abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:20:49 #126
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54141037
De kerstman discrimineerd ook omdat kleine mensen voor hem werken.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:22:59 #127
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54141087
Trouwens Pieten zijn toch gewoon blank maar omdat ze door de schoorsteen moeten kleuren ze zwart.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54141181
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:39 schreef Laton het volgende:
overigens moet dat personeel zich gewoon en masse ziek melden 5 december.

@ p neuh maar alsjeblieft, sinterklaas is een gezellig feest waar niemand rascisme in ziet behalve mensen die het "willen" zien en verzuurde PC types.
dat mensen die er niet mee zijn opgegroeid het ook zo kunnen zien vergeet je voor het gemak ?
pleased to meet you
pi_54143088
quote:
Germanische Tradition

Das Reiten über die Dächer geht wahrscheinlich auf den germanischen Obergott Odin zurück, der diese Kunst auch beherrschte. Auch andere Sinterklaastraditionen stammen vermutlich von germanischen Traditionen ab. So baten während des Sonnenwendfestes früher junge Mädchen Wotan um eine Abbildung ihres noch unbekannten zukünftigen Geliebten. Dies sind heute die Spekulatiuspuppen. Die Gabe von Geschenken durch den Kamin soll zurückgehen auf germanische Opferfeste am Feuer. Und auch der Zwarte Piet soll davon abstammen; Odin wurde begleitet durch die Raben Hugin und Munin.

ik stel voor dat we die gristelijke shit afschaffen, en Odin en zijn twee zwarte metgezellen in ere herstellen. Spreekt ook meer tot de verbeelding.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:30:56 #130
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54144518
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:04 schreef Posdnous het volgende:
Inderdaad. .

En Harrie je hebt mn topic opgeslokt. .
O, sorry, het kon me gewoon niets schelen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54144649
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:22 schreef OFfSprngr het volgende:

Trouwens Pieten zijn toch gewoon blank maar omdat ze door de schoorsteen moeten kleuren ze zwart.
Wat een onzin ... een uitvluchtje verzonnen voor mensen die niet willen toegeven dat het in essentie gaat om racisme. Overigens heb ik geen probleem met dat racisme, noch verschuil ik me achter excuske.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:03:37 #132
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_54149365
Ik kan het ergens wel begrijpen: zo'n bedrijf wil geen stront aan de knikker. Het Sinterklaasfeest mag in onze ogen iets onschuldigs hebben maar voor een buitenstaander kan die nogal denigrerend naar zwarten overkomen. En Amerikanen en Canadezen zijn op dit punt behoorlijk gevoelig.

Tsja.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:11:14 #133
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54149599
Eigenlijk zouden we in navolging van een universele taal ook een universeel feest moeten hebben. Ik ben bang dat zoiets nog het meest op een vreetpartij met veel zoet gaat lijken
pi_54150251
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:11 schreef Aoristus het volgende:
Eigenlijk zouden we in navolging van een universele taal ook een universeel feest moeten hebben. Ik ben bang dat zoiets nog het meest op een vreetpartij met veel zoet gaat lijken
universele taal ?
pleased to meet you
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:43:12 #135
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54150367
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:37 schreef moussie het volgende:

[..]

universele taal ?
Wegens impopulariteit in de vergetelheid geraakt , Esperanto
pi_54150964
Ach, in computers wordt de eerste harde schijf de master genoemd, en de tweede de slave. Dat schijnt door sommigen ook al bestreden te worden.
Waarom de benaming van de rangorde van twee zilverkleurige, matglanzende metalen dingen een belediging zou zijn voor een zwarte mens, is me een raadsel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54151043
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:03 schreef Flumina het volgende:
Ik kan het ergens wel begrijpen: zo'n bedrijf wil geen stront aan de knikker. Het Sinterklaasfeest mag in onze ogen iets onschuldigs hebben maar voor een buitenstaander kan die nogal denigrerend naar zwarten overkomen. En Amerikanen en Canadezen zijn op dit punt behoorlijk gevoelig.

Tsja.
Vorig jaar kreeg ik het eens aangereikt: een googellink, waaruit bleek dat in heel Europa Sinterklaas gevierd wordt, op allerlei verschilende manieren.
En grappig: in Iran heb je met Perzisch nieuwjaar, op 21 maart, het optreden van Hadzji Firoez: een zwartgeschminckte man, met een rode puntmuts, die snoep rondstrooit en gedichten declameert.
Dus misschien vinden de Yanks dat een beter feest!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54151052
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vorig jaar kreeg ik het eens aangereikt: een googellink, waaruit bleek dat in heel Europa Sinterklaas gevierd wordt, op allerlei verschilende manieren.
En grappig: in Iran heb je met Perzisch nieuwjaar, op 21 maart, het optreden van Hadzji Firoez: een zwartgeschminckte man, met een rode puntmuts, die snoep rondstrooit en gedichten declameert.
Dus misschien vinden de Yanks dat een beter feest!
Met roomblanke assistenten zeker?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_54151082
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:26 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Mja, pro-blauwe-pieten lui zeggen dan: "Ja, ik heb nog nooit iemand uit een schoorsteen zien komen met dikke lippen en kroeshaar."
Nee, ik ook niet. Maar zie jij veel zwarte pieten met dikke lippen en kroeshaar, dan?
pi_54151113
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me af, terwijl ik het schreef. Ben ik vergeten. Maar Iraniërs zijn niet erg bruin en kunnen best voor blanken doorgaan.
Ik vond het wel een grappige spiegeling, toen ik het voor het eerst zag.
  Donald Duck held donderdag 25 oktober 2007 @ 01:24:16 #141
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54151124
Die amerikanen zijn echt compleet achterlijk. Ze begrijpen niks van andere culturen en denken overal maar hun visie te moeten doen gelden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54151887
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Die amerikanen zijn echt compleet achterlijk. Ze begrijpen niks van andere culturen en denken overal maar hun visie te moeten doen gelden
Dat is de bitch als je afstapt van iedere vorm van cultuurrelativisme hè.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 25-10-2007 02:48:15 ]
I´m back.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 02:45:29 #143
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54151962
Het is niet zozeer dat ze ons feest racistisch vinden; het is eerder angst om 'per ongeluk' racistisch over te komen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54151987
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 02:45 schreef Gabry het volgende:
Het is niet zozeer dat ze ons feest racistisch vinden; het is eerder angst om 'per ongeluk' racistisch over te komen.
Ze zijn alleen maar bang om door iemand aangeklaagd te worden, bedoel je?
I´m back.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 08:01:59 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_54152701
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:27 schreef moussie het volgende:
Dat mensen die er niet mee zijn opgegroeid het ook zo kunnen zien vergeet je voor het gemak ?
Gasten moeten niet zo janken, hoort nou eenmaal bij Nederland...
Wij zijn toch ook niet opgegroeid met het idee dat het normaal is om 9-jarige meisjes in de woestijn te ontmaagden en trouwen? Toch zijn er 1 miljard fans van dat "gebruik"...

Fuck toch op met dat eeuwige gezeik: hou je niet van Sinterklaas, hou dan je bek of zout op naar waar ze er niet aan doen. Amerika bijvoorbeeld.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_54154630
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat ook zo is natuurlijk....
Klopt.

Maar zwarte mensen komen sowieso nooit door een schoorsteen, gewoon door de voordeur zoals alle mensen. Dus daar gaat de vergelijking met de zwarte man op de hoek al mank.
pi_54154642
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit een vetklep in een door gnomen volgeladen arreslee door de lucht zien vliegen dankzij acht elanden waarvan één met een rode neus. Dus.
Je snapt het punt niet zo geloof ik.
pi_54154733
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. Maar zie jij veel zwarte pieten met dikke lippen en kroeshaar, dan?
Ze hebben een pruik met zwarte krulletjes.

En je lippen rood verven is een traditioneel gebruik om de lippen van een zwart persoon na te bootsen (kijk maar naar die minstrel shows of naar ouwe Kuifje-albums).

Maar een piet is zo veel meer dan alleen maar een zwart persoon. Hij loopt over daken, vult schoenen, het hele "volk" heet "Piet", strooit snoep ....

Het is, zoals ik al zei, hetzelfde als de dwergen van Sneeuwwitje vergelijken met lilliputters. Dwergen zijn zoveel anders als gewone lilliputters.
pi_54155391
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

wel met echte Ariërs
pleased to meet you
pi_54155484
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 08:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Gasten moeten niet zo janken, hoort nou eenmaal bij Nederland...
Wij zijn toch ook niet opgegroeid met het idee dat het normaal is om 9-jarige meisjes in de woestijn te ontmaagden en trouwen? Toch zijn er 1 miljard fans van dat "gebruik"...

Fuck toch op met dat eeuwige gezeik: hou je niet van Sinterklaas, hou dan je bek of zout op naar waar ze er niet aan doen. Amerika bijvoorbeeld.
wat een onzinnige vergelijking, slaat helemaal nergens op, maar vooruit, laten we die eens door redeneren ..
dus als jij nu een bedrijf opent in een islamitisch land en ze willen in de bedrijfskantine ritueel 9 jarige meisjes ontmaagden en trouwen zou jij dat goed vinden ? hoort er nu eenmaal bij ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')