abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54319358
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:26 schreef Selina het volgende:
Zou iemand me misschien een link kunnen geven van de uitzending? Ik zie hem op de Vara site namelijk niet staan bij uitzending gemist, geen stream beschikbaar staat er...
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=5784237&md5=c5d19becae93db1e932170d85273a09a

of als dat niet lukt:
http://www.uitzendinggemist.nl en dan links in het rijtje 'moet je zien'

directe link: (in media player 'open url')
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)8543/bb.20071030.asf
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:50:26 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54319815
Je kunt niet linken naar uitzendingen, die "md5" in de url is persoons(browser) gebonden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:50:38 #104
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54319821
Ik vond Valentijn zo ontzettend wijs overkomen, als klein kind al... toen ze een jaar of 9 was zó'n wijs kind!
Vond het een erg mooie documentaire en zou best willen weten hoe het over een aantal jaar met haar gaat.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:05:55 #105
71919 wonderer
pi_54320124
Je wordt natuurlijk als kind al gedwongen om over allerlei dingen na te denken, omdat niks meer vanzelfsprekend is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:45:05 #106
71919 wonderer
pi_54320897
Zo, eindelijk gezien. Mooi, zeg. En wat een mazzel heeft ze gehad, dat het zo vroeg al erkend en herkend is. Als je het verschil ziet met die Joanna, dan schelen die puberteitsremmers toch een slok op een borrel hoor...

Fijn dat ze uiteindelijk kan zijn wie ze is.
pi_54321150
Mooie documentaire over een mooie meid. Jammer dat we waarschijnlijk niks meer over haar zullen horen, maar opzich is dat wel beter aangezien ze nu gewoon wil zijn, gewoon kan zijn, gewoon is en hopelijk ook gewoon gevonden wordt!
pi_54321734
Blijft ze zich Valentijn noemen?
Da's toch echt een jongensnaam, hoe verwijfd ook.
pi_54322559
Toen ik de aankondiging zag heb ik 'm gelijk even in mijn agenda geschreven. Het leek me erg interessant. Daadwerkelijk gekeken en ik werd er een beetje stil van eigenlijk.

Prachtige documentaire die mijn blik weer een stuk verruimd heeft. Het lijkt me dat ze helaas nog tegen heel wat lastige dingen aan gaat lopen in haar leven. In positieve zin denk ik dat ze niet zal opvallen tussen de rest aangezien zij een mooie jongedame is geworden die volgens mij ontzettend stevig in haar schoenen staat.

Voor mij wordt de essentie samengevat in wat de maakster van de documentaire zegt.
quote:
Natuurlijk moeten de ouders wennen aan de wensen en verlangens van hun zoon. Ik leer hen kennen als tolerante mensen die hun verwachtingspatroon bijstellen omdat ze willen dat hun kind gelukkig is.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 november 2007 @ 19:16:26 #110
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54322724
Misschien heeft ze wel hyves
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54323806
Ik heb het net ook gekeken. Ik vond die Floris trouwens echt gangster. Eerst als kind en toen later in 1 keer als rocker ofzo met zijn muziek om zijn nek.
gr gr
pi_54323864
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:45 schreef wonderer het volgende:
Dat is het rollenpatroon dat er nog veel te veel inzit in onze maatschappij, helaas. Zolang we eigenschappen toedichten op basis van wat iemand tussen zijn/haar benen heeft, schiet het niet op natuurlijk. We moeten af van het beeld dat als je een pik hebt, je carriere moet maken in een "stoer" beroep en als je een kut hebt, moet je thuis bij de kinderen blijven.
Maar door er operatief een meisje van te maken ga je volgens mij juist mee in dat rollenpatroon: hij gedraagt zich als een meisje dus het piemeltje moet er af.

Kan het niet gewoon een jongetje zijn dat meisjesdingen leuk vindt?
En wat zijn dat eigenlijk, meisjesdingen? Is dat ook niet een zeer breed begrip, o.a. cultureel bepaald?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2007 @ 20:04:02 #113
862 Arcee
Look closer
pi_54323869
Ben ik de enige die geen 'ze' kan zeggen als het over Valentijn gaat?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 november 2007 @ 20:04:34 #114
80791 crew  Paul
pi_54323887
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:04 schreef Arcee het volgende:
JA ! tis gewoon een lekker wijf
pi_54323925
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:04 schreef Arcee het volgende:
nee
gr gr
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:09:36 #116
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54324041
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:04 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

JA ! tis gewoon een lekker wijf
gedverdemme, met een behaarde reet zeker
pi_54324085
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:16 schreef paultjuhhh het volgende:
Misschien heeft ze wel hyves
Jij wil ook alles een keer gehad hebben he
pi_54324287
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:03 schreef Modus het volgende:
En wat zijn dat eigenlijk, meisjesdingen? Is dat ook niet een zeer breed begrip, o.a. cultureel bepaald?
Hier heb ik ook over nagedacht tijdens het kijken van de uitzending. Ik denk dat er wel degelijk jongens en meisjes zaken zijn zonder dat dit cultureel bepaald is. Bepaalde kleuren spreken meisjes eerder aan dan jongens en zo is het ook met speelgoed. Er zijn ongetwijfeld genoeg onderzoeken naar gedaan.

Natuurlijk is het niet zo zwart wit en zijn er grijze gebieden met jongens en meisjesdingen. Bij Valentijn leek mij duidelijk dat hij hing naar échte meisjesdingen zoals een pop (wat verwijst naar het zorgen dat vrouwen van nature beter doen dan mannen).
pi_54324631
Daarom zei ik ook o.a.
pi_54324953
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:30 schreef Modus het volgende:
Daarom zei ik ook o.a.
Haha, dus alles valt onder o.a.

Ik bedoelde meer te zeggen dat mannen biologisch gezien naar andere dingen toetrekken dan vrouwen. Ontkomen aan rolpatronen kan dus eigenlijk nooit echt. Een stuk tolerantie als zo'n rolpatroon niet vervuld wordt is natuurlijk wel belangrijk.
  vrijdag 2 november 2007 @ 21:17:01 #121
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54325732
Maar ze werkt nu dus wel als model, ook (juist) in dat wereldje kan een piemel hebben als 'vrouw' best lastig zijn lijkt me. De kleding die ze showt is over het algemeen toch wel voor vrouwen of mannen. Mannenkleding zou een beetje vreemd zijn dus showd ze waarschijnlijk alleen vrouwenkleding, dan kan ze waarschijnlijk dus niet alles aan.
Maar om die reden haal je die piemel er natuurlijk niet af.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_54326078
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:17 schreef maok het volgende:
Maar ze werkt nu dus wel als model, ook (juist) in dat wereldje kan een piemel hebben als 'vrouw' best lastig zijn lijkt me. De kleding die ze showt is over het algemeen toch wel voor vrouwen of mannen. Mannenkleding zou een beetje vreemd zijn dus showd ze waarschijnlijk alleen vrouwenkleding, dan kan ze waarschijnlijk dus niet alles aan.
Maar om die reden haal je die piemel er natuurlijk niet af.
Ik denk dat je zaken aansnijdt (wat een woordkeuze in dit geval ) waar je lang en kort over kunt speculeren zonder een steek verder te komen. Kennelijk wordt het geaccepteerd zoals het nu is. De enige die zich daarover druk hoeft te maken is zijzelf lijkt me...
pi_54326718
Heb 'm inmiddels gezien, gelukkig dat ie alsnog op Uitzending Gemist is gezet
En ik kan er wel een heel verhaal over typen, maar een user voor mij heeft al precies mijn gedachten genoteerd, dus net zo makkelijk om dat even te quoten
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:48 schreef vencodark het volgende:
Heb de docu. gister gezien ja. Vond het erg boeiend allemaal. Toen in het begin dat ventje een Barbie kreeg. Zo blij dat hij was: "Wow wat is die mooooi! " "Dit is mijn mooiste cadeau mama!"
Echt zo lief. Hoe kan je je kind zoiets weigeren? Valentijn heeft heel veel geluk gehad met zulke ouders en broertje. Vond op het einde ook wel mooi zoals ze over hun dochter en zus praten. Vond het ook echt een knap meisje, zag je al snel. Beetje een engeltje. Jammer dat ze niet op die dansschool mocht blijven. Je zag haar kijken naar die danseressen.

Vind het een erg goeie zaak dat er nu middelen zijn om zo'n jongen of meisje te helpen met de ontwikkeling van alles. Vroeger was dat heel anders. Ben benieuwd hoe het verder met haar zal gaan.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 november 2007 @ 21:58:39 #124
80791 crew  Paul
pi_54326772
Is ze nu model ? hoe weten jullie dat
pi_54326871
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:58 schreef paultjuhhh het volgende:
Is ze nu model ? hoe weten jullie dat
Dit werd volgens mij in de documentaire al gemeld, en daarbij is het grote boze internet ook een goede bron.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')