Dat is een kwestie van leren. Ik zal zo de oplossing geven.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar hoe kun je die afkortingen oplossen zonder kennis van Latijn?
Oplossing:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:48 schreef Floripas het volgende:
Een makkelijke minuskel. Er zitten wel twee afkortingen in die je moet oplossen! Als je daar niet uitkomt, help ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oplossing:Ik snap die angelo niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:48 schreef Floripas het volgende:
[ afbeelding ]
Een makkelijke minuskel. Er zitten wel twee afkortingen in die je moet oplossen! Als je daar niet uitkomt, help ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb heel lang geleden een cursus latijn voor noobs gehad![]()
Ben benieuwd hoever ik hier mee kom![]()
oja, en veel posts hierboven niet gelezen dus wellicht heb ik wat "domme fouten" gemaakt, maar dat komt dan omdat ik de hints niet gelezen heb![]()
[ Bericht 9% gewijzigd door SwiffMeister op 26-10-2007 19:04:34 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Euh, klopt er überhaupt iets van?![]()
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, die tweede is Latijn. In principe zou dat niet gek veel moeten uitmaken, want transcriberen is een kwestie van letters lezen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:13 schreef Candaasje het volgende:
Tof, maar wel erg lastig.
Wat ik van de eerste paar regels uit het Gothische schrift maak is dit:hint: je ziet de 'r' voor een 'v' aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Euh, klopt er überhaupt iets van?![]()
.
Bovendien vergeet je de beginletters (die rode sierletters aan het begin zijn dus de beginletters).Niet meer actief op Fok!
Ja, dat denk ik eik ook welquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik stel voor dat we weer met een simpele zin verder gaan, anders wordt het niks met dit topic.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:34 schreef Floripas het volgende:
We beginnen met een makkelijke: Incunabel A, oftewel de vroegste tekst waarin een Nederlandstalig Karelepos is overgeleverd. Gedrukt rond 1500.
[ afbeelding ]
De titel.
Googlen verboden!
Het antwoord zou er dan zo kunnen uitzien, mèt spoilertags voor degenen die nog niet hebben geantwoord:Het kan aan mij liggen, maar er staat nl. heel wat anders dan elegast. Eerder elegalt, of iets dergelijks..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat (f zonder stokje) is een s.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:02 schreef Nickelson het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar er staat nl. heel wat anders dan elegast. Eerder elegalt, of iets dergelijks..
http://en.wikipedia.org/wiki/Squote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:13 schreef Nickelson het volgende:
Hoe is dat dan in de loop van de tijd in een S veranderd?
Ow dankje, zal het eens verder proberen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hint: je ziet de 'r' voor een 'v' aan.
Bovendien vergeet je de beginletters (die rode sierletters aan het begin zijn dus de beginletters).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |