijn was verstreken. Natuurlijk wilde hij met een eventuele dader wel een gesprek aangaan. Wie weet heeft hij nog meer op zijn kerfstok. Maar voor de eventuele moord op Germa was de tijd van vervolging verstreken.
Om even nauwkeurig te zijn het lijstje waarom Justitie bij name van de heer Korver de zaak Germa van den Boom liever laat rusten.
MOTIVERING AFWIJZING
Dezerzijds bestaat niet de verwachting dat een positieve, zgn DNA-match, zal bijdragen tot de oplossing van de zaak.
De zaak is verjaard. Er zal niemand meer voor de rechter worden gebracht, laat staan veroordeeld.
Een DNA-match zou Justitie hoogstens bij een persoon brengen. Een persoon die – om welke reden dan ook – langer dan 18 jaar heeft gezwegen. Niet is in te zien waarom die persoon dan nu wel openheid van zaken zou geven.
Hoewel de selectie van de kandidaten voor het DNA-onderzoek zorgvuldig lijkt te zijn geweest, is een aanzienlijk aantal kandidaten inmiddels overleden.
De beslissing/keuze om al dan niet aan een DNA-onderzoek mee te werken dient in vrijheid te worden genomen. Voorkomen dient te worden dat die vrijheidkeuze onder (sociale)druk komt te staan.
Ja, je bent mij net voor . Ik had em ook al gevonden. Maar bedanktquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef Brammetje het volgende:
Dit is de website van de prive personen die ook aan het zoeken zijn:
http://www.admol.nl/
m.b.t het dna hieronder het volgende van de website
[..]
Inderdaad. Prutsers zijn het.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef Brammetje het volgende:
Wat een prutsers daar bij justitie. Het zal je kind maar zijn .
Goed bekeken. En gelukkig tips, hopelijk ook bruikbaarquote:Ruim 200 tips over Germa
door Joris Roes
Maandag 29 oktober 2007 - DEN BOSCH - De uitzending van Peter R. de Vries over de verdwenen Germa van den Boom uit Nieuwendijk heeft tot vandaag ruim tweehonderd tips opgeleverd. Bij de politie meldden zich twintig mensen, bij de redactie van De Vries tweehonderd. Zowel de politie als de De Vries bekijken welke tips het onderzoeken waard zijn.
De politie roept op politieonderzoeken.nl de hulp van het publiek in. Het is voor het eerst dat de politie Midden en West Brabant hier gebruik van maakt. De politie wil weten wie meer kan vertellen over de vermissing van de Nieuwendijkse. Er wordt gevraagd wie er destijds contact met Germa had en nog niet met de politie heeft gesproken, wie er destijds met Germa omging en nu nieuwe informatie heeft en waar Germa is.
Peter R. de Vries besteedde zondagavond bijna anderhalf uur aan de verdwijning in 1984 van de toen 19-jarige Germa. Naar het programma keken bijna 1,4 miljoen mensen. Daarmee was het één van de best bekeken programma's die dag.
http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article2078670.ece
Al 400 tips! Geweldig.quote:Veel tips verdwijning Germa van den Boom
NIEUWENDIJK - De politie heeft na de tv-uitzending van misdaadverslaggever Peter R. de Vries zondag tientallen tips over de verdwijning van Germa van den Boom uit Nieuwendijk binnengekregen. De Vries heeft al meer dan 400 tips gekregen.
De politie is voorlopig nog niet van plan het dossier rond de verdwijning te sluiten. Alle tips zijn welkom. De politie sluit namelijk niet uit dat de zaak nog helemaal niet verjaard is.
Rechercheurs van het cold caseteam in Breda willen opnieuw proberen om informatie te krijgen over wat het 19-jarige meisje is overkomen op zondag 29 juli 1984, de dag van haar verdwijning uit haar ouderlijk huis in Nieuwendijk. Dat is vooral bedoeld voor de 'achterblijvers', zoals familieleden. Het team verzamelt tips via de website www.politieonderzoeken.nl. De hoofdofficier van justitie in Breda heeft 15.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip.
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries meldde zondag in zijn programma dat mensen in de omgeving van Germa meer moeten weten over de zaak en dat ook moeten vertellen. Hij had inzage gekregen in de dossiers.
Toch dertig uit het dorp zelf.quote:Vijftig tips over verdwijning Germa van den Boom
NIEUWENDIJK/HILVERSUM Bij de politie zijn sinds zondagavond zo’n twintig tips binnengekomen over de verdwijning van Germa van den Boom.
Bij Peter R. de Vries kwamen ruim 400 reacties binnen. ,,Ongeveer dertig stuks daarvan zijn afkomstig uit Nieuwendijk. De rest is van mensen die willen meedenken, maar verder geen wetenschap hebben,’’ aldus de verslaggever.
Zowel de politie als De Vries kunnen nog niets zeggen over de bruikbaarheid van de meldingen. De verslaggever wijdde zondag zijn complete uitzending aan de verdwijning in 1984 in de hoop dat er alsnog duidelijkheid komt over wat er destijds gebeurd is.
Woordvoerster M. Erkens van de politie: ,,We zijn op dit moment bezig met het natrekken van alle tips. Dat hedeft uiteraard wat tijd nodig.’’ Zowel zij als De Vries kunnen nog niets zeggen over de bruikbaarheid van de meldingen.
http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1782744.ece
De Vries baseert het niet alleen op de die sleutel hoor. Er waren meer aanwijzingen dat het een bekende moet zijn geweest. Of in ieder geval dat die persoon wist dat de ouders op vakantie waren en Germa alleen thuis sliep. En dus rustig z'n gang kan gaan....en z'n slag kon slaan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
En de rest denkt mee... Zou er iemand tussen zitten die hem heeft gemaild over die sleutel die was verdwenen? Mijn inziens gaan ze te diep in op die sleutel, waardoor ze denken dat het een bekende moet zijn geweest.
Maar wie ben ik? Een domme MBOer.
Dat vind ik inderdaad ook zo raar. Bij alle scenario's die genoemd zijn, is de moord in de keuken gepleegd. Hoe komt dat bloed dan boven, en op de trapleuning?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:27 schreef Jane het volgende:
Ik vond het zo apart dat er ook aan het hout van het bed wat bloed was gevonden. Dat had ik nog niet eerder gehoord.
Belachelijk dat die buren niet willen praten. Zeker in zo'n kleine gemeenschap maakt dat ze alleen maar verdachtquote:
Vraag mij af wie het zijn. Vind het vreemd dat hij dan niet direct naar de politie is gestapt....quote:
NIEUWENDIJK - Germa van den Boom uit Nieuwendijk is om het leven gebracht door drie mannen. Het drietal heeft haar 23 jaar geleden ook spoorloos laten verdwijnen. Twee van de drie verdachten zijn inmiddels overleden.
Het zijn de conclusies van een langdurig onderzoek uitgevoerd door journalist en maatschappelijk werker Ad Mol uit Wijk en Aalburg.
Mol zegt de identiteit van de laatst levende verdachte te kennen. Recent heeft hij hem een brief geschreven, waarin hij de verdachte vraagt om de locatie aan te wijzen waar Germa van den Boom ligt begraven.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/89457932/Journalist:+drie+moordenaars+Germa+van+den+Boom.aspx
Misschien dat de verdachte/dader bij een aangifte bij de politie geen zin meer heeft om te zeggen waar ze is als hij aan de publieke schandpaal genageld wordt.quote:Op maandag 5 november 2007 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Bijna ontknoping van deze bizarre zaak?
[..]
Vraag mij af wie het zijn. Vind het vreemd dat hij dan niet direct naar de politie is gestapt....
Uitzending niet gezien. Maar wat waren de motieven, of werd daar verder niet bij stilgestaan?quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Uitzending gezien.
Heel gesloten gemeenschap.Houden liever de shit onder de pet
![]()
Bizar verhaal....Veel mogelijke verdachten![]()
1 buurjongen die hem thuisbracht ?
Waarom wil hij niet in beeld. Maar wilde wel praten.
2 directe buurjongen?
Wilt nu ook niet praten, wel erg verdacht.Leek toentertijd een oogje te hebben voor Germa. Ook heel verdacht is dat ze normaal alles hoorde, maar de bewuste dag niets.
![]()
Ik vind hen het meest verdacht.
3 Haar oom?
Ook vaag om een paar keer die zondag door de straat te rijden, terwijl hij nog niet kon weten dat ze toen al vermist was zonder daderwetenschap![]()
4 Haar toenmalige vriendje?
Geen sluitend alibi?. Ik vond hem nu wel erg emotioneel. Hij keek nogal zenuwachtig om zich heen en leek nogal te erg worstelen
![]()
5 De vader van de buurjongen die haar terugbracht ?
Tegenstrijdige verklaringen buurjongen en die van zijn ouders over kort na de thuiskomt van buurjongen en wat er in het kort na gebeurde.![]()
6 Die Gijs W.?
Geen DNA match.
7 Die vertegenwoordiger die Germa wel leuk vond en haar opzocht bij het VVV?
Alibi?
Werkelijk geen idee.
"Ik vond hem erg emotioneel." Nogal wiedes, alles wordt weer opgerakeld van zijn liefde die uit het leven is gerukt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef EchtGaaf het volgende:
4 Haar toenmalige vriendje?
Geen sluitend alibi?. Ik vond hem nu wel erg emotioneel. Hij keek nogal zenuwachtig om zich heen en leek nogal te erg worstelen
![]()
Het is dat ome Arie dood is, maar ik denk dat de nabestaanden van Arie het ook heel erg fijn vinden dat hun oom in verband wordt gebracht met pedofilie.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
Belangrijk om zeg maar verdachten aan te merken is idd dat je ook een mogelijk motief vermeldt en dit aannemelijk maakt, denk ik, en dan dus niet niet hearsay/achterklap/eigen verzinsels presenteert zoals 'Ome Arie houdt van erg jonge meisjes'.
Ad Mol volgens Omroep Brabantquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik hoorde vanochtend op de radio dat die journalist/maatschappelijk werker (die De Mol?)
Peter R. denkt aan sex als motief.quote:een brief had verzonden naar de enige van de volgens hem drie daders, die nog in leven is en antwoord afwacht. Maar ook in dat bericht geen motief.
Wat was het motief? Lustmoord in alle gevallen?
Het dossier bevat kennelijk nog wel zoveel sporen dat profilering mogelijk was. Modus operandi wijst vermoedelijk in de richting van een zedendelict.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uitzending niet gezien. Maar wat waren de motieven, of werd daar verder niet bij stilgestaan?
Het fotootje van de tot nu toe onbekende man werd in de portemonnee van Germa aangetroffen. Germa had de portemonnee kennelijk niet bij haar toen ze van de aardbodem verdween.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:48 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb deze zaak gemist, maar wat liet peter voor luguber fotootje zien in de afgelopen uitzending, was dat bij dat lijkt achter gelaten?
Een gezond wantrouwen is nooit verkeerd. Maar ik acht de kans heel klein dat hij er iets mee van doen heeft. Maar hij zal de eerste niet zijn die anderen met theatraal gedrag op het verkeerde been kan zetten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:19 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
"Ik vond hem erg emotioneel." Nogal wiedes, alles wordt weer opgerakeld van zijn liefde die uit het leven is gerukt.
Jij kan ook wel bij Peter R. werken.
Het zou inderdaad kunnen....quote:Op maandag 5 november 2007 22:16 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Misschien dat de verdachte/dader bij een aangifte bij de politie geen zin meer heeft om te zeggen waar ze is als hij aan de publieke schandpaal genageld wordt.
Wellicht dat redelijkheid meer oplevert, volgens mij was de zaak toch al verjaard dus zitten kan hij niet meer. De ouders hebben er dan meer aan dat hij anoniem blijft en zij weten waar Germa is dan dat hij 'gepakt' wordt en zij nog steeds onvindbaar blijft.
Mja, ik ben niet echt overtuigd door je.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een gezond wantrouwen is nooit verkeerd. Maar ik acht de kans heel klein dat hij er iets mee van doen heeft. Maar hij zal de eerste niet zijn die anderen met theatraal gedrag op het verkeerde been kan zetten.
Dat laatste is dus vreemd. Hij denkt aan lustmotieven, accoord, en gaat dan alle mogelijke mannen af. Mannen die in haar buurt waren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ad Mol volgens Omroep Brabant
[..]
Peter R. denkt aan sex als motief.
Voor de duidelijkheid, ik vind hem niet meer verdacht dan de anderen die in de uitzending als mogelijke verdachten zijn genoemd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:54 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mja, ik ben niet echt overtuigd door je.
Ome Arie is dood toch???quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik las in een krantje dat bij Oom Arie en buurjongen Kees dna ZOU zijn afgenomen. Echter geen match met de sporen die op PD waren aangetroffen.
Inherent aan profiling. Je brengt sporen met elkaar in verband------->modus operandi----->beschrijving mogelijke daders. Dit alles op basis van eerdere precedenten. Vergelijke bare zaken te over. Dan blijken het meestal mannen te zijn. Helaas.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste is dus vreemd. Hij denkt aan lustmotieven, accoord, en gaat dan alle mogelijke mannen af. Mannen die in haar buurt waren.
Maar waarom bekijkt hij vervolgens niet of dat motief, die van de lustmoordenaar, bij die mannen past? Behalve dan dat Ome Arie van erg jonge vrouwen hield, wat niet bewezen is. En trouwens welke man 'houdt' niet van jonge vrouwen?
Lustmoordenaars gaan vaker de fout in, dat zijn geen run of the mill mannen die van jonge vrouwen houden, zeker na 24 jaar zul je daarvan iets terug kunnen vinden.
Peter R. kan elke man wel als potentiële lustmoordenaar zien, 'omdat het mannen zijn en in de buurt van het slachtoffer gezien zijn'.
Klopt, al weet ik niet hoe lang. Die DNA afname heeft wellicht niet recentelijk plaatsgevonden.quote:
Ja, en als je dus afgaat, bij gebrek aan beter van een lustmoord, moet je ook aannemelijk maken dat een potententiële verdachte ook daadwerkelijk in aanmerking komt als lustmoordenaar, volgens mij. Over een periode van 24 jaar is dat wel te doen. Met die filosofie werkt het cold case team van de recherche o.m. ook. Kennis (echte kennis) omtrent mogelijke verdachten in de tussenliggende periode vrijgekomen dan wel mensen willen wél praten na zoveel jaar vanwege veranderde omstandigheden. En dan niet van het niveau hearsay/achterklap/eigen verzinsels (het is niet de sectie Maddie McCann op Fok!, zeg maar). En dus niet iedere man die mogelijkerwijs in contact is geweest met het slachtoffer publiekelijk aanmerken als een mogelijke lustmoordenaar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inherent aan profiling. Je brengt sporen met elkaar in verband------->modus operandi----->beschrijving mogelijke daders. Dit alles op basis van eerdere precedenten. Vergelijke bare zaken te over. Dan blijken het meestal mannen te zijn. Helaas.
Dat profiling nu eenmaal niet garant staat voor een beschrijving van wat er werkelijk is gebeurd; het zij zo. Het kan dus ook gruwelijk mis gaan. Kijk maar eens naar de ontvoering en moord op Gerrit Jan Heijn in 1987 toen profilers er helemaal naast zaten![]()
Maar bij opsporing moet je nu eenmaal ergens aan beginnen.
Dat eerste hoop ik dan maar...quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt, al weet ik niet hoe lang. Die DNA afname heeft wellicht niet recentelijk plaatsgevonden.
Een andere mogelijkheid is dat de DNA bij kinderen is afgenomen. Dat kan ook, nl. bij die Gijs W. was dat ook gebeurd en toen postum niet meer langer als mogelijke verdachte bestempeld.
quote:Alle Germa-tips nagetrokken
NIEUWENDIJK - De politie kan nog niets zeggen over de bruikbaarheid van tips over Germa van den Boom uit Nieuwendijk.
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries wijdde vorige week zijn hele tv-programma aan de verdwijning uit 1984 met de hoop dat er mensen met nieuwe informatie zouden komen. Er kwamen ruim twintig tips binnen. ,,We zijn nu bezig met het uitzoeken daarvan,’’ zegt M. Erkens van de politie. ,,Omdat het er veel waren, duurt dat vrij lang.’
http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1801891.ece
Je beschrijft inderdaad het gevaar van een programma als PrdVquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en als je dus afgaat, bij gebrek aan beter van een lustmoord, moet je ook aannemelijk maken dat een potententiële verdachte ook daadwerkelijk in aanmerking komt als lustmoordenaar, volgens mij. Over een periode van 24 jaar is dat wel te doen. Met die filosofie werkt het cold case team van de recherche o.m. ook. Kennis (echte kennis) omtrent mogelijke verdachten in de tussenliggende periode vrijgekomen dan wel mensen willen wél praten na zoveel jaar vanwege veranderde omstandigheden. En dan niet van het niveau hearsay/achterklap/eigen verzinsels (het is niet de sectie Maddie McCann op Fok!, zeg maar). En dus niet iedere man die mogelijkerwijs in contact is geweest met het slachtoffer publiekelijk aanmerken als een mogelijke lustmoordenaar.
Ja, en de Maddie McCann reeks, je reinste heksenjacht. Het is gelukkig Fok maar. Maar Peter R. gooit het de 'ether' in idd. Ik ben eigenlijk beter van hem gewend...quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je beschrijft inderdaad het gevaar van een programma als PrdVHoe ver kan en wil je gaan om het niet te laten ontaarden in een heksenjacht.
Het worden er steeds minder jaquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat duurt ook lang, maar 30 werd al 20?
quote:NIEUWENDIJK Ad Mol uit Wijk en Aalburg gaat uit laten zoeken of hij strafbaar is als hij de naam achterhoudt van degene die volgens hem Germa van den Boom uit Nieuwendijk heeft vermoord.....
"Als ik voor de weg zou kiezen om zijn naam aan justitie door te geven, zou hij juist nog meer in zijn schulp kruipen. Daar komt bij dat de zaak verjaard is en justitie toch niets meer kan met dergelijke gegevens.
http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1803088.ece
quote:NIEUWENDIJK Ad Mol uit Wijk en Aalburg gaat uit laten zoeken of hij strafbaar is als hij de naam achterhoudt van degene die volgens hem Germa van den Boom uit Nieuwendijk heeft vermoord.....
"Als ik voor de weg zou kiezen om zijn naam aan justitie door te geven, zou hij juist nog meer in zijn schulp kruipen. Daar komt bij dat de zaak verjaard is en justitie toch niets meer kan met dergelijke gegevens.
http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1803088.ece
Zat ik er niet echt ver naastquote:Op maandag 5 november 2007 22:16 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Misschien dat de verdachte/dader bij een aangifte bij de politie geen zin meer heeft om te zeggen waar ze is als hij aan de publieke schandpaal genageld wordt.
Wellicht dat redelijkheid meer oplevert, volgens mij was de zaak toch al verjaard dus zitten kan hij niet meer. De ouders hebben er dan meer aan dat hij anoniem blijft en zij weten waar Germa is dan dat hij 'gepakt' wordt en zij nog steeds onvindbaar blijft.
Kijk, als Mol de plank misslaat wordt-ie aangeklaagd natuurlijk. Blijkbaar is hij niet voor de volle honderd procent zeker ook en probeert hij via dit soort vage acties een beetje in de soep te roeren. PeterR. doet dat ook blijkbaar. Zoiets zou eventueel effect kunnen sorteren, ik weet niet. Overigens heeft-ie een concreet vermoeden waar Gerda begraven ligt; op zich zou hij natuurlijk al kunnen gaan graven, waarom doet-ie dat niet?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Motivatie van Ad Mol hiermee verduidelijkt.
Want denk jij ervan Ryan? Is hij strafbaar als hij die naam achterhoud?
dat was idd ter sprake toen VVD regeerde. met linkse kabinetten kun je dit soort wijsheden op je buik schrijven.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:53 schreef StateOfMind het volgende:
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat men de verjaringstermijn van iig moord af wou schaffen.
Dat klopt. Maar je moet het EXACT weten. Een lijk dat 2 meter diep in de grond ligt delf je niet zomaar. Je moet echt de exacte locatie weten anders is er geen beginnen aan....quote:Op woensdag 7 november 2007 09:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kijk, als Mol de plank misslaat wordt-ie aangeklaagd natuurlijk. Blijkbaar is hij niet voor de volle honderd procent zeker ook en probeert hij via dit soort vage acties een beetje in de soep te roeren. PeterR. doet dat ook blijkbaar. Zoiets zou eventueel effect kunnen sorteren, ik weet niet. Overigens heeft-ie een concreet vermoeden waar Gerda begraven ligt; op zich zou hij natuurlijk al kunnen gaan graven, waarom doet-ie dat niet?
Uit de intrigerende column van Ad Mol. http://www.admol.nl/AdMol/archiefcolumns/Aweek44.htmquote:Hoe is het die nacht gegaan? De persoon heeft gebruik gemaakt van de sleutel waar ik u vorige week over vertelde. Hij is naar binnen gegaan en wilde Germa in zijn armen nemen. Daar was Germa niet van gediend. Er ontstond een worsteling, Germa viel ongelukkig en overleed kort daarna. Toen kwamen ome Arie en de buurman binnen. Op een gegeven moment stonden ze met zijn drieën in de keuken en keken naar het levenloze lichaam; uit haar hoofd sijpelde bloed.
De drie mannen kennen elkaar, mogen elkaar. Ze voelen zich gedrieën schuldig. En het domste wat zij konden doen is: afspreken te zwijgen als het graf en het lichaam ergens heen te brengen. Tot aan vandaag hebben ze het zwijgen niet verbroken. Slechts één man die ik verdenk leeft nog en met hem ga ik binnenkort praten. U zult nimmer van mij zijn naam vernemen, maar wel wat er die nacht zich heeft afgespeeld.
Speculatie natuurlijk hè, en redelijk onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uit de intrigerende column van Ad Mol. http://www.admol.nl/AdMol/archiefcolumns/Aweek44.htm
Ja nogal. Al claimt hij wel 5 jaar onderzoek te hebben gedaan, dus hij het zou best kunnne dat hij eea weet.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Speculatie natuurlijk hè, en redelijk onwaarschijnlijk.
Dat Germa in haar laatste jaar een metamorfose onderging en veel vlotter uitzag. Of ze losse zeden had is niets over bekend.quote:Maar Gerda stond wel bekend als lekker ding oid? Of als iemand die losse zeden had? Heeft PeterR. er iets over vermeld?
Timide. Ze deed atheneum in Gorinchem. Ze had een paar maanden dat vriendje Marco. Ook niet bekend is of er hele volksstammen achter haar aanzaten. Mijn idee was van niet, volgens mij was het het heel gewoon meisje.quote:Wat voor meisje was het verder, waar zat ze op school, ze had een vrind weten we, hoe ging dat, zaten hele volksstammen achter haar aan?
quote:WIJK EN AALBURG - In het onderzoek naar de verdwijning van Germa van den Boom uit Nieuwendijk wordt mogelijk ook het onderzoek van journalist en maatschappelij werker Ad Mol uit Wijk en Aalburg betrokken. Een woordvoerder van recherche wil dit niet bevestigen, maar liet woensdag weten zo breed mogelijk onderzoek te doen.
Ad Mol vertelde in een interview aan Omroep Brabant dat hij weet wie de vrouw 23 jaar geleden om het leven heeft gebracht en haar vervolgens spoorloos heeft laten verdwijnen. Recent heeft hij hem een brief geschreven, waarin hij de verdachte vraagt om de locatie aan te wijzen waar Germa van den Boom ligt begraven.
http://www.omroepbrabant.(...)lijk+uitgebreid.aspx
Wat het vreemd maakt dat er maar liefst 7 potentiële lustmoordenaars in haar omgeving rondhobbelden.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja nogal. Al claimt hij wel 5 jaar onderzoek te hebben gedaan, dus hij het zou best kunnne dat hij eea weet.
[..]
Dat Germa in haar laatste jaar een metamorfose onderging en veel vlotter uitzag. Of ze losse zeden had is niets over bekend.
[..]
Timide. Ze deed atheneum in Gorinchem. Ze had een paar maanden dat vriendje Marco. Ook niet bekend is of er hele volksstammen achter haar aanzaten. Mijn idee was van niet, volgens mij was het het heel gewoon meisje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |