Dat zou inderdaad mijn idee ook zijn, gezien het feit dat de telefoon binnen 6 dagen na aankoop defect was. Oftewel, ik zou mij willen beroepen op omruilgarantie, maar aangezien het display bij aankoop wel werkte, stelt T for Telecom dat het mijn schuld is. Echter kan het display te strak gespannen staan of is er tijdens vervoer uit de fabriek mee gegooid of iets dergelijks waardoor hij al kwetsbaarder was geworden. Het is overigens een stevige behuizing, dus ik vind het sowiezo al een vreemde zaak..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:16 schreef EvL. het volgende:
Is dit niet een gevalletje DOA?
Dead on arrival?
Onzin, de winkel is aansprakelijk, met de fabrikant heeft de klant niks te maken.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:35 schreef -_Tommy_- het volgende:
de winkel kan hier heel weinig aandoen aangezien zij niet repareren en er dus ook geen zeggenschap over hebben, ken het verhaal van de garantie verloopt via de winkel blahblah en heb vaak genoeg rechtenstudenten tegen over me gehad die het allemaal wel even zouden regelen en helaas moet ik zeggen is het geen enkele ooit gelukt, die bedrijven hebben het gewoon goed dichtgetummerd
Dat is dus precies wat ik dacht, gezien de consumentenwet. Als een gebrek binnen 6 maanden optreed mag je er vanuit gaan dat deze bij aankoop al aanwezig was. Een rechtzaak is echt een kostbare en langdurig proces en is een mobiele telefoon natuurlijk niet waard. Ik zat te denken aan de geschillencommissie, maar ik zoek eigenlijk een makkelijkere manier..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:46 schreef nerd4sale het volgende:
Simpel: T for Telecom moet aantonen dat jij de schade hebt veroorzaakt. Kunnen ze dat niet, dan is het per definitie (volgens de wet) een fabrieksfout.
Met de fabrikant heb jij niets te maken, die is geen partij in je overeenkomst.
Helaas krijg je je gelijk niet zomaar.
Als je bereid bent om er desnoods een rechtszaak over aan te spannen, dan moet je T for Telecom nu als eerste in gebreke stellen in aangetekende brief, en daarin een kosteloze reparatie of vervangend exemplaar eisen binnen een redelijke termijn.
ik ben het met je eens, maar er wordt gewoon gezegd dit soort schade is gebruikersschade en that is it! ze kunnen zien aan de LCD dat die verbogen is oid en dan is het gebruikersschade!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:44 schreef CySt het volgende:
Maar Tommy, een telefoon moet toch gewoon bestemd zijn om in je broekzak te kunnen zitten? Zonder extreme druk erop of stoten moet de behuizing toch voldoende bescherming bieden. Wat zou jouw mening zijn als jouw telefoon binnen een week defect was terwijl je er niets vreemds mee had gedaan? Dan ga je toch echt uit van een geval fabrieksfout (scherm te strak gespannen bijvoorbeeld).
Wat betreft de verzekeringen, 24x10 euro is 240 euro aan verzekering in twee jaar tijd. Inderdaad, er kán wat mee gebeuren, maar defecten vallen onder garantie, dus ben je enkel nog verzekerd voor dieftal/verlies (of bijvoorbeeld waterschade). Echter hebben fabrikanten in hun hoofd: gebarsten display == val/stoot schade, wat blijkbaar dus niet altijd het geval is. De enige manier die ik kan bedenken waarop een bedrijf val/stoot schade kan aantonen is door een gebarsten printplaat of deuken in de behuizing..
de fabrikant stelt de garantievoorwaarden voor de toestellen die gerepareerd worden bij het herstelbedrijf, dus volgens die en die specificatie is dat de oorzaak (enkele uitzonderingen daar gelaten) de garantievoorwaarden van je toestel krijg je ook niet vanuit de winkel, maar staan heerlijk in de doos van de fabrikant!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:46 schreef nerd4sale het volgende:
Simpel: T for Telecom moet aantonen dat jij de schade hebt veroorzaakt. Kunnen ze dat niet, dan is het per definitie (volgens de wet) een fabrieksfout.
Met de fabrikant heb jij niets te maken, die is geen partij in je overeenkomst.
Helaas krijg je je gelijk niet zomaar.
Als je bereid bent om er desnoods een rechtszaak over aan te spannen, dan moet je T for Telecom nu als eerste in gebreke stellen in aangetekende brief, en daarin een kosteloze reparatie of vervangend exemplaar eisen binnen een redelijke termijn.
Dat zal allemaal best, maar als die garantie-voorwaarden iets anders zeggen dan de wet (het consumentenrecht in dit geval), dan gaat de wet toch echt voor.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:34 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
de fabrikant stelt de garantievoorwaarden voor de toestellen die gerepareerd worden bij het herstelbedrijf, dus volgens die en die specificatie is dat de oorzaak (enkele uitzonderingen daar gelaten) de garantievoorwaarden van je toestel krijg je ook niet vanuit de winkel, maar staan heerlijk in de doos van de fabrikant!
en dat doen ze toch ook, ze sturen het op en daar wordt geconstateerd dat de schade die er is veroorzaakt is door gebruikersschade die bal wordt toch gespeeld?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:26 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar als die garantie-voorwaarden iets anders zeggen dan de wet (het consumentenrecht in dit geval), dan gaat de wet toch echt voor.
En de wet zegt in dit geval dat de leverende partij (dat is dus T for Telecom) aan moet tonen dat het defect is veroorzaakt door de gebruiker.
Hoe T for Telecom dat doet (zelf onderzoeken of via de fabrikant) doet niet ter zake; daar heeft de klant niks mee te maken.
Nee, ze constateerden alleen dat het een gebroken display betreft. Dat wil niet automatisch zeggen dat het 'dus' gebruikersschade is. Er zijn immers meerdere redenen te bedenken waardoor zo'n display kan breken. Een productiefout is daar een van. Zij moeten dus aantonen dat het display gebroken is door een actie van de gebruiker en als ik het verhaal zo lees hebben ze dat niet gedaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
en dat doen ze toch ook, ze sturen het op en daar wordt geconstateerd dat de schade die er is veroorzaakt is door gebruikersschade die bal wordt toch gespeeld?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:31 schreef -_Tommy_- het volgende:
ik ben het met je eens, maar er wordt gewoon gezegd dit soort schade is gebruikersschade en that is it!
Beetje dubbel he.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
en dat doen ze toch ook, ze sturen het op en daar wordt geconstateerd dat de schade die er is veroorzaakt is door gebruikersschade die bal wordt toch gespeeld?
quote:Op woensdag 7 november 2007 22:15 schreef RD4 het volgende:
Scherm scheurt nooit vanzelf, oftewel eigen schuld dikke bult. TfT kennende hebben ze je bij de aankoop een verzekering aangeboden, als je geen 6 euro per maand kunt missen dan helaas pindakaas.
Auto's deuken vanzelf, bier verdwijnt magischerwijs uit flessen en een scherm scheurt als je er naar kijkt.quote:
Ik voel wel wat voor een bier-verdwijnt-uit-fles-verzekeringquote:Op woensdag 7 november 2007 22:31 schreef RD4 het volgende:
Auto's deuken vanzelf, bier verdwijnt magischerwijs uit flessen en een scherm scheurt als je er naar kijkt.
Maar door het extreem gezuip zal de premie hoger liggen dan de daadwerkelijke waarde van de drank, zelfde als dat je Ferrari's enz. duur moet verzekeren.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik voel wel wat voor een bier-verdwijnt-uit-fles-verzekering![]()
Wat dus de onzinnigheid van je vergelijking bewijst.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:38 schreef RD4 het volgende:
Maar door het extreem gezuip zal de premie hoger liggen dan de daadwerkelijke waarde van de drank, zelfde als dat je Ferrari's enz. duur moet verzekeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |