abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54186616
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wouter Bos noemt dat compromissen sluiten.....
Dat is goede democratie
De domme kiezer moet niet verwachten wat er beloofd wordt:
Dus je kunt Wilders niet vertrouwen? Voor je het weet meent hij er geen zak van.
pi_54186649
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:27 schreef mirelia het volgende:
ik heb het stukje nogmaals gelezen.
Wilders wil een gevangens ZOALS GB in Nederland, Niet GB naar Nederland halen met zijn gevangenen en martelingen die volgens mij ook niet eens bewezen zijn maar dat terzijde.
Met andere woorden een detentiecentrum wat geen hotel is waar je niet naar buiten mag
Oooooh, ZOALS Guantanomo Bay, wat een verademing zeg.
quote:
en martelingen die volgens mij ook niet eens bewezen zijn maar dat terzijde.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:38:54 #53
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_54186655
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er ook al cellen zijn voor promotiedoeleinden...

Maar simpel gezegd: er zijn gevangenissen in NL waar het EHRM van meent dat ze voldoen aan "schending van mensenrechten". Zeg maar een GB-light.
cellen voor promotiedoeleinden??
die snap ik niet helemaal

En die schendingen van mensenrechten dat slaat nergens op hier in het westen zijn de gevangenissen het mildst van de wereld
Shuffle up and deal!!!
pi_54186700
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:22 schreef desiredbard het volgende:
Afgezien van het martellen, ben ik voor een bajes met doorkijkcellen, zonder prive toilet wastavel plasmatv video, pardon ik bedoel dvd recorder, zeiluitjes etc.
Ik moest het 3x lezen.
pi_54186739
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:36 schreef mirelia het volgende:

Ik ben er in 1990 geweest en toen hadden ze TV, Radio, sport, activiteiten, ze mochten evt tegen een kleine vergoeding werken (niet verplicht), er was een bibliotheek, een winkel en ga zo maar door
Een wereld op zich.
Was je in een gevangenis of een huis van bewaring? Ben je op de hoogte dat er al versoberingen in het regime zijn geweest sindsdien? Ben je op de hoogte van het feit dat in de beschaafde wereld het helemaal niet zo bijzonder is dat mensen op de cel een TV hebben (tegen betaling)? Ben je op de hoogte van het feit dat het niet toestaan van sport/activiteiten een mensenrechtenschending is? Wist je dat werken voor een kleine toelage in sommige landen zelfs een verplichting is? Wist je dat een bibliotheek in de gevangenis ook doodnormaal is. Net als die winkel (die extreem duur is)?

Leuk dat jij het luxe vond, maar ik geef het je te doen om er een nachtje door te brengen.
quote:
Ik vind dat als je je schuldig maakt aan een misdrijf en dan hebben we het hier over moordenaars verkrachters etc dan vergooi je alle rechten die je als burger hebt
Ten eerste blijf je gewoon je rechten houden in een fatsoenlijke rechtstaat. Ten tweede zitten de cellen vol met mensen die veel minder erge misdrijven op hun naam hebben. Alsof iedereen daar moordenaar of verkrachter is...
quote:
Evt kunnen ze voor lichtere vergrijpen een soepelere gevangenis maken
Dat bestaat dus al.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:44:02 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54186740
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:13 schreef jstiglitz het volgende:
Stukje dichterlijke vrijheid.
Je zet het in het topic alsof Wilders het daadwerkelijk zo woord voor woord gezegd heeft.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54186771
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:38 schreef mirelia het volgende:

cellen voor promotiedoeleinden??
die snap ik niet helemaal
Dat men een cel laat zien die luxe is aangekleed zodat de bezoekers denken dat het allemaal wel mee valt...
quote:
En die schendingen van mensenrechten dat slaat nergens op hier in het westen zijn de gevangenissen het mildst van de wereld
De martelingen in GB horen ook tot de mildere vorm.
pi_54186798
topic ala Ippon/Meki
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:03:51 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54187134
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:23 schreef jstiglitz het volgende:
Een 'wastavel'?
Overigens ben ik van mening dat mensen die 'wastavel' schrijven, verbannen moeten worden naar oost-groningen, alwaar ze onderworpen dienen te worden aan het verplicht luisteren naar de volledige werken van Karl Marx. En den Bijbel, de Koran, het complete werk van Max Havelaar, en stukken Heidegger en Nietzche. De wraak van de intellectuelen zal *vreselijk* zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54187215
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:12 schreef mirelia het volgende:
wat een onzin......hij wil gewoon dat er strengere gevangenissen komen waar het geen hotel is
nou nee, dan had die wel aan andere amerikaanse instellingen gerefereerd lijkt mij .. het zijn er zat met al die criminelen daar .. hij wou een detentiecentrum zoals GB .. en GB betekent dus zonder aanklacht opsluiten en dagelijks martelen
pleased to meet you
pi_54187231
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Overigens ben ik van mening dat mensen die 'wastavel' schrijven, verbannen moeten worden naar oost-groningen, alwaar ze onderworpen dienen te worden aan het verplicht luisteren naar de volledige werken van Karl Marx. En den Bijbel, de Koran, het complete werk van Max Havelaar, en stukken Heidegger en Nietzche. De wraak van de intellectuelen zal *vreselijk* zijn.
Ik interpreteer dit als "gronk is tegen staatshotellen".
pi_54187268
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:08 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, dan had die wel aan andere amerikaanse instellingen gerefereerd lijkt mij .. het zijn er zat met al die criminelen daar .. hij wou een detentiecentrum zoals GB .. en GB betekent dus zonder aanklacht opsluiten en dagelijks martelen
Inderdaad. Maar toch mooi om te zien dat de Wilders-adepten op FOK! zich, op hun geheel eigen wijze, distantiëren van deze radicale uitspraak. Dat geeft de burger moed.
pi_54187284
Tsja. Belangrijk kenmerk van Guantanamo Bay is toch wel dat de onvrijwillig verblijvenden daar NIET door een rechter schuldig zijn bevonden aan iets. Om nou een dergelijk detentiekamp in Nederland te wensen vind ik grenzen aan verraad van werkelijk alle normen en waarden die belangrijk zijn voor de Nederlandse rechtsstaat.

Maar dat zal wel weer ouderwets zijn. Lang leve de uitverkoop van Nederland, van Westerse normen en waarden. Hup Wilders!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54187352
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, nee. Wilders maakt onderdeel uit van Kamerdelegatie die op bezoek is in Guantanamo Bay op uitnodiging van de Amerikanen.
Dan ligt het niet voor de hand om tijdens dit bezoek een oordeel te geven over elk willekeurige andere Amerikaanse gevangenis.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54187354
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:12 schreef sigme het volgende:
Tsja. Belangrijk kenmerk van Guantanamo Bay is toch wel dat de onvrijwillig verblijvenden daar NIET door een rechter schuldig zijn bevonden aan iets. Om nou een dergelijk detentiekamp in Nederland te wensen vind ik grenzen aan verraad van werkelijk alle normen en waarden die belangrijk zijn voor de Nederlandse rechtsstaat.

Maar dat zal wel weer ouderwets zijn. Lang leve de uitverkoop van Nederland, van Westerse normen en waarden. Hup Wilders!
Wilders wil GB naar Nederland halen... zou hij dan niet gelukkig zijn als hij gewoon naar GB gaat? Ik vind dat eigenlijk wel een prima oplossing. En dan meteen even de mede-gedetineerden mededelen hoe hun nieuwe "vriend" over moslims denkt...
pi_54187441
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wilders wil GB naar Nederland halen... zou hij dan niet gelukkig zijn als hij gewoon naar GB gaat? Ik vind dat eigenlijk wel een prima oplossing. En dan meteen even de mede-gedetineerden mededelen hoe hun nieuwe "vriend" over moslims denkt...
Dat laatste lijkt me niet eens nodig. Eerder heeft het ook volstaan om de heren op hogere posities eens het 'normale' regime aan den lijve te laten ondervinden. Toen de heren hun macht weer terugkregen zijn er wat 'wijzigingen' doorgevoerd op het cellulaire gevangenissysteem. Vandaar die "luxe hotels" die we nu hebben.

Ik vermoed dat Wilders graag een rechter zou zien om z'n zaak aan voor te leggen als een of andere malloot 'm zomaar een gevangenis in mikte en liet weten dat hij zichzelf vanaf nu kan beschouwen als rechteloos burger zonder vrijheid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:22:44 #67
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54187492
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:08 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Ik interpreteer dit als "gronk is tegen staatshotellen".
Eh, nee hoor. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die je definitief uit de maatschappij wilt zetten, en dat je die niet al te netjes hoeft te behandelen. Een eilandje in de atlantische oceaan is goed zat.

Maar voor alle andere gevallen moet je duidelijk maken dat ze zoiets niet nog eens moeten flikken, maar je moet mensen wel een kans geven om een normaal bestaan op te bouwen na hun gevangenistijd. Dat lukt niet als ze gebroken uit de bajes komen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54187645
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, nee. Wilders maakt onderdeel uit van Kamerdelegatie die op bezoek is in Guantanamo Bay op uitnodiging van de Amerikanen.
Dan ligt het niet voor de hand om tijdens dit bezoek een oordeel te geven over elk willekeurige andere Amerikaanse gevangenis.
tuurlijk joh, hij bedoelde alleen maar het gebouw zeker, niet het regime etc .. het is gewoon dat mensen als beesten houden in een kooi hem wel aanspreekt .. ?
pleased to meet you
pi_54187707
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:30 schreef moussie het volgende:

[..]

tuurlijk joh, hij bedoelde alleen maar het gebouw zeker, niet het regime etc .. het is gewoon dat mensen als beesten houden in een kooi hem wel aanspreekt .. ?
Doe niet zo pathetisch
pi_54187981
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:30 schreef moussie het volgende:

[..]

...
PVV-leider Geert Wilders liet in een reactie op het bezoek aan het detentiecentrum zijn bewondering blijken. 'Het zal een mooie dag zijn als we in Nederland ook zo'n detentiecentrum hebben', verklaarde hij. Wat het precies is aan Guantanamo Bay dat hij graag in Nederland zou zien, kon zijn woordvoerder niet zeggen.
...

http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/176512/
pi_54188036
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:46 schreef kLowJow het volgende:
Wat het precies is aan Guantanamo Bay dat hij graag in Nederland zou zien, kon zijn woordvoerder niet zeggen.
Nou, ik ben benieuwd. Al ben ik bang dat hij zich of hier verder stil over houdt, of zich eruit draait.
pi_54188166
quote:
VS willen Guantanamo-gevangenen kwijt

Van onze correspondent FRANK HENDRICKX

GUANTANAMO BAY - De Verenigde Staten willen dat Nederland gevangenen uit Guantanamo Bay overneemt.

Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft dat verzoek neergelegd bij een Tweede Kamerdelegatie die een bezoek brengt aan het kamp. Het gaat om gevangenen die uit het kamp weg mogen, maar niet naar hun eigen land kunnen terugkeren.

De PVV en VVD reageren positief op het verzoek. Geert Wilders van de PVV wil de overgenomen gevangenen wel vastzetten. ''Het zal een mooie dag zijn als we in Nederland ook zo'n detentiecentrum hebben.''

VVD-Kamerlid Hans van Baalen denkt ook dat dit nodig is. ''Het kan zijn dat we die mensen in bewaring moeten nemen in een eigen detentiekamp.'' Het CDA is minder uitgesproken.

Guantanamo Bay is zeer omstreden. De gevangenen, verdacht van terroristische activiteiten, worden er zonder vorm van proces soms vele jaren vastgehouden. Nederland protesteert hiertegen.

Sinds 2002 zijn hier ongeveer achthonderd mensen gevangen gezet. Nu zitten er nog bijna 400.

Circa 85 gevangenen wachten op vrijlating. Over hun opvang onderhandelt de VS met diverse landen. De Amerikanen beschouwen deze gedetineerden niet meer als een 'gevaar', zodat hechtenis niet langer nodig is.

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft nog geen verzoek van de VS-regering ontvangen om gevangenen over te nemen. Tot dat moment stelt Buitenlandse Zaken zich op het standpunt dat de VS in eigen land de gevangenen moet onderbrengen.
Bron
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:58:23 #74
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54188224
Ik heb zo'n vermoeden.

Als ik nou op ebay een plee aanbied die 'authentiek uit guantanamo bay' afkomstig is, en dat dit *de* plee is waar de koran doorheen is gespoeld, als 'marteling' voor vermeende al-qaeda-leden, dan heb ik wel zo'n idee wie de hoogste bieder gaat worden.

En tsja, thuis koran's door de plee spoelen is het niet zo. Dat heeft-ie waarschijnlijk al geprobeerd. Ieder z'n eigen fetish, he.

[ Bericht 2% gewijzigd door gronk op 26-10-2007 20:08:17 ]
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:04:51 #75
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54188340
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:16 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Het hangt een beetje tussen een en een in. Maar goed, Wilders-adepten van FOK!, zeg het maar, zijn jullie 't met jullie grote roerganger eens, en willen jullie dus ook in Nederland een kamp waar o.a. 12-jarige kinderen worden opgesloten en gemarteld zonder veroordeling, of uberhaupt aanklacht?
Ik vind dat Marc Dutroux dagelijks zweepslagen moet krijgen en een bowlingpin in zn aars.
Martelingen zijn een prima concept. Als een ontvoerder niet wil zeggen waar hij de slachtovffers heeft gelaten dan moeten we hem gewoon even laten praten..

En een eigen Guantanamo lijkt me eindelijk eens iets nuttigs op de Antillen.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:12 schreef sigme het volgende:
Zijn dat de normen en waarden die we in de Gouden Eeuw ten toonspreiden, die tijdens de politionele acties of hoe de publieke omroep gezamelijk met de belastingcenten democratisch gekozen rechtse politici poogt neer te sabelen?

Of hoe gesubsideerde clubjes en masse structureel bepaalde meningen aanklagen en aan de schandpaal nagelen zodat je nog voor het proces al bent veroordeeld??

[ Bericht 17% gewijzigd door Napalm op 26-10-2007 20:11:43 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_54188497
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:56 schreef Urquhart het volgende:

[..iets over gevangenissen zijn geen hotels..]

Niet?
Nee. Moet je Telegraaf-Henkie eens horen als ie 48 uur in een politiecel heeft gezeten omdat ie een inbreker met zijn honkbalknuppel tot moes heeft geslagen. Dan is ie "getraumatiseerd" en "mensonterend behandeld".
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:15:22 #77
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54188559
! Bedankt voor je inbreng Napalm.
Zyggie.
pi_54188925
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef mirelia het volgende:
Maar waar haalt TS nou vandaan dat Wilders VOOR martelen is?
Antwoord daar eens op ipv vallen over een wastavel
IDD er wordt in Guantanamo helemaal niet gemarteld
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54188958
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:12 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee. Moet je Telegraaf-Henkie eens horen als ie 48 uur in een politiecel heeft gezeten omdat ie een inbreker met zijn honkbalknuppel tot moes heeft geslagen. Dan is ie "getraumatiseerd" en "mensonterend behandeld".
Omdat als je je eigen huis verdedigt niet in een cel hoort komen te zitten
Er had een leven dat miz weinig ward is "gered " kunnen worden als de inreker achter slot en grendel had gezeten.

Hier mag je slaan, en op de eerste verdieping , bij een slaapvertrek, mag je een hoop meer dan slaan
pi_54188979
Heerlijk, open een topic over Geert Wilders en succes is gegarandeerd!
pi_54189219
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:04 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik vind dat Marc Dutroux dagelijks zweepslagen moet krijgen en een bowlingpin in zn aars.
Ook jij gaat eraan voorbij dat Dutroux, anders dan de GB-gevangen, een eerlijk proces gehad heeft. De rest van je post negeer ik maar even.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:56:11 #82
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_54189443
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:04 schreef Napalm het volgende:

[..]

Martelingen zijn een prima concept. Als een ontvoerder niet wil zeggen waar hij de slachtovffers heeft gelaten dan moeten we hem gewoon even laten praten..

En een eigen Guantanamo lijkt me eindelijk eens iets nuttigs op de Antillen.
[..]

Zijn dat de normen en waarden die we in de Gouden Eeuw ten toonspreiden, die tijdens de politionele acties of hoe de publieke omroep gezamelijk met de belastingcenten democratisch gekozen rechtse politici poogt neer te sabelen?

Of hoe gesubsideerde clubjes en masse structureel bepaalde meningen aanklagen en aan de schandpaal nagelen zodat je nog voor het proces al bent veroordeeld??
de begrippen veroordeling, schuldig, verdacht en onschuldig zijn niet van toepassing?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_54189545
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:56 schreef t-8one het volgende:

[..]

de begrippen veroordeling, schuldig, verdacht en onschuldig zijn niet van toepassing?
tuurlijk niet joh .. al die apen samen in die kooien op de binnenplaats en dan net zolang slaan tot ze bekennen, maakt niet uit wat, kan je ze daarna als criminelen zijnde uitzetten .. hoppa
pleased to meet you
pi_54190545
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:34 schreef desiredbard het volgende:

Omdat als je je eigen huis verdedigt niet in een cel hoort komen te zitten
Iemand die weg rent alsnog mishandelen, terwijl deze nota bene alleen maar in jouw achtertuin heeft gelopen, is een veel ernstiger misdrijf dan inbreken.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:01:04 #85
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54190836
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:46 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Ook jij gaat eraan voorbij dat Dutroux, anders dan de GB-gevangen, een eerlijk proces gehad heeft. De rest van je post negeer ik maar even.
Waar het om gaat is dat ik best redenen voor "marteling" kan zien. Ook worden in Nederland verdachten zonder proces vastgezet in afwachting van dat proces. Is dat dan niet schandelijk?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_54190979
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:01 schreef Napalm het volgende:

Waar het om gaat is dat ik best redenen voor "marteling" kan zien.
Dat zegt dan veel over jou.
quote:
Ook worden in Nederland verdachten zonder proces vastgezet in afwachting van dat proces. Is dat dan niet schandelijk?
Sinds wanneer?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:18:19 #87
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54191201
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:07 schreef DS4 het volgende:

Was jij niet degene die het 'best redelijk' vond dat linkse actievoerders die hun ID niet wilden tonen voor een non-vergrijp, voor onbepaalde lengte werden vastgezet?
pi_54191422
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:18 schreef gronk het volgende:

Was jij niet degene die het 'best redelijk' vond dat linkse actievoerders die hun ID niet wilden tonen voor een non-vergrijp, voor onbepaalde lengte werden vastgezet?
Ja. Wil jij nu suggereren dat dit hetzelfde is als martelen een goed idee vinden?
pi_54191435
quote:

Sinds wanneer?
Voorarrest
Zaten er recentelijk niet een paar TVA's vast omdat ze met een colafles benzine liepen....an sich niet strafbaar
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:32:47 #90
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54191493
quote:

[..]

Ach, het is allemaal een kwestie van gradatie. Wellicht vinden we over 30 jaar het opsluiten van mensen in een cel wel barbaarse marteling. Of juist het feit dat een moordenaar een tweede kans krijgt en het slachtoffer niet..
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:40:05 #91
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54191637
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja. Wil jij nu suggereren dat dit hetzelfde is als martelen een goed idee vinden?
Ik hoef niets te 'suggereren'. Het is allebei een hellend vlak, alleen is de ene variant wat mooier juridisch ingekleed. Sommige mensen vinden dat belangrijk.
pi_54191847
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:01 schreef Napalm het volgende:
Waar het om gaat is dat ik best redenen voor "marteling" kan zien.
dat een beest als Dutroux het laagste in een mens boven kan halen kan ik tot bepaalde hoogte begrijpen, al is dit soort wraak nemen niet mijn ding, ik zou me tot hetzelfde pijl verlagen als dat beest ..

maar we hebben het hier dus niet over Dutroux and the likes, mensen waarvan je weet wat ze hebben gedaan, we hebben het over mensen waarvan alleen maar gedacht word dat ze iets zouden kunnen hebben gedaan ..
hoe werden ze ook alweer genoemd die 4 engels/pakistaanse jongens .. tripton four oid .. gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en hoe lang hebben die zonder proces in GB gezeten, met martelingen en al .. volkomen onschuldig ?
quote:
Ook worden in Nederland verdachten zonder proces vastgezet in afwachting van dat proces. Is dat dan niet schandelijk?
goh, dat heet dan voorarrest, en je zegt het zelf al, in afwachting van hun proces .. maw, er is een officiële aanklacht, je weet waarvan je beschuldigt word, je weet dat je binnen afzienbare tijd voor een rechter verschijnt die bepaald hoe lang je voor je misdaad moet zitten .. niets van dit alles speelt in GB
pleased to meet you
pi_54191868
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:30 schreef desiredbard het volgende:

Voorarrest
Zaten er recentelijk niet een paar TVA's vast omdat ze met een colafles benzine liepen....an sich niet strafbaar
Niet gehinderd door enige kennis van zaken... Op de eerste 3 dagen en 15 uur na kun je niet worden vastgezet zonder toetsing van de rechter (-commissaris).

Even totaal wat anders dan GB, nietwaar?
pi_54191896
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:32 schreef Napalm het volgende:
Ach, het is allemaal een kwestie van gradatie. Wellicht vinden we over 30 jaar het opsluiten van mensen in een cel wel barbaarse marteling. Of juist het feit dat een moordenaar een tweede kans krijgt en het slachtoffer niet..
Mooipraterij, maar jij bent naar hedendaagse maatstaven alhier barbaars. Het is maar dat je het weet.
pi_54191906
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet gehinderd door enige kennis van zaken... Op de eerste 3 dagen en 15 uur na kun je niet worden vastgezet zonder toetsing van de rechter (-commissaris).

Even totaal wat anders dan GB, nietwaar?
3 dagen Guatanamo is alles wat je op slotervaart nodig hebt
15 uur is voldoende voor Waspik tuig : we het over mensen die opruien als ze door een bejaarde aangesproken worden.
pi_54191923
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:40 schreef gronk het volgende:

Ik hoef niets te 'suggereren'. Het is allebei een hellend vlak, alleen is de ene variant wat mooier juridisch ingekleed. Sommige mensen vinden dat belangrijk.
Ja hoor... iemand martelen is vergelijkbaar met iemand in een politiecel zetten tot het moment dat deze gewoon zijn identiteit bekend maakt.

Doe niet zo idioot.
pi_54191948
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:52 schreef desiredbard het volgende:

3 dagen en 15 uur Guatanamo is alles wat je op slotervaart en Waspik tuig nodig hebt.
Probeer jij af en toe ook na te denken over wat jij hier neer mikt, of braak je gewoon alles uit wat er in jouw hoofd rond zweeft?
pi_54192079
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Probeer jij af en toe ook na te denken over wat jij hier neer mikt, of braak je gewoon alles uit wat er in jouw hoofd rond zweeft?
heb je het waspik filmpje gekeken?
Die stoere gasten ruimen de eierzooi op nadat Opa ze erop aanspreekt
Geweldige actie van Opa...maar als ze daar al benauwd van worden...dan schat ik dat 15 uur echt genoeg is
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:00:47 #99
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54192092
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:53 schreef DS4 het volgende:

Ja hoor... iemand martelen is vergelijkbaar met iemand in een politiecel zetten tot het moment dat deze gewoon zijn identiteit bekend maakt.

Doe niet zo idioot.
Wat er op guantanamo bay gebeurd is, juridisch gezien, geen martelen. Daarnaast, als je van mening bent dat je je netjes aan de wet hebt gehouden, maar bromsnor bedenkt iets waardoor ie vindt dat ie je alsnog om je ID kan vragen, dan zie ik niet in waarom je daaraan zou moeten voldoen. Maar goed, die discussie hebben we al gehad: jij vindt dat de staat bij definitie gelijk heeft. I beg to differ.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:02:01 #100
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54192123
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doe niet zo idioot.
Je snapt het weer niet.
Het vergelijk gaat niet over martelen maar over het vastzetten zonder proces. Wederom een kwestie van gradatie want het principe is gelijk.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mooipraterij, maar jij bent naar hedendaagse maatstaven alhier barbaars. Het is maar dat je het weet.
Dank voor deze informatie.

Jij toont echter aan dat je het hele punt niet begrijpt, je ziet de woorden maar niet de gedachte.. Helaas kunnen we dat nog niet genezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 26-10-2007 23:07:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')