Als iemand echt dom is, dan vind ik dat je dat rustig mag zeggen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:11 schreef Fides het volgende:
Whahahaha, toen ik het vanmorgen las dacht ik al dat er mensen zouden zijn die het niet zouden snappen, maar dat een Elseviercollumniste het niet snapt![]()
![]()
Jammer dat Hassan daarna vooral op de man (/vrouw) speelt, maar dat mag verder de pret niet drukken.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:08 schreef MahirBurekovic het volgende:
die hassan is ook achterlijk, maar die domme naïeve teef is nog erger. maar ja, wat kun je verwachten van zo'n geval:
[ afbeelding ]
Dat zeg jij de hele tijd. Heb je Wytzes' column wel gelezen?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:13 schreef Ryon het volgende:
De column van Wytsze gaat juist precies over die mentaliteit die Bahara ook hekelt, niet over de persoon (satiricus) Bahara. Waardoor het geen barst uitmaakt of het artikel bedoeld is als satire of niet. Maar dat snapte Hassan ook niet helemaal. Hij ziet naar aanleiding van één zin in de column van Wytze een soort van beschuldiging dat hij het allemaal gedaan heeft. En dat terwijl zijn in de brief opgevoerde karakter juist het onderwerp was en niet de komiek achter de brief zelf. De "gerechterlijke stappen" kan hij dan ook achterwegen laten..![]()
Ja. Ze spreekt 'm direct aan.quote:Ga toch fijn naar Saoedi-Arabië, Hassan
quote:Leuk dat de Volkskrant een inwoner van Slotervaart aan het woord laat, dacht ik nog voordat ik vanochtend aan het stuk van Hassan Bahara begon.
quote:Zijn dit de jongens die ’s nachts auto’s in brand steken, uit onvrede?
quote:Bahara zelf maakt in de Volkskrant bepaald geen snuggere indruk door te beweren dat er in zijn droomland Saoedi-Arabië geen ‘blauw’ is.
quote:Het lijkt mij een heel goed idee dat Bahara en flink veel van zijn matties naar Saoedi-Arabië vertrekken.
quote:En hij hoeft niet, zoals hij aan het einde van zijn betoog zegt, te wachten tot hij en zijn matties de wijk helemaal kapot hebben gemaakt.
Kom, zeg gewoon dat je een fout hebt gemaaktquote:PS (15:12 uur)
Misschien was dit stuk inderdaad een satire. Maar ik leerde op school, die ik wel heb afgemaakt, dat een satire een methode is om een bepaalde maatschappelijke werkelijkheid op de hak te nemen, om er zo wat aan te doen. Dat doen schrijvers al heel lang, van de Romeinse dichter Juvenalis tot Erasmus en Godfried Bomans.
De Brit Jonathan Swift bijvoorbeeld schreef in 1729 een beroemde satire, A Modest Proposal, waarin hij het vetmesten en eten van baby’s aanried. Dat zou een goeie oplossing zijn tegen hongersnood. Zo overdreven, dat iedereen meteen begreep dat hij de uitbuitingsmethodes van Britse landeigenaren in Ierland veroordeelde.
Ik wil Hassan Baraha best in dat illustere rijtje zetten als hij dat graag wil – maar wat mij betreft beschrijft hij de werkelijkheid, zonder die belachelijk te maken. Over verveelde, verwende, onopgevoede jongens die auto’s en invalidenwagentjes in de fik zetten valt namelijk niet echt heel erg te lachen.
Kun jij niet opsodemieteren uit dit topic, meneer kankernikkerzegger?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:08 schreef MahirBurekovic het volgende:
die hassan is ook achterlijk, maar die domme naïeve teef is nog erger. maar ja, wat kun je verwachten van zo'n geval:
[ afbeelding ]
Ten eerste staat nergens dat Bahara moslim is. Waar haal jij dat uit?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:46 schreef desiredbard het volgende:
Wat een jank topic...want laten we wel wezen....Moslims hebben een geweldig gevoel voor Satire.... toch?
wat moet je nou?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kun jij niet opsodemieteren uit dit topic, meneer kankernikkerzegger?
Ja?
Fijn.
Dat laatste stukje is inderdaad het toppunt van triestheid. Ze heeft overduidelijk even de wikipedia over satire nageslagen om nog een beetje 'indruk' te maken met haar 'kennis'.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:18 schreef Floripas het volgende:
[...]
Kom, zeg gewoon dat je een fout hebt gemaakt
*proest!* nice find!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:25 schreef jstiglitz het volgende:
[..]
Dat laatste stukje is inderdaad het toppunt van triestheid. Ze heeft overduidelijk even de wikipedia over satire nageslagen om nog een beetje 'indruk' te maken met haar 'kennis'.
Ik heb het meteen maar even aan Bahara laten weten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:25 schreef jstiglitz het volgende:
[..]
Dat laatste stukje is inderdaad het toppunt van triestheid. Ze heeft overduidelijk even de wikipedia over satire nageslagen om nog een beetje 'indruk' te maken met haar 'kennis'.
Volgens mij is zonder bronvermelding stukken tekst in je eigen column verwerken en doen alsof het van je eigen hand is nog steeds gewoon plagiaat hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:31 schreef Flashwin het volgende:
[..]
*proest!* nice find!
Echt letterlijk overgenomen ook. Krijg nu echt de neiging om me alleen hiervoor bij die elseviersite te registreren en even de wiki link neer te plempen. Wat een domme arrogante snol zeg.
Ik weet niet of dat het is, ze heeft het gewoon herschreven. En dat "met het doel iets te veranderen" is een deuterodefinitieve, erg trieste toevoeging van haar.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Volgens mij is zonder bronvermelding stukken tekst in je eigen column verwerken en doen alsof het van je eigen hand is nog steeds gewoon plagiaat hoor.![]()
Nu ik iets beter kijk: inderdaad, geen exacte kopie, wel stevig geinspireerd door wikipedia.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:02 schreef Floripas het volgende:
Ik weet niet of dat het is, ze heeft het gewoon herschreven. En dat "met het doel iets te veranderen" is een deuterodefinitieve, erg trieste toevoeging van haar.
Vroeger moest je dan wachten tot de Haagse Post of de Vrij Nederland weer uit was. Nu kun je de slamdunks meteen lezen. Go Bahara!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:03 schreef Perrin het volgende:
Heerlijk zo'n polemiek. 2-0 voor meneer Hassan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |