Dat is juist het probleem, het middel is veel erger dan de kwaal. Je geloof dat psychiatrische antipsychotische medicatie goed werkt is een misvatting die je is geïnternaliseerd door de psychiatrie. De medicijnen maken de persoon die een psychose ervaart juist vele malen psychotischer en beperken gelijktijdig bepaalde delen in de hersenen waardoor bepaalde negatieve effecten die kunnen voortvloeien uit een psychose, zoals agressiviteit en onrust etc. onderdrukt worden. Wanneer zo iemand stopt met de medicatie ervaart hij of zij vaak een zeer heftige terugval omdat de medcijnen een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia veroorzaken dat verband houdt met een grotere heftigheid van zowel negatieve als positieve symptomen. M.a.w. de veranderingen in de hersenen die door medicijnen wordt veroorzaakt hangt samen met een verslechtering van precies die symptomen (psychose) die de medicijnen zouden moeten verlichten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:05 schreef zoalshetis het volgende:
ach ja. zolang het middel maar beter blijft dan de kwaal.
ik heb van heel dichtbij te maken met een persoon dat psychotische aanvallen kan krijgen, maar niet volledig schizofreen is.quote:
Ben je een (student) psychiater? Zo nee, op welke wijze kun jij mensen als schizofreen classificeren?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:55 schreef soylent het volgende:
[..]
Het past niet in de gangbare definitie van racisme. Maar dat ik veel schizofrenen tegenkom met een website, wil nog niet zeggen dat iedereen met een website dat is.
Op de lange termijn zal de kwaliteit van leven van de persoon achteruitgaan, het werkelijke probleem dat ervoor zorgt dat de persoon zich onwel voelt in bepaalde situaties of perioden wordt niet opgelost met de medicijnen maar juist verslechterd op de lange termijn...quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb van heel dichtbij te maken met een persoon dat psychotische aanvallen kan krijgen, maar niet volledig schizofreen is.
zolang hij medicijnen neemt. risperdal in dit geval, is hij een stuk gelukkiger dan zonder. ook aan risperdal zitten bijwerkingen.
wat wil je liever? chaos, pijn en woede die vaak zelfmoord tot gevolg heeft als ze niet slikken.
of iemand die dikker wordt en met gezond eten en goede begeleiding een diabetes kan voorkomen?
ja wat wil je dan? de medische wereld staat aan het begin van het genezen van dit soort hersenziektes.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:17 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal de kwaliteit van leven van de persoon achteruitgaan, het werkelijke probleem dat ervoor zorgt dat de persoon zich onwel voelt in bepaalde situaties of perioden wordt niet opgelost met de medicijnen maar juist verslechterd op de lange termijn...
.... ik vind het zo jammer dat mensen uit de psychiatrische wereld dusdanig kortzichtig/begriploos kunnen zijn. Er bestaat geen enkel bewijs voor het bestaan voor geen van alle officiële psychiatrische stoornissen en ik hoop dat je begrijpt dat de miljoenen miljarden (?) die gedurende de afgelopen 50 jaar geïnvesteerd zijn door psychiatrische organisaties en de farmaceutische industrie om dat bewijs te verkrijgen het bewijs levert dat er geen "hersenziekten" als oorzaak voor psychiatrische stoornissen bestaat.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja wat wil je dan? de medische wereld staat aan het begin van het genezen van dit soort hersenziektes.
het nadeel is dus dat nu nog niet heel gericht een geneesmiddel bestaat voor psychoses. maar dat is er voor kanker evenmin.
zit die tijd uit en hoop op wondermiddelen die zieke mensen kunnen fixen.
Psychische problemen worden vaak veroorzaakt door omliggende factoren zoals een "opzichzelfstaande" hersenziekte, te weinig inname van bepaalde noodzakelijke voedingsstoffen etc. etc.quote:We hebben tot op de dag van vandaag nog geen enkel bewijs voor ofwel de oorzaak of de fysiologie voor geen van elke psychiatrische diagnose.
Elk geval waarin een "hersenstoornis" gevonden zou zijn, bleek vals te zijn. Geen enkele claim voor genen die bepaalde psychiatrische condities zouden veroorzaken heeft de tands des tijd doorstaan. Ondanks de populaire valselijke propaganda.
het probleem met mensen die hersenziek zijn is nogmaals dat er geen goede cure voor bestaat, maar gelukkig zijn ze op de erasmus erg ver. misschien komt nederland wel als eerste met een hersenpilletje uit. ik hoop het voor de persoon die ik ken. en ja. schizofrenie is aan te tonen in de scan. of wist je dat niet?quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:32 schreef ScienceJapan het volgende:
Die beste man is emeritus-hoogleraar in biologie en wijsbegeerte en dus emeritus én niet werkzaam in de psychiatrie. Dan kan hij nog wel hoogleraar zijn, maar van huidig onderzoek weet hij weinig af.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:32 schreef ScienceJapan het volgende:
Emeritus-hoogleraar biologie en wijsbegeerte Wim J. van der Steen doet onderzoek naar de wetenschappelijke onvolledigheid binnen de psychiatrie en hij stelt het volgende:
Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het probleem met mensen die hersenziek zijn is nogmaals dat er geen goede cure voor bestaat, maar gelukkig zijn ze op de erasmus erg ver. misschien komt nederland wel als eerste met een hersenpilletje uit. ik hoop het voor de persoon die ik ken. en ja. schizofrenie is aan te tonen in de scan. of wist je dat niet?
Mogelijk heeft hij zich persoonlijk toegelegd op een onderzoek? Daardoor kan hij juist op bepaalde gebieden extra veel kennis vergaren door de tijd die hij beschikbaar heeft.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Die beste man is emeritus-hoogleraar in biologie en wijsbegeerte en dus emeritus én niet werkzaam in de psychiatrie. Dan kan hij nog wel hoogleraar zijn, maar van huidig onderzoek weet hij weinig af.
Veel criminele Marokkanen licht verstandelijk gehandicapt is ook een storing in je hoofd dus dit was een inkoppertje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:47 schreef milagro het volgende:
nou dat wordt niets dus...
ik probeer even wat... had Bilal B dit medicijn maar voorgeschreven gekregen, dan was hij ws te dik geweest om over die balie te springen...
nah, dat wordt het hem ook niet..
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotesquote:Op zondag 28 oktober 2007 00:39 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.
Misschien staat er nog een linkje op voor een goed persoonlijkheidsonderzoek.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotes....
Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund, oh, vast wel
quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.
Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.
Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
Ja, jij hebt er klaarblijkelijk verstand van.... Een psychiater zou jou in mijn geval paranoïa noemen en vertellen dat je aan wanen lijdt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotes....
Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund, oh, vast wel
ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijfquote:Op maandag 29 oktober 2007 02:16 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
[..]
Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...
Indien ik geen wetenschappelijke ondergrond zou bezitten over het feit dat het aannemelijk is dat schizofrenie geen hersenziekte is dan nog zou ik kunnen begrijpen hoe mensen door bepaalde omstandigheden bepaalde problemen kunnen ervaren en het (heel erg) moeilijk kunnen hebben.
Hoeveel decenniums wil je nog blijven hopen dat de psychiatrie haar belofte van 50 jaar geleden waar gaat maken? Voel je jezelf niet steeds belachelijker worden naarmate meer tijd verstrekt? Of houd je jezelf dwangmatig vast aan het (in mijn opinie onzinnige en vaak barbaarse) ideaalbeeld van de psychiatrie die je is geïnternaliseerd door psychiatrische literatuur?
Ik neem aan dat je niet al te dom bent, zo niet dan wil ik je adviseren om mijn eerdere berichten en referenties eens door te lezen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 02:25 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijf
ik weet heus wel dat je als psychiatrisch patient teleurgesteld kan worden in de psychiatrie, ze hebben je immers niet adequaat kunnen helpen en het is inderdaad zonde dat je tot de groep farmacologische non-responders behoort, maar daar zijn gelukkig voor jou alternatieven voor.
Maar vertel, waar bestaat jouw wetenschappelijke ondergrond uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |