abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:30:34 #1
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54194232

Wat is Travian?
Travian is een Massive Multiplayer Online Strategy Game waarin je een dorpje bezit. Je zit samen met andere spelers op een server. Het doel van het spel is je dorpje te laten groeien, een leger uit de grond te stampen en alles en iedereen aanvallen!
Het spel is gratis, grafisch en webbased! Wat wil je nog meer

Algemeen
Er zijn 4 grondstoffen: hout, klei, ijzer en graan. Je krijgt grondstoffen door je veldjes die om je dorp zitten. Je onderdanen werken daar op het land. Je kan deze veldjes opwaarderen naar hogere niveau's waardoor ze meer gaan produceren. Je gebruikt de resources om soldaten te trainen en gebouwen te bouwen.

Elk gebouw heeft een verschillende functie. Zo zijn er Barakken om je soldaten te trainen, Schuilplaatsen om je grondstoffen te verbergen voor als je wordt aangevallen, Martkplaatsen om resources te verkopen en te kopen, Ambassades om allianties te starten en uitnodigingen te accepteren, Wapensmeden om hogere aanvalsratings te krijgen en nieuwe soldaten te trainen enz. enz.

Je dorp groeit door gebouwen te bouwen. Elk gebouw voegt wat dorpelingen toe. Elk gebouw en elke upgrade van je velden kost graan. Zorg er iig voor dat je meer graan binnehaalt dan uitgeeft! Dit is nl. een veel voorkomend probleem, sommige mensen konden niet verder en moesten een nieuwe account aanmaken.

Op de site is ook een chat en een forum aanwezig, waarvoor je al geregistreerd bent als je een dorp hebt. Het spel is van orgineel Duits, de Nederlandse site bestaat nog niet zo heel lang. Je kan trouwens alleen een alliantie starten als jouw Ambassade niveau 3 is. Dat heb ik nu, dus in principe zou ik een Fok!clan kunnen starten

De gebouwen

De stammen
Je kan kiezen uit 3 stammen; de Romeinen, de Galliers en de Germanen. Elke stam heeft zijn eigen voordelen en nadelen,

DE ROMEINEN

Het Romeinse rijk is in Travian het makkelijkst om een spel mee te beginnen. Vanwege hun hoge niveau van sociale en technische ontwikkeling zijn de Romeinen meesters in bouwen en coördineren. Ook hun troepen behoren tot de elite in Travian.
Ze zijn erg overwogen in hun aanvallen en ook verdedigend erg sterk. Het trainen van de Romeinse troepen duurt echter wel lang en is duur. Hun infanterie is legendarisch, maar hun verdediging tegen cavallerie van de tegenstander is niet zo goed als die van de andere stammen.
Voor beginners en spelers die twijfelen wat voor volk te kiezen, zijn de Romeinen een uitstekende keuze.

De verschillen

* Kan tegelijkertijd een gebouw en een veld bewerken.
* Hoge verdedigingsbonus bij een muur
* Handelaren kunnen maximaal 500 eenheden van een grondstof dragen met een snelheid van 16 velden per uur
* Hele sterke infanterie, matige cavallerie
* Ontwikkeling is duur en neemt veel tijd in beslag.

DE GALLIERS

De Galliėrs zijn het meest vredelievend in Travian. De troepen worden vooral getraind voor defensie, deze is dan ook uitstekend, maar hun aanval is nog steeds sterk genoeg om te wedijveren met de andere volken. De Galliėrs zijn geboren ruiters, hun paarden staan bekend om hun snelheid en het geeft hun ruiters de kans om daar toe te slaan waar het meest schade valt toe te brengen.

Dit volk is erg makkelijk te verdedigen, maar een aanvallende tactiek kan ook. De Galliėrs bieden de mogelijkheid om je op elke mogelijke manier te ontwikkelen, maar daar is wel wat ervaring en talen voor nodig. Desalniettemin ook voor beginners goed bruikbaar!

De verschillen

* Bonus voor snelheid: Snelste stam van het spel
* Gemiddelde defensiebonus voor palissade
* Handelaren kunnen 750 eenheden grondstoffen dragen met een snelheid van 24 velden per uur
* Verstopplek is 2 keer zo groot
* Dure oorlogswapens
* Goedkope kolonisten

DE GERMANEN

De Germanen zijn de meest agressieve der stammen. Hun troepen zijn nietsontzienend en worden gevreesd voor hun explosieve en ongecontroleerde aanvallen. Zij bewegen zich nietsvrezend en plunderend door Travian.

Het ontbreekt ze echter aan discipline ten opzichte van de Galliėrs en Romeinen, wat hun verdediging en snelheid matig maakt. Voor agressieve en gevorderde spelers zijn de Germanen een uitstekende keus!

De verschillen

* Kan 33% van verstopte spullen plunderen.
* De muur is bijna onverwoestbaar, maar geeft een hele lage verdedigingsbonus aan troepen
* Een handelaar kan 1000 grondstofeenheden dragen met een snelheid van 12 velden per uur.
* De troepen zijn goedkoop en snel getraind en kunnen uitstekend plunderen
* Verdedigend matig

Links
De site
http://www.travian.nl/
Uitgebreide FAQ
http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=2
Volken, gebouwen en de FAQ (klikken op de groene linkjes bovenaan)
http://www.travian.nl/anleitung.php
Het forum
http://forum.travian.nl/

deel 1:
[MMOSG] Travian

deel 2:
[MMOSG] Travian #2

deel 3:
[MMOSG] Travian #3

deel 4:
[MMOSG] Travian #4

deel 5:
[MMOSG] Travian #5

deel 6:
[MMOSG] Travian #6
pi_54198239
Heb nu 2 soldaatjes. Ongeveer iedereen om mij heen heeft al meer gebouwd en dus nog geen fatsoenlijk leger. Hopelijk kan ik er van profiteren en meteen iedereen bang maken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Lieve Belg zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:20:55 #3
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54198367
Zo nog even mijn laatste bouwopdrachten geven dan en de pist in naar Nederland. tvp dus
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_54198452
Ik had helemaal niet gezien dat er al een nieuwe was, al die moeite met copy en paste voor niks geweest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_54198470
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:20 schreef Jump het volgende:
Zo nog even mijn laatste bouwopdrachten geven dan en de pist in naar Nederland. tvp dus
Mag jij Nederland binnen?
  Lieve Belg zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:30:00 #6
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54198503
Zo, laatste opdrachten gegeven en u naar de meet
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mag jij Nederland binnen?
De vorige keren toch wel
pi_54198754
Meet? Een FOKmeet toevallig?
pi_54199103
Terug Vind Paladijn
pi_54199935
Zullen we als Fok! zijnde trouwens even wachten met een daadwerkelijke alliantie oprichten?

Scheelt kostbare grondstoffen in het begin van het spel, en elkaar helpen kunnen we toch wel

Wil iemand mij even 'aanvallen' om te kijken tot wanneer ik precies bescherming heb?
-50|36 dank u
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:45:04 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54200596
Op wereld 1 ben ik nu bezig om 30 knuppelaars te gaan bouwen. Lolz, dat ene knuppelaartje was ik idd kwijt + 100 van alles

Kijken of ik het terug kan halen :y Hij heeft totaal 20 inwoners, dus ik denk dat ik wel moet winnen toch?!?!
pi_54200726
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:05 schreef mcintosh het volgende:

Wil iemand mij even 'aanvallen' om te kijken tot wanneer ik precies bescherming heb?
-50|36 dank u
Beginnersbescherming tot 29.10.07 om 14:15:50 uur

En ik bouw ook nog geen ambassade hoor. Eerst een behoorlijk leger opbouwen en grondstoffen ophogen.
Klik dan als je durft
pi_54201444
Vanavond om 8 uur kan ik de barak bouwen, daarna heb ik nog zo'n 36 uur over om een startend legertje op de been te brengen. Maandag gaat het los, alleen jammer dat ik dan weer aan het werk ben.
pi_54201759
Nog s5'ers hier? Ik ben een lid van ONE, niet geheel onbekend op de server.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:46:41 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54203364
Heb net mijn verzamelplaats gebouwd, nu nog even hoofdgebouw upgraden zodat ik een barak kan neerzetten. En dan ga ik op deze wereld ook raiden.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:56:54 #15
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54203540
Hoeveel van die extra leveringen zijn er trouwens? Nooit op gelet bij S1.
pi_54203636
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:56 schreef ROG het volgende:
Hoeveel van die extra leveringen zijn er trouwens? Nooit op gelet bij S1.
Ligt er aan wat voor volk je bent.

Germaan: 1x
Romein: 2x
Galliėr: 3x

Verschillende hoeveelheden per volk volgens mij ook.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:09:27 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54203738
Als ik 20phalanxen heb, kan ik dan een dorpje met 20 inwoners pwnen? Of moet ik er dan een stuk of 50 hebben?
pi_54203806
Jahoor, makkelijk.
Klik dan als je durft
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:20:20 #19
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54203921
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:03 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor volk je bent.

Germaan: 1x
Romein: 2x
Galliėr: 3x

Verschillende hoeveelheden per volk volgens mij ook.
Thanks! Met Galliers heb ik nu 3 maal 125 van elke grondstof gekregen. Dus het feest is over.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:30:31 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54204123
Lolz dat zat ik me ook al af te vragen.

* TheThirdMark diept in brein over Galliers... Toch 2 of 3x aid gehad?!?!

En dan nu met Germanen maar 1x

Wat maakt Germaan dan zo tof om te vechten? Zijn soldaatjes goedkoper ofzo?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:49:17 #21
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54204516
BMF, ik heb even kort voor je gesit btw.
pi_54206379
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:30 schreef TheThirdMark het volgende:
Lolz dat zat ik me ook al af te vragen.

* TheThirdMark diept in brein over Galliers... Toch 2 of 3x aid gehad?!?!

En dan nu met Germanen maar 1x

Wat maakt Germaan dan zo tof om te vechten? Zijn soldaatjes goedkoper ofzo?
Mijn ervaring is dat je met de Germanen veel sneler een groot leger op de been kan brengen dan met welk ander ras dan ook. Ze zijn weliswaar dan wel niet echt supersterk in het verdedigen, maar als je gewoon lekker agressief speelt, hoef je niet eens aan verdedigen te denken. Aanval is de beste verdediging moet je maar denken, daarom heb ik nu op S7 ook weer voor de Germanen gekozen. De mensen bij mij op de kaart zijn waarschijnlijk allemaal agressief ingestelde spelers, want het zijn bijna allemaal Germanen, dat kan nog lachen worden als straks de n00bprotectie eraf gaat.
pi_54211546
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:49 schreef ROG het volgende:
BMF, ik heb even kort voor je gesit btw.
Prima, ben vandaag niet veel online geweest, om bekende redenen, morgen even een actief dagje travian inplannen maar.
pi_54212706
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 19:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
De mensen bij mij op de kaart zijn waarschijnlijk allemaal agressief ingestelde spelers, want het zijn bijna allemaal Germanen, dat kan nog lachen worden als straks de n00bprotectie eraf gaat.
Als je ziet dat iemand jou aanvalt snel je legers naar hem sturen Dat schrikt af en je haalt grondstoffen bij hem op
  Lieve Belg zondag 28 oktober 2007 @ 00:52:19 #25
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54213808
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:47 schreef Hathor het volgende:
Meet? Een FOKmeet toevallig?
yupz, net terug nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo