100% compatibel, maar wel enkel als het door apple gemaakt is / OSX drivers heeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:03 schreef Maidenfan het volgende:
En het kan misschien goedkoper, maar het hoeft voor mij niet... Het alles in één concept is mij ook geld waard (zie die foto iMac vs. Dell), geen drivergedoe meer en toch 100% compatibiliteit,...
Ik kan aan mijn ferrari ook niks veranderen. betere motorblokken kan ik niet vinden en zelfs de velgen zijn zo afwijkend dat ik ze niet kan veranderenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:28 schreef Elixabete het volgende:
Mac is gewoon 10X kut wan tje kan er amper aan veranderen met hardware enzo.
je kan niks toevoegen, geen nieuwe videokaart, geheugen of hardeschijf.
gewoon kut.
OS X = bsdquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
OS X == UNIX hoor. Hoe nerdy wil je het hebben?
En BSD is Unix, OS X 10.5 is zelfs Unix certified.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef Metro2005 het volgende:
OS X = bsd
Van de 6 software engineers op m'n werk hebben er 5 thuis een Applequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:09 schreef Sjibble het volgende:
Mac is voor noobs die niet met pc's om kunnen gaan
Aan een Lada kan je ook niets veranderen, wat een domme vergelijking zegquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kan aan mijn ferrari ook niks veranderen. betere motorblokken kan ik niet vinden en zelfs de velgen zijn zo afwijkend dat ik ze niet kan veranderen![]()
Toch rij ik liever in een ferarri dan in een lada. Maarja, dat ben ik.
Echter zul je voor de vergelijking met Leopard wel naar de full retail van Ultimate erbij pakken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:40 schreef Athmozz het volgende:
windows Vista kost je 80¤, meer niet. Dat je een full retail van de Ultimate wil hebben is jouw keuze, maar de normale versie kost wel een pak minder hoor.
Omdat Leopard ook de full-retail versie is. Je hoeft er namelijk niet OS X voor op je computer hebben te staan, en je hoeft ook geen OS X licentie er voor te hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:35 schreef Athmozz het volgende:
waarom de full retail? Dat je nog de OEM Ultimate neemt kan ik nog in inkomen, maar de retail snap ik niet.
Als je een nieuwe mac koopt ben je toch ook verplicht om opnieuw het OS te kopen, de hardware zonder het OS kan je niet aanschaffen, dus waarom zou je bij een windows-based systeem wel een retail versie kopen die je kan overzetten naar een andere pc?
Wat is 'de waarheid' dan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:40 schreef Biogarde het volgende:
Net op Tweakers FP te kijken over de release van Leopard:
Wat een giller. De waarheid/negatieve posts modden ze negatief![]()
[ afbeelding ]
En zo staan er nog een paar.
Als je de garpen van Jobs op Youtube niet leuk vind, modden ze je op de FP negatief![]()
http://tweakers.net/nieuw(...)aten-op-publiek.html
Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is 'de waarheid' dan?
Waarom zou zo'n grap niet mogen of niet van volwassenheid getuigen? Het is daarnaast geen grap, het is gewoon marketing. OSX is full featured voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn geen uitgekleede versies zoals bij Vista. Eerlijk gezegd kon ik XP Home en Pro nog begrijpen, maar de 36 Vista versies is ook gewoon gelul van de bovenste plank.
Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om OSX en alles daar omheen. Het gaat mij om het treurige gedrag van mensen met een Apple die een Apple hebben omdat appel en Apple en wit enzo.
Je moet het maar leuk vinden want anders pas je d'r niet tussen. Bewijs? Zie dat topic/nieuwsbericht.
Swets, ze laten offtopic staan over; Haha, dat was een goeie grap zeg!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nu maak je er een heel ander verhaal van. Zojuist zeg je dat 'de waarheid' negatief gemod wordt. En wie zegt dat de modder het negatief mod omdat het negatief over apple is? Misschien vind de modder gewoon de reactie wel teveel offtopic.
Als dat je bewijs is zou ik zelf maar eens na gaan denken over wat treurig gedrag is
Tja zo erger ik me kapot aan die windows gebruikers zonder enige Apple ervaring die maar lopen te blaten dat Mac duur is en alleen voor noobs (de meeste apple gebruikers die IK ken hebben een professionele ICT achtergrond).quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Biogarde het volgende:
En Swets, volgens mij ben jij samen met nog wat lui hier op FOK! de die-hards Gebruikers van het eerste uur?. Niets op tegen. Integendeel.
Het gaat mij om die lui (hoe leg ik dat nou netjes en lief uit?!) die het hebben om het hebben.
Ik zou het tijdens een babbel anders formuleren.
Ah... Je eerste zeker?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:51 schreef Biogarde het volgende:
Maar goed, het zal me de reet roesten verder. M'n Macbook is binnen menschen
Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah... Je eerste zeker?
Over 2 maanden zal je zelf het hardst Mac promoten. Kijk naar Jarno
¤2500quote:Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
1 GB geheugen (667-MHz DDR2 ECC volledig gebufferd DIMM-geheugen)
NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen
250-GB seriële ATA 3-Gbps, 7200-rpm harde schijf1
SuperDrive met 16-voudige snelheid (double-layer)
Tot over 2 maanden in een volgend soortgelijk topicquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:55 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nou, ik ken OSX al een beetje. Weet alles te vinden etc etc.. Maar ik wil dit uitbreiden omdat ik met een ICT-opleiding ga beginnen om dezelfde reden die je al aangaf. Windows ken ik als m'n broekzak, maar OSX te weinig.
Ja zo kun je ook redeneren dat een mercedes duurder is dan een opel. Als die mercedes met een gelijkwaardige auto vergelijkt zoals een BMW blijkt dat hij helemaal niet duur is. Je moet natuurljik geen appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:56 schreef Athmozz het volgende:
dat het duur is als je afwijkende eisen hebt kan je niet ontkennen natuurlijk, zo bestaat er eigenlijk niet echt een mogelijkheid om relatief goedkoop een bakje met 2 terra storage in raid5 neer te zetten, terwijl je dat met de gewone pc wel relatief goedkoop kan (voor nog geen 1500¤ kan je dat al hebben).
Alleen vraag ik me af hoe je in godsnaam een zeer rigide mening over OSX kan hebben als je geen ervaring hebt met OSXquote:alleen voor noobs is natuurlijk BS, zoals je zegt zal bijna elke mac gebruiker (als het al niet elke mac gebruiker is) met een windows systeem best vlot uit de voeten kunnen, terwijl het omgekeerd idd wel een heel pak minder zal zijn. Moet je dat als positief / negatief aanschouwen als gelijk welke gebruiker, ik vind van niet. Als ik geen behoefte heb om een Mac te gebruiken (omdat voor mijn windows xp perfect doet wat ik wil & nooit crashes geeft) ben ik maar een Mac Noob, interesseert me geen fluit.
Ik lees voornamelijk bullshit argumenten van mensen die geen Mac hebben.quote:Ik vind het altijd wel grappig om pro / contra mac te lezen, vaak gaan beide kanten er zodanig hard in op dat ze beiden met argumenten afkomen waarvan je je afvraagt of ze er nog iets mee te zien hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |