abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:53:41 #51
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_54088528
Ubuntu 6 keer gepoogd te installeren op m'n laptop.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_54088570
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is gewoon lastiger omdat het niet standaard is. Als het veel gebruikt zou worden is het een ander verhaal maar nu heb je er als gemiddelde computergebruiker niks an.
Dus blijf je maar mooi zorgen dat Windows de standaard blijft, omdat je geen zin hebt om iets nieuws te leren.
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:56:18 #53
Stranger than fiction
pi_54088577
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:52 schreef Autodidact het volgende:

[..]

'Veel drankmisbruik op de werkvloer'

Da's mooi.
Daarom drinken die Belgen, Duitsers en Polen zo in de bouw.
pi_54088613
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:55 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dus blijf je maar mooi zorgen dat Windows de standaard blijft, omdat je geen zin hebt om iets nieuws te leren.
Nee omdat het in 99% van de gevallen gewoon prima werkt.

Je ruilt je huis in de buurt van je werk toch ook niet in voor een nieuw huis dat als enige voordeel heeft dat je dichter bij je schoonmoeder woont?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:58:35 #55
Stranger than fiction
pi_54088627
OS X is da bomb!
pi_54088640
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik dacht dat de meeste studenten (met uitzondering van de meerderheid op Fok natuurlijk) eerder links georiėnteerd waren dan rechts.

Ik denk het ook. Al maak je je als partij al snel populair als je de basisbeurs wil verhogen, et vice versa.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54088680
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee omdat het in 99% van de gevallen gewoon prima werkt.
Statistiek is niet je sterkste punt?
quote:
Je ruilt je huis in de buurt van je werk toch ook niet in voor een nieuw huis dat als enige voordeel heeft dat je dichter bij je schoonmoeder woont?
Wat een kromme vergelijking.

Ik ruil m'n huis in omdat de riolering steeds kapot is, de muren omvallen en het dak eraf waait. En dan blijkt het nog dichter bij m'n werk te liggen ook, wat wil je nog meer?
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:02:21 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54088707
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:51 schreef du_ke het volgende:
Het is gewoon lastiger omdat het niet standaard is. Als het veel gebruikt zou worden is het een ander verhaal maar nu heb je er als gemiddelde computergebruiker niks an.
Gek. Ik zie je het argument standaard of het wordt het meest gebruikt nooit gebruiken als het om mileu gaat.
Carpe Libertatem
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:03:37 #59
Stranger than fiction
pi_54088731
Cursusje ITIL.

maandag 22 oktober 2007 @ 14:04:14 #60
Stranger than fiction
pi_54088749
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:

[..]

[..]

Ik ruil m'n huis in omdat de riolering steeds kapot is, de muren omvallen en het dak eraf waait. En dan blijkt het nog dichter bij m'n werk te liggen ook, wat wil je nog meer?
OS X!!!!!!
pi_54088756
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gek. Ik zie je het argument standaard of het wordt het meest gebruikt nooit gebruiken als het om mileu gaat.
Als dat relevant is in een discussie zal ik het gebruiken . Maar over het algemeen is dat niet gek relevant en zijn de discussiepartners hier als het over het milieu gaat niet echt in staat fastsoenlijk weerwoord te bieden op de basisargumenten
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:07:57 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54088822
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
Als dat relevant is in een discussie zal ik het gebruiken . Maar over het algemeen is dat niet gek relevant en zijn de discussiepartners hier als het over het milieu gaat niet echt in staat fastsoenlijk weerwoord te bieden op de basisargumenten
Dat jij de voorkeur geeft aan een bedrijf wat door overheidssteun een monopolie heeft ipv. dat je er voor kiest open standaarden te gebruiken die beter en efficienter werken en bovendien gratis te gebruiken zijn.

Carpe Libertatem
pi_54088856
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:

[..]

[..]
Toch wel, in mijn gebruik en dat in m'n omegving werkt het gewoon prima voor bijna alle handelingen.
quote:

Lees eens goed . Ik heb het er over dat je verder van je werk af gaat wonen, het enige voordeel is dichterbij je schoonmoeder .
pi_54088857
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

OS X!!!!!!
Zeg Applewatje, hou jij je mond eens.
pi_54088885
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat jij de voorkeur geeft aan een bedrijf wat door overheidssteun een monopolie heeft ipv. dat je er voor kiest open standaarden te gebruiken die beter en efficienter werken en bovendien gratis te gebruiken zijn.

Het gaat er om dat het voor mij werkt .

Jij wilt graag een systeem dat 10 keer ingewikkelder is en voor 99% van de mensen niet aantrekkelijk of handig. Vooral doen maar kijk dan niet vreemd op als blijkt dat je informatieoverdracht spaak loopt.
pi_54088891
quote:
Supreme Court Gives Gore's Nobel to Bush

Just days after former Vice President Al Gore received the Nobel Peace Prize for his efforts on global warming, the United States Supreme Court handed Mr. Gore a stunning reversal, stripping him of his Nobel and awarding it to President George W. Bush instead.

For Mr. Gore, who basked in the adulation of the Nobel committee and the world, the high court's decision to give his prize to President Bush was a cruel twist of fate, to say the least.

But in a 5-4 decision, the justices made it clear that they had taken the unprecedented step of stripping Mr. Gore of his Nobel because President Bush deserved it more.

"It is true that Al Gore has done a lot of talking about global warming," wrote Justice Antonin Scalia, writing for the majority. "But President Bush has actually helped create global warming."

Even as Mr. Gore was being stripped of his Nobel, he received strong words of support from Democratic presidential candidate Hillary Clinton, who said that the former vice president's Nobel win "shows that he is devoting his life to the right thing and should definitely stay the course."

In an interview with reporters in Iowa, Sen. Clinton said that "Al Gore should remain dedicated to the cause of global climate change, at least through November of 2008."

Sen. Clinton suggested that Mr. Gore could further research the source of global warming by immediately boarding a rocket ship to the sun.
pi_54088894
Fok blijft gewoon haperen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:11:08 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54088913
Is 25 euro per uur bruto veel?
Voor mij wel.
Oh, hallo nieuwe baan!
pi_54088926
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch wel, in mijn gebruik en dat in m'n omegving werkt het gewoon prima voor bijna alle handelingen.
Wat leuk. Ik ken niemand, zelfs mijn ouders en andere computernoobs niet, waar het goed werkt. Waar ze niet steeds mensen met verstand van zaken moeten bellen om te vragen wat voor probleem hun pc/programma nou weer heeft.
quote:
Lees eens goed . Ik heb het er over dat je verder van je werk af gaat wonen, het enige voordeel is dichterbij je schoonmoeder .
Joh, ik lees toch wat je schrijft? Ik reageer er ook op: kromme vergelijking.
pi_54088950
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij wilt graag een systeem dat 10 keer ingewikkelder is en voor 99% van de mensen niet aantrekkelijk of handig. Vooral doen maar kijk dan niet vreemd op als blijkt dat je informatieoverdracht spaak loopt.
Kijk, en daar zeg je dus iets stoms, wat ik je al een paar keer duidelijk probeerde te maken. Het is juist nķet ingewikkelder. Het is handiger, en als 99% van de mensen het zou gebruiken, zou de gemiddelde tevredenheid heel wat hoger liggen.
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:15:38 #71
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54089009
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:

Dat jij zegt dat het systeem ingewikkelder is zegt mij dat je duidelijk niet weet waar je het over hebt. Het basisgebruik van Ubuntu is al makkelijker dan XP en als je er onverhoopt niet uit komt zijn er legio aan vrijwilligers die je online helpen om voor elkaar te krijgen wat je wil. Daarnaast zijn er speciale versies voor educatie zodat scholen gratis goede en degelijke software kunnen inzetten voor hun leerlingen.

Er zijn gelukkig al wat lokale overheden in Europa die overstappen.
Carpe Libertatem
pi_54089033
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:11 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Wat leuk. Ik ken niemand, zelfs mijn ouders en andere computernoobs niet, waar het goed werkt. Waar ze niet steeds mensen met verstand van zaken moeten bellen om te vragen wat voor probleem hun pc/programma nou weer heeft.
[..]
Ok jamer voor jou en je kennisenkring. Ik hoor andere verhalen maar ben zelf dan ook een computernoob waarvoor windows gewoon prima werkt.
quote:
Joh, ik lees toch wat je schrijft? Ik reageer er ook op: kromme vergelijking.
Nee je slaat de helft over blijkbaar .

Maar dan proberen we het anders .

Stel je hebt een leuk autotje dat het gewoon prima doet en zo nu en dan voor onderhoud naar de garage moet. Dat ruil je dan toch niet in voor een van ellende uit elkaar vallende Lada Nivia alleen omdat je daarmee beter door een weiland kan rijden? Maar verder is het onhandig en storingsgevoelig en het even uitlenen aan een ander is helemaal kansloos.
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:17:00 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54089040
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:11 schreef Floripas het volgende:
Is 25 euro per uur bruto veel?
Voor mij wel.
Oh, hallo nieuwe baan!
Je stort toch wel minimaal 50% in de partijkas van al die rijkdom heh?
Carpe Libertatem
pi_54089075
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:13 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Kijk, en daar zeg je dus iets stoms, wat ik je al een paar keer duidelijk probeerde te maken. Het is juist nķet ingewikkelder. Het is handiger, en als 99% van de mensen het zou gebruiken, zou de gemiddelde tevredenheid heel wat hoger liggen.
Als het handiger was waarom gebruikt 99% van de mensen het dan niet .

Zou er in je argumentatie misschien toch ergens iets fout gaan .

Maar goed met linuxgebruikers proberen te praten is net zo kansloos als met fundamentalistische gelovigen of atheisten
pi_54089120
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Marketing
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:22:26 #76
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54089182
quote:
Omdat de standaard gebruiker een complete pc koopt waar al Windows op staat. Daar komt langzaam verandering in en bv. Dell verkoopt pc's met Ubuntu erop. Dan kunnen mensen kiezen of een pc met een licentie van Windows en dus duurder of met Ubuntu erop en dus goedkoper.
quote:
Maar goed met linuxgebruikers proberen te praten is net zo kansloos als met fundamentalistische gelovigen of atheisten
Carpe Libertatem
pi_54089211
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Marketing
Of gebrekkige kwaliteit?
pi_54089230
quote:

[..]

Ze hebben allemaal jouw mening niet he...
pi_54089249
quote:

[..]

Omdat de meeste mensen domme schapen zijn en het moeilijk vinden voor zichzelf te denken.
quote:
Zou er in je argumentatie misschien toch ergens iets fout gaan .
Nee, ik betwijfel het ten zeerste. Jouw enige argumentatie is 'omdat iedereen het doet'. Beetje slechte reden om iets te gebruiken, vind je niet?
quote:
Ik ben zowel linuxgebruiker als windowsgebruiker, misschien moet je zelf een keertje met ubuntu werken (echt werken) voordat je zo hard iets verdedigt dat geen verdediging nodig heeft?
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:26:00 #80
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54089276
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:24 schreef Autodidact het volgende:
du_ke is de enige met gezond verstand en alles wat daarvan afwijkt is fundementalist. Hij is de enige vrije denker en de rest heeft een onmogelijk vastgeroeste positie.
Carpe Libertatem
pi_54089277
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Omdat de standaard gebruiker een complete pc koopt waar al Windows op staat. Daar komt langzaam verandering in en bv. Dell verkoopt pc's met Ubuntu erop. Dan kunnen mensen kiezen of een pc met een licentie van Windows en dus duurder of met Ubuntu erop en dus goedkoper.
[..]
Als het zo goed is dan komt het misschien wel een keer als de nieuwe standaard boven drijven . Voorlopig is het echter niet aantrekkelijk voor bijna alle gebruikers.
quote:
Je standaard reactie als er weer eens niets tegenin valt te brengen, stelt niet teleur vandaag .
pi_54089279
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ubuntu 6 keer gepoogd te installeren op m'n laptop.
Hoezo trouwens? Dat is toch gewoon een wizardje? Hoe simpel wil je het hebben. N00b.
pi_54089323
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:24 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Daar heeft het geen ene ruk mee te maken en dat snap je zelf ook wel .

Dat er aan Windows volop nadelen zitten zal niemand ontkennen. Maar dan plotseling iets als Linux op gaan hemelen is een keuze maar tekent je gedrag wel .
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:28:41 #84
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54089337
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:26 schreef du_ke het volgende:
Als het zo goed is dan komt het misschien wel een keer als de nieuwe standaard boven drijven . Voorlopig is het echter niet aantrekkelijk voor bijna alle gebruikers.
Het aantal Ubuntu-gebruikers groeit enorm. Steeds meer mensen ontdekken het gebruiksgemak en zijn virussen en niet-werkende Microsoft-troep zat.
quote:
Je standaard reactie als er weer eens niets tegenin valt te brengen, stelt niet teleur vandaag .
Onzin is inderdaad weinig tegenin te brengen.
Carpe Libertatem
pi_54089375
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:25 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen domme schapen zijn en het moeilijk vinden voor zichzelf te denken.
[..]
Ah je geeft het toe .
quote:
Nee, ik betwijfel het ten zeerste. Jouw enige argumentatie is 'omdat iedereen het doet'. Beetje slechte reden om iets te gebruiken, vind je niet?
[..]
Nee mijn argument is dat het werkt en de standaard is. Je gaat ook niet links rijden omdat dat sneller is. Ofwel het belangrijkste argument is het gebrek aan alternatieven die voor de gemiddelde gebruiker echt beter zijn.
quote:
Ik ben zowel linuxgebruiker als windowsgebruiker, misschien moet je zelf een keertje met ubuntu werken (echt werken) voordat je zo hard iets verdedigt dat geen verdediging nodig heeft?
Ik verdedig windows niet ik lach enkel om de linuxgebruikers
pi_54089379
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok jamer voor jou en je kennisenkring. Ik hoor andere verhalen maar ben zelf dan ook een computernoob waarvoor windows gewoon prima werkt.
Neehoor, helemaal niet jammer voor mij en m'n kennissen. Er stappen steeds meer mensen over op Ubuntu, en het scheelt een hoop frustratie en problemen.
quote:
Nee je slaat de helft over blijkbaar .

Maar dan proberen we het anders .

Stel je hebt een leuk autotje dat het gewoon prima doet en zo nu en dan voor onderhoud naar de garage moet. Dat ruil je dan toch niet in voor een van ellende uit elkaar vallende Lada Nivia alleen omdat je daarmee beter door een weiland kan rijden? Maar verder is het onhandig en storingsgevoelig en het even uitlenen aan een ander is helemaal kansloos.
Nogmaals: ik lees precies wat je schrijft, maar je vergelijking is krom. De vlieger gaat niet op, omdat linux en open source software niet te vergelijken is met wat jij graag naar voren brengt. 'Van ellende uit elkaar vallend' is beter van toepassing op Microsoft producten. Als je nou even je vergelijking omdraait, snap je waarom je misschien best wel eens iets anders dan mainstream zou kunnen gebruiken.
pi_54089381
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

du_ke is de enige met gezond verstand en alles wat daarvan afwijkt is fundementalist. Hij is de enige vrije denker en de rest heeft een onmogelijk vastgeroeste positie.
neuh .
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:37 #88
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54089385
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:28 schreef du_ke het volgende:
Dat er aan Windows volop nadelen zitten zal niemand ontkennen. Maar dan plotseling iets als Linux op gaan hemelen is een keuze maar tekent je gedrag wel .
Maar het past wel bij je. Toegeven dat Windows crap is, maar niet verder willen kijken "omdat het werkt".

Overigens is het niet zo plotseling. Linux bestaat al een tijdje en nerdstempeltje wat er vroeger terecht op zat is allang niet meer geldig.
Carpe Libertatem
pi_54089411
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het aantal Ubuntu-gebruikers groeit enorm. Steeds meer mensen ontdekken het gebruiksgemak en zijn virussen en niet-werkende Microsoft-troep zat.
Mooi en als het blijkt te werken dan zal het vanzelf een keer doorbreken, of niet . Tot die tijd houd ik het wel bij de standaard die voor mij gewoon prima werkt.
[..]
quote:
Onzin is inderdaad weinig tegenin te brengen.
Je laat je weer prachtig kennen vandaag ! Hulde
pi_54089438
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:31 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Neehoor, helemaal niet jammer voor mij en m'n kennissen. Er stappen steeds meer mensen over op Ubuntu, en het scheelt een hoop frustratie en problemen.
[..]
Mooi .
quote:
Nogmaals: ik lees precies wat je schrijft, maar je vergelijking is krom. De vlieger gaat niet op, omdat linux en open source software niet te vergelijken is met wat jij graag naar voren brengt. 'Van ellende uit elkaar vallend' is beter van toepassing op Microsoft producten. Als je nou even je vergelijking omdraait, snap je waarom je misschien best wel eens iets anders dan mainstream zou kunnen gebruiken.
De vergelijking is niet krom. Je hebt een hekel aan een bepaald product en gaat daarom over op een ander product dat ook nadelen heeft maar die weiger je te zien.

Moet kunnen hoor, daar niet van .
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 14:34:46 #91
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54089453
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:30 schreef du_ke het volgende:
Nee mijn argument is dat het werkt en de standaard is.
Je verwart meest gebruikt en standaard.
Carpe Libertatem
pi_54089471
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar het past wel bij je. Toegeven dat Windows crap is, maar niet verder willen kijken "omdat het werkt".
Het is de standaard en voorlopig is er gewoon niet aan te ontkomen. Net als democratie.
quote:

Overigens is het niet zo plotseling. Linux bestaat al een tijdje en nerdstempeltje wat er vroeger terecht op zat is allang niet meer geldig.
Misschien dat het stempeltje er in nerdkringen af is, dat kan .
pi_54089485
Vista werkt trouwens best goed. Alleen dat opstarten
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:36:19 #94
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54089493
Botsende dogma's.
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:36:39 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54089502
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je stort toch wel minimaal 50% in de partijkas van al die rijkdom heh?
Die is er dan al af.
pi_54089504
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Windows is beide.
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:37:06 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54089524
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:30 schreef du_ke het volgende:

Ah je geeft het toe .
Jahoor, ik geef toe dat windowsgebruikers schapen zijn. Al een paar keer gezegd ook.
quote:
Nee mijn argument is dat het werkt en de standaard is. Je gaat ook niet links rijden omdat dat sneller is. Ofwel het belangrijkste argument is het gebrek aan alternatieven die voor de gemiddelde gebruiker echt beter zijn.
Standaard = gebruikt door de meeste mensen. Jouw argument dus. Niet omdat het beter, goedkoper of makkelijker is.
quote:
Ik verdedig windows niet ik lach enkel om de linuxgebruikers
Nee, je verdedigt windows, en staat niet open voor een beter alternatief. En dat jij graag lacht om dingen die je niet begrijpt, dat was al bekend, dat hoef je niet zo te etaleren.
pi_54089536
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Want daar is natuurlijk geen enkele relatie tussen
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:38:39 #100
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54089554
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:36 schreef Fastmatti het volgende:
Vista werkt trouwens best goed. Alleen dat opstarten
Ik draai ook al bijna een jaar probleemloos Vista.
Pugna Pro Patria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')