abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 15:53:00 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54136653
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
Goed dat ze de situatie met de 4444 op willen lossen, want mensen klagen in mijn optiek terecht over het gebrek aan 2e klasseplaatsen. Door het zo op te lossen, kan de 4444(4231) maar kort uit de roulatie zijn en heeft Haarlem zichzelf tijd genoeg gegeven om die 2e A bak om te bouwen tot een normale bak.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54137058
Gele-witte wadjes en cargo-omleidingen Maaslijn

Vanwege werkzaamheden om en nabij de spoorbrug over de Maas bij Venlo rijden er voor een periode van zeker 9 dagen geen treinen tussen Blerick en Venlo. In combinatie met het mooie weer van gisteren, is een vrije dag opgenomen en een bezoek gebracht aan de zuidelijke Maaslijn. Gepland staan enkele goederentreinen die omgeleid worden via de Maaslijn naar Roermond. Dat vervolgens ook de witte wadloper in de pendel Venlo-Roermond zit, maakt de dag nog meer geslaagd! Een verslag.

Om 4:15 gaat de wekker, aangezien ik de eerste trein naar Zwolle wil halen, welke om 5:04 vertrekt. Eenmaal in de trein (ICM stel 4050) blijkt in de middelste bak de kachel defect, maar later blijkt dat beide andere bakken wel verwarmd zijn, zodat er is verhuisd. Mede dankzij de vakanties en het vroege uur, was het erg rustig in de trein.

Nadat er in Zwolle is overgestapt wordt er vlak voor Nijmegen geprutst door ProRail, waardoor ik mijn officieel toch niet bestaande 2 minuten overstap op de Maaslijn niet haal. Een half uur komt er een DH-II'tje voor rijden, maar toch blijkt deze op zn hele reis helemaal niet vol te stromen. Vertrek uit Nijmegen om 8:07. Het zonnetje komt langzaam op en de rijp is goed te zien op de velden.

Te Venray wordt omgeroepen dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden tussen Venray en Blerick, en daardoor kunnen wij niet verder rijden. Gelukkig stond er net en streekbus van Veolia klaar, waar ik met mn treinkaartje gewoon in mocht. Ondanks dat het een uur duurde inclusief Sightseeing Noord-Limburg, toch een aardige actie! Rond kwart voor 10 arriveer ik dan in Venlo, waar net een ertstrein binnenrolt met achter de loks deze NS Ertskoppelwagen:

Tot mijn verbazing kwam vervolgens de witte wadloper het station van Venlo binnen gereden, stel 3226 zal de hele dag op en neer pendelen tussen Venlo en Roermond en goed voor de zon rijden! Ik stap vervolgens in Reuver uit en loop naar een leuk plekje net ten zuiden van het dorp, waar ik onderstaande drie foto's maak:

Veolia 3226 en 3111 te Reuver

Wegens omleidingen rijden onder andere de ERS containertreinen via de Maaslijn met lok voor en lok achter. Een nashot van het passeren van zo'n trein net ten zuiden van Reuver. Lok voor de 6609, lok achter de 6608.

Een even later passeert het andere setje, Veolia's 3228 en 3107.

Ik zet het op een lopen richting noorden, het voorwerk thuis heeft me geholpen daar ik weet dat er enkele voetpaadjes vlak langs het spoor lopen, wat een hoop zoekwerk scheelt!

Met een mooi herfstachtig bos op de achtergrond passeren de wadlopers 3226 en 3111 het Belfeldse bos.

Ik loop nog een stukje verder naar het noorden en kom aan bij het oude stationsgebouwtje van Belfeld.

Daar maak ik eerst een foto van de witte wadloper 3226 en 3111 daarachter.

Vervolgens passeert ERS 6609 met een containertrein het oude stationsgebouw om via Roermond kop te maken. Achterop lok 6604.

We worden vervolgens weggestuurd door een persoon die meent dat het grondgebied daar van hem is, om een oneindige discussie uit de weg te gaan, zijn we vertrokken. Het plaatje was immers toch al gemaakt :-) Ik besluit met een mede fotograaf even te gaan kijken op het Noordelijke deel van de Maaslijn, bij het oude stationnetje van Meerlo-Tienray.

Daar passeert eerst de laatste wadloper 3231 op weg naar Blerick.

Een half uur later gevolgd door stel 3203 welke nog geen Veolia stickers heeft.

We rijden terug naar Venlo waar ik de trein naar Reuver pak. Na wederom een flink eind lopen, arriveer ik bij geoogste veld ter hoogte van Beesel.

Daar zet ik eerst de witte wadloper op de plaat.

En wat later nogmaals met een ander standpunt.

Het gele setje nog een keer.

En na lang wachten kwam dan eindelijk nog een goederentrein, een lege ertstrein met loks 6414, 6451 en 6415 onderweg naar Roermond over het enkelsporige dieselbaanvak.

Het was een erg mooi dagje!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:12:19 #53
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54137079
NS vernieuwt ticketverkoop op belangrijke stations (nu.nl)
Uitgegeven: 24 oktober 2007 11:59
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2007 13:46

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen vernieuwen de verkoop van tickets op stations waar internationale treinen stoppen. Te beginnen met Amsterdam, waar het Centraal Station vanaf vrijdag beschikt over een 'servicecenter'.

Dat maakte de NS woensdag bekend. In het verkoopcentrum staan twintig balies, waarvan er tien beschikbaar zijn voor internationale reizigers en vijf voor binnenlandse. De overige balies zijn voor allebei de treinproducten inzetbaar.

Bezoekers kunnen ook zelf hun ticket boeken, betalen en uitprinten op acht computer/printer-plekken. Een gastvrouw of gastheer helpt klanten als die daar behoefte aan hebben.

Later

In een later stadium vernieuwt NS ook de ticketverkoop van de stations Amsterdam-Zuid, Den Haag CS, Rotterdam CS, Breda, Utrecht en Arnhem.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 16:37:40 #54
Maffe Fries
pi_54137675
De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
pi_54137963
Wederom mooie foto's! wat zal het rustig zijn op ons deel van de brabantroute!
blaat
pi_54138913
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
Doe 9 december maar Leuk rondje: Utrecht - Purmerend Weidevenne - Heerlen De Kissel - Bad Nieuweschans - Utrecht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54139000
Het klinkt inderdaag allemaal een beetje raar ja
blaat
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:32:34 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54139998
Maand lang geen treinen op Zeeuwse Lijn.

Je het het ProRail nageven, lef hebben ze wel...
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/article2056994.ece
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_54140213
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:32 schreef MREn het volgende:
Maand lang geen treinen op Zeeuwse Lijn.

Je het het ProRail nageven, lef hebben ze wel...
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/article2056994.ece
Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
pi_54140790
@ Zug-Chef: leuk verslag met mooie foto´s! Leuk ook die oude stationsgebouwtjes. Fantastisch dat die er na vele decennia nog staan.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:11:17 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54140826
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
Zo lang hoeft zo'n bakwisseling toch niet te duren?

BTW: inderdaad erg gave foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54140926
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:09 schreef Socios het volgende:
@ Zug-Chef: leuk verslag met mooie foto´s! Leuk ook die oude stationsgebouwtjes. Fantastisch dat die er na vele decennia nog staan.
Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :p
pi_54140934
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
Asfalteren!
pi_54141912
* Dr_Flash bellybouncet Ou-Tannu naar het bussentopic
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 20:00:24 #65
Maffe Fries
pi_54141946
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :p
Is maar schijn. Bovendien past die witte kleur niet bij een wadsloper.
pi_54142105
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

Ik blijf het gewoon Nieuweschans noemen
pi_54142361
Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen

(moet je wel ff de youtube laag aanzetten )
pi_54142835
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen

Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..
pi_54143109
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...
Nou nee, het valt hier meer op omdat ze het decennialang hebben laten versloffen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 20:48:31 #70
Maffe Fries
pi_54143252
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:

Post eens een linkje
pi_54143268
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..
Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:12:33 #72
86072 thatsme
and That's you!
pi_54143988
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
in de webvariant bestaat die al:
http://www.treinvizier.nl/
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:16:28 #73
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54145755
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Hee hoe doe je dat dan?

Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54147084
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:12 schreef thatsme het volgende:

[..]

in de webvariant bestaat die al:
http://www.treinvizier.nl/
Vind traphic.nl wel wat overzichtelijker, zal mij niet ech tveel uitmaken war een trein tuft, meer hoe laat hij er is!
pi_54147281
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Hee hoe doe je dat dan?

Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff
Waarom zit ik altijd in een plan T in de stopper van Delft naar Rotterdam .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')