abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:31:05 #26
141482 Q.
JurassiQ
pi_54091554
Echt zo doodzonde van dat prachtige stadsgezicht wat je daar had komende vanaf de Koppelpoort, met de Elleboogkerk op de voorgrond en de Lange Jan er achter.

For great justice!
pi_54091619
De kerktoren staat op instorten.
Life is Music
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:40:26 #28
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54091703
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:35 schreef Fredo55 het volgende:
De kerktoren staat op instorten.
niet zo vreemd als je al ziet wat het vuur heeft weggevreten
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_54091916
pi_54091995
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:31 schreef Q. het volgende:
Echt zo doodzonde van dat prachtige stadsgezicht wat je daar had komende vanaf de Koppelpoort, met de Elleboogkerk op de voorgrond en de Lange Jan er achter.

[ afbeelding ]
Doodzonde inderdaad

Reactie van Armando:
quote:
In het museum bevond zich behalve een tijdelijke expositie ook een vaste collectie met 21 schilderijen en een sculptuur van de Nederlandse kunstenaar Armando. Tegenover het Radio 1 Journaal noemde de kunstenaar de brand een 'ramp'. "Alles is verloren. Het is rampzalig", aldus Armando.

Het gebouw is behalve een museum ook een documentatiecentrum over het werk en leven van de kunstenaar. "Het is verschrikkelijk omdat al dat werk onvervangbaar is." Armando doelt niet op zijn eigen werk maar ook de andere kunstschatten van het museum zoals zoals grafiek van Dürer.
Wat moet dat erg zijn als je werk in vlammen op gaat
pi_54092072
Bedankt voor de tip, zometeen maar even gaan ramptoeristen. Wat een verlies.
pi_54092157
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Esraa het volgende:
Wat moet dat erg zijn als je werk in vlammen op gaat
Juist een groot deel van zijn werk was elders ondergebracht. Zijn reactie net op Omroep Amersfoort/Bingo FM was dat hij het vooral bijzonder erg vond omdat in de expositie die er nu was werken hingen van onder andere Middeleeuwse kunstenaars en bovendien was een groot deel van die collectie geleend van particulieren.

Voor de bekenden in Amersfoort, aan het begin/eind van de Leusderweg, bij de kruising Laan 1914 en Dodeweg, staat een grote ladder, die is ook van Armando.
  Trouwste user 2022 maandag 22 oktober 2007 @ 17:08:56 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_54092170
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Esraa het volgende:

Reactie van Armando:
[..]
Vreselijk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54092196
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Juist een groot deel van zijn werk was elders ondergebracht. Zijn reactie net op Omroep Amersfoort was dat hij het vooral bijzonder erg vond omdat in de expositie die er nu was werken hingen van onder andere Middeleeuwse kunstenaars en bovendien was een groot deel van die collectie geleend van particulieren.

Voor de bekenden in Amersfoort, aan het begin/eind van de Leusderweg, bij de kruising Laan 1914 en Dodeweg, staat een grote ladder, die is ook van Armando.
pi_54092221
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Juist ja, die staat hier bijna in achtertuin, ik vind het altijd wel een aardig kunstwerk.
pi_54092256
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Humor, je hebt een ladder nodig om deze ladder te kunnen beklimmen.
pi_54092278
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Humor, je hebt een ladder nodig om deze ladder te kunnen beklimmen.
Dan zul je net de eerste trede halen
pi_54092470
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Juist ja, die staat hier bijna in achtertuin, ik vind het altijd wel een aardig kunstwerk.
Dan woon je vlak bij mij.

Ontzettend zonde natuurlijk, deze brand. Het was zo'n mooi gerestaureerd en verbouwd kerkje.

En het gaat toch al niet goed met de musea in Amersfoort de laatste tijd. De asbestellende bij Flehite, de Zonnehof die gaat sluiten.
pi_54092509
quote:

[..]

Juist een groot deel van zijn werk was elders ondergebracht. Zijn reactie net op Omroep Amersfoort/Bingo FM was dat hij het vooral bijzonder erg vond omdat in de expositie die er nu was werken hingen van onder andere Middeleeuwse kunstenaars en bovendien was een groot deel van die collectie geleend van particulieren.

dit en die kerk vindt ik persoonlijk erger
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 17:31:30 #41
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_54092556
toen ik die rook zag maar eens gaan ramptoeristen, en met andere mensen gepraat en er zo achter gekomen dat niet alleen die kerk maar ook het armando museum in vlammen opgaat

zonde, maarja, is er niets bekend over oorzaak/gewonden?
:')
pi_54092892
quote:

[..]

Dat is dan een geluk bij een ongeluk, maar er is hoe dan ook werk van Armando verloren gegaan. Van die Middeleeuwse kunstenaars is ook erg zeg
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
zonde, maarja, is er niets bekend over oorzaak/gewonden?
Het pand naast het museum wordt gerenoveerd. De Klein laat weten dat dat pand in de steigers staat en dat op het moment van het uitbreken van de brand dakbedekkers aan het werk waren. Officieel is er over de oorzaak van de brand nog niets bekend.

Waarschijnlijk door die dakbedekkers dus. Dat schijnt wel vaker voor te komen.
pi_54093005
Dit is wel een hele trieste foto. Wel erg knap geschoten.
  maandag 22 oktober 2007 @ 18:48:04 #44
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_54093977
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:58 schreef -0- het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een timing idd.

Maar natuurlijk te triest voor woorden deze hele gebeurtenis.
pi_54095068
Ik kon nog maar net mijn huisje in... net na mijn huisje begint de afzetting... in de verte een dikke rookwolk en de lucht ruikt naar verbrand hout.
  maandag 22 oktober 2007 @ 19:41:27 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54095173
Dieren kun je weer fokken en van mensen zijn er al teveel.

Maar kunst. Onvervangbaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 22 oktober 2007 @ 19:49:10 #47
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_54095338
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:58 schreef -0- het volgende:
[ afbeelding ]
Hey een vliegende haan
Maar wel zonde brand het nu nog steeds of hoe zit het?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_54096029
Hier heb ik mijn filmpjes en een fotoshoot van de brand geplaatst, Excuses voor de slechte kwaliteit, maar dit is wat ik ervan gezien heb:

http://www.youtube.com/profile?user=TheShallot
Make awkward sexual advances, not war.
pi_54096159
Een kaartje met de situatie zoals ie nu is:

20:30 update:
Er is nog steeds brand in het gebied, heb zelf nog brand gezien op 1 van de daken. Een groot gebied is afgezet. Een groot gedeelte van 't Zand is ingeruimd voor de brandweer, sateliet wagens en de koek&sopie van de brandweer.

De rook lucht trekt westelijk weg over een verzorgingtehuis, dat daar mensen zitten met ademhalings problemen kan me wel voorstellen. Een ambulance reed net weg toen ik er langs liep.

Hier is nog een videoclip te zien van TV Amersfoort met meer info over het museum: http://www.mediaprodukties.nl/cms/phpwebsite_nl/mod.php?mod=userpage&menu=2901&page_id=125.html

[ Bericht 42% gewijzigd door Dichterbijer op 22-10-2007 21:04:45 ]
pi_54096913
Volgens nu.nl is de brand nog steeds niet brand meester. Ik lees nu dat men mensen die in de buurt wonen aanraad niet naar huis te gaan, maar elders onderdak te zoeken. Ook is de elektriciteit in het gebied uit voorzorg afgesloten. Het leek er vanmiddag om 18 uur even op dat de brand onder controle was, maar blijkbaar is dat nog niet het geval. Zijn er nog mensen uit de omgeving die kunnen updaten? (die nog stroom hebben )
Mooi oranje is niet lelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')