dat mensen die er niet mee zijn opgegroeid het ook zo kunnen zien vergeet je voor het gemak ?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:39 schreef Laton het volgende:
overigens moet dat personeel zich gewoon en masse ziek melden 5 december.
@ p neuh maar alsjeblieft, sinterklaas is een gezellig feest waar niemand rascisme in ziet behalve mensen die het "willen" zien en verzuurde PC types.
ik stel voor dat we die gristelijke shit afschaffen, en Odin en zijn twee zwarte metgezellen in ere herstellen. Spreekt ook meer tot de verbeelding.quote:Germanische Tradition
Das Reiten über die Dächer geht wahrscheinlich auf den germanischen Obergott Odin zurück, der diese Kunst auch beherrschte. Auch andere Sinterklaastraditionen stammen vermutlich von germanischen Traditionen ab. So baten während des Sonnenwendfestes früher junge Mädchen Wotan um eine Abbildung ihres noch unbekannten zukünftigen Geliebten. Dies sind heute die Spekulatiuspuppen. Die Gabe von Geschenken durch den Kamin soll zurückgehen auf germanische Opferfeste am Feuer. Und auch der Zwarte Piet soll davon abstammen; Odin wurde begleitet durch die Raben Hugin und Munin.
O, sorry, het kon me gewoon niets schelen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:04 schreef Posdnous het volgende:
Inderdaad..
En Harrie je hebt mn topic opgeslokt..
Wat een onzin ... een uitvluchtje verzonnen voor mensen die niet willen toegeven dat het in essentie gaat om racisme. Overigens heb ik geen probleem met dat racisme, noch verschuil ik me achter excuske.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Trouwens Pieten zijn toch gewoon blank maar omdat ze door de schoorsteen moeten kleuren ze zwart.
universele taal ?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:11 schreef Aoristus het volgende:
Eigenlijk zouden we in navolging van een universele taal ook een universeel feest moeten hebben. Ik ben bang dat zoiets nog het meest op een vreetpartij met veel zoet gaat lijken
Wegens impopulariteit in de vergetelheid geraakt , Esperantoquote:
Vorig jaar kreeg ik het eens aangereikt: een googellink, waaruit bleek dat in heel Europa Sinterklaas gevierd wordt, op allerlei verschilende manieren.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:03 schreef Flumina het volgende:
Ik kan het ergens wel begrijpen: zo'n bedrijf wil geen stront aan de knikker. Het Sinterklaasfeest mag in onze ogen iets onschuldigs hebben maar voor een buitenstaander kan die nogal denigrerend naar zwarten overkomen. En Amerikanen en Canadezen zijn op dit punt behoorlijk gevoelig.
Tsja.
Met roomblanke assistenten zeker?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg ik het eens aangereikt: een googellink, waaruit bleek dat in heel Europa Sinterklaas gevierd wordt, op allerlei verschilende manieren.
En grappig: in Iran heb je met Perzisch nieuwjaar, op 21 maart, het optreden van Hadzji Firoez: een zwartgeschminckte man, met een rode puntmuts, die snoep rondstrooit en gedichten declameert.
Dus misschien vinden de Yanks dat een beter feest!
Nee, ik ook niet. Maar zie jij veel zwarte pieten met dikke lippen en kroeshaar, dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:26 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mja, pro-blauwe-pieten lui zeggen dan: "Ja, ik heb nog nooit iemand uit een schoorsteen zien komen met dikke lippen en kroeshaar."
Dat vroeg ik me af, terwijl ik het schreef. Ben ik vergeten. Maar Iraniërs zijn niet erg bruin en kunnen best voor blanken doorgaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Met roomblanke assistenten zeker?![]()
Dat is de bitch als je afstapt van iedere vorm van cultuurrelativisme hè.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Die amerikanen zijn echt compleet achterlijk. Ze begrijpen niks van andere culturen en denken overal maar hun visie te moeten doen gelden
Ze zijn alleen maar bang om door iemand aangeklaagd te worden, bedoel je?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 02:45 schreef Gabry het volgende:
Het is niet zozeer dat ze ons feest racistisch vinden; het is eerder angst om 'per ongeluk' racistisch over te komen.
Gasten moeten niet zo janken, hoort nou eenmaal bij Nederland...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:27 schreef moussie het volgende:
Dat mensen die er niet mee zijn opgegroeid het ook zo kunnen zien vergeet je voor het gemak ?
Klopt.quote:
Je snapt het punt niet zo geloof ik.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb ook nog nooit een vetklep in een door gnomen volgeladen arreslee door de lucht zien vliegen dankzij acht elanden waarvan één met een rode neus. Dus.
Ze hebben een pruik met zwarte krulletjes.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Maar zie jij veel zwarte pieten met dikke lippen en kroeshaar, dan?
wel met echte Ariërsquote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Met roomblanke assistenten zeker?![]()
wat een onzinnige vergelijking, slaat helemaal nergens op, maar vooruit, laten we die eens door redeneren ..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 08:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gasten moeten niet zo janken, hoort nou eenmaal bij Nederland...
Wij zijn toch ook niet opgegroeid met het idee dat het normaal is om 9-jarige meisjes in de woestijn te ontmaagden en trouwen? Toch zijn er 1 miljard fans van dat "gebruik"...
Fuck toch op met dat eeuwige gezeik: hou je niet van Sinterklaas, hou dan je bek of zout op naar waar ze er niet aan doen. Amerika bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |