abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:13:18 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54144014
Ik kan er niets aan doen maar ik lees elke keer Hannah Barbera. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:14:40 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54144056
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vroeger moest je dan wachten tot de Haagse Post of de Vrij Nederland weer uit was. Nu kun je de slamdunks meteen lezen. Go Bahara!
Aan de andere kant: ik realizeer me nu ook veel meer dat wat sommige mannetjes doen in hun 300cm2, niet zo heel gek veel verschild van wat er op allerlei internetforums gebeurd. Ja, 't meeste daarvan is bagger, maar ik ben ervan overtuigd dat sommige van onze users (kasta! Tijl! )minstens zo goed, misschien wel beter zijn dan die broodschrijvers.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:19:15 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54144195
Vast dubbel genieten vandaag voor Bahara zelf.. zowel je eigen (in mijn ogen erg sterke) stuk geplaatst zien op vk.nl als en passant elsevier.com ownen.. dat moet toch lekker voelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:38:58 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54144727
Overigens, nog wonderlijker: ze linkt dus wel naar Bahara's website in die column, en daarop staat alles: over zijn leeftijd, zijn opleiding, zijn literaire prijzen. Hoe kan ze dan nog hebben gedacht dat ze met een zestienjarig relschoppertje van doen had?
  Admin woensdag 24 oktober 2007 @ 21:44:35 #55
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_54144881
Die reacties op de Elsevier site

Puik!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:47:46 #56
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54144980
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:38 schreef Floripas het volgende:
Overigens, nog wonderlijker: ze linkt dus wel naar Bahara's website in die column, en daarop staat alles: over zijn leeftijd, zijn opleiding, zijn literaire prijzen. Hoe kan ze dan nog hebben gedacht dat ze met een zestienjarig relschoppertje van doen had?
Z'n blog staat genoemd onder z'n tekst in de Volkskrant, vlak na de melding dat hij gastredacteur bij Propria Cures is. Waarom zou z'n de site zelf bekeken hebben? Ze wist toch al dat het een kansloos figuur betrof die een schop onder z'n hol naar het Rifgebergte verdiende?

Waarom onderzoek doen? .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:10:46 #57
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54145602
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:47 schreef Dagonet het volgende:
Ze wist toch al dat het een kansloos figuur betrof die een schop onder z'n hol naar het Rifgebergte verdiende?
Van daar is het nog best een eind lopen naar Zuid-Marokko
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:36:24 #58
195524 Aicha
Mokro-tatta
pi_54146489
Niet iedere Marokkaan is afkomstig uit het Rifgebied.
Niet alles nablaten he?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:38:23 #59
195524 Aicha
Mokro-tatta
pi_54146570
Floripas, ik vond Requim voor Bilal erg bijzonder...heb jij dat geschreven?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:40:25 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54146645
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:38 schreef Aicha het volgende:
Floripas, ik vond Requim voor Bilal erg bijzonder...heb jij dat geschreven?
Yup. Ik krijg berichtjes van mensen die vinden dat ik Hassan Bahara voor plagiaat moet aanklagen
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:42:54 #61
195524 Aicha
Mokro-tatta
pi_54146741
Vanwege het woordje Requim? Hmmm...hij klaagt Liesbeth huppeldepup aan en jij hem....gaat lekker zo.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:45:17 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54146826
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:42 schreef Aicha het volgende:
Vanwege het woordje Requim? Hmmm...hij klaagt Liesbeth huppeldepup aan en jij hem....gaat lekker zo.
Natuurlijk klaag ik hem niet aan. Zijn titel is heel evident afkomstig van de film A requiem for a dream, over de zelfdestructie voortvloeiend uit maatschappelijke druk, geestveranderende middelen en gekte. De mijne is daar maar een beetje een verwijzing naar, maar vooral eentje naar de vita van de Heilige Clara. Maar goed, dat is een ander onderwerp.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:50:25 #63
195524 Aicha
Mokro-tatta
pi_54146996
Ik moet duidelijk gaan slapen : Ik bedoel uiteraard ''requiem''.

Haha, natuurlijk snap ik wel dat je dat echt niet gaat doen.
Ik ken de verwijzing

Maar nogmaals vond het mooi beschreven vanuit Bilal zelf, maar vooral vanuit het perspectief van een schizofrenie patient.

Nou, adios slaap lekker!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:14:18 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54153394
Uit de reacties op de Elsevier-site: "Zou deze Hassan, behalve zijn ongetwijfeld goedbedoelde 'satire' ook nog andere -wellicht meer zinnige- pogingen ondernemen om zijn minder ontwikkelde landgenootjes enigszins te verheffen??"

Je bedoelt: afgezien van zijn succesvolle pogingen om de allochtone jeugd uit West weer aan het lezen te krijgen?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:26:26 #65
38496 Perrin
pi_54153564
Je filtert er zo de zure mensjes uit die leuk samenleven niet eens meer willen, maar wel graag klagen over gedrag van anderen. Aan de comments bij Elsevier te zien, heb je er op die site daar vrij veel van.
pi_54153584
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de reacties van Bahara op Wytzes ook weer niet zo heel sterk vind. Een polemiek is leuker als het wat subtiel of juist heel venijnig wordt gedaan, maar dit is meer bot.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:28:57 #67
38496 Perrin
pi_54153606
..de column van Wytzes vond je niet bot?
pi_54153645
Nou vooral heel dom en humorloos - maar daarom is het leuker om daar een beetje sarcastisch op te reageren. Bahara schrijft zo goed, had ie ook hier voor kunnen aanwenden in plaats van op haar iq te zinspelen. Maar verder geen big issue, ik vind zijn stuk erg goed en onbegrijpelijjk dat zo'n freule dat niet doorheeft.
pi_54153766
Grappig om te lezen
pi_54155276
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:21 schreef Floripas het volgende:
Vanochtend stond er in de Volkskrant een satirisch verhaal van Hassan Bahara:
[..]

(Van zijn weblog)

Liebeth Wytzes:
[..]

Bron: Elsevier

De reactie van Bahara:
[..]

Bron: Bahara's weblog

Inderdaad vreemd, dat Wytzes niet gelijk ziet dat het om een satire gaat. Zou dat komen omdat het zo'n emotioneel onderwerp is?
Nee, omdat Elsevier gewoon een minderwaardig vodje is geworden.

Slotervaart het putje van Amsterdam? Staat stoer. Jammer dat het nergens op gebaseerd is.

Maarja, als je Telegraaf of Elsevier heet dan zul je de kunst van het overdrijven en verzinnen machtig moeten zijn om je reactionaire publiek tevreden (dus chagrijnig) te houden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_54156868
Kijken of het gebrek aan sarcasme topic ook 31 draadjes haalt: Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 31
De satire steekt namelijk in de impersonatie van bestaande figuren.

En maar vragen en huilen om meer.

Volgens mij heeft Dr Watson een tijdje in bepaalde wijken van Amsterdam, Utrecht, 's Gravenhage, Rotterdam rondgelopen voordat hij met de stelling: Zwarten minder intelligent kwam.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54157772
Wat een gigantisch dom wijf . Zeker niet gestudeerd, als je niet weet wat je Propria Cures scribenten mag verwachten
pi_54160858
De tekst van die Bahara is erg sterk. Het trieste is alleen dat het waarschijnlijk ook erg waarheidsgetrouw is. Dit zijn precies de denkbeelden en het taalgebruik van de gemiddelde 14-jarige allochtone reljongere. Wie tussen de regels door leest, weet wat er mis is in Nederland.
pi_54161412
Bahara had gewoon moeten reageren in de schrijfstijl van die straatjongere die hij in zijn eerste stuk nadeen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:14:10 #75
38496 Perrin
pi_54161722
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:59 schreef Xith het volgende:
Bahara had gewoon moeten reageren in de schrijfstijl van die straatjongere die hij in zijn eerste stuk nadeen
Dat zou idd wel ideaal zijn geweest
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:09:05 #76
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54162682
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:59 schreef Xith het volgende:
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54162788
Want die schrijf/spraaktaal is zo ongebruikelijk
http://www.dumpert.nl/med(...)tloze_marokkaan.html
oh nee toch niet
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54162989
Dat popi-jopi gepraat over "school afgemaakt hebben" en "enige intelligentie bezitten" valt me tegen van die Bahara. Zijn column is nou ook niet echt super moet ik zeggen.

Maar dat valt eigenlijk in het niet bij die vrouw van Elsevier.
quote:
De Brit Jonathan Swift bijvoorbeeld schreef in 1729 een beroemde satire, A Modest Proposal, waarin hij het vetmesten en eten van baby’s aanried. [...] Over verveelde, verwende, onopgevoede jongens die auto’s en invalidenwagentjes in de fik zetten valt namelijk niet echt heel erg te lachen.
Het eten van baby's dus wel?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:14:27 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54168225
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:22 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat popi-jopi gepraat over "school afgemaakt hebben" en "enige intelligentie bezitten" valt me tegen van die Bahara. Zijn column is nou ook niet echt super moet ik zeggen.
Het is Wytzes die begint over zijn snuggerheid. En nee, echt slim is het niet, nee.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:15:22 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54168245
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:28 schreef desiredbard het volgende:
Kijken of het gebrek aan sarcasme topic ook 31 draadjes haalt: Centraal - Ophef over Deense cartoons deeltje 31
De satire steekt namelijk in de impersonatie van bestaande figuren.

En maar vragen en huilen om meer.

Volgens mij heeft Dr Watson een tijdje in bepaalde wijken van Amsterdam, Utrecht, 's Gravenhage, Rotterdam rondgelopen voordat hij met de stelling: Zwarten minder intelligent kwam.
Moet jij elk topic komen volullen met je overloze gebral?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:16:02 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54168259
quote:
Wat Liesbeth Wytzes over mij te melden heeft, kan mij in het geheel niet schelen. Eigenlijk ben ik haar dankbaar dat ze zo'n treurige misstap heeft begaan als gisteren. Want zie, je kunt mij wel van de straat halen, maar de straat kun je niet uit mij halen. En daarom mag ik graag een potje ouderwets straatvechten. Bij voorkeur met opponenten die zich zo gewillig naar de slachtbank laten leiden. Als ik dan op haar foeter, weet dan dat ik dat doe met een vrolijk gemoed, een beetje zoals je met een grote grijns op het gezicht allerlei hatelijks kunt debiteren over mensen op tv. Het werkt voor mij verkwikkend, doet me weer jong voelen en houdt me scherp. Verontwaardiging voel ik me geenszins. Ik voel eerder een diep medelijden dat grenst aan walging. U kent het gevoel wel van vroeger, toen je kikkers en insecten martelde. Je vond het zielig, maar tegelijkertijd wekte het je walging op omdat die verdomde beesten te belazerd waren om er vandoor te gaan. Alsof het ze niets kon schelen dat je hun poten uitdraaide. Welnu, hetzelfde gevoel ervaar ik als ik iemand als Liesbeth Wytzes een paar tikken geef. Medelijden vermengd met walging.
Bahara haalde weer het onderste uit de kast
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:19:21 #82
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_54168334
Ik had het al eerder in de PC gelezen, maar er nooit bij nagedacht dat het dit soort debiele reacties teweeg kon brengen.

[ Bericht 61% gewijzigd door I.R.Baboon op 25-10-2007 21:24:42 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_54168398
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is Wytzes die begint over zijn snuggerheid.
"Hij begon!"

Beetje kleuterschoolachtig vind ik.
pi_54168849
rechtse vrouwen en satire, dan kan nooit goed aflopen idd
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:48:34 #85
176380 Hanenwurger
http://www.hanenwurger.org
pi_54169115
grappig is ook de verwijzing naar Maarten Toonder. Echt Hollandse vroeger-was-alles-beter- associatie. Dit soort columnisten zijn groot geworden in Almere, Amstelveen of Heemstede en pas op hun 18devoor het eerst naar de grote stad getrokken...
Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
pi_54169267
Kifash, die Bahara gast. Die tjappie heeft wa7ed berichtje in shi krantje geschreven. Me zus had die krant in de trein gevonden en mee naar huis genomen. Toen ze die gekeken had had mijn ma hem genomen om onder de tagine te zetten. Daarna heb ik hem mee naar de shoppa genomen en toen hebben me matties en ik die shit gelezen.

Hij denkt ze3ma omdat hij een beetje straattaal kan praten dat hij alles over mij en me matties weet. Die man is focking lijp in zijn hoofd a sahbi! Ze3ma aan die kankertatta’s laten zien dat er mokros zijn die grappig kunnen zijn. Je moer ouwe…..Je bent niet van de straat!

Als je van de straat was, wist je hoe het was als de le7nesh je om niks fassen. Alleen omdat je met shi groepje loopt. En als hij van de straat was wist hij ook dat veel van me sahbies meer dow hebben dan hij in zijn hele zielige leven met zen zielige berichten zal hosselen. Beter verkoopt die gast zijn soewa, daar zal ie meer mee verdienen.

Wash denkt die hoer dat we een grap zijn wellah? Wash kent die mongool Cisko? Die man, die is pas echt van de straat a mi mattie. Je hoort hem nooit, je ziet hem nooit. Die man heeft een fucking universiteit papier ouwe. Dus beter houd Hassan Bahara die bledderdeeg over de straat voor zich. Als die tatta’s van de buurt Cisko horen praten geven ze em zwaar props. Die man lult ze zwaar kapot.

Cisko doet alles. Hij heeft zijn papieren, is altijd in de moskee, maar als je weet wat ie in zijn osso heb ga je schijten. En als je wist wat ie in Mokroland heb zou je helemaal doodgaan a stelletje haters… Van de zomer heeft hij nog wahed Q7 gekocht, hij heeft die ding gewoon cash betaalt en heeft em naar Mokroland geboekt.

Of Illyas. Die man zit nu in de jail. 4 tayas hebben ze die man gegeven. Maar hij weet…als ie eruitkomt heeft ie meer dorros dan die fucking baas van Nederland in die tijd heeft verdient met zen harry potter face. Dus 4 tayas of niet hij schijt op moederneukers als die Bahara en harry potter.

Of laat em berichten schrijven over El Kombrison. Die man trekt zen focking ingewanden uit zijn lijf. Net als tie bij wa7ed Yoegi heeft gedaan. Hij heeft ook een keer voor shi maffia gasten wa7ed gast uit een rijdende auto gejoempoet. Die man zit nu in Brazilie a wanna be gangster. Doekoe gemaakt hier nu zwaar aan het uitgeven daar. En geloof me maar die zie je voorlopig niet meer in dit Flikkerland. Tabbon bij de vleet daar ouwe……Niemand die em hoofdpijn bezorgt..

Wallah, die man denkt echt dat we een grap zijn. Ik kan em zo meer voorbeelden geven van gasten die door het leven op de straat kankerstang zijn geworden. Maar dat doe ik niet, want ik ben niet zo een kankershekem als hem. Djankies als hem en zijn ze3ma tattamatties verkopen we dagelijks versneden coka. Misschien tript die man zo op die shit die we erin stoppen dat ie denkt dat ie Tony Mo is. Vieze kankerdjankies, stoer doen als ze achter internet zitten of shi stukje in de krant schrijven. Maar als we ze in shi barretje tegenkomen durven ze mij soort niet eens aan te kijken. Dan bedelen ze b7al shie hoeren voor een goedkope grammetje.

Geloof me, de jeugd van tegenwoordig groeit op met de mentaliteit van: geef je me het niet, dan pak ik het. Fock die Appaman, denk je dat hij ons represent of dat hij ons voorbeeld is wellah? Appa is mislukt ouwe, b7al shie miskraam istie uit dit leventje gevallen. Mannen als Appa en Bahara denken het te weten maar ze ruiken alleen onze schijt. Wat we eten krijgen ze nooit te zien. Deze shit is geen focking poppekast ouwe, mensen gaan kapot of schijnen. Mensen stijgen of vallen. Andere weg is er niet. Iwa ruik maar en doe maar alsof jezelf niet dagelijks loopt te schijten. Volgens mij schijt zijn soort alleen diarree.

Tijden zijn ziek ouwe. Wash denkt ie dat mokros nog steeds zjeldas trekken en kraken zetten? Gasten van nu werken hard voor hun geld.

Denk je dat die tjappies die autos branden ons zijn? Nee gappie in 1998 hebben we wel shie waggies gebrand maar in die tijd waren we gewoon snotneuzen zonder leven. zit maar achter die lowlife gasten aan die waggies branden dan kunnen wij gewoon onze ding doen. Hassan wil niet weten over wat soort gasten hij het heeft. We zijn geklommen ouwe en we klimmen elke dag hoger. En ondertussen schijten we jullie daarbeneden helemaal onder a kankerhoeren

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr.LSD op 25-10-2007 21:58:44 ]
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:53:05 #87
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_54169291
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
rechtse vrouwen en satire, dan kan nooit goed aflopen idd [afbeelding]
Het is wel grappig. In principe is de PC een rechts blad en zouden ze zich best in Elsevier moeten kunnen vinden, maar met dit soort types (en natuurlijk ook de grote PC-vijand Leon de Winter) komt dat er nooit van.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:00:09 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54169493
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:21 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"Hij begon!"

Beetje kleuterschoolachtig vind ik.
"Zij begon".
Kom bij opiniemakers niet aan hun intelligentie - dan krijg je het type nauwelijks verholen flame war als je de afgelopen dagen had.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:04:14 #89
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:04:33 #90
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54169593
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bahara haalde weer het onderste uit de kast

Bahara martelde vroeger beesten.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:46:18 #91
38496 Perrin
pi_54175849
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:52 schreef Dr.LSD het volgende:
Hassan's stuk
Welkom op Fok!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:50:49 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54181469
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 08:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Welkom op Fok!
Volgens mij is hij het FOK-niveau alweer zat.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:30:19 #93
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_54187642
Ik vind het wel een goed geschreven stukje. Triest dat er veel jongeren echt zo denken en praten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_54187793
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Volgens mij is hij het FOK-niveau alweer zat.
Hij leest de Elsevier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')