van Nico Spilt.quote:Utrecht Terwijde, 18 mei 2004. Wie foto's op dit station of op station Vleuten wil maken, moet opschieten. In het weekend van 3 en 4 november worden de nieuwe sporen aangesloten (er rijden dan geen treinen op dit traject). Vanaf 5 november rijden alle treinen 'hoog' langs Vleuten en Utrecht Terwijde. Dan beginnen ook de werkzaamheden om de lage sporen omhoog te brengen. Het oude stationsgebouw van Vleuten blijft behouden, de halte Terwijde zal worden gesloopt.
Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.quote:
Klopt, want op de plaats van de oude sporen komen 2 nieuwe hoge sporen, zodat Utrecht-Woerden geheel 4-sporig wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.
fantastisch! vindt vooral de voorste oude ICK-achtige ding vet! toen ik een klein jochie was van een jaar of 4 in de late jaren 80 kickte ik al op dat soort wagons. het brengt een soort van 'reizen-in-het-buitenland' gevoel met zich mee. geweldig als ik me het verhaal achter zo'n rijtuig bedenk!quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Stel je voor, we leven in het jaar 1981, een trein Venlo-Roermond valt uit... wat doe je dan.... Nou kijk maar:
[ afbeelding ]
De reguliere DE3 was kapot: toen viel de trein niet uit: je pakt twee rijtuigen (toevallig Duits) en twee locs en je rijdt. Het betrof trein 6249 en 6256.
Bron: http://www.flickr.com/photos/groen47
Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuwquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:01 schreef Socios het volgende:
Mooi stukje over spoorwegovergangen in Zuid-Limburg.
Nouja, dat is een deel van het miljoenenlijntje van de ZLSM, dus misschien staat die overgang er nog in die staat.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuw
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:13 schreef Bravebart het volgende:
Treinpo, mede mogelijk gemaakt door mcDavid!
Een oplossing is een oplossing hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.
Je maakt 2 keer dezelfde grapquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.
Dan ken je mcD en mij nog nietquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat de uitwisseling tussen het treintopic en BeF minimaal zou zijn.
Merkwaardige schade aan die Polo zegquote:Op maandag 29 oktober 2007 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteravond nog een botsing geweest tussen een auto en een trein nabij Winschoten. Trein had zo te lezen nauwelijks schade.
dat zou je haast denken, maar anderzijds.. volgens mij moet je een behoorlijk hard hoofd hebben om zo´n raam aan diggelen te krijgen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merkwaardige schade aan die Polo zegnauwelijks blikschade te zien, beide koplampen doen het zelfs nog, alleen de voorruit in puin. Behalve in het midden
Noodstopje zonder gordel?
Het zal best in de buurt van een overweg geweest zijn, maar een trein heeft hij niet geraakt, dat lijkt me duidelijk. Anders kan die trein ook niet *alweer verder gereden* zijn. Misschien een fietser of voetganger geschept of zo?
dat lijkt me van niet, want dan heb je ook schade aan de dragers van het dak. het enige wat kapot is, is het voorraam, dus er moet iets haaks op zijn gekomen. bovendien zijn spoorbomen niet van massief staal maar van polyester of vrij dun houdt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:05 schreef dennistd het volgende:
misschien een spoorboom op de auto gehad?
het blijft speculeren en inderdaad er zit een deuk aan de rechterzijde van de motorkap. Het is alsof er een groot en zwaar voorwerp van de bovenzijde op is gekomen. ben wel heel erg benieuwd hoe dit zo heeft kunnen komen. ik denk persoonlijk toch een (zachte) schuiver tegen een trein en dat het stootblok/electromagneet (gezien de hoogte daarvan) de deuk in de motorkap en de kapotte ruit verklaart.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
die motorkap is ook wel wat gedeukt, maar dat lijkt meer op een dikke bejaarde dan op een spoorboom die erop gekomen is.
Hoe dan ook: een botsing met een trein was het iig niet.
Aan zoiets zit ik ook te denken. Echter is het wel vreemd te noemen dat de trein na een tijdje is doorgereden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:57 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het blijft speculeren en inderdaad er zit een deuk aan de rechterzijde van de motorkap. Het is alsof er een groot en zwaar voorwerp van de bovenzijde op is gekomen. ben wel heel erg benieuwd hoe dit zo heeft kunnen komen. ik denk persoonlijk toch een (zachte) schuiver tegen een trein en dat het stootblok/electromagneet (gezien de hoogte daarvan) de deuk in de motorkap en de kapotte ruit verklaart.
Haha, de goede, oude tijd!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:43 schreef thatsme het volgende:
Er stond gisteren ook een koploper op Zwolle met de tekst EC LONDEN
Sinds wanneer rijdt er eigenlijk VIRM naar Groningen/Leeuwarden? Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar koplopers (ICM(m)) gezien daar...quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:45 schreef Charango het volgende:
Vanmorgen een exotische bestemming in Amersfoort (Eigenlijke trein naar Schiphol van 09:25)
[ afbeelding ]
Sorry voor de slechte kwaliteit, paniekschotje gemaakt vanuit de V-IRM vanuit Groningen naar Den Haag CS die tegelijk vertrok.
dat is de zogenaamde ambtenaren trein. Elke ochtend van Groningen naar Den Haag. En elke avond van Den Haag naar Groningen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:18 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijdt er eigenlijk VIRM naar Groningen/Leeuwarden? Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar koplopers (ICM(m)) gezien daar...
Op zaterdag en zondag rijdt er op die tijdstippen een VIRM vanuit Leeuwarden en Groningen, zodat deze gecombineerd over de Veluwe kunnen. Het Leeuwarder deel gaat naar Rotterdam en het Groninger naar Den Haag CS. 's avonds rijdt de combinatie weer terug naar het noorden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:25 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat is de zogenaamde ambtenaren trein. Elke ochtend van Groningen naar Den Haag. En elke avond van Den Haag naar Groningen.
Zie je wat er de afgelopen decennia allemaal opgeofferd is aan het "haringstouwen"? Restauratierijtuigen, wegquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Duvel het volgende:
Haha, de goede, oude tijd![..] Dus zette NS vervolgens Koplopers in als Boottrein. Ook dit heeft niet lang geduurd omdat er in Hondekoppen nog een fatsoenlijk aantal fietsen mee kon, en in de Koplopers bij lange na niet genoeg ruimte was.
Het is er al 10 jaar, Fles. De gedeeltelijke stacoupé in de buffel. Aan de zijkant klapzittingen. In het midden palen om je aan vast te houden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is dat niemand bedenkt dat er veel meer staan- dan zitplaatsen in een rijtuig gaan
De werkelijkheid is altijd NOG erger dan je kunt verzinnenquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
Het is er al 10 jaar, Fles. De gedeeltelijke stacoupé in de buffel. Aan de zijkant klapzittingen. In het midden palen om je aan vast te houden.
Dat is helaas ook niet meer... Men moet nu gewoon met zo´n baggerstoptreintje...quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Duvel het volgende:
Een paar keer per dag wordt op Rotterdam Centraal het laatste treinstel van de IC naar Vlissingen afgetrapt, dat dan terugrijdt naar Schiedam om de Hoekse lijn op te gaan. Dat is dan de Boottrein. Zo was het tenminste, of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Typisch Arriva om zo hoog van de toren te blazen. Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk. Doet me trouwens wel denken aan het plaatje van wadloper 3212 midden in Leekquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
"Het volgende station is DRACHTEN. Station DRACHTEN. Deze trein zal nog voor u verder rijden als stoptrein in de richting Marum, Leek en de eindbestemming Groningen"
Nou ja, ongeacht of dat inderdaad zo is, misschien wel een mooie smoes voor Hoogkerk om ook een station te willenquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk.
Hoop toch dat ze wel zo slim zijn om een eventuele nieuw stuk spoor van een waslijn te voorzien.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Typisch Arriva om zo hoog van de toren te blazen. Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk. Doet me trouwens wel denken aan het plaatje van wadloper 3212 midden in Leek![]()
En meteen over de volle lengte dubbel spoor gaernequote:Op maandag 29 oktober 2007 20:07 schreef vw_caddy het volgende:
Hoop toch dat ze wel zo slim zijn om een eventuele nieuw stuk spoor van een waslijn te voorzien.
Het zou mooi zijnquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:48 schreef vw_caddy het volgende:
Overigens wordt die nieuwe lijn wel meegenomen als optie als Eurlings de zuiderzeelijn definitief afblaast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |