Yah, maar die eerste week was meestal toch niet de meest interessante, dus dit kan alleen maar positief uitpakkenquote:Op donderdag 10 april 2008 12:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Inderdaad wel leuk die veranderingen. Is weer eens wat anders, alhoewel er bij de tour natuurlijk ook historie en tradities horen.
14e etappe, dus ik vermoed een ontsnapping, maar sprinters als Bennati/Zabel moeten dit sowieso kunnen overlevenquote:Op maandag 2 juni 2008 16:51 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
maar 2 bergjes van de 4e categorie maar ik heb het vermoeden dat dit geen massasprint wordt![]()
SuperBesse niet, denk ik.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:20 schreef ultra_ivo het volgende:
De etappe naar Super-Besse is ook zo'n mooie. Daar zal geen groot peloton aan de streep komen. Maar Bennati/Zabel/Freire kunnen dit inderdaad wel overleven.
Als de koers hard wordt gemaakt niet, als de favorieten elkaar gaan beloeren zoals de laatste jaren gebruikelijk is dan wel.quote:
Het is veel te lang heuvelop bij de finish. Een 2e categorie berg overleven ze wel (vorig jaar was dat ook), maar dan moet de finish wel vlak zijn of hoogstens een kilometertje omhoog.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als de koers hard wordt gemaakt niet, als de favorieten elkaar gaan beloeren zoals de laatste jaren gebruikelijk is dan wel.
Je bedoelt de Croix de Ferquote:Op maandag 2 juni 2008 18:21 schreef Wombcat het volgende:
De Tourmalet is imo zwaarder dan Alpe d'Huez.
De Izouard ook trouwens.
Nee, was een reactie op de post van Cootz, die stelde dat de Alpe d'Huez de zwaarste klim van de Tour was.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:25 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Je bedoelt de Croix de Ferwat gelijk ook wel de zwaarste rit is, Galibier, Croix de Fer en Alpe d'huez.
Dat is eigenlijk een soort La Marmotte
Izoard zit er niet in helaas. Galibier dus van de 'makkelijke' kant en vroeg, al is dat natuurlijk wel een mooie koninginnerit met de Croix de Fer en de Alpe. En de Bonette is wel lang (inclusief het stukje vals plat bijna 2000 meter klimmen!), maar heel regelmatig en niet zo steil (klik). Maar goed, ik bedoel: het gaat niet vaak boven de 10% omhoog deze Tour.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:21 schreef Wombcat het volgende:
De Tourmalet is imo zwaarder dan Alpe d'Huez.
De Izouard ook trouwens.
Dat laatste wat je zegt klopt natuurlijk, alleen is de Tour misschien wel de zwaarste ronde. In de vlakke ritten wordt er een veel hoger tempo gereden dan in de Vuelta en de Giro, waardoor als de bergen opdoemen, je als renner best wel moe bent. ( ja, ook als klassementsrenner, het gaat immers toch in de benen zitten )quote:Op maandag 2 juni 2008 19:38 schreef Cootz het volgende:
[..]
Izoard zit er niet in helaas. Galibier dus van de 'makkelijke' kant en vroeg, al is dat natuurlijk wel een mooie koninginnerit met de Croix de Fer en de Alpe. En de Bonette is wel lang (inclusief het stukje vals plat bijna 2000 meter klimmen!), maar heel regelmatig en niet zo steil (klik). Maar goed, ik bedoel: het gaat niet vaak boven de 10% omhoog deze Tour.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |