En zo gaan de Publieke Omroepen rustig verder met het belazeren van de kluit en het indoctrineren van de kijker. De zoveelste illustratie van de vooringenomenheid en propaganda van de Publieke Omroepen. Schandelijk misbruik van belastinggelden. Voor indoctri..., ik bedoel 'onderzoeks' bureau Inter/view-NSS geldt duidelijk het aloude spreekwoord: Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.quote:NOVA schatte aanhang Verdonk expres veel te laag in!
http://www.hpdetijd.nl/kring.php?editie_id=212
NOVA heeft wekenlang de aanhang van Rita Verdonk expres veel te laag ingeschat. Dat zegt opiniepeiler Maurice de Hond. Terwijl De Hond Verdonk op 18 zetels schatte en een ander bureau 29 zetels voorspelde, bleef NOVA wekenlang steken op 4 à 5 zetels. Dat is wel erg laag voor iemand die meer dan 600.000 voorkeurstemmen kreeg. De Hond spreekt van ‘bewuste misleiding’ ten nadele van Verdonk door het bureau Inter/view-NSS, dat de opiniepeiling voor NOVA uitvoert.
Op zijn weblog www.maurice.nl meldt De Hond dat hij NOVA en Inter/view-NSS heeft gewezen op de opmerkelijk slechte score van Verdonk, maar de concurrentie wees zijn advies ‘hautain’ af. In een mail aan De Hond schreef directeur Reinier Heutink van Inter/view-NSS onder meer: “Ik vrees dat het moeilijk voor je is te erkennen, maar .... MAURICE DE HOND HEEFT NIET ALTIJD GELIJK!” Gevraagd naar een toelichting zegt Heutink dat De Hond de score van Verdonk overschat zoals hij eerder de aanhang van Geert Wilders te hoog voorstelde. “De Hond was ooit uiterst kundig, maar zit nu wederom met oogkleppen op een dwaalspoor.”
Politicoloog Philip van Praag, expert op het gebied van politiek en media, heeft zijn bedenkingen bij de peiling van Inter/view-NSS. “Zou de steun voor Verdonk werkelijk zo beperkt zijn als NOVA doet voorkomen?” Ferry Mingelen, presentator van NOVA’s Den Haag Vandaag, valt zijn eigen peiling desgevraagd niet helemaal af, maar wel een beetje. “Als ik zie dat Verdonk bij onze peiling maar 4 zetels kreeg en bij de ander 29, dan vraag ik me af hoe betrouwbaar peilingen zijn.”
Een paar dagen na deze telefoontjes stond Verdonk in NOVA’s jongste peiling opeens op 15 zetels. Dat het ging om een sprong van elf zetels werd nauwelijks gemeld, zo u wilt: verdonkeremaand.
Nova kan er niks aan doen dat inter/view-nss met zulke cijfers komt. Peilingen zijn uberhaupt onzin.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:26 schreef Ippon het volgende:
[..]
En zo gaan de Publieke Omroepen rustig verder met het belazeren van de kluit en het indoctrineren van de kijker. De zoveelste illustratie van de vooringenomenheid en propaganda van de Publieke Omroepen. Schandelijk misbruik van belastinggelden. Voor indoctri..., ik bedoel 'onderzoeks' bureau Inter/view-NSS geldt duidelijk het aloude spreekwoord: Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Bron: is nu wel aangegeven in OPquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:29 schreef Monidique het volgende:
Ten eerste: Bron? Ten tweede: Waar lees ik dat het opzettelijk is?
Alleen rechtse complotdenkers geloven dat de publieke omroep een links indoctrinerend instituut is. Hetzelfde slag dat denkt dat moslims de democratie omver willen gooien, enzo.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:34 schreef Ippon het volgende:
[..]
Bron: is nu wel aangegeven in OP
Opzettelijk? Alleen naïeven geloven dat er geen sprake is van opzet.
Waarom denk je dat Wilders weigert in gesprek te gaan met de linkse ondervragers van de publieke omroep? Onafhankelijkheid is ver te zoeken in Hilversum.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:35 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Alleen rechtse complotdenkers geloven dat de publieke omroep een links indoctrinerend instituut is. Hetzelfde slag dat denkt dat moslims de democratie omver willen gooien, enzo.
DRIEËNEENHALF JAAR, om exact te zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
om DRIE JAAR voor de Tweede Kamerverkiezingen al te gaan spreken over 'indoctrinatie' door middel van peilingen, is sowieso absurd.
Bij mijn weten waren de Tweede-Kamerverkiezingen in november 2006, dus veronderstelde ik dat de volgende verkiezingen in november 2010 zijn (mits dit kabinet de rit uitzit). Dat kan ik moeilijk 3,5 jaar noemen....quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:10 schreef Montov het volgende:
DRIEËNEENHALF JAAR, om exact te zijn.
Omdat het een laffe hond is die weet dat zijn standpunten in een discussie geen stand houden ? Heb je 'm buiten de publieke omroepen ooit een discussie zien voeren ?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:08 schreef Ippon het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Wilders weigert in gesprek te gaan met de linkse ondervragers van de publieke omroep?
De Tweede Kamer verkiezingen zijn gepland op 11 mei 2011 volgens de site van de kiesraad.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
Bij mijn weten waren de Tweede-Kamerverkiezingen in november 2006, dus veronderstelde ik dat de volgende verkiezingen in november 2010 zijn (mits dit kabinet de rit uitzit). Dat kan ik moeilijk 3,5 jaar noemen....![]()
quote:Het feit dat sprake is geweest van ontbindingsverkiezingen in november 2006 heeft niet tot gevolg dat de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen in november 2010 plaatsvinden (zie hoofdstuk C en hoofdstuk F van de Kieswet ). De Kieswet zorgt er namelijk voor dat weer wordt aangesloten bij de normale systematiek. Dit betekent dat, afhankelijk van de vraag of er in het betreffende jaar samenloop met andere verkiezingen is, Tweede Kamerverkiezingen in maart of mei worden gehouden.
De volgende verkiezingen zijn in mei 2011. Zie http://www.kiesraad.nl/verkiezingen/item_verkiezingen/planningquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij mijn weten waren de Tweede-Kamerverkiezingen in november 2006, dus veronderstelde ik dat de volgende verkiezingen in november 2010 zijn (mits dit kabinet de rit uitzit). Dat kan ik moeilijk 3,5 jaar noemen....![]()
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen! Vraag maar aan religieus fundamentalisten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:27 schreef Elfletterig het volgende:
Oké, wist ik niet... - Weer wat geleerd.
Al met al dus NOG belachelijker om van 'indoctrinatie' te spreken...
Fout.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat het een laffe hond is die weet dat zijn standpunten in een discussie geen stand houden ? Heb je 'm buiten de publieke omroepen ooit een discussie zien voeren ?
Aha, dus zo gauw jouw ongelijk inhoudelijk duidelijk is aangetoond, ga je je standaardpraatje maar weer afsteken? Dit topic gaat nergens meer over, zo veel is wel duidelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Ippon het volgende:
Wie wil er nou worden 'geïnterviewd' door vooringenomen mensen die menen moreel superieur te zijn omdat ze in het verleden de grote Pol Pot hebben gesteund in zijn vrijheidsstrijd tegen het kapitalisme? Je moet anders wel erg masochistisch zijn om het fijn te vinden door hen beledigd te worden.
Of geloof jij dat Pauw, Witteman of Polak werkelijk in staat zijn een objectief gesprek te voeren met een hen onwelgevallige politicus?![]()
Samengevat:quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Ippon het volgende:
Fout.
Wie wil er nou worden 'geïnterviewd' door vooringenomen mensen die menen moreel superieur te zijn omdat ze in het verleden de grote Pol Pot hebben gesteund in zijn vrijheidsstrijd tegen het kapitalisme? Je moet anders wel erg masochistisch zijn om het fijn te vinden door hen beledigd te worden.
Of geloof jij dat Pauw, Witteman of Polak werkelijk in staat zijn een objectief gesprek te voeren met een hen onwelgevallige politicus?![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:01 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Samengevat:
Jij denkt dat Nova express te lage peilingen voor Verdonk laat zien om haar te benadelen.
Waarom gaat Verdonk dan nog naar Nova (met primeurs) en boycot ze dat programma niet zoals Wilders doet?quote:
Misschien omdat Verdonk van een ander kaliber is als Wilders?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:12 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Waarom gaat Verdonk dan nog naar Nova (met primeurs) en boycot ze dat programma niet zoals Wilders doet?
Ben jij nou echt zo naïef ... of vooringenomen?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:01 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Samengevat:
Jij denkt dat Nova express te lage peilingen voor Verdonk laat zien om haar te benadelen. Dit doet Nova omdat de publieke omroep een links indoctrinerend instituut is, dat een complot voert tegen hen onwelgevallige politici. Dit blijkt onder andere uit het feit dat Wilders weigert op te treden in programma's van deze omroepen.
Als Nova de kijkers inderdaad expres misleidt ten koste van mevrouw Verdonk, dan behoort zij kennelijk ook tot de 'hen onwelgevallige politici'. Waarom is Verdonk dan de afgelopen weken zowel bij Eenvandaag, als hij Polak in Nova, als bij Pauw en Witteman geweest?
Af en toe -- http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/hardtalk/4833890.stm. Dat beviel vast niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:18 schreef gelly het volgende:
Omdat het een laffe hond is die weet dat zijn standpunten in een discussie geen stand houden ? Heb je 'm buiten de publieke omroepen ooit een discussie zien voeren ?
Ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:20 schreef Ippon het volgende:
Ben jij nou echt zo naïef ... of vooringenomen?
Het is niet gek dat de peilingen verschillen. Interview/NSS stelt een open vraag: Als er nu verkiezingen zouden zijn, op welke partij zou u dan stemmen. Terwijl Maurice de Hond expliciet vraagt stel dat er nu verkiezingen zouden zijn en Verdonk doet ook mee, op wie gaat u stemmen.quote:Niet toevallig dat de 2 andere respectabele, onafhankelijke onderzoeksbureaus vele malen hoger zitten met hun peiling.
Niet toevallig dat het rooie NOVA altijd peilingen uitzendt die ongunstig zijn voor rechts.
Ach hij wees ook een aanbod om eens te discussieren met moslimorganisaties van de hand (zonder dat er uberhaupt iets bekend was over de vorm van discussie. Ik denk niet dat met wie of waar Geert Wilders wenst te discussieren heel veel zegt over partijdigheid.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Ippon het volgende:
[..]
Fout.
Ja, hoor dat doen ze kijk maar eens naar de berichtgeving tijdens de laatste verkiezingen geen negatief woord over de linkse kliek en niets dan slechts over de rechtse partijen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:01 schreef ijsbrekertje het volgende:
Samengevat:
Jij denkt dat Nova express te lage peilingen voor Verdonk laat zien om haar te benadelen. Dit doet Nova omdat de publieke omroep een links indoctrinerend instituut is, dat een complot voert tegen hen onwelgevallige politici. Dit blijkt onder andere uit het feit dat Wilders weigert op te treden in programma's van deze omroepen.
Ah... en dat probeer jij altijd te compenseren?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, hoor dat doen ze kijk maar eens naar de berichtgeving tijdens de laatste verkiezingen geen negatief woord over de linkse kliek en niets dan slechts over de rechtse partijen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |