quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:06 schreef Gunner het volgende:
Waar maak je je zorgen om dat je zo'n vraag stelt?
vage afspraakjes met de keurmeester?
Er worden wel degelijk 100den steekproeven per dag gedaan. Wettelijk gezien zou 3% van de APK onder een steekproef moeten vallen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:14 schreef -_Tommy_- het volgende:
zijn er een paar per provincie volgens mij, het is ook niet dat er 100den steekproeven worden gedaan per dag hoor ze controleren van tijd tot wijlen een keer elke garage, heb nog nooit van iemand in mijn directe omgeving gehoord dat zijn wagen moest blijven staan voor steekproef!
precies. Ligt ook aan het station, als ze een goede naam hebben komen er minder steekproeven. En het kan ook zijn dat ze 2x op 1 dag worden gechecked.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er worden wel degelijk 100den steekproeven per dag gedaan. Wettelijk gezien zou 3% van de APK onder een steekproef moeten vallen.
De prijs van een APK keurig heeft niks met een steekproef te maken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:48 schreef Computeraddic het volgende:
Ligt er maar aan hoeveel ze voor een APK vragen,hier in Almere heb je een garage die vraagt er maar 18 euro voor,die zal wel regelmatig gecontroleerd worden........
Ja bovendien is de kans op steekproef bij oudere auto's veel groter. Bij een auto die zijn eerste keuring heeft valt zelden een steekproef.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:53 schreef MouseOver het volgende:
De kans op een steekproef is zeker aanwezig, maar als het inderdaad om een "dubieuze afspraak" gaat is dat niet jouw probleem.
Overigens heb ik begrepen dat de kans bij een herkeuring van een eerder afgekeurde auto veel groter is.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
precies. Ligt ook aan het station, als ze een goede naam hebben komen er minder steekproeven. En het kan ook zijn dat ze 2x op 1 dag worden gechecked.
Wat een vreemde regeling is het dan eigenlijk ook.. aangezien een goede steekproef de norm zou moeten zijn bouwt een garage in -relatief- recordtempo een buffer op om wat twijfelgevalletjes goed te keuren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:48 schreef loveli het volgende:
Beetje off-topic:
Elke goede steekproef levert een keuringsstation minder dan een punt op (volgens mij 0.7), terwijl een slechte steekproef anderhalve punt kost. Als ze 5 punten kwijt zijn, zijn ze de vergunning kwijt.
idd, voor iedere 2 goeie steekproeven kunnen ze een slechte doenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een vreemde regeling is het dan eigenlijk ook.. aangezien een goede steekproef de norm zou moeten zijn bouwt een garage in -relatief- recordtempo een buffer op om wat twijfelgevalletjes goed te keuren.
Het systeem rammelt sowieso nogal maar daar ga ik verder maar niet over uitwijden (inside info zeg maarquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een vreemde regeling is het dan eigenlijk ook.. aangezien een goede steekproef de norm zou moeten zijn bouwt een garage in -relatief- recordtempo een buffer op om wat twijfelgevalletjes goed te keuren.
Maar op hoeveel punten staat de gemiddelde garage? Moet je dan denken aan enkele tientallen, of streven garages er toch naar om rond de 5 punten te blijven hangen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het systeem rammelt sowieso nogal maar daar ga ik verder maar niet over uitwijden (inside info zeg maar)
Dat puntensysteem ken ik eerlijk gezegd niet maar ik (en de garages ook) weet wel de truukjes om een steekproef grotendeels te ontlopen doordat wij software schrijven voor de apk'squote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Maar op hoeveel punten staat de gemiddelde garage? Moet je dan denken aan enkele tientallen, of streven garages er toch naar om rond de 5 punten te blijven hangen?
Nee 17:00quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:43 schreef the_RAVEN het volgende:
nee ik dacht dat APK's voor 16.00 gemeld moesten worden
Klopt. Maar steekproefcontroleurs werken tot een uur of 6, je kan dus wel degeljk een steekproef krijgen om 16.59.quote:
Wat dacht je van het idee dat ie binnen die twee uur elders steekproeven aan het doen is?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:26 schreef NED het volgende:
Ik denk niet dat een controleur er 12 op 1 dag kán doen.
Als je maximaal 2 uur moet wachten en dat als de beste man er dan nog niet is dat je steekproef niet doorgaat........ dan denk ik niet dat ie er 12 gaat redden op 1 dag
Ik krijg toch het gevoel (correct me if I'm wrong) dat dát niet echt is wat je wil weten.. De informatie hoeveel controleurs er zijn is op zich nutteloos, daar de concentratie natuurlijk hoger is als er ergens meer apk-stations zijn. (in de randstad zijn meer garages en meer controleurs dan in noord-Groningen). Wat wil je nou écht weten?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 02:09 schreef NED het volgende:
Jamaar hoeveel steekproefcontroleurs rijden er nou rond in Nederland?
Dát is het enige wat ik wil weten, de rest vind ik niet interessant en daar is dit topic ook niet voor
Het komt ook vaak genoeg voor dat ze in de buurt zijn, en dus binnen 5 minuten na afmelden al op de stoep staan. 12 keuringen lijkt me wat veel, 10 op een dag is zeker haalbaar.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:26 schreef NED het volgende:
Ik denk niet dat een controleur er 12 op 1 dag kán doen.
Als je maximaal 2 uur moet wachten en dat als de beste man er dan nog niet is dat je steekproef niet doorgaat........ dan denk ik niet dat ie er 12 gaat redden op 1 dag
Ik ben zelf dus APK keurmeester, maar die puntentelling is niet zo raar. Je kan geen buffer opbouwen namelijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een vreemde regeling is het dan eigenlijk ook.. aangezien een goede steekproef de norm zou moeten zijn bouwt een garage in -relatief- recordtempo een buffer op om wat twijfelgevalletjes goed te keuren.
quote:De informatie hoeveel controleurs er zijn is op zich nutteloos, daar de concentratie natuurlijk hoger is als er ergens meer apk-stations zijn. (in de randstad zijn meer garages en meer controleurs dan in noord-Groningen). Wat wil je nou écht weten?
Heel simpel, gewoon hoeveel van die piepels er rondrijden in Nederland.quote:Nou vroeg ik me eik af...... hoeveel van die steekproevers zegmaar rijden er landelijk rond?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |