In mijn opinie begin je goed, je kijkt naar iemand als een normaal persoon die niet met bepaalde "problemen" kan omgaan waar ook andere vermeend "normale" mensen mee spelen maar die daar anders mee omgaan als zij, vervolgens begin je in mijn opinie kortzichtig te denken wat de oorzaak kan zijn, een hersenziekte of bepaalde opzichzelfstaande minder ontwikkelde eigenschappen....quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.
Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
Een psychose is een (onprettige) ongecontroleerde gemoedstoestand.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad drugs. Wiet wordt onderzoek naar gepleegd, wiet wordt vaak in verband gebracht met de trigger tot psychose. Geest-verruimende middelen, zo kun je een psychose ook zien als een staat van geest-verruiming, alleen tot het zieke toe.
Geest verruiming, is dat niet altijd iets dat ertoe leidt dat je de realiteit verliest?
Gezonde geest en ruime geest, alles buiten het gezonde dus het ruime leidt tot een foute inschatting?
Uit eigen ervaring dus ook, wiet zorgde bij mij voor een gebrek aan houvast aan de realiteit. Net als alcohol dat kan doen.
Konnie, ik kan je posts over psychiatrie altijd waarderen aangezien je als enige niet wat raak loopt te ratelen. Kan je niet even in deze psychiatrische brandhaard wat komen blussen?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Je enorme koppigheid en weerstand tot inzicht.
In mijn opinie is een psychose iets heel normaals en ervaren ook "normale" mensen het dagelijks of regelmatig maar gaan zij er anders mee om en ervaren zij het mogelijk niet als onprettig.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Alsnog de gedachte dat "slechts" 2 op 100 ermee te maken krijgt. Wat maakt die 2 op die 100 zo bijzonder?
2 op 100 gezien het feit dat 1 op 100 manisch depressief wordt en dat 1 op 100 schizofreen wordt, hoe het zit met borderline en adhd weet ik niet. Volgens mij hebben die laatste 2 andere problemen.
Alsnog zie ik het als ontwikkelings-achterstand, in alle gevallen. Persoonlijkheids-achterstand dus ook.
Een overdreven arrogante persoon met schijt aan alles zonder dat het escaleert kun je ook zien als ziek zijn maar dat is wat anders. Het loopt uit de hand en dan is het pas ziek. Dan heb je nog de God kwestie die vaak optreedt wat ik gelezen heb, men leest over God en men denkt dat men God is, komt in 80 procent van de gevallen voor. Grootheidswaanzin ? Of geloofswaanzin?
In mijn ogen is het ook vaak op het randje in veel gevallen, en dan zijn er altijd personen die net over het randje gaan en dan is het in mijn ogen zo dat iedereen net op het randje balanceert. Het verschil tussen balanceren en vallen is vaak kleiner dan menigeen durft toe te geven.
Maar goed, denken dat je God bent klinkt bizar, kijk eens naar LSD gebruikers, die staan ook met armen hoog in de lucht te roepen dat ze gaan vliegen. Drugs aangemaakt door hersens.
En dan is in mijn ogen een middel dat gaat temperen wel eens zo gezond. Hoeft niet voor altijd zo te zijn. Om de gekte de kop in te drukken dus wel.
En dan nog een paar voorbeelden, mensen die een eigen bedrijf oprichten in een piek van goed voelen, een goed lopend bedrijf in een zin van waanzin waarbij het wel klopt allemaal, en in een terugval failliet gaan.
Dat heet het "Summit Syndrome" en kan met omliggende factoren te maken hebben zoals bijvoorbeeld problemen in de privé situatie van de ondernemer of bestuurder. Vaak ook heeft het ook te maken met het gebrek aan uitdaging.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:39 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan nog een paar voorbeelden, mensen die een eigen bedrijf oprichten in een piek van goed voelen, een goed lopend bedrijf in een zin van waanzin waarbij het wel klopt allemaal, en in een terugval failliet gaan.
en die gasten zitten niet in de psychiatry... dat zijn neuropsychologists of psychoneuropharmacologists....quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:29 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Hersenonderzoekers heten neuroloog,
Schizofrenie wordt meestal pas prominent in je vroeg 20-jarige leven...het is gedeeltelijk erfelijk, je bovenstaande voorbeelden zouden aan de basis kunnen staan van bijvoorbeeld depressiequote:Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.
Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren. Wie weet een jeugd waarbij ze zichzelf deden terug trekken in een veilige eigen wereld waardoor ze later kwetsbaarder worden voor de harde realiteit.
Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
Dat is niet waar, schizofrenie is niet erfelijk. Er bestaat geen enkel bewijs dat schizofrenie erfelijk is of in de genen zit ondanks dat de psychiatrie ons anders tracht voor te doen middels valselijke propaganda......quote:Op zondag 4 november 2007 12:39 schreef Re het volgende:
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.
Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren. Wie weet een jeugd waarbij ze zichzelf deden terug trekken in een veilige eigen wereld waardoor ze later kwetsbaarder worden voor de harde realiteit.
Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
...................................
Schizofrenie wordt meestal pas prominent in je vroeg 20-jarige leven...het is gedeeltelijk erfelijk, je bovenstaande voorbeelden zouden aan de basis kunnen staan van bijvoorbeeld depressie
nog nooit van predispositie gehoord enzoquote:Op zondag 4 november 2007 14:32 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Dat is niet waar, schizofrenie is niet erfelijk. Er bestaat geen enkel bewijs dat schizofrenie erfelijk is of in de genen zit ondanks dat de psychiatrie ons anders tracht voor te doen middels valselijke propaganda......
they are all out to get you!!!!quote:Wat betreft dat "schizofrenie" vaak voorkomt wanneer jongeren zich in de overgang naar echt volwassen zijn bevinden lijkt mij het opzich wel logisch dat juist die overgang voor bepaalde problemen kunnen zorgen waardoor iemand zich op een bepaalde manier kan gaan gedragen dat door anderen (een psychiater) als onverklaarbaar gedrag kan worden aangemerkt = schizofrenie.
Veel wetenschappers denken daar anders over, de symptomen die onder de noemer schizofrenie zijn geclassificeerd bestaan idd. echt, maar of het om een ziekte gaat is erg ongeloofwaardig wanneer je objectief de wetenschappelijke onderzoeken zou bestuderen.quote:Op zondag 4 november 2007 15:37 schreef Re het volgende:
zou je je quote nog ff willen aanpassen nu lijkt het net of ik die onzon van je loop te verkondigen.
[..]
nog nooit van predispositie gehoord enzo.... en ja they are all out to get you!!!
[..]
they are all out to get you!!!!
het plaatje begint me onderhand wel duidelijk te worden...
man wat moet dat moeilijk leven zijn zo telkens over je schouder te moeten kijken of ze je niet volgen... heb je je drinkwater eigenlijk wel gecontroleerd?
Schizofrenie is er en bestaat, psychoses bestaan, depressies bestaan, roze olifantjes bestaan niet
nee, er is 1 persoon die dat denkt als het er zoveel zijn kun je vast wel een lijstje geven van "ëchte wetenschappers" die ontkennen dat schizofrenie bestaatquote:Op zondag 4 november 2007 17:51 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Veel wetenschappers denken daar anders over,
Zoals ik al aangaf, het is niet de kwestie of de waargenomen symptomen die onder de noemer Schizofrenie geclassificeerd zijn bestaan maar het feit of het om een ziekte gaat of niet.quote:Op zondag 4 november 2007 19:19 schreef Re het volgende:
[..]
nee, er is 1 persoon die dat denkt als het er zoveel zijn kun je vast wel een lijstje geven van "ëchte wetenschappers" die ontkennen dat schizofrenie bestaat
quote:Ook de typische middelen zoals cisordinol??Op dinsdag 23 oktober 2007 21:31 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat een onzin, dit is al enige jaren bekend. Alle antipsychotica zijn diabetogeen. Daarnaast is het zo dat patienten met schizofrenie een grotere kans hebben op diabetes, zonder medicatie te gebruiken. Het hebben van de ziekte predisponeert tot diabetes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |