abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:01:35 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54176863
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen. Wat dat betreft hebben de Fransen (in elk geval in het verleden) een veel betere staat van dienst. (Met name te danken aan Paul Arzens, maar dat terzijde.)

De ICE vind ik trouwens een grote tube tandpasta... De oude TGV's vind ik nog het mooiste denk ik. Juist dat hoekige straalt kracht uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:27:22 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54177320
Wat is ook altijd wel mooi vind zijn die oost-europese DMU's van vroegah, met zoeen immens oversized derde frontsein Ik zoek even wat plaatjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:30:52 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54177386
Dit soort spul dus

Estland:





Bulgarije:



Met dank aan Railfaneurope
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:48:30 #129
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54177704
Over duitse locs gesproken, flash jij had toch een foto met een heel bijzonder locnummer gemaakt in Aken?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:54:40 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54177807
Klopt ja, 111 111-1 idd. Zal eens zoeken, moet nog wel ergens staan.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:55:43 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54179134
Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:50:44 #132
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54180330
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen.
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.

Merendeel van die dingen mag ook maar 120km/u max.

De Duitse diesellocs zoals de BR 218 zijn dan wel geniaal.


Verder viel me op dat Duitse machinisten toch een iets andere manier van remmen hebben dan de Nederlanders. Waar in Nederland - zeker nu in de herfst met de blaadjes - voorzichtig wordt geremd bij de stations zag ik in Duitsland vaker een trein met een nog ernstig hoge snelheid stations binnen razen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:55:45 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54180441
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:50 schreef Eix het volgende:
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.
Dat heeft met electronica dan ook niks te maken. Dat is gewoon Een Blok Motor, met ongeveer drie bewegende onderdelen, gaat nooit wat aan kapot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:41:55 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54182319
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit soort spul dus
Estland:
Bulgarije:
Met dank aan Railfaneurope
Dat zijn toch ook wel typisch Oost-Europese gedrochten!

Die 143 vind ik veel leuker dan een 120 bijv., zoals Fles zegt: alleen maar motor, geen gezeik. En gewoon een stoerder uiterlijk. De nieuwe Duitse locs, zoals de 101 vind ik trouwens ook dodelijk saai.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:26:08 #135
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54184230
Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
Even afwachten dus!
pi_54184417
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:26 schreef Wadloper het volgende:
Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
Even afwachten dus!
Nou, waar wacht je op? Neem hem mee dan.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:08:12 #137
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54184958
Moet ik eerst door een dichte deur van de werkplaats heen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:13:29 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54186176
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
De officiële presentatie is geloof ik ergens tweede helft november.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:11:00 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54187266
GTW 10312 had vanmiddag wel een apart defect. De deur tussen de B bak en de motorbak ging telkens maar half dicht en daarna weer open. Duurde een 20 keer voordat de deur eindelijk wel sloot en het motorlawaai niet meer in de bak waarin ik zat te horen was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54188038
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:50:49 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54188077
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
Ik denk de stickers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:57:41 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54188210
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
-Stickers
-Nummering
-Tijdstip van bouwen
-In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
-Spiegels voor Veolivla GTW
-Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
-Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
-Inzetgebied
-Andere kleur voor het interieur
-Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn

Nog meer verschillen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:00:13 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54188264
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

-Stickers
-Nummering
-Tijdstip van bouwen
-In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
-Spiegels voor Veolivla GTW
-Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
-Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
-Inzetgebied
-Andere kleur voor het interieur
-Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn

Nog meer verschillen?
Mja, dat boeit allemaal niet echt veel he, de dikgedrukte punten..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54188366
Maar wat is nou de bedoeling? Dat eind dit jaar alle nieuwe treinstellen op de maaslijn worden ingezet?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:12:54 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54188496
Nee. Over enkele weken worden de eerste stellen al op de spitsdiensten ingezet, maar het duurt nog tot 26 februari voordat ze allemaal afgeleverd zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:26:02 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54188769
Dat doen ze nog snel, trouwens!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54188889
kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:31:55 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54188903
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
Hoezo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:35:51 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54188993
12 maanden van het tekenen van het contract tot de presentatie in Zwitserland van de eerste stellen. Woensdag komen er nog wat stellen de grens over. Daarna is het eens per 2 tot 4 weken 2 stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')