Doodzonde inderdaadquote:Op maandag 22 oktober 2007 16:31 schreef Q. het volgende:
Echt zo doodzonde van dat prachtige stadsgezicht wat je daar had komende vanaf de Koppelpoort, met de Elleboogkerk op de voorgrond en de Lange Jan er achter.
[ afbeelding ]
Wat moet dat erg zijn als je werk in vlammen op gaatquote:In het museum bevond zich behalve een tijdelijke expositie ook een vaste collectie met 21 schilderijen en een sculptuur van de Nederlandse kunstenaar Armando. Tegenover het Radio 1 Journaal noemde de kunstenaar de brand een 'ramp'. "Alles is verloren. Het is rampzalig", aldus Armando.
Het gebouw is behalve een museum ook een documentatiecentrum over het werk en leven van de kunstenaar. "Het is verschrikkelijk omdat al dat werk onvervangbaar is." Armando doelt niet op zijn eigen werk maar ook de andere kunstschatten van het museum zoals zoals grafiek van Dürer.
Juist een groot deel van zijn werk was elders ondergebracht. Zijn reactie net op Omroep Amersfoort/Bingo FM was dat hij het vooral bijzonder erg vond omdat in de expositie die er nu was werken hingen van onder andere Middeleeuwse kunstenaars en bovendien was een groot deel van die collectie geleend van particulieren.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Esraa het volgende:
Wat moet dat erg zijn als je werk in vlammen op gaat![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist een groot deel van zijn werk was elders ondergebracht. Zijn reactie net op Omroep Amersfoort was dat hij het vooral bijzonder erg vond omdat in de expositie die er nu was werken hingen van onder andere Middeleeuwse kunstenaars en bovendien was een groot deel van die collectie geleend van particulieren.
Voor de bekenden in Amersfoort, aan het begin/eind van de Leusderweg, bij de kruising Laan 1914 en Dodeweg, staat een grote ladder, die is ook van Armando.
Dan zul je net de eerste trede halenquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Humor, je hebt een ladder nodig om deze ladder te kunnen beklimmen.
Dan woon je vlak bij mij.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist ja, die staat hier bijna in achtertuin, ik vind het altijd wel een aardig kunstwerk.
dit en die kerk vindt ik persoonlijk ergerquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist een groot deel van zijn werk was elders ondergebracht. Zijn reactie net op Omroep Amersfoort/Bingo FM was dat hij het vooral bijzonder erg vond omdat in de expositie die er nu was werken hingen van onder andere Middeleeuwse kunstenaars en bovendien was een groot deel van die collectie geleend van particulieren.
Voor de bekenden in Amersfoort, aan het begin/eind van de Leusderweg, bij de kruising Laan 1914 en Dodeweg, staat een grote ladder, die is ook van Armando.
Dat is dan een geluk bij een ongeluk, maar er is hoe dan ook werk van Armando verloren gegaan. Van die Middeleeuwse kunstenaars is ook erg zegquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist een groot deel van zijn werk was elders ondergebracht. Zijn reactie net op Omroep Amersfoort/Bingo FM was dat hij het vooral bijzonder erg vond omdat in de expositie die er nu was werken hingen van onder andere Middeleeuwse kunstenaars en bovendien was een groot deel van die collectie geleend van particulieren.
Het pand naast het museum wordt gerenoveerd. De Klein laat weten dat dat pand in de steigers staat en dat op het moment van het uitbreken van de brand dakbedekkers aan het werk waren. Officieel is er over de oorzaak van de brand nog niets bekend.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
zonde, maarja, is er niets bekend over oorzaak/gewonden?
Wat een timing idd.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:58 schreef -0- het volgende:
Dit is wel een hele trieste foto. Wel erg knap geschoten.
[ afbeelding ]
Hey een vliegende haanquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:58 schreef -0- het volgende:
Dit is wel een hele trieste foto. Wel erg knap geschoten.
[ afbeelding ]
Ik heb nog stroom... maar 10 huizen verder is het uit... ik zie vanaf hier de toren nog staan. Zal eens kijken of ik een webcam kan opzeten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:37 schreef rgn het volgende:
Volgens nu.nl is de brand nog steeds niet brand meester. Ik lees nu dat men mensen die in de buurt wonen aanraad niet naar huis te gaan, maar elders onderdak te zoeken. Ook is de elektriciteit in het gebied uit voorzorg afgesloten. Het leek er vanmiddag om 18 uur even op dat de brand onder controle was, maar blijkbaar is dat nog niet het geval. Zijn er nog mensen uit de omgeving die kunnen updaten? (die nog stroom hebben)
Ik vind hem maar een droogkloot.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef Adelante het volgende:
Armando is niet echt een prater of hij is nog te aangeslagen nu in Nova
Was vanmiddag al gedaan, zie de bewerkinggeschiedenis:quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:22 schreef Geqxon het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armando#Armandomuseum
En nu al de wiki geupdate.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef Adelante het volgende:
Armando is niet echt een prater of hij is nog te aangeslagen nu in Nova
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |