abonnement Unibet Coolblue
pi_59486923
Inderdaad
pi_59488073
Misa is terug! En precies op tijd.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_59488609
Halve finale moet zeker te doen zijn (Tanasugarn/Harkleroad), misschien zelfs finale (Bondarenko/Chakvetadze). Goed dat ze niet aan de schemakant van Safina zit!
pi_59493103
Ohh dit is super zeg
Ze gaat ook weer stijgen in de rankings, want ze is nu al verder dan vorig jaar.
Nu inderdaad hopen dat ze de finale haalt, dan staat ze op wimbledon niet zo onder druk!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_59493552
Ze moet ook vast wat sprokkelen want zelfs in topvorm wordt een kwartfinale wimbledon natuurlijk erg moeilijk. Kan zomaar tegen Sharapova ofzo staan in ronde 1 zelfs.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_59495895
Eindelijke een hele goeie overwinning... nu hopen dat ze op Wimbledon een beetje goed loot....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:35:28 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59510292
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 17:03 schreef Sharapova het volgende:
Ze gaat ook weer stijgen in de rankings, want ze is nu al verder dan vorig jaar.
Qua ranking? Vorig jaar stond ze ronde de 30e plaats hoor...
pi_59510387
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 17:03 schreef Sharapova het volgende:
Ohh dit is super zeg
Ze gaat ook weer stijgen in de rankings, want ze is nu al verder dan vorig jaar.
Nu inderdaad hopen dat ze de finale haalt, dan staat ze op wimbledon niet zo onder druk!
ja nu nog wel, maar volgende week verdedigt ze bizar veel punten.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_59515023
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

ja nu nog wel, maar volgende week verdedigt ze bizar veel punten.
Bizar veel is ook weer overdreven. Het zijn 'maar' 250 punten.
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:38:10 #185
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_59515371
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:35 schreef pfaf het volgende:

[..]

Qua ranking? Vorig jaar stond ze ronde de 30e plaats hoor...
Met dit toernooi natuurlijk he.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_59515642
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bizar veel is ook weer overdreven. Het zijn 'maar' 250 punten.
Inderdaad, slechts 250 van de huidige 546 punten
pi_59522427
6-3 3-6 4-6 verloren van Tanasugarn. Helaas.

Hopelijk wint Kraai minimaal twee rondjes op Wimbledon (al moet de loting dan wel meezitten), dan hoeft het nog niet zo dramatisch te zijn qua ranglijst.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59525806
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:40 schreef RayMania het volgende:
6-3 3-6 4-6 verloren van Tanasugarn. Helaas.

Hopelijk wint Kraai minimaal twee rondjes op Wimbledon (al moet de loting dan wel meezitten), dan hoeft het nog niet zo dramatisch te zijn qua ranglijst.
Uhm, nee, alleens als ze één ronde minder haalt dan vorig jaar blijft het verlies beperkt ("maar" 100 punten). De ronde daarvoor is maar 75 punten, dan zakt ze alsnog enorm met 175 punten, ongeveer een derde van haar totaal.
pi_59640373
Haase dus weer een eerste ronde exit, Misa moet kortom haar vormbehoud weer laten zien om de Nederlandse eer hoog te houden. Morgen om 15.00 uur
pi_59642390
Deze eerste ronde loting is erg lelijk, ik geef haar niet zoveel kans.
That's all folks!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:43:29 #191
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59644031
Geen zwaargewichten, dus inderdaad alleen maar wedstrijden die je kan verliezen en niet winnen.
pi_59654884
Misa helaas vandaag verloren met 2 tiebreeks, ze speelde erg goed, alleen heeft ze net niet kunnen winnen.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:05:50 #193
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_59655545
Het is helemaal over met haar geloof ik. Groot talent maar het komt er nu echt niet uit
stupidity has become as common as common sense was before
pi_59655665
Het is voorlopig/eventjes met haar over.
pi_59655677
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:05 schreef marcb1974 het volgende:
Groot talent maar het komt er nu echt niet uit
Niet echt, nee. En dat ze ook een 5-1 voorsprong in de tiebreak weet weg te geven.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:09:47 #196
40566 Ericr
Livewrong
pi_59656695
Goed jaartje.
pi_59665995
Kan nog komen
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:33:34 #198
40566 Ericr
Livewrong
pi_59668177
Gelet op haar gelatenheid komt er dit jaar bar weinig. Wat een dooddoener dat er aantal toernooien in aantocht zijn en ze zich daar nu op kan richten. Als ze had verloren van de nummer 900 van de wereld had ze het nog gezien als iets wat kan gebeuren en totaal geen schande is als je rond plek 50 van de wereld staat.

Van misschien iets te gedreven is ze nu wel heel erg veranderd. Ze kwam in ieder geval vrij ongemotiveerd over in het interviewtje dat ze gaf aan de NOS.
pi_59671875
quote:
Vrije val na uitschakeling
Door MARTIJN VAN BEETEN

LONDEN - Marina Erakovic liep in de kleedkamer van de All England Club driemaal voorzichtig langs Michaëlla Krajicek, die ze net had verslagen op baantje 6. De Nieuw-Zeelandse weet hoe heftig haar dubbelmaatje kan reageren op een nederlaag. ,,Ik bijt echt niet hoor,’’ zei de Nederlandse, die vorig jaar nog de kwartfinale had gehaald in Londen.

Uitschakeling in de eerste ronde van Wimbledon, een vrije val van zo’n zestig plaatsen op de ranglijst en voor het eerst sinds juni 2005 geen plek meer tussen de beste honderd tennissters van de wereld. Krajicek had alle reden om chagrijnig te zijn na de nederlaag met 7-6 (3) en 7-6 (6) tegen Erakovic.

Ze had zich dit jaar voorgenomen om de top-20 te halen, maar vanwege een zware polsblessure en een vormcrisis kwam daarvan helemaal niets terecht.

Als je de bodem hebt geraakt en langzaam omhoog klautert, valt een nieuwe tegenslag blijkbaar wel te verwerken. Vier weken terug, na een dramatische uitschakeling op Roland Garros, was Krajicek totaal in de war en ontroostbaar. Nu zat ze er nuchter bij. Een overwinning in Birmingham en twee zeges in Rosmalen hebben haar het gevoel gegeven dat het ergste achter de rug is.

Daar is ook reden voor. Krajicek haalde een redelijk niveau tegen Erakovic, de pupil van Michiel Schapers. Alleen ontbrak op de beslissende momenten het zelfvertrouwen om de overwinning te grijpen. De eerste tiebreak ging verloren door twee dubbelfouten en een gemiste forehand. In de tweede tiebreak liet Krajicek zelfs een 5-1 voorsprong glippen. Weer door een dubbelfout, maar nu ook door enkele sterke punten van haar opponente.

Erakovic liet zich mentaal evenmin van haar sterkste kant zien, want zij verspeelde op 5-3 in de tweede set een matchpoint en deed dat in de tiebreak nog een keer. De spanning gierde ook door haar lichaam.

,,Ik hoef me niet te schamen voor deze nederlaag,’’ zei Krajicek. ,,Erakovic is een uitstekende grastennisster, die het verdient om hier ver te komen. Ik had gewoon een ontzettend lastige loting.’’

De Almeerse zakt door de nederlaag naar om en nabij de 110de positie op de wereldranglijst. Het is onzeker of ze volgende maand rechtstreeks wordt toegelaten tot de US Open in New York. Rohan Goetzke, technisch-directeur van de tennisbond en tijdens het grasseizoen coach van Krajicek, zegt dat zij dit moet beschouwen als een nieuwe start.

Dat zij nu wegzakt uit de top-100 ligt volgens Goetzke niet aan deze ene nederlaag. ,,Ze is een jaar lang niet constant genoeg geweest,’’ aldus de Australiër. Sterker nog, na haar kwartfinale van vorig jaar op Wimbledon heeft Krajicek nooit meer dan twee partijen op een rij gewonnen bij een WTA-toernooi.

De komende weken gaat Krajicek op zoek naar een coach, die haar spel weer op orde moet krijgen. Vooral de service, die altijd een wapen was, moet beter. Wedstrijden winnen, meer zelfvertrouwen krijgen en daardoor ook een hoger niveau halen. Dat is de opdracht. ,,En Misa moet niet in paniek raken,’’ stelt Goetzke.

Daar hoeft niemand bang voor te zijn, benadrukt Krajicek. ,,Als ik goed tennis, komen de resultaten echt wel. Dat ik op de US Open misschien het kwalificatietoernooi moet spelen, interesseert me ook niet. Kan ik mooi wat extra wedstrijden spelen. Sinds ik in Birmingham voor het eerst na maanden een wedstrijd heb gewonnen, heb ik het gevoel dat ik vooruit ga.’’

Krajicek en Erakovic zijn nu weer maatjes. Ook in Londen dubbelen ze samen. Daarna last de Nederlandse nummer één een pauze in.

,,Misa heeft nu tijd nodig om haar tennis te verbeteren,’’ zegt Goetzke. ,,Een topspeler moet ook solide zijn in een mindere periode. Het ijs moet dikker worden. Misa beleeft nu de eerste zware test uit haar loopbaan. In haar juniorentijd ging alles vlekkeloos, de overstap naar de senioren verliep ook soepel en nu gaat het even wat minder. Maar ze is pas negentien. Deze periode moet haar juist hongerig maken.’’

De voormalige coach van Richard Krajicek houdt Michaëlla ook de komende tijd in de gaten. Hij is volgende maand haar begeleider in Montreal en staat haar eveneens bij tijdens de Zomerspelen in Peking. De suggestie dat ze dit olympische toernooi beter kan laten schieten, om het Amerikaanse hardcourtseizoen niet te onderbreken, schoof Krajicek terzijde. ,,Ik verheug me juist enorm op de Olympische Spelen.’’

Dat was vier weken terug in Parijs wel anders. Toen had Krajicek na haar nederlaag op Roland Garros helemaal nergens zin in.
pi_59675471
Ik heb de indruk dat die fysieke training van McCaw wel eens tegen haar gewerkt kan hebben. Misschien heeft ze die paar extra kilo's wel nodig om echt uit te kunnen halen met de forehand en service.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')