verkeerde oorlog verkeerde landquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:32 schreef JDude het volgende:
Een vaste speler moet me het bijwerken van de puntentelling maar even uitleggen.
De huidige opgave lijkt op een Frans WO-1 monument waar ik eens geweest ben, ergens in Noord-Oost Frankrijk.
moet je nog uitleg hebben over de puntentelling?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:32 schreef JDude het volgende:
Een vaste speler moet me het bijwerken van de puntentelling maar even uitleggen.
De huidige opgave lijkt op een Frans WO-1 monument waar ik eens geweest ben, ergens in Noord-Oost Frankrijk.
Ja, nou ja, ik heb die Wiki even bekeken, niet alles lijkt meer even actueel.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
moet je nog uitleg hebben over de puntentelling?
Kloptquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:23 schreef _jero_ het volgende:
Het is ergens in Duitsland volgens mij
Maar welkequote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:59 schreef tomtomaat het volgende:
Een oud concentratiekamp?
Wenen is goed, maar het is niet de Opera.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Opera Wenen?
Nee helaas, het heeft een andere naam..quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De Strauss uitvoeringszaal? (kan nu niet zoeken)
Jij krijgt toch het punt aangezien dit het juiste antwoord isquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:57 schreef DeeBee het volgende:
Het is het Burgtheater in Wenen, maar ik vind dat Its-Jojo eigenlijk wel het punt verdiend hoor.
Tsja, dat is altijd makkelijk te zien aangezien ze daar in vierkanten bouwen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:21 schreef DeeBee het volgende:
Nope, dat niet.
'Ergens in de States' was wel een gedachte in de goede richting trouwens.
een grenspost! Dat verklaart mijn tolhuisjes gedachte!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:27 schreef Harmen1984 het volgende:
Laredo, Texas, VS + Nuevo Laredo, Mexico
Dat doen ze in menig hoofdstad in Zuid-Europa ook hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:23 schreef HansU het volgende:
[..]
Tsja, dat is altijd makkelijk te zien aangezien ze daar in vierkanten bouwen.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:27 schreef Harmen1984 het volgende:
Laredo, Texas, VS + Nuevo Laredo, Mexico
Goedquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Puttgarden (Duitsland) - Rödbyhavn (Denemarken).
Je zou eens bij San Diego - Tijuana moeten kijkenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:38 schreef DeeBee het volgende:
Mooi om te zien dat er een file staat van paar kilometer om de USA in te komen, maar dat Mexico in de weg helemaal vrij is.![]()
Dat is het mooie van een Wiki, daar kan je een oude pagina gewoon weer terug zettenquote:Op vrijdag 2 november 2007 22:32 schreef _jero_ het volgende:
Hmm, google maps laat geen satellietbeelden zien, en de opgavelijst is WEER veranderd door een spammer in de wiki [afbeelding]
Hoe kan je dat snel doen? Ik had alleen de optie gevonden tot vergelijken met de vorige versie. Van daaruit heb ik de lijst gekopieerd (en wat overbodige tekens moeten weghalen in word met find&replace) en dan weer in de Wiki zetten.quote:Op woensdag 7 november 2007 01:11 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een Wiki, daar kan je een oude pagina gewoon weer terug zetten.
Ik voorspel een "Ohhh ja" mijnerzijds als ik het antwoord ziequote:Op woensdag 7 november 2007 07:53 schreef _jero_ het volgende:
Maareh.. deze opgave is toch niet zo erg moeilijk?
Ga de top 2 van steden in de landen langs en dan moet je hem wel tegenkomenquote:Op woensdag 7 november 2007 07:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik voorspel een "Ohhh ja" mijnerzijds als ik het antwoord zie.
Nee, zoek het op het zuidelijk halfrondquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is het in India?
hmmz... hintje m.b.t. het continent?quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:45 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Nee, zoek het op het zuidelijk halfrond
Dit is inderdaad correct.quote:Op maandag 12 november 2007 13:55 schreef Branieschopper het volgende:
het auckland museum, met links de auckland winter gardens
Plaats maar even een nieuwe, en haal inderdaad de coordinaten even wegquote:Op maandag 12 november 2007 18:07 schreef Branieschopper het volgende:
ik post alvast een nieuwe
[ afbeelding ]
goed.. doe jij maar de volgende fotoquote:Op maandag 12 november 2007 18:28 schreef JDude het volgende:
Disneyland Parijs... daar had ik de coordinaten linksonder niet voor nodig.
Inderdaad. Ik zie net in de Wiki dat die omgeving al eens was geweest, maar goedquote:
Mja, je mag me geloven of niet, maar ik zag die coordinaten pas toen ik het antwoord gepost hadquote:Op maandag 12 november 2007 22:25 schreef _jero_ het volgende:
Eigenlijk is het wat vreemd als er een plaatje met coordinaten geplaatst wordt iemand er nog een punt voor kan krijgen
Eerlijker is het als diegene gewoon een nieuwe plaatst
Klopt!quote:Op woensdag 21 november 2007 13:17 schreef _jero_ het volgende:
Had verwacht dat ie allang gevonden was, had geen tijd eerder. Dit ligt bij het Albuquerque Int'l Sunport vliegveld.
Hier dus
Volgens mij was de vorige opgave wat en waar...quote:
je kan het niet latenquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:58 schreef redunzl het volgende:
Parque O'Higgins en Club Hipico in Santiago de Chili![]()
ben het nog niet verleerd![]()
Inderdaad, dus nog geen goed antwoord van mijn opgave.quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens mij was de vorige opgave wat en waar...
En dit kloptquote:
Deze is ook correctquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:58 schreef redunzl het volgende:
Parque O'Higgins en Club Hipico in Santiago de Chili![]()
ben het nog niet verleerd![]()
is goed!quote:Op woensdag 28 november 2007 10:04 schreef JDude het volgende:
Presidentieel paleis in Lilongwe, Malawi.
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=sanjika,+malawi&sll=13.98088,33.784161&sspn=0.058302,0.11467&ie=UTF8&ll=13.963493,33.842161&spn=0.003644,0.007167&t=h&z=17&om=1
Ik krijg het linkje niet werkend. Maar goed.
Je weet dat dan nog steeds het groot stedeel van Europa in aanmerking komt?quote:Op donderdag 29 november 2007 15:20 schreef JDude het volgende:
De stad ligt in een buurland van een van de Europese landen die eerder in dit topic zijn langsgekomen.
ik heb Polen al af lopen zoeken, omdat ze daar wel vaker parkeervlaktes leggen op het dak. Oa. in Krakow, maar leverde niets op.quote:Op donderdag 29 november 2007 15:36 schreef JDude het volgende:
Vooruit, een buurland van Duitsland.
*kuch*quote:Op donderdag 29 november 2007 16:21 schreef HansU het volgende:
[..]
ik heb Polen al af lopen zoeken, omdat ze daar wel vaker parkeervlaktes leggen op het dak. Oa. in Krakow, maar leverde niets op.
goed! was te makkelijk dusquote:Op woensdag 5 december 2007 12:16 schreef JDude het volgende:
De nieuwe is het Placa d'Espanya en het Olympisch park in Barcelona.
die is er, hij staat hier:quote:Op woensdag 5 december 2007 13:23 schreef JDude het volgende:
Is er een lijst met alle opgaven die al geweest zijn, eigenlijk?.
hmmm ergens in duitsland, of verder naar het oosten...quote:Op vrijdag 7 december 2007 08:32 schreef JDude het volgende:
Oops, sorry, ik zie nu pas mijn PM en deze reactie.
[ afbeelding ]
Een gezellige blauwe waterpartij
flink wat lopen scrollen in die omgeving, niet gevonden. Water is daar ook een stuk donkerder trouwens.quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:29 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
hmmm ergens in duitsland, of verder naar het oosten...
Ik had hem binnen 5-10 minuten. De foto's die je geplaatst had liet zien wat het was en dan zoeken in google op "church island in lake". Dan nog even controleren in google mapsquote:Op zondag 9 december 2007 19:27 schreef redunzl het volgende:
da's helemaal goed, en snel gevonden![]()
...
idd makkelijker dan ik dacht maar de foto's brengen het wel meer tot leven, ik zou bijna m'n vakantie daar gaan boekenquote:Op zondag 9 december 2007 19:43 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Ik had hem binnen 5-10 minuten. De foto's die je geplaatst had liet zien wat het was en dan zoeken in google op "church island in lake". Dan nog even controleren in google maps
Het ziet er daar inderdaad erg mooi uitquote:Op zondag 9 december 2007 20:41 schreef redunzl het volgende:
[..]
idd makkelijker dan ik dacht maar de foto's brengen het wel meer tot leven, ik zou bijna m'n vakantie daar gaan boeken
Zo dat is laatquote:Op maandag 10 december 2007 19:59 schreef redunzl het volgende:
ik zit nog op m'n werk, het doet me in eerste instantie denken aan een VOC fort
Nee, niet altijd, maar was gisteren vergeten te kijkenquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:27 schreef Robbiev85 het volgende:
duurt het altijd zo lang voor het wordt goedgekeurd?
Dat is inderdaad correct, ook snel gevonden trouwens. Het hoort bij het San Alfonso Del Mar resort, http://www.sanalfonso.cl/quote:Op woensdag 12 december 2007 15:04 schreef NMGN23 het volgende:
Grootse zwembad ter wereld in chili
hier
Ik heb al eens een artikel gelezen waar deze foto bij stond.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:41 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad correct, ook snel gevonden trouwens.
het zag er wel heel erg Afrika uit, ben toen alle hoofdsteden af gaan zoekenquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:16 schreef HansU het volgende:
[..]
moet je me toch even uitleggen hoe je dat allemaal weet...
Ik wist ook gelijk dat het Afrika was. Die rode kleur is erg kenmerkend.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:23 schreef redunzl het volgende:
[..]
het zag er wel heel erg Afrika uit, ben toen alle hoofdsteden af gaan zoeken
Afrika herkende ik ook wel ja, maar ik dacht dat je gewoon zoveel ge google earth had dat je nu alles direct herkend ofzoquote:Op vrijdag 14 december 2007 13:23 schreef redunzl het volgende:
[..]
het zag er wel heel erg Afrika uit, ben toen alle hoofdsteden af gaan zoeken
Alles? Lijkt me sterkquote:Op vrijdag 14 december 2007 14:31 schreef HansU het volgende:
[..]
Afrika herkende ik ook wel ja, maar ik dacht dat je gewoon zoveel ge google earth had dat je nu alles direct herkend ofzo
quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:21 schreef Branieschopper het volgende:
de aldi in biezenmortel?
bijna!quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:21 schreef Branieschopper het volgende:
de aldi in biezenmortel?
quote:Op zondag 16 december 2007 18:20 schreef _jero_ het volgende:
Heroes Monument & Surabaya Sepuluh November Museum in Surabaya, Indonesie als ik het goed heb.
http://www.eastjava.com/tourism/surabaya/heroes-monument.html
dan zit je er idd dichtbij, zat in eerste instantie nog aan midden-amerika te denken, daarna ben ik via de balkanquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:05 schreef DeeBee het volgende:
Damn, zat in de buurt, zat in Macedonië e.o. ook en kon daarvoor de hoofdstad van Armenië niet vinden op Google Maps, want die was niet aangegeven.
Dit is helemaal goedquote:
Valei der Koningen bij Luxor - Egyptequote:Op woensdag 19 december 2007 20:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Graf van Toetanchamon
goh je meent het...quote:Op woensdag 19 december 2007 20:42 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
Valei der Koningen bij Luxor - Egypte
haha ja zelf verzonnenquote:Op woensdag 19 december 2007 20:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
goh je meent het...
zelf verzonnen?
Argh, het ligt net ten westen van de dode zee.. Ik heb de oostkant afgezocht in Jordanie, dacht dat het daar lag aangezien Petra heel warm was..quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:37 schreef redunzl het volgende:
da's goed!![]()
(was toch niet zo moeilijk?)
...
de warmte zat 'm inderdaad in de afstand en niet in het land, had ik er misschien nog bij moeten vermelden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:55 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Argh, het ligt net ten westen van de dode zee.. Ik heb de oostkant afgezocht in Jordanie, dacht dat het daar lag aangezien Petra heel warm was..
goed!quote:Op donderdag 27 december 2007 23:26 schreef Robbiev85 het volgende:
country club in monte carlo, monaco? (goeie hint jojo)
is pittig ja.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:02 schreef Robbiev85 het volgende:
Wat en waar natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
hoop dat ie niet te moeilijk is
kloptquote:Op vrijdag 28 december 2007 11:30 schreef JDude het volgende:
Het lijkt op een zandwinning of iets dergelijks...
En toch lijkt het me wel in Nederland, heb ze wel eens vaker gezien toen ik Nederland aan het bekijken was...quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:18 schreef HansU het volgende:
[..]
is pittig ja.
- Lijkt iig een aangelegd meer.
- Het water is te blauw voor europa
- teveel groen voor een stad als Dubai (denk ik)
Misschien in de USA dan
Frankrijk of Engeland denk ik aan..quote:Op zondag 30 december 2007 12:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Rustig hier of een lastige opgave?
Zoek het niet heel noordelijk danwel zuidelijk
....Italië!quote:Op maandag 31 december 2007 19:02 schreef Robbiev85 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar alvast iedereen en een hintje om het oude jaar te eindigen: Het schiereiland ligt in het grootste meer van
Ook gelukkig nieuwjaar!.. maareh.. zie ik de datum en tijd goed van je post?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 02:53 schreef redunzl het volgende:
[..]
....Italië!
Sirmione aan het Gardameer![]()
Gelukkig nieuwjaar!!!
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 02:53 schreef redunzl het volgende:
[..]
....Italië!
Sirmione aan het Gardameer![]()
Gelukkig nieuwjaar!!!
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:21 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Ook gelukkig nieuwjaar!.. maareh.. zie ik de datum en tijd goed van je post?
en dat is helemaal goedquote:Op woensdag 2 januari 2008 07:32 schreef _jero_ het volgende:
Fredericia in Denemarken
hier ligt het.
Deze is inderdaad vrij pittig, alhoewel iedereen van deze plaats gehoord heeftquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:32 schreef Robbiev85 het volgende:
toch moeilijker dan gedacht, er is niet zo heel veel wit op google earth, maar heb toch moeite met het vinden hiervan
En dat is helemaal goedquote:
ik moest er ook even naar zoeken, vlgs mij bedoel je deze?quote:Heb net ook de laatste versie van GE gedownload, maar ik zoek mij nu echt rot naar de optie om de Google Earth community dingen weer te geven. Al die blauwe marks die gewoon door mensen erin gezet konden worden. Waar hebben ze die optie verstopt? Of is dat helemaal veranderd? Kan het echt niet vinden...![]()
gebruik het zelf ook niet zo vaak, je ziet wel snel waar de bezienswaardigheden staan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:59 schreef DeeBee het volgende:
Ja, thanks.![]()
Als iemand het wel moest weten dan was jij het ook wel.![]()
Niet dat ik die optie zo vaak gebruik, maar soms wel eens handig om te zien wat losse gebouwen nu zijn etc.
Ik heb heel Korea al gehad maar kon het daar ook niet vinden...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:35 schreef DeeBee het volgende:
Dat laatste klopt, alleen zit je wel in het verkeerde werelddeel te zoeken.
helemaal goedquote:Op zondag 6 januari 2008 22:05 schreef Rayvon het volgende:
Dit is die bij de ingang van de kanaaltunnel, in Folkestone
Die was inderdaad ook goed ja.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:25 schreef Robbiev85 het volgende:
Toyota Jidesha Kojo in Aichi, Japan
http://maps.google.com/maps?ll=35.05683,137.16099&z=15&hl=en&t=h
daar ligt het
maak ik het toch nog moeilijker dan het isquote:
Ahh, ik zocht op billboard dump, billboard junkyard maar kon daar niets op vinden.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:20 schreef Robbiev85 het volgende:
Neon Graveyard in Las Vegas, USA
http://maps.google.com/maps?ll=36.177429,-115.13427&z=18&hl=en&t=h
hoe krijg je een "Klik HIER om het te bekijken" en als je op "HIER" klikt dan je dan de link opent?
vlgs mij door eerst de tekst "KLIK HIER" in te tikken, de tekst te selecteren en vervolgens op het icoonje "Maak een link van de tekst" en dan de link daar in tikken.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:20 schreef Robbiev85 het volgende:
Neon Graveyard in Las Vegas, USA
http://maps.google.com/maps?ll=36.177429,-115.13427&z=18&hl=en&t=h
hoe krijg je een "Klik HIER om het te bekijken" en als je op "HIER" klikt dan je dan de link opent?
neenquote:Op maandag 7 januari 2008 21:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Kimberley, the big hole?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |