abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54306070
Van Zyprexa zelf word je niet dik, maar van Zyprexa krijg je meer eetlust waardoor sommige mensen dikker worden.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:34:58 #77
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54306076
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:56 schreef Re het volgende:

[..]

objectief gezien zijn bijwerkingen bijwerkingen ongeacht de ziekte en bijwerkingen zijn helaas sterk verbonden met farmacologische ingrepen, je kan zelfs zo stellen dat omdat er bijwerkingen zijn een medicijn werkt. Dus je aanname dat er een directe link zou bestaan als deze argumentatie wordt gebruikt is een losse flodder van jouw kant en een verkeerde aanname ter verdediging van je eigen utopie.
Ja, indien je oogkleppen opzet en puur en alleen naar het fenomeen "bijwerkingen" kijkt dan vind je het overal terug, ook bij de behandeling voor lichamelijke ziekten.

Desondanks blijft het een feit dat ziekten zoals kanker dodelijk zijn en psychische problemen onder de noemer schizofrenie etc. niet.

De medicijnen zijn in dit geval dodelijk.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:40:02 #78
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54306175
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:56 schreef Re het volgende:

[..]

en schizofrenie is dan misschien niet direct dodelijk (alhoewel kijk naar het aantal zelfmoorden, fatale verslavingen etc.)maar wel schadelijk voor jezelf en je omgeving, laat mij een studie zien die dat tegendeel bewijst en kom niet aan met je ene artikeltje in medical hypotheses van meneer Whitaker, want dat is slechts een hypothese die door niemand verder wordt onderschreven.
Het is alom bewezen dat psychiatrische medicijnen dodelijk zijn, voor meer zelfmoord zorgen en het risico op geweldadige moord vergroten.

Het is een feit dat we het hebben over mensen waarvan een (relatief groot) deel mogelijk zelfmoord kan plegen, geweldadige moorden kan begaan etc.

Desondanks is er voldoende wetenschappelijk bewijs voorhanden dat de medicijnen het probleem verergeren.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:43:22 #79
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54306224
Mijn mening is en blijft dat eenieder die niets misdaan heeft in zijn of haar waarde moet worden gelaten en zijn of haar vrijheid en respect verdiend.

We hebben het niet over geestelijk gehandicapte of criminele mensen maar over mensen die door omstandigheden zoals o.a. onvolledige voeding, omgeving waar ze zich niet goed in voelen etc. psychische problemen ervaren.

Mensen die hulp zoeken dienen daarin voorzien te worden en ik vind dat wanneer zij geestveranderende medicijnen (drugs) prefereren dat dat wel toegestaan zou moeten/mogen zijn. Mensen die dat niet willen om welke reden dan ook dienen ook in hun waarde gelaten te worden, ten behoeve van ons allemaal.
  vrijdag 2 november 2007 @ 08:02:44 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54308416
tijd om die kapotte grammofoonplaat eens weg te flikkeren...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54322951
Ook goed om psychotische mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:27:00 #82
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54328952
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:25 schreef KonnieKipke het volgende:
Ook goed om psychotische mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
Ook goed om "normale" mensen met kruisbogen op straat te laten lopen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:28:33 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54328993
of kruisbogen die op straat lopen
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:34:50 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54329184
quote:
Op donderdag 1 november 2007 21:40 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Het is alom bewezen dat psychiatrische medicijnen dodelijk zijn, voor meer zelfmoord zorgen en het risico op geweldadige moord vergroten.
het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.

slik het maar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:57:28 #85
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54336903
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 23:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is allom bewezen dat mensen mét medicijnen langer en gelukkiger leven dan zieke mensen zónder medicijnen.

slik het maar.
Hoe kom jij aan die informatie? Dat wat je zegt is niet waar en wordt door de psychiatrie vals gepropageerd in de media.

Ik heb dit reeds eerder in het topic aangehaald maar bij deze opnieuw, psychiatrische antipsychotica zijn veel erger dan de kwaal. De veronderstelling dat psychiatrische antipsychotische medicatie goed werkt is een misvatting die je is geïnternaliseerd door de psychiatrie middels valse propaganda in de media. De medicijnen maken de patiënt (vele malen) psychotisch(er) en beperken gelijktijdig bepaalde delen in de hersenen waardoor bepaalde negatieve effecten die kunnen voortvloeien uit een psychose, zoals onrust en agressiviteit etc. onderdrukt worden. Wanneer zo iemand stopt met de medicatie ervaart hij of zij vaak een zeer heftige terugval omdat de medcijnen een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia veroorzaken dat verband houdt met een grotere heftigheid van zowel negatieve als positieve symptomen. M.a.w. de veranderingen in de hersenen die door medicijnen wordt veroorzaakt hangt samen met een verslechtering van precies die symptomen (psychose) die de medicijnen zouden moeten verlichten.

De patiënt wordt door de medicijnen vele malen psychotischer dan dat hij of zij al was of wordt psychotisch gemaakt indien hij of zij dat nog niet was.

Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat patiënten die medicatie gebruiken nooit volledig zullen herstellen en chronisch ziek worden in tegenstelling tot (schizofrene) patiënten die geen medicatie gebruiken. Daarbij wordt de "kwaliteit van leven" voor patiënten die antipsychotica gebruiken op termijn steeds slechter en zorgt de medicatie voor lichamelijke aandoeningen (ziekten) wat bijwerkingen wordt genoemd. Bepaalde bijwerkingen zijn dodelijk en antipsychotische medicijnen zorgen in vrijwel alle gevallen voor een vroege dood.
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:33:09 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54337556
ja hoi... bestaan psychiatrische ziektes nou of niet... uit bovenstande zeg je blijkbaar van wel

kom eens met een solide bron voor de atrofie en vergroting van de basale ganglia.

en als je aan de ene kant zit te verklaren dat antipsychotica patienten psychotischer maken maar dat als ze stoppen een terugval krijgen zit je jezelf onderuit te halen...

maar goed grammofoonplaat of betonnen plaat... een pot nat
pi_54337847
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:

Psychotische afweer mijn waarde
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:10:07 #88
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54338342
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Re het volgende:
ja hoi... bestaan psychiatrische ziektes nou of niet... uit bovenstande zeg je blijkbaar van wel

kom eens met een solide bron voor de atrofie en vergroting van de basale ganglia.

en als je aan de ene kant zit te verklaren dat antipsychotica patienten psychotischer maken maar dat als ze stoppen een terugval krijgen zit je jezelf onderuit te halen...

..... ik begrijp niet wat de reden is dat je de informatie blijft ontkennen wat zou kunnen betekenen dat je zelf geen verstand hebt van de materie ofwel (moedwillig) vast wil blijven houden aan een waanbeeld....

Iig. het werkt als volgt: wanneer een patiënt antipsychotische medicatie neemt dan maakt die medicatie hem of haar (extra) psychotisch maar het zorgt tergelijkertijd dat bepaalde delen in de hersenen beperkt worden zodat bepaalde negatieve symptomen die kunnen voortvloeien uit een psychose zoals onrust, desorientatie en agressiviteit etc., onderdrukt worden.

De medicatie werkt echter niet in "realtime" dus wanneer je stopt met het nemen van de medicatie dan blijft de hersenbeschadiging bestaan en zal je dus zeer hevig kunnen terugvallen (alle negatieve symptomen ervaren die voortvloeien uit de extra hevige psychose).

Bron heb ik je reeds van voorzien en daarin kun je weer andere bronnen terugvinden onderaan het rapport.
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:20:01 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54339309
mja dan snap ik het niet hoor, ik ben ook maar een noob op gebied van psychiatrie... ik zal die 7,000 artikelen maar in de prullenbak flikkeren en je ene bron als bijbel gaan gebruiken...
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:25:55 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54339368
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:48 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Psychotische afweer mijn waarde
typisch beeld ja... op naar de relapse
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:37:53 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54339563
Vraag me wel af hoe het zit met gewenning aan medicatie, je neemt het in en ineens kun je niet meer zonder terwijl je wellicht wel zonder zou kunnen als je nooit begonnen was ermee.

Voorbeeld bij depressie waarbij tijd dus echt de wonden kan helen, maar dan begin je ermee en ineens is het zo dat je hersens niet meer zonder dat stofje kunnen. En dan ook de vraag of het mogelijk is dat je hersens ineens minder stofjes aanmaken als je volwassen wordt.

Zonder psychiatrie af te kraken maar simpelweg nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van hersens, pas geleden ook eens nagedacht naar ontwikkeling van hersens door de eeuwen heen, hoe ontwikkeling van generatie op generatie gaat.

Interessant om bij stil te staan, psychiatrie blijft interessant, zou niet graag pillen voorschrijvende psychiater willen zijn maar hersens onderzoeken lijkt me des te interessanter.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:29:26 #92
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54340454
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Vraag me wel af hoe het zit met gewenning aan medicatie, je neemt het in en ineens kun je niet meer zonder terwijl je wellicht wel zonder zou kunnen als je nooit begonnen was ermee.

Voorbeeld bij depressie waarbij tijd dus echt de wonden kan helen, maar dan begin je ermee en ineens is het zo dat je hersens niet meer zonder dat stofje kunnen. En dan ook de vraag of het mogelijk is dat je hersens ineens minder stofjes aanmaken als je volwassen wordt.

Zonder psychiatrie af te kraken maar simpelweg nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van hersens, pas geleden ook eens nagedacht naar ontwikkeling van hersens door de eeuwen heen, hoe ontwikkeling van generatie op generatie gaat.

Interessant om bij stil te staan, psychiatrie blijft interessant, zou niet graag pillen voorschrijvende psychiater willen zijn maar hersens onderzoeken lijkt me des te interessanter.
Hersenonderzoekers heten neuroloog, dat is idd. een zeer mooi beroep in mijn opinie omdat de hersenen wetenschappelijk gezien nog vrijwel onbegaan gebied zijn en er nog ongelooflijk veel te ontdekken is.

Psychiaters zijn artsen die trachten om psychische problemen middels een medische benadering te behandelen maar zijn onsuccesvol dus het wordt tijd dat er spoedig een einde gemaakt wordt aan de huidige vorm en omvang van de "psychiatrie" en daarvoor in de plaats een sociaal controle apparaat wordt ontwikkeld dat evenals het huidige rechtssysteem/politieapparaat werkt op basis van duidelijk regels van wat wel en wat niet is toegestaan en mensen op die basis kan vervolgen, ten behoeve van de maatschappij, voor zichzelf etc.

De eerlijkheid zal de "straf" ook meer draaglijk en acceptabel maken voor degene die het ontvangen en er tevens voor zorgen dat mensen die de straf willen ontlopen gemotiveerd zijn om zichzelf onder controle te houden. Mensen met psychische problemen die hulp willen voor hun problemen kunnen hulp vinden bij psychologen en in het uiterste geval indien gewenst geestveranderende medicijnen voorgeschreven krijgen van een psychiater.

Het gebruik van medicijnen moet streng worden beperkt ten behoeve van de mensheid in zijn geheel, de medicalisering van de psychiatrie is een van de grootste medische blunders in de geschiedenis van de mensheid ook al is de ontwikkeling van geestveranderende middelen die het heeft voortgebracht niet alleen ongunstig.

Geestveranderende medicijnen kunnen mensen van dienst zijn maar mogen nooit als oplossing worden gezien. De psyche is niet iets fysieks of tastbaars en dient bij problemen middels nieuw te ontwikkelen methoden en technologieën in goede banen te worden geleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door ScienceJapan op 03-11-2007 18:09:23 ]
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:38:12 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54340617
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.

maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:39:38 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54340645
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.

Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:40:49 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54340676
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie mensen met problemen vaak als mensen die problemen hebben en die niet met problemen kunnen omgaan. En dan vraag ik me af of met problmeen kunnen omgaan te maken heeft met hersens of dat het te maken heeft met je instelling of incasseringsvermogen.

Vraag me af of je instelling in dit leven niet veranderd dient te worden inplaats van verdovende middelen voor te schrijven. Zo heeft onderzoek aangetoond dat gedragstherapie beter werkt en langer werkt dan medicatie. In vaktijdschriften gelezen dus, wonderpillen bestaan niet en therapie werkt vaak veel beter.
mensen met psychoses krijgen het beide. pillen en therapie.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:41:58 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54340701
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
het onderzoek naar psychoses is relatief nieuw. wellicht komen er in de verre toekomst meer gerichte medicijnen tegen deze 21ste eeuw ziekte.

maar zolang het nog niet zo ver is moet je gewoon slikken wat een psychose verminderd of zelfs weghaalt. de kwaal is veel erger dan het medicijn. of ken jij verder niemand die psychoses heeft en zich daar gek door laat voelen en zelfmoord pleegt?
Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.

Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren. Wie weet een jeugd waarbij ze zichzelf deden terug trekken in een veilige eigen wereld waardoor ze later kwetsbaarder worden voor de harde realiteit.

Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:44:31 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54340772
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Mensen met psychoses daar ontbreekt het aan een filter in veel gevallen wordt me vaker verteld, ze vangen alles te snel op en dan zorgt een rustgevend middel ervoor dat ze minder prikkels binnen krijgen.

Maar ik vraag me dan altijd af waarom die mensen zoveel prikkels binnen krijgen. Of het niet ligt aan de jeugd waarbij ze bijvoorbeeld niet van zich deden afbijten of aan een jeugd waarbij ze te terughoudend waren.

Zelden hoor ik kinderen die psychotisch worden. Wel vaker kinderen met bepaalde angsten maar zelden dat ze compleet de kluts kwijt raken.
het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:49:45 #98
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54340896
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het kan met alles te maken hebben. vaak getriggerd door veel drugs, want die nemen ze om minder te voelen. en zo is de circel rond en kan je er moeilijk uitkomen.
Inderdaad drugs. Wiet wordt onderzoek naar gepleegd, wiet wordt vaak in verband gebracht met de trigger tot psychose. Geest-verruimende middelen, zo kun je een psychose ook zien als een staat van geest-verruiming, alleen tot het zieke toe.

Geest verruiming, is dat niet altijd iets dat ertoe leidt dat je de realiteit verliest?

Gezonde geest en ruime geest, alles buiten het gezonde dus het ruime leidt tot een foute inschatting?

Uit eigen ervaring dus ook, wiet zorgde bij mij voor een gebrek aan houvast aan de realiteit. Net als alcohol dat kan doen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:12:39 #99
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54341512
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:

Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?

Ik begrijp niet hoe mensen zoals jij zo koppig kunnen blijven geloven in dat waanbeeld van de psychiatrie: in de toekomst vinden we wel eens een middel waarmee psychoses verholpen kunnen worden.... Voor nu injecteren we maar gewoon potentiëel dodelijke middelen die het probleem verergeren.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:13:53 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54341543
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:12 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Heb jij zelf met de psychiatrie te maken? Zo ja, op welke wijze?

Ik begrijp niet hoe mensen zoals jij zo koppig kunnen blijven geloven in dat waanbeeld van de psychiatrie: in de toekomst vinden we wel eens een middel waarmee psychoses verholpen kunnen worden.... Voor nu injecteren we maar gewoon potentiëel dodelijke middelen die het probleem verergeren.
ik ben al wat ouder en heb verschillende vrienden die opgenomen zijn geweest en lijden aan psychoses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')