abonnement Unibet Coolblue
pi_54197607
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Draagdoeken 3

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
pi_54197616
En hier weer verder!
pi_54197692
Ik ga aan de tricotslen straks, ben benieuwd of mijn lijf dat fijn gaat vinden maar ik ga het iig wel proberen
Saartje
pi_54197736
Maneki, ik met mijn gammele lijf heb Ive met gemak lange tijd kunnen dragen! Dat viel mij heel erg mee, ik hoop dat hetzelfde voor jou zal gelden.
pi_54197753
Proberen kan altijd.

Wat de doeken betreft is het wel erg fijn dat Anna zo licht is. 7,5 kg pas, dus het kan zo nog wel een tijdje.
Donderdag gingen we met de wandelwagen weg, naar de stad. Wat is dat onhandig! De kerstverlichting werd opgehangen, dus de hele stoep stond vol. Steeds de straat op en weer terug. En ik wilde kijken voor een kerstcadeautjes, maar ik kon de winkels niet eens in. Daar moet ik echt meer rekening mee houden, maar de volgende keer gaan we wel weer gewoon met de doek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54197758
Wat is nou eigenlijk de draagdoek die het meest wegheeft van die Afrikaanse doeken?
pi_54197872
Grappig dat je het vraagt. Twee weken terug liepen Anna en ik na het zwemmen terug naar huis. Zij sliep. Ineens kwam er een vrouw naar me toe om te vertellen dat ze het zo leuk vond, zij had haar kinderen ook zo gedragen. Die waren nu volwassen, maar die gingen ook altijd in een doek. Zij was Afrikaanse en woonde sinds 10 jaar in Nederland. Hier had ze nog nooit een baby in een doek gezien, terwijl in haar familie iedereen zo liep. Echt een leuk gesprek. Maar ze hebben daar vast geen Strochenwieges, dus je hebt er niks aan.
Het zal vast een luchtig iets zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54197893
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:32 schreef cattie het volgende:
Maneki, ik met mijn gammele lijf heb Ive met gemak lange tijd kunnen dragen! Dat viel mij heel erg mee, ik hoop dat hetzelfde voor jou zal gelden.
Dat is mooi
Zoiets moet je wel opbouwen neem ik aan? Voor jezelf maar ook voor je kind om te wennen? Wat voor doek had jij?
Saartje
pi_54198886
In het begin hadden we een tricot slen. Het voordeel als je al snel na de bevalling begint met dragen is natuurlijk dat het kindje nog vrij licht is. Echt bewust opbouwen hebben wij niet gedaan. 1 a 1,5 uur lopen vind ik zelf namelijk altijd al wel genoeg en vond Ive ook prima.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:14:16 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54199091
Hebben afrikaanse vrouwen niet vaak een slingachtig iets, voor op de rug?

O en Cattie, die door jou genoemde volgende baby is toekomstig toch he?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54199781
komt terug meevolgen hier... ga ook proberen om de vorige topics eens te doorspitten.

Misschien kan ik een vriendin vragen om een sling voor me te stikken...zelf kan ik nog geen garen op een naaimachine zetten
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:03:11 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_54199900
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:14 schreef PM-girl het volgende:
Hebben afrikaanse vrouwen niet vaak een slingachtig iets, voor op de rug?

O en Cattie, die door jou genoemde volgende baby is toekomstig toch he?
Er ligt hier idd nog geen baby in een wiegje!

En dat gaat ook nog wel even duren. Als alles lukt willen we graag dat ik na Ive's 2e verjaardag weer zwanger wordt.
  † In Memoriam † zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:44:01 #13
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54200577
Afrikaanse vrouwen knopen hun kind in een pagne op de rug. De pagne is een rechthoekige lap stof die ook gebruikt wordt als wikkelrok of cape.
Geļnspireerd op deze manier van dragen zijn de kubeba en de zsazsa torsodragers.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:51:12 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54200711
Leuk dat we alweer aan deel 4 toe zijn, en dat er straks weer allemaal verse babietjes in de draagdoek gaan
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_54200871
Ik vindt de Zsazsa er leuk uit zien! Torsodragen is heel comfortabel maar ik doe het eigenlijk nooit omdat ik het geen gezicht vindt om mijn cup-veel zo plat naar beneden te duwen
Sowieso staat het dragen even stil hier. De buggy vind ik meestal net even makkelijker om boodschappentassen enzo aan te hangen. Als ik draag is het met de mei-tai, de storch is in gebruik als hangmatje onder de tafel

Maar waarom ik eigenlijk hier kom: ik ben op zoek naar een hipseat-achtig ding. M. gebruikt geen draagdoek maar mist heupen om Ronja makkelijk te kunnen dragen. Maar omdat het echt maar voor af en toe en ook alleen een beetje voor de leuk is vind ik de nieuwprijs te veel. Mocht iemand er nog een weten dan hoor ik het graag!

edit: Macka, leuke ondertitel!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:00:59 #16
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54200910
Owlet, wat ben je toch crea met de doek! Ben benieuwd naar de uitleg/foto van je hangmatje!

Cattie, dank voor je uitleg!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54208172
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:41 schreef YPPY het volgende:
Grappig dat je het vraagt. Twee weken terug liepen Anna en ik na het zwemmen terug naar huis. Zij sliep. Ineens kwam er een vrouw naar me toe om te vertellen dat ze het zo leuk vond, zij had haar kinderen ook zo gedragen. Die waren nu volwassen, maar die gingen ook altijd in een doek. Zij was Afrikaanse en woonde sinds 10 jaar in Nederland. Hier had ze nog nooit een baby in een doek gezien, terwijl in haar familie iedereen zo liep. Echt een leuk gesprek. Maar ze hebben daar vast geen Strochenwieges, dus je hebt er niks aan.
Het zal vast een luchtig iets zijn.
Dat is inderdaad erg leuk! Ik vond het vroeger altijd al mooi als mijn tante foto's meenam uit Afrika waar die vrouwen dan opstonden met die kleurige jurken en dan zo'n kindje achterop de rug. Ik denk dat ik haar eens ga vragen of ze op dit moment nog kennissen in Afrika heeft zitten
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:24:34 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_54210564
Dank jullie nog voor jullie uitleg in het vorige topic!
pi_54282051
Helaas geen kennissen in Afrika, plus dat veel Afrikaanse draagdoeken gewoon uit Nederland schijnen te komen

Ik twijfel alleen een beetje tussen zo'n Storchenwiege (waar ik volgens mij YPPY mee heb zien lopen) en zo'n ding van draagdoek.nl
Daarnaast hoop ik eigenlijk dat de doek ook gaat gebruiken en die zweet altijd als eerste op zijn rug, is dat dan wel prettig met zo'n doek, want zo'n doek zal behoorlijk warm zijn. Ik begreep dat de doeken van Ella Roo luchtiger zijn, maar kan ik daar hetzelfde mee?

Oja, en is er binnenkort toevallig een nieuwe draagdoekuitprobeermeet ofzo
pi_54283113
Pruk, vriendlief zweet hier ook heel snel. Wij hebben voor de tricot slen gekozen omdat een geknoopte doek voor hem warmer aanvoelde. De paar keren dat hij de doek gedragen heeft (telkens 1 ą 2u), viel het zweten nog wel mee.
Hier in Belgiė zijn regelmatig draagdoekenworkshops, sommige gratis, andere betalend. Je krijgt er dan uitleg en kan de doeken testen. Hebben jullie niet zoiets in Nederland?
pi_54286393
Purk wij hebben voor Pepijn een ellaroo doek gekozen, juist vanwege dat zweten.
Vriendje hier zweet als een otter. Ik heb bij Macka toen het eea uitgeprobeerd en de ellaroo leek me toen voor ons het prettigst.
En deze bevalt nog steeds prima. Je kunt er hetzelfde mee als met een Storchenwiege.
En de kleurtjes en stof van ella roo vind ik mooier, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Als je de doek wilt uitproberen mag dat hoor, woonplaats Den Haag
pi_54286396
Maar een draagdoekenuitprobeer meet, Pepijn en ik zijn voor
pi_54289531
Zowel de doek van storchenwiege als de draagdoek.nl mag je wel proberen Pruk. Kun je vergelijken. Het is zo fijn, een doek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54299494
Graag, want ik heb nog geen reactie terug van natural beginnings over de locatie van hun winkels.
pi_54302560
Ik kom ook dit topic even binnen met een hulde aan mijn draagdoek! Ik ben er zo blij mee. Met Luuke heb ik er helemaal geen gebruikt, met Lena gebruik ik 'm elke dag. Voornamelijk 'savonds. Dan heeft ze haar huiluurtje en is ze heel veel wakker. In de draagdoek ontspant ze echt en slaapt ze veel meer. Gisteren tijdens het eten bij schoonouders heb ik haar er zelfs in gevoed. Gewoon, zonder dat iemand het zag.
Ik vind het een wonderding.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')