Vent, praat geen onzin. De luchtvloot van Iran bestaat hoofdzakelijk Amerikaanse (!) F14 tomcat's gekocht ten tijde van de Sjah. Aangezien ze al jaren geen onderdelen voor die toestellen kunnen kopen vraag ik me af inhoeverre ze die dingen de lucht nog in krijgen. Nou zullen ze wel wat andere vliegtuigjes gekocht hebben (mirages, migs?) maar zeker geen high-tech, state of the art gevechtsvliegtuigen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De marine en de luchtvloot van iran zijn van dermate hoge kwailiteit dat men nog niet bekende technologien ontwikkeld heeft waardoor deze nog steeds niet door de westerse spionage sattelieten en radarsystemen worden waargenomen.![]()
quote:Secret move to upgrade air base for Iran attack plans
The US is secretly upgrading special stealth bomber hangars on the British island protectorate of Diego Garcia in the Indian Ocean in preparation for strikes on Iran's nuclear facilities, according to military sources.
The improvement of the B1 Spirit jet infrastructure coincides with an "urgent operational need" request for £44m to fit racks to the long-range aircraft.
quote:White House Leak: Cheney's Plan for Iran Attack Starts With Israeli Missile Strike
Nevertheless, most experts in Washington warn against attacking Tehran. They assume the Iranians would retaliate. "It would be foolish to believe surgical strikes will be enough," says Riedel, who believes that precision attacks would quickly escalate to war.
Former presidential adviser Sick thinks Iran would strike back with terrorist attacks. "The generals of the Revolutionary Guard have had several years to think about asymmetrical warfare," says Sick. "They probably have a few rather interesting ideas."
According to Sick, detonating well-placed bombs at oil terminals in the Persian Gulf would be enough to wreak havoc. "Insurance costs would skyrocket, causing oil prices to triple and triggering a global recession," Sick warns. "The economic consequences would be enormous, far greater than anything we have experienced with Iraq so far."
Because the catastrophic consequences of an attack on Iran are obvious, many in Washington have a fairly benign take on the current round of saber rattling. They believe the sheer dread of war is being used to bolster diplomatic efforts to solve the crisis and encourage hesitant members of the United Nations Security Council to take more decisive action. The Security Council, this argument goes, will be more likely to approve tighter sanctions if it believes that war is the only alternative.
quote:Walking Into Iran's Trap
Here's how one Gulf official sums up the problems with use of force against Iran: "When you look at it seriously, what's the objective and what are the consequences? People talk about a bombing campaign, but in six weeks of bombing in the Gulf War in 1991, you didn't take out the [Iraqi] Scud missiles. If the Iranians fire a missile across the Gulf, what happens to the price of oil? Or suppose they sink a tanker in the Gulf. And then they have Hezbollah, they have sleeper cells. What is your target?"
Many Arabs argue that the Iranians actually want America to attack. Politically, that would help the hard-liners rally support. And militarily, it would lure the United States onto a battlefield where its immense firepower wouldn't do much good. The Iranians could withdraw into the maze of their homeland and keep firing off their missiles -- exacting damage on the West's economy and, most important, its will to fight.
That's the lesson for Muslim warriors of the Iraq and Lebanon wars: Draw your adversaries deep into terrain that you control; taunt them into starting a war they can't finish. I'm told that the Syrian military, for example, is now changing its doctrine to fight an asymmetric guerrilla war against Israel that it can win, Hezbollah-style, rather than a conventional war it would certainly lose.
quote:Bombing Iran Wouldn’t Be Just That
The jockeying by Republican presidential candidates to demonstrate toughness on Iran was taken to a new level on Thursday when former Gov. Mitt Romney of Massachusetts announced that he would advocate a naval blockade or “bombardment of some kind” if Iran does not yield to diplomatic pressure to give up its nuclear program.
That sounds like the kind of air strike that Israel conducted against a suspected Syrian nuclear site last month. The trouble, many foreign policy experts say, is that Iran is not Syria. So do not expect Tehran’s ruling mullahs to quietly sit back after being bombed, as Syria’s leaders did.
Iran, most experts say, would react.
“In every conceivable way that I can imagine, a strike on Iran would be a lose-lose for the U.S., a lose-lose for Israel, and a lose-lose for the Iranian people,” said Abbas Milani, the director of Iranian studies at Stanford University and a research fellow at the Hoover Institution.
Maar dat mag niet! Dat staat niet in de spelhandleiding!quote:They probably have a few rather interesting ideas
Een MiG-25 van 35 jaar oud doet niet onder voor een hypermoderne Amerikaanse vliegtuigen. Daar komt bij dat technologie alleen geen oorlog wint...quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vent, praat geen onzin. De luchtvloot van Iran bestaat hoofdzakelijk Amerikaanse (!) F14 tomcat's gekocht ten tijde van de Sjah. Aangezien ze al jaren geen onderdelen voor die toestellen kunnen kopen vraag ik me af inhoeverre ze die dingen de lucht nog in krijgen. Nou zullen ze wel wat andere vliegtuigjes gekocht hebben (mirages, migs?) maar zeker geen high-tech, state of the art gevechtsvliegtuigen.
Laat ze maar praten AgLarrr, het zijn mensen die moeite hebben om de slagkracht van een leger te bepalen. Wij beiden weten dat Iran binnen no time onder de voet is gelopen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vent, praat geen onzin. De luchtvloot van Iran bestaat hoofdzakelijk Amerikaanse (!) F14 tomcat's gekocht ten tijde van de Sjah. Aangezien ze al jaren geen onderdelen voor die toestellen kunnen kopen vraag ik me af inhoeverre ze die dingen de lucht nog in krijgen. Nou zullen ze wel wat andere vliegtuigjes gekocht hebben (mirages, migs?) maar zeker geen high-tech, state of the art gevechtsvliegtuigen.
Zelfde geldt voor hun vloot. Jij denkt dat Iran met stealth-schepen op de proppen komt? Voorzover ik weet zijn er maar een paar Marine's die over dat soort technologie en schepen beschikken, waaronder die van Nederland.
En wat dan?quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:47 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Laat ze maar praten AgLarrr, het zijn mensen die moeite hebben om de slagkracht van een leger te bepalen. Wij beiden weten dat Iran binnen no time onder de voet is gelopen.
Het ging mij meer om de mensen die stellen dat het leger van Iran daadwerkelijk een aantal ronden in de ring kan boxen met het leger van de VS.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat dan?
Gewoon in een nog grotere puinhoop laten veranderen als we met afghanistan en irak hebben gedaan?
Volgens mij lukt het ze ook om daadwerkelijk een paar rondes vol te houden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:08 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de mensen die stellen dat het leger van Iran daadwerkelijk een aantal ronden in de ring kan boxen met het leger van de VS.
Betreft "puinhoop" ... daar kunnen de meningen over verschillen.
Na één nacht kan het al KO zijn wanneer de VS dit wenst.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:47 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
Volgens mij lukt het ze ook om daadwerkelijk een paar rondes vol te houden.![]()
Ja. En dan?quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:01 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Na één nacht kan het al KO zijn wanneer de VS dit wenst.
en dan is het over?quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:01 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Na één nacht kan het al KO zijn wanneer de VS dit wenst.
Het ijselijk gegil van een gefolterd biggetje, graag.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:11 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
De "en dan" was niet waar ik op reageerde. Maar goed, wat wil je horen?
Ja, en dan is het over. Je bent toch niet zo naïf om te denken dat er nog een militaire reactie te verwachten valt van Iran?quote:
Dat is al wat ik even duidelijk wilde maken toen ik reageerde in dit topic.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:22 schreef Monidique het volgende:
Kijk, Amerika kan Irans leger ongetwijfeld vernietigen.
In dit specifieke geval niets ...quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:22 schreef Monidique het volgende:
En dan? Dan heb je het leger van Iran vernietigd, wat ga je dan doen?
Wat verwacht jij dat ze terug kunnen doen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:22 schreef Monidique het volgende:
Hopen dat ze niets terugdoen? Dat lijkt mij stukken relevanter.
Ik weet het niet. Ik verwacht ten eerste niet dat Amerika zo stom zal zijn aan te vallen, maar mochten ze dat wel doen, dan zou ik rekening houden met raketaanvallen op doelen in de regio, Hezbollah die Israël en Syrië in een oorlog betrekt, een massale sji'ietisch opstand in Irak, meer aanvallen op coalitietroepen in Afghanistan. Niet dat het gebeurt, maar ik zou er zeker rekening mee houden. Daarnaast de effecten die het heeft op de fragiele situatie in Pakistan en de Arabische reactie op straat.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:27 schreef GirlyGirl het volgende:
Wat verwacht jij dat ze terug kunnen doen?
Ach, wat is stom hier...quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik verwacht ten eerste niet dat Amerika zo stom zal zijn aan te vallen, maar mochten ze dat wel doen
Specificeer "doelen".quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:32 schreef Monidique het volgende:
raketaanvallen op doelen in de regio
Hezbollah is geen probleem.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:32 schreef Monidique het volgende:
Hezbollah die Israël en Syrië in een oorlog betrekt
Musharraf heeft nog steeds de steun van het leger ... de "Arabische reactie op straat" is er één om te verwaarlozen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:32 schreef Monidique het volgende:
Daarnaast de effecten die het heeft op de fragiele situatie in Pakistan en de Arabische reactie op straat.
Putin waarschuwde laatst dat een aanval op Iran een aanval op Rusland is.quote:
Wat de Amerikanen voor hebben op veel andere legers is vuurkracht. Combineer dat met de rol van aggressor ('aanvallende partij') en dan zie je waarom de VS zo vaak een ander leger in eerste instantie kan uitschakelen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:08 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de mensen die stellen dat het leger van Iran daadwerkelijk een aantal ronden in de ring kan boxen met het leger van de VS.
Betreft "puinhoop" ... daar kunnen de meningen over verschillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |