Die poezen-in-bedfoto is zoooo herkenbaar.quote:Op maandag 12 november 2007 08:43 schreef Klonk het volgende:
Vanmorgen was bij ons een democratische beslissing genomen 4 katten waren voor slapen op het bed en eentje was voor slapen in een mandje wat daar eigenlijk niet hoor te staan, maar goed pannenlappen zijn ook lekker zacht voor een poezenkontje
Eenzame Pien
[ afbeelding ]
En de resterende vier, ff klikken, foto is breedbeeld

Welke helft dan, de voorkant of de achterkantquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:49 schreef Vampz het volgende:
Vandaag Toby opgehaald, bijna 8 weken, half perzisch.

Dat trok dus behoorlijk m'n aandacht, ik heb stapels kattenboeken, aardig wat shows bezocht, etc, en nog nooit gehoord van Dilmuns. Ben ik weer even zoet geweest met opzoeken en lezen. Er wordt dus gedacht dat het een oeroud ras is wat op de eilanden van Bahrein onstaan is, ik kan niet vinden dat ze ergens erkend worden als ras maar wel dat de Bahreini's er mee bezig zijn (voor ze uitsterven vanwege vermenging met alle Perzen die in Bahrein blijkbaar hip zijn). Interessant, je hebt dan wel katten met een heel aparte geschiedenis is huis.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:22 schreef Brahimov het volgende:
Ze zochten onderdak voor hun lieve Bahreinse Dilmuns

het hele artikel (uit 2006) staat hier:quote:NEW scientific findings are leading international researchers to believe that the early domestication of cats may have begun in the Middle East and more specifically Bahrain.
Following the deoxyribonucleic acid (DNA) sampling of Dilmun cats from Bahrain, UK and US scientists concluded that a good proportion had ancient DNA profiles.
New DNA techniques also showed that the domestication process started more than 131,000 years ago rather than 9,000 years ago (evidence from ancient burial sites in Cyprus).
"From the DNA results they have concluded that the early domestication of cats probably started in the Middle East and possibly Bahrain," said Cat Society of Bahrain and Pet Animals president Hana Kanoo.
"Dilmuns represent the beginning of the domestication process. The stage between wild and domesticated cats lasted between 131,000 and 157,000 years ago.
"These findings bring about the possibility that Dilmuns could represent a possible new subgroup of ancient domestic cat.
"It's amazing, I was very sure there was something very special about the Dilmun cat."
The Near Eastern Origin of Cat Domestication study was conducted by the laboratory of Genomic Diversity in Maryland US, in co-operation with Oxford University, UK
It took three years to complete and involved the DNA sampling of 22,000 cats from all over the world, including Dilmun cats from Bahrain, Kuwait and Saudi Arabia.

Als hij zich nu maar geen illusies gaat maken
  Als hij zich nu maar geen illusies gaat maken   

Oh wat een prachtig pootje!quote:Op woensdag 14 november 2007 16:17 schreef Klonk het volgende:
Leuke naam voor een katertje
En dan heb ik nu een foto voor de pootjesliefhebbers
[ afbeelding ]

Er is een kattensoort die gek is op water, de turkse Van kat. Maar of dit er ook een is zou ik niet weten.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:33 schreef Juup© het volgende:
Het is geen foto maar een filmpje, maar heel leuk.
Ik heb nog nooit zo'n maffe kat gezien iig
Kat in bad

Wat een poezeligheid !quote:Op woensdag 14 november 2007 19:23 schreef Sorbootje het volgende:
Luiheid alom in huize Sorbo.
Buitengewoon energieke Sisqo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Luie Lodewijk en Fleur, lekker aan het knuffelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Luie Herman:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar Herman kan ook miauwen!