abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held donderdag 25 oktober 2007 @ 01:24:16 #141
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54151124
Die amerikanen zijn echt compleet achterlijk. Ze begrijpen niks van andere culturen en denken overal maar hun visie te moeten doen gelden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54151887
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Die amerikanen zijn echt compleet achterlijk. Ze begrijpen niks van andere culturen en denken overal maar hun visie te moeten doen gelden
Dat is de bitch als je afstapt van iedere vorm van cultuurrelativisme hè.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 25-10-2007 02:48:15 ]
I´m back.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 02:45:29 #143
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54151962
Het is niet zozeer dat ze ons feest racistisch vinden; het is eerder angst om 'per ongeluk' racistisch over te komen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54151987
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 02:45 schreef Gabry het volgende:
Het is niet zozeer dat ze ons feest racistisch vinden; het is eerder angst om 'per ongeluk' racistisch over te komen.
Ze zijn alleen maar bang om door iemand aangeklaagd te worden, bedoel je?
I´m back.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 08:01:59 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_54152701
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:27 schreef moussie het volgende:
Dat mensen die er niet mee zijn opgegroeid het ook zo kunnen zien vergeet je voor het gemak ?
Gasten moeten niet zo janken, hoort nou eenmaal bij Nederland...
Wij zijn toch ook niet opgegroeid met het idee dat het normaal is om 9-jarige meisjes in de woestijn te ontmaagden en trouwen? Toch zijn er 1 miljard fans van dat "gebruik"...

Fuck toch op met dat eeuwige gezeik: hou je niet van Sinterklaas, hou dan je bek of zout op naar waar ze er niet aan doen. Amerika bijvoorbeeld.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_54154630
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat ook zo is natuurlijk....
Klopt.

Maar zwarte mensen komen sowieso nooit door een schoorsteen, gewoon door de voordeur zoals alle mensen. Dus daar gaat de vergelijking met de zwarte man op de hoek al mank.
pi_54154642
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit een vetklep in een door gnomen volgeladen arreslee door de lucht zien vliegen dankzij acht elanden waarvan één met een rode neus. Dus.
Je snapt het punt niet zo geloof ik.
pi_54154733
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. Maar zie jij veel zwarte pieten met dikke lippen en kroeshaar, dan?
Ze hebben een pruik met zwarte krulletjes.

En je lippen rood verven is een traditioneel gebruik om de lippen van een zwart persoon na te bootsen (kijk maar naar die minstrel shows of naar ouwe Kuifje-albums).

Maar een piet is zo veel meer dan alleen maar een zwart persoon. Hij loopt over daken, vult schoenen, het hele "volk" heet "Piet", strooit snoep ....

Het is, zoals ik al zei, hetzelfde als de dwergen van Sneeuwwitje vergelijken met lilliputters. Dwergen zijn zoveel anders als gewone lilliputters.
pi_54155391
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met roomblanke assistenten zeker?
wel met echte Ariërs
pleased to meet you
pi_54155484
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 08:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Gasten moeten niet zo janken, hoort nou eenmaal bij Nederland...
Wij zijn toch ook niet opgegroeid met het idee dat het normaal is om 9-jarige meisjes in de woestijn te ontmaagden en trouwen? Toch zijn er 1 miljard fans van dat "gebruik"...

Fuck toch op met dat eeuwige gezeik: hou je niet van Sinterklaas, hou dan je bek of zout op naar waar ze er niet aan doen. Amerika bijvoorbeeld.
wat een onzinnige vergelijking, slaat helemaal nergens op, maar vooruit, laten we die eens door redeneren ..
dus als jij nu een bedrijf opent in een islamitisch land en ze willen in de bedrijfskantine ritueel 9 jarige meisjes ontmaagden en trouwen zou jij dat goed vinden ? hoort er nu eenmaal bij ?
pleased to meet you
pi_54155676
Die witte pieten die je tegenwoordig hebt, vind ik werkelijk te sneu voor woorden!

@ Dodecahedron: "het hele "volk" heet "Piet" ".....idd! Doet me meteen denken aan een ander BLAUW volkje waarvan iedereen ook deels de zelfde naam heeft: "Bril-, Mopper-, Grote-.... enz.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:59:44 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_54156204
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:25 schreef moussie het volgende:
wat een onzinnige vergelijking, slaat helemaal nergens op, maar vooruit, laten we die eens door redeneren ..
dus als jij nu een bedrijf opent in een islamitisch land en ze willen in de bedrijfskantine ritueel 9 jarige meisjes ontmaagden en trouwen zou jij dat goed vinden ? hoort er nu eenmaal bij ?
Vergelijking van niks inderdaad, beetje de boel opkloten

Als dat daar een standaard gebruik is wat het hele volk doet, wie ben ik dan om dat af te schaffen
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:57:22 #153
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_54161346
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:38 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je snapt het punt niet zo geloof ik.
Ik snap het punt prima. Het is er als je er over wilt vallen, anders niet. Ik wil er niet over vallen want ik vind het een kinderfeest. Zoals uit wel meer dingen lijkt: als je wilt kun je overal wel iets rascistisch in zien. Net als al die Suri's die moord en brand schreeuwden toen Balkenende begon met zijn "VOC mentaliteit". Die wisten ook donders goed dat Balkie die opmerking in een compleet andere context bedoelde en kozen er bewust voor om er toch een issue van te maken... Naja, misschien een matig voorbeeld, maargoed..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_54161374
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:57 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik snap het punt prima. Het is er als je er over wilt vallen, anders niet.
ok
pi_54175188
Doet me denken aan die southpark aflevering over the southpark flag.

Op de vlag stonden 2 witte poppetjes die een zwart poppetje aan een galg ophingen.
Iedereen riep dat de vlag een walgelijk racistisch sysbool was van de onderdrukking van zwarten.. behalve de kinderen die niet begrepen waar iedereen zich druk om maakte.

Het moraal van het verhaal was dat bijna iedereen racistisch was door onderscheid te maken en onderbewust de zwarte mens als een onderdukte entiteit te zien.
De kinderen zagen niets anders dan 3 mensen en een galg.

Hmm... Ze hadden die aflevering net zo goed op dit nieuwsbericht kunnen baseren.
pi_54185195
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Vergelijking van niks inderdaad, beetje de boel opkloten
tja, jij komt ermee, alsof het een jaarlijks terugkerend volksfeest zou zijn of zo ipv iets dat dertienhonderdnogwat jaar geleden is gebeurd en in die tijd ook bij ons vrij normaal was
quote:
Als dat daar een standaard gebruik is wat het hele volk doet, wie ben ik dan om dat af te schaffen
ook als het betekend dat je dan geen opdrachten meer krijgt uit Nederland of een rechtszaak aan je broek .. ?
pleased to meet you
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:24:06 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54186372
Het zijn echt niet alleen de Amerikanen. In Nederland zijn er op diverse plekken ook al rode, blauwe, groene, en paarse Pieten ingesteld omdat alleen zwart toch echt niet meer kan in deze politieke wereld.

Tis een leuk artikel hoor, en het geeft ons FOK!kers weer eens iets om af te vitten op de Amerikanen, maar in Nederland zelf zijn we ook allang bezig met het zwarte piet verhaal.

Ik kan me er niet echt druk om maken moet ik zeggen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54186474
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:24 schreef maartena het volgende:
Het zijn echt niet alleen de Amerikanen. In Nederland zijn er op diverse plekken ook al rode, blauwe, groene, en paarse Pieten ingesteld omdat alleen zwart toch echt niet meer kan in deze politieke wereld.

Tis een leuk artikel hoor, en het geeft ons FOK!kers weer eens iets om af te vitten op de Amerikanen, maar in Nederland zelf zijn we ook allang bezig met het zwarte piet verhaal.
"we"?
Dat er een paar Surinamers het willen uitmelken wil nog niet zeggen dat heel Nederland er mee bezig is.
quote:
Ik kan me er niet echt druk om maken moet ik zeggen.....
Jij gaat mee in de zak naar Spanje.
pi_54193583
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:29 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"we"?
Dat er een paar Surinamers het willen uitmelken wil nog niet zeggen dat heel Nederland er mee bezig is.
[..]

Jij gaat mee in de zak naar Spanje.
En volgens mijn oom word je dan tot pepernoten verwerkt. Dan komen er messen van achter, dan komen er messen van links, dan komen er messen van boven en dan word je helemaal versnipperd tot pepernoten. Dan kom je volgend jaar weer terug om uitgestrooid te worden op straat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54196980
Hoeveel hypocrietenbloed hebben die amerikanen ingespoten gekregen zeg...als er 1 land is dat niet moet beginnen over slavernij en rascisme zijn zij het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')