nope, dat weten ze wel zo te draaien dat je minstens onder Europese normen valt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:06 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Een bedrijf dat op nederlands grondgebied is gevestigd valt onder de Nederlandse wet dacht ik.
Nou en? Sinterklaas rascistisch vinden of het niet willen vieren is niet bij de wet verboden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:06 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Een bedrijf dat op nederlands grondgebied is gevestigd valt onder de Nederlandse wet dacht ik.
Dat lijkt me niet, en dan nog heeft justitie in de VS daar niks mee te maken. Je moet ook kijken tegenover wie men dit 'racisme' tentoonspreidt, namelijk alleen de mensen binnen de vestiging van dat bedrijf. Ik denk dat er iemand die daar werkt (ja, waarschijnlijk slechts 1 persoon) een klacht heeft ingediend bij het hoofdkantoor, en die sukkels daarna zijn gaan onderzoeken wat het nou eigenlijk is (want uiteraard hadden ze geen idee), en vervolgens -bang als ze zijn- de hele viering maar verboden hebben, omdat dat het makkelijkst was.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nope, dat weten ze wel zo te draaien dat je minstens onder Europese normen valt.
'rascistisch'quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:10 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nou en? Sinterklaas rascistisch vinden of het niet willen vieren is niet bij de wet verboden.
Het is zelfs zo achterljik dat een Amerikaan zich kan storen aan wat er in Nederland gebeurt. Ik begrijp dat zo'n policy hier dus nooit zal werken. Als een afro-american vindt dat het ongepast is, dan is het feest gewoon van de baan. Everything is possible, but nothing is real..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:04 schreef Slarioux het volgende:
Niet zo gek eigenlijk. Paranoide wb rechtszaken, maar niet zo gek.
quote:Vermoedelijk deed Piet aan het begin van de 19e eeuw zijn intrede in de folklore van de Lage Landen. Voor die tijd opereerde Sinterklaas alleen, of werd hij begeleid door de duivel. Tussen een duivel en een Moor bestond in het bewustzijn van destijdse Europeanen weinig verschil. Een duivel als knecht van Sinterklaas is nog duidelijk te zien in de Oostenrijkse Sinterklaastradities. Hier wordt Sinterklaas begeleid door een Krampus of een Percht die behoorlijk angstaanjagende duivelse uiterlijkheden hebben. Volgens een andere theorie was Piet oorspronkelijk een Italiaanse schoorsteenveger. Het meest vriendelijke verhaal is wellicht dat Sinterklaas op een markt eens een zwart slavenjongetje vrijkocht, genaamd Petrus. Uit dankbaarheid bleef de jongen de Sint nabij. De naam Petrus verbasterde vervolgens tot Piet.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:02 schreef Aoristus het volgende:
Natuurlijk doen Amerikanen dan weer wel aan thanksgiving, een feest wat viert dat Indianen goedgelovig, goed te belazeren en een makkelijk uit te roeien volk is.
Zit wat in, alhoewel een groot deel van de Amerikaanse bevolking heus wel weet wat er achter Thanksgiving schuilt. Maar de manier waarop de TS Thanksgiving beschrijft, wordt slechts gedeeld door een klein deel van de bevolking.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:34 schreef ToT het volgende:
@ Lyrebird: tja die trend is zich wel aan het doorzetten he? Feesten om het feesten, de achterliggende gedachte / reden boeit steeds minder.
Net zo'n minderheid die Sinterklaas als racist bestempelt waarschijnlijkquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zit wat in, alhoewel een groot deel van de Amerikaanse bevolking heus wel weet wat er achter Thanksgiving schuilt. Maar de manier waarop de TS Thanksgiving beschrijft, wordt slechts gedeeld door een klein deel van de bevolking.
Mja, pro-blauwe-pieten lui zeggen dan: "Ja, ik heb nog nooit iemand uit een schoorsteen zien komen met dikke lippen en kroeshaar."quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:22 schreef AgLarrr het volgende:
Elk jaar weer diezelfde onzin discussie... Ik snap het niet. Het gaat toch om de gedachte achter het feest? Een heiligman met zijn hulpjes die door de schoorsteen (en daarom zwart) komt om pakjes te brengen. Meer is het niet, ook niet minder...
Nee, ik verwarde de kinderbeul met Posdnous.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:56 schreef ToT het volgende:
@ Lyrebird: Heeft TS het over Thanksgiving gehad?
Wat ook zo is natuurlijk....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:26 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mja, pro-blauwe-pieten lui zeggen dan: "Ja, ik heb nog nooit iemand uit een schoorsteen zien komen met dikke lippen en kroeshaar."
Ik heb ook nog nooit een vetklep in een door gnomen volgeladen arreslee door de lucht zien vliegen dankzij acht elanden waarvan één met een rode neus. Dus.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:26 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mja, pro-blauwe-pieten lui zeggen dan: "Ja, ik heb nog nooit iemand uit een schoorsteen zien komen met dikke lippen en kroeshaar."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |